Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 04 november 2015 - 15:34:05
Komt dat niet voornamelijk omdat je in Europa drie keer zoveel betaald voor een kaartje? Europese circuits moeten zichzelf redden, de nieuwe races zijn allemaal circuits met staatssteun volgens mij.  :)

Een MotoGP kaartje kost 45 euro in Assen, dan heb je een hele zaterdag/zondag racerij. Daar koop je bij de Formule 1 net een bak frites en twee blikjes bier voor bij wijze van.
klopt. En dat komt weer omdat de organisatoren zich blauw betalen om überhaupt een F1GP te mogen organiseren. Zie de klachten van Allen: http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/transport/11894682/Future-of-British-Grand-Prix-at-risk-says-track-boss.html
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

De tickets zijn inderdaad belachelijk duur. Als ze dezelfde prijzen zouden hanteren als MotoGP, dan zouden ook in Europa alle tribunes barstensvol zitten. Animo is er echt wel.

Robbert65

Waar ik daarnaast mee zit: vroeger nam ik de goedkoopste kaart voor mezelf, tentje mee, of niet eens als het weer oké was en klaar. Nu ik 50, mijn vriendin 40 en mijn zoon 13. En dat zou dan luxe moeten, want dat moet dan. Heb ik dit jaar voor Francorchamps zitten rekenen, 3x zilver zaterdag en zondag, hotelletje, happie eten, dag vakantiebudget 2015. :D Dat is dan de levenscyclus waar je inzit. Heddy Lesters' Mallemolen  :D ;D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Nu is nog je kans om je zoon te interesseren voor goedkopere autosport. ;)

Matthijs


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Kootje

Citaat van: Matthijs op 04 november 2015 - 16:22:15
De tickets zijn inderdaad belachelijk duur. Als ze dezelfde prijzen zouden hanteren als MotoGP, dan zouden ook in Europa alle tribunes barstensvol zitten. Animo is er echt wel.

Weet niet hoor, maar zo goedkoop is MotoGP ook niet hoor. Ja, 'n simpel staanplaatsje, maar voor 'n beetje tribune ga je ook ruimschoots over de 100,-  heen.

Jozef

Citaat van: Wim Holland op 03 november 2015 - 17:23:32
Citaat van: Jehoentelaar op 03 november 2015 - 12:19:06
Er bestaat een onder de FIA rijdend kampioenschap met klassieke Formule 1-auto's. Verder: de techniek gaat verder, de Formule 1 dus ook. Autosport is een moeilijk verhaal qua sponsoring want je haalt er alleen echt veel uit met de Formule 1, maar juist daar kost het weer heel erg veel. Autofabrikanten die interesse hebben in autosport zijn allemaal in meer of mindere mate al daarin bezig, wat een andere klasse opzetten (want ik ga ervan uit dat dat de conclusie van het verhaal is) eigenlijk ondoenlijk maakt, zeker in combinatie met de voorgestelde vrijheden die de boel op hoge kosten jagen. Misschien niet zo hoog als in F1, maar het is een optelsom.

Verder waren en zijn races op klassieke circuits lang niet altijd beter dan op modernere circuits, dus het verlangen naar circuits van vroeger (die stuk voor stuk in geen velden of wegen meer op het verleden lijken) deel ik niet.

Dat is precies wat ik bedoel wat betreft sponsors. Waarom zie ik geen Mcdonalds, CocaCola, Apple, Microsoft of Google in de F1?
Omdat er niet genoeg kijkers/bezoekers zijn.
Ik had wat ideeen om de sport wat aantrekkelijker te maken voor de kijkers en daarmee dus ook sponsors.
Met meer sponsors komt er dus ook meer geld beschikbaar voor de, door jou genoemde, "duurdere" klasse.
Het is een negatieve vicieuze cirkel op dit moment die aangedreven wordt door meer en meer regelgeving. Terwijl minder en minder, mijns inziens, de sport aantrekkelijker maakt.

Microsoft is sponsor van Lotus.
Google en Apple doen geen sportsponsoring omdat het niet past in hun marketingstrategie, ze hebben het ook niet nodig.
McDonald's en Coca Cola daar kun je gelijk over hebben, maar je hebt het wel uitsluitend over Amerikaanse bedrijven en we weten allemaal dat de F1 in Amerika niet erg populair is. Ik denk ook dat een sportteam, wat een F1-team nog altijd is, eigenlijk niet geassocieerd wil worden met McDonald's.

Kootje

#4028
Die laatste zinnetjes had je beter achterwege kunnen laten Jozef, want sorry dat ik het zeg, maar die raken echt kant noch wal. Ja ... Coca Cola en McDonalds zijn van origine Amerikaans, maar zijn toch echt al heel lang globale ondernemingen die ook qua sponsoring globaal bezig zijn. Zo zijn/waren beide hoofdsponsor van het WK voetbal en de FIFA.  Dat F1 in Amerika niet de meest populaire sport is zal ze daarom weinig boeien, globaal gezien is het na voetbal namelijk dé populaiste sport. Enige struikelblokzou kunnen zijn, dat je in Amerika maar één  sportklasse tegelijk mag sponsoren en ze al actief zijn in klasses als Indy en NASCAR waardoor men tijdens de race in Austin geen reclame mag maken. Maar of ze daar van wakker zullen liiggen valt te betwijfelen. Dat sportclubs niet met dergelijke sponsoren geässocieerd willen worden is dan ookl nergens uit op te maken, aangezien deze en vele andere soortgelijke merken juist volop in de diverse takken van sport aanwezig zijn, om maar niet te spreken over de vele alcohol en (voormalige) tabaksreclames.

Perton

Is/was mcdonalds ook niet sponsor/partner van de os?

Kootje

Goed mogelijk, maar niet dat ik weet.. Maar ja ... doe ook niet echt aan de OS, volg slechts het NL schaatsen.

Perton

Nee ik doe er ook niet aan. NOC*NSF vergeet me altijd uit te nodigen.

Kootje

Oh wat zijn we weer flauw.  ::) ;D


Heb is ff gegoogled en idd, ze sponsorden de OS van Londen en Sochi.

Robbert65

Ik vind Burger King beter. Met een bekertje melk i.p.v. die zoete meuk. ff serieus, ik hoop, dat er weer meer lange termijnverbindingen komen van grote sponsoren met teams nu de ikkenemie weer aantrekt, goed voor de sport.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel