is het wk zo belangrijk ?

Gestart door meatball, 11 oktober 2010 - 05:55:55

« vorige - volgende »

meatball

Ik krijg stilaan het gevoel dat het wk te veel aan belang wint tegenover een racewinst,en ik heb het gevoel dat ik daarmee niet alleen sta.Natuurlijk is wk worden belangrijk en een doel voor elke f1 rijder maar ik had vroeger toch meer het gevoel dan men gewoon in elke race zo goed mogelijk wou presteren en werd men daarmee wk dan was dat natuurlijk mooi meegenomen.Maar nu moet blijkbaar alles wijken voor de titel of zelfs een mogelijke 2e of 3e plaats in de wk strijd.Inhalen durven ze gewoon niet meer want een zekere 5e plaats leverd nog wel puntjes op en als het fout gaat heb je natuurlijk niets.Ook heb je dan nog een kans dat je gestraft word voor een vermijdbaar ongeval ( we zijn wel een het racen ja)en dan moet je volgende race 5 plaatsen terug en dat kost weer puntjes,dus blijven ze liever lekker volgen.Kijk naar Kobayashi de laatste race,die geeft geen fuck om het wk omdat dit zijn plubliek en sponsers waren op het circuit en wat gebeurd er,hij rijd iedereen naar huis en kan plots inhalen,iets waarvan  ik bijna vergeten was dat het kon in een f1 wagen.Maak het wk wat minder belangrijk of schaf het af en we zijn misschien van die zondags optochten van snelle wagens die elkaar inhalen omdat de ene zijn wielen sneller wisselt dan de andere verlost.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

T.Nuvolari

Ik weet het niet. Er zijn de laatste races toch genoeg incidenten geweest waarbij kanshebbers op de titel betrokken zijn.
België: Vettel raakt Button, die moet opgeven.
Italië: Hamilton rijdt op Massa in en moet opgeven.
Singapore: Webber rijdt op Hamilton in en die moet opgeven.
Nu er nog altijd 4 en in mindere maten 5 een grote kans maken op de titel is elke overwinning van goudwaarde. Wint Vettel 2 keer staat hij gelijk met Webber, moest die 2 keer 2de worden natuurlijk. Webber moe niet inhalen, das juist die kan wat meer afwachtend rijden, de rest moet dat nog wel. Zeker als je Hamilton noemt, Button reken ik nu ook niet meer bij de grote kanshebbers. Ik denk niet dat het ooit anders is geweest in de Formule 1 of in éénder welke andere sport.

robbert

Citaat van: meatball op 11 oktober 2010 - 05:55:55
Ik krijg stilaan het gevoel dat het wk te veel aan belang wint tegenover een racewinst,en ik heb het gevoel dat ik daarmee niet alleen sta.Natuurlijk is wk worden belangrijk en een doel voor elke f1 rijder maar ik had vroeger toch meer het gevoel dan men gewoon in elke race zo goed mogelijk wou presteren en werd men daarmee wk dan was dat natuurlijk mooi meegenomen.Maar nu moet blijkbaar alles wijken voor de titel of zelfs een mogelijke 2e of 3e plaats in de wk strijd.Inhalen durven ze gewoon niet meer want een zekere 5e plaats leverd nog wel puntjes op en als het fout gaat heb je natuurlijk niets.Ook heb je dan nog een kans dat je gestraft word voor een vermijdbaar ongeval ( we zijn wel een het racen ja)en dan moet je volgende race 5 plaatsen terug en dat kost weer puntjes,dus blijven ze liever lekker volgen.Kijk naar Kobayashi de laatste race,die geeft geen fuck om het wk omdat dit zijn plubliek en sponsers waren op het circuit en wat gebeurd er,hij rijd iedereen naar huis en kan plots inhalen,iets waarvan  ik bijna vergeten was dat het kon in een f1 wagen.Maak het wk wat minder belangrijk of schaf het af en we zijn misschien van die zondags optochten van snelle wagens die elkaar inhalen omdat de ene zijn wielen sneller wisselt dan de andere verlost.

dus met andere woorden, u bent voor het medaillesysteem. Dus als er iemand op bv een 7de plaats rijdt, dan zal hij minder zijn best doen om in te halen omdat de eerste plaats mss niet haalbaar is

Folkert

WK is te belangrijk geworden. De enige die er voor durft te gaan(omdat hij wel moet) is Hamilton. Was hij in Monza rustig gebleven had hij ca 12 punten meer gehad waarschijnlijk. Webber lijkt met alle geluk elke keer weg te komen, want is 2 keer flink geraakt en de auto lijkt niks te hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Er zit wel wat in, wat Meatball zegt.

Win je je eerste race ben je blij, win je er nog 1 of 2 ook nog wel. Maar daarna wordt het steeds meer blij zijn voor de punten. Tegenwoordig zijn alle toprijders blij met de winst omdat ze weer 25 punten bij kunnen schrijven.

Blij met dagsucces zijn alleen de mindere rijders... Jammer maar helaas. Punten zijn heilig.

Gerard

Er is zoveel geld gemoeid met het hele gebeuren,dat een overwinning inderdaad achtergesteld is bij het WK
Kijk bv maareens hoe blij ze bij Lotus zijn met een 12de plaats!! Dat levert ze miljoenen op!!

Er is geprobeerd dit te veranderen door het punten systeem,maar de teams blijven het WK het belangrijkst vinden..

De rijders zelf zouden denk ik wel willen knokken,maar worden door het team opgedragen voor het WK te gaan, of, in het geval van Ferrari, in dienst van Alsonso te gaan rijden  :P

Franky R.

Beste Meatball,

Dit is van alle tijden geweest!
Denk maar aan de oude Lauda, die Prost aftroefde met een half puntje in 1984! En Prost had nog wel 7 overwinningen geboekt, tegenover 5 van Lauda...

Prost had toen meteen zijn lesje geleerd en veranderde in "L'Professeur'...Waarvan hij profiteerde in 1986! En zo zijn er talloze voorbeelden op te noemen.

Gerard heeft gelijk als hij stelt dat het geld dat de WK oplevert, steeds belangrijker is geworden. Maar wat wil je dan? Dat er elk jaar teams verdwijnen en er weer bij komen?

Ook is het waar dat een mindere rijder, of beter gezegd een rijder van een mindere team blijer zou zijn met een dagwinst! Maar dan zouden de auto's dichter bij elkaar moeten zitten, qua performance!

Tja, om Jeroen te citeren...'Formule 1 anno 2010'...

KVDracer

Ik denk dat het door dit punten systeem juist belangrijker is geworden om voor de overwinning te gaan. Er zijn er nog een paar die tevreden zijn met hun tweede of derde plaats, maar nu in de laatste vier wedstrijd worden alle punten belangrijk. Want als je nu nog 7 of 10 punten laat liggen als je er al 11 achterstaat, zou het wel eens heel lastig kunnen worden.

meatball

Het is toch te gek voor woorden dat iemand liever een 12de plaats rijd dan nog enig risico te nemen,dan is er toch iets fout met het hele systeem,waarom moeten de topteams meer geld krijgen uit de pot dan de armere achterhoede teams.Op deze manier begint iedereen blij te zijn met zijn plaatsje want het kan altijd nog slechter.Wie geeft er trouwens wat om dat domme wk voor constructeurs,ik weet niet wie het de laatste 10 jaar allemaal geweest is.Maar de rijders zitten er wel door klem want ze mogen amper het schamele puntje dat ze eventueel hebben, proberen te verbeteren tijdens de race.Het is naar mijn gevoel vroeger trouwens wel anders geweest,er zijn tal van legendarische rijders die geen wk zijn geweest nu ben je zonder titel een nobody .En natuurlijk is een titel wel belangrijk en ik begrijp ook wel dat vb Massa tijdens de laatste race van het seizoen plaats zou moeten maken voor Alonso als van dat plaatsje de titel afhangt,maar nu word er al plaats gemaakt tijdens het seizoens begin.Al waar het hele seizoen over gesproken wordt is de titel ,vanaf race 1 is het van die en die hebben een goede zaak gedaan voor het wk.Wat in elk geval zeker is na zondag is dat er wel nog ingehaald kan worden als je maar echt bereid bent van risico te nemen,Kobayashi deed dit natuurlijk enkel maar omdat hij in het wk niets te winnen of verliezen heeft en het zeer belangrijk voor hem was om in Japan wat te laten zien,maar het kan dus wel als je maar wil.Dus moeten we naar een formule zonder wk of toch al zeker naareen systeem zonder dat de costructeurs stand ook veel geld opleverd.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Forza F1

Laten we het WK afschaffen!!  :D




No offence, maar stomme topic hoor. Het WK is gewoon het allerbelangrijkste. Er bestaat zelfs geen F1-piloot die niet meedoet om kampioen te worden.

You should know better  :)

0634

Ik denk inderdaad dat Lucas di Grassi en Jarno Trulli puur en alleen rondrijden om kampioen te worden ::).

Franky R.

Citaat van: meatball op 11 oktober 2010 - 21:10:04
Het is toch te gek voor woorden dat iemand liever een 12de plaats rijd dan nog enig risico te nemen,dan is er toch iets fout met het hele systeem,waarom moeten de topteams meer geld krijgen uit de pot dan de armere achterhoede teams.Op deze manier begint iedereen blij te zijn met zijn plaatsje want het kan altijd nog slechter.Wie geeft er trouwens wat om dat domme wk voor constructeurs,ik weet niet wie het de laatste 10 jaar allemaal geweest is.Maar de rijders zitten er wel door klem want ze mogen amper het schamele puntje dat ze eventueel hebben, proberen te verbeteren tijdens de race.Het is naar mijn gevoel vroeger trouwens wel anders geweest,er zijn tal van legendarische rijders die geen wk zijn geweest nu ben je zonder titel een nobody .En natuurlijk is een titel wel belangrijk en ik begrijp ook wel dat vb Massa tijdens de laatste race van het seizoen plaats zou moeten maken voor Alonso als van dat plaatsje de titel afhangt,maar nu word er al plaats gemaakt tijdens het seizoens begin.Al waar het hele seizoen over gesproken wordt is de titel ,vanaf race 1 is het van die en die hebben een goede zaak gedaan voor het wk.Wat in elk geval zeker is na zondag is dat er wel nog ingehaald kan worden als je maar echt bereid bent van risico te nemen,Kobayashi deed dit natuurlijk enkel maar omdat hij in het wk niets te winnen of verliezen heeft en het zeer belangrijk voor hem was om in Japan wat te laten zien,maar het kan dus wel als je maar wil.Dus moeten we naar een formule zonder wk of toch al zeker naareen systeem zonder dat de costructeurs stand ook veel geld opleverd.

Meatball,

Gaarne leestekens / spatie's gebruiken...Ik zie een brij van woorden voor mijn arme ogen... ;)
Maar OT;

De F1 is toch een teamsport. Als een eigenwijze coureur onnodige risico's neemt en zijn team voor miljoenen benadeeld, dan snap je dat die rijder niet meer terug hoeft te komen.

En je slaat enigszins de plank mis wat Massa betreft. Weet je Australië nog? Een Alonso die vast zat achter Massa...Geen teamorders of "gemiste rempunt" gezien. En natuurlijk heeft men het over de titel. Hoe wil je anders sponsoren overtuigen om miljoenen in je team te steken?

CitaatDus moeten we naar een formule zonder wk of toch al zeker naareen systeem zonder dat de costructeurs stand ook veel geld opleverd

Deze zin snap ik niet! Hoe wil je dan de prestaties van de teams beoordelen? En waarom zouden ze alleen een rijderskampioenschap uitschrijven? Ik kan genoeg voorbeelden noemen, waarbij de coureur WK werd omdat hij een no 1. positie had...Het team dat WK werd had de echte snellere auto en was dus het beste team.

Neem 1982. Willams had uiteindelijk 58 punten, tegenover 74 van Ferrari. Maar het was Williams coureur Rosberg die WK werd...

meatball

Citaat van: Forza Ferrari op 11 oktober 2010 - 21:21:00
Laten we het WK afschaffen!!  :D




No offence, maar stomme topic hoor. Het WK is gewoon het allerbelangrijkste. Er bestaat zelfs geen F1-piloot die niet meedoet om kampioen te worden.

You should know better  :)
Er zijn zat piloten die goed genoeg weten dat ze nooit wk gaan worden, en voor mij is het wk niet het allerbelangrijkst ik wil verdomme mooie race's zien en wie dit jaar wk word is voor mij gelijk ik ben geen fan van een van de vijf.Voor mijn part dobbelen ze ervoor als ze op dan baan maar racen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Franky R.

Citaat van: 0634 op 11 oktober 2010 - 21:25:18
Ik denk inderdaad dat Lucas di Grassi en Jarno Trulli puur en alleen rondrijden om kampioen te worden ::).

In principe wel, alleen werkt de auto niet mee... ;D

meatball

#14
We zijn een beetje aan het afwijken door mijn stelling schaf het wk af,ik weet ook wel dat dat nooit gebeurd.
Maar wat ik bedoel is,het wk lijkt voor velen nog het enige doel om f1 te rijden.Inhalen in de moderne f1,waar hier zoveel over te doen is,kan wel nog alleen ze durven ivm hun plaatsje in de wk stand niet meer.
Trouwens over vroeger gesproken het feit dat ze Prost L'Professeur' noemden bewijst al dat hij toen uniek was in deze benaderering van de sport.Nu rijden er een hele universiteit aan profesoren rond.
Koboyashi bewijst het,iemand die iets wil bewijzen om wat voor reden dan ook,kan ook nu nog perfect inhalen.Er komt natuurlijk wat risico bij kijken maar dat was nooit anders en is f1.
Ik vergelijk hierbij de f1 met film kijken,ik wil elke week een spannende actiefilm zien, zo was de f1 vroeger nu is het een bijna 20delige saaie tv serie geworden waarbij elke aflevering op zich niet zo belangrijk is,enkel het einde telt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat