Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Kootje

En dan nog roepen : Ik doe het niet voor het geld maar voor de sport !!!
Wat 'n l** ,oke hij heeft de sport groot gemaakt ,maar de laatste jaren heb ik echt 't idee dat hij alleen nog maar zijn zakken zit te vullen.
Wat 'n Dagobert Duck !!!   Ongelooflijk !!!

robbert

ja typisch bernie. En tot dat hij doodgaat, zou je dan niet voor minder verlangen tot hij dood gaat. Het is mss grof, maar het kan wellicht beteren

Franky R.

Citaat van: Burorri op 23 november 2010 - 15:15:48
Citaat van: frankypankyv8 op 01 november 2010 - 18:33:17
@Burorri,

Hahahaha. Dat trap ik je uit het, idd, verkeerde bed... 8)
Nou zeg niet eens meer een knuffel?

Als je nou van het vrouwelijk geslacht was... ::)

Franky R.

Citaat van: robbert op 23 november 2010 - 20:54:16
ja typisch bernie. En tot dat hij doodgaat, zou je dan niet voor minder verlangen tot hij dood gaat. Het is mss grof, maar het kan wellicht beteren

Dat is niet eens grof...maar bijna realistisch... ;D

robbert

Citaat van: frankypankyv8 op 23 november 2010 - 21:13:26
Citaat van: robbert op 23 november 2010 - 20:54:16
ja typisch bernie. En tot dat hij doodgaat, zou je dan niet voor minder verlangen tot hij dood gaat. Het is mss grof, maar het kan wellicht beteren

Dat is niet eens grof...maar bijna realistisch... ;D
ja voor mij ook, maar ik had eerder al gezegd, dat het beter zou dood zijn. Maar toen zei men dat dat grof was.
Maar ja, Bernie doet het zichzelf aan. Liever het geld dan de mening van de fans en de teams

0634

Het is ook grof. Ik wens hem dan ook absoluut niet dood. Ik heb juist heel veel respect voor deze man. Dé man, niet de enige maar wel de belangrijkste, die deze sport zo groot heeft gemaakt.

robbert

Citaat van: Jeroen op 23 november 2010 - 21:40:37
Het is ook grof. Ik wens hem dan ook absoluut niet dood. Ik heb juist heel veel respect voor deze man. Dé man, niet de enige maar wel de belangrijkste, die deze sport zo groot heeft gemaakt.

ja en hij behoudt circuits op de kalender die veel geld meebrengen en veel saaie races

KVDracer

Ik denk persoonlijk niet dat het beter gaat worden als Bernie naar pierenland verhuisd is, zijn opvolger zal ook wel een zakkenvuller zijn, ik zou net hetzelfde zijn  :P

Niels_

Mwa, zelfs als hij circuits behoud die niet zoveel opbrengen zal hij nog steeds goed zijn boterham verdienen. Misschien iets minder, maar dan zou ik toch liever wat minder verdienen en daarbij nemen dat de fans beseffen dat je het doet voor de spanning in de races.

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 23 november 2010 - 22:17:10
Mwa, zelfs als hij circuits behoud die niet zoveel opbrengen zal hij nog steeds goed zijn boterham verdienen. Misschien iets minder, maar dan zou ik toch liever wat minder verdienen en daarbij nemen dat de fans beseffen dat je het doet voor de spanning in de races.

ja want je kan veel geld verdienen door fans en tv verdiensten.
Veel fans onder ons, gaan minder geneigd zijn om naar een gp te kijken op een circuit waar je niet kunt inhalen, zoals valencia, budapest, barcelona,... dan naar spectaculaire circuits zoals spa, melbourne, montreal

0634

Citaat van: robbert op 23 november 2010 - 21:51:59
Citaat van: Jeroen op 23 november 2010 - 21:40:37
Het is ook grof. Ik wens hem dan ook absoluut niet dood. Ik heb juist heel veel respect voor deze man. Dé man, niet de enige maar wel de belangrijkste, die deze sport zo groot heeft gemaakt.

ja en hij behoudt circuits op de kalender die veel geld meebrengen en veel saaie races
Daar ben ik het ook niet mee eens. Maar dat is niet het enige dat de man gedaan heeft.

Kootje

Zoooooo jammer dat die beste Bernie zelf niet ziet dat hij nu de sport die hij groot heeft gemaakt nu naar de knoppen helpt met zijn financiele eisenpakket.
En dan bedoel ik nog niet eens de $ 30 miljoen die bv Valencia moet betalen maar ook de vale honderdern miljoenen die neergeteld moeten worden voor upgrades aan circuits ,infrastructuur en pitcomplexen omdat meneertje Ecclestone het te oud vind.
Ik heb persoonlijk nog nooit 'n coureur of teambaas horen klagen over bv Silverstone ,in ieder geval niet in die zin dat ze verbetering eisen omdat ze er anders niet meer komen.
Op deze manier verdwijnen langzaam aan alle historische banen ( Imola ,A1-ring straks Spa ) en houden we alleen nog maar ultramoderne circuits over waar we fijn naar 'n optocht kunnen gaan kijken.
Het word tijd dat Bernie lekker met pensioen gaat en de commerciele belangen overdraagt aan de FOTA of FIA of beter nog : aan beide.
Maar om die man nu dood te wensen.............gaat toch ietwat te ver dacht ik zo.

Kootje


Gerard

Citaat van: robbert op 23 november 2010 - 22:19:42
Citaat van: Scuderia91 op 23 november 2010 - 22:17:10
Mwa, zelfs als hij circuits behoud die niet zoveel opbrengen zal hij nog steeds goed zijn boterham verdienen. Misschien iets minder, maar dan zou ik toch liever wat minder verdienen en daarbij nemen dat de fans beseffen dat je het doet voor de spanning in de races.

ja want je kan veel geld verdienen door fans en tv verdiensten.
Veel fans onder ons, gaan minder geneigd zijn om naar een gp te kijken op een circuit waar je niet kunt inhalen, zoals valencia, budapest, barcelona,... dan naar spectaculaire circuits zoals spa, melbourne, montreal

uiteindelijk zullen die mooie races wel weer meer gaan opleveren
Als er wat minder geld gevraagd wordt voor een GP weekend komen er meer mensen op af....en die mensen gaan weer geld uitgevenb, want als je eenmaal op een circuit bent, neem je toch even leuk een petje ee, en je moet eten en drinken
Ga zo maar door...


Kootje

@ Gerard ,dat is nu net het hele punt.
Zolang Ecclestone zulke asociaal hoge bedragen blijft vragen aan de circuits ,blijven hun hoge prijzen hangen aan de toegang.
Gevolg ,er komen jaarlijks minder bezoekers en het ene na het andere circuit gaat (zo goed als) failliet.
Hockenheim ,Nurburgring ,Imola ,Spa ,allemaal banen die de extreme prijzen van Bernie niet jaarlijks op kunnen brengen.
Canada was er bijna door verdwenen en in Australie word er ook al hardop over gedacht het contract niet te verlengen.
Nog even en we rijden het WK alleen nog in 't Midden-Oosten en de Orient.