Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: gloudiesaurus op 17 mei 2012 - 23:52:11
Lorenzo krijgt volgend jaar zo wel vrij spel... Stoner was toch echt zijn grootste rivaal. Al hoop ik dat Rossi volgend jaar weer mee kan doen voorin.

Maar Stoner, zonde! Ben bang dat hij hier nog wel spijt van krijgt later...
Maar de gevechten tussen Stoner en Lorenzo waren juist dingen waarvoor je MotoGP gaat kijken. Hoop inderdaad ook dat Rossi weer van voren gaat rijden want dat zou het een stuk leuker maken. Ik ben ook bang dat Stoner hier spijt van gaat krijgen. Waarschijnlijk keert ie over een paar jaar terug zoals Schumacher en Armstrong ook deden.

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 17 mei 2012 - 23:50:05
Casey Stoner heeft vandaag bekend gemaakt dat hij volgend jaar stopt met motor racen. Zonde, en veel te vroeg. Hij is pas 26 jaar oud...

Ik ga dus binnenkort niets te vroeg naar de MotoGP gaan kijken...

SDG

Zonet een zege van Lorenzo in Le Mans, maar nog belangrijker is wellicht de tweede plaats van Rossi, na een fraai duel met Stoner.

gloudiesaurus

Het was genieten  :) Maar we moeten wel zeggen dat de regen in het voordeel was van Rossi, dan schijnt de Ducatti toch beter te gaan. Maar laat wel zien dat Rossi nog niet afgeschreven is.

Ducatti schijnt nu binnenkort met een grote update te komen voor Rossi, ben benieuwd.

En hoorde ook vandaag dat Stoner afhaakt omdat hij niet eens met het beleid van MotoGP, o.a. het toelaten van niet fabrieks-motoren...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 20 mei 2012 - 15:59:07
Het was genieten  :) Maar we moeten wel zeggen dat de regen in het voordeel was van Rossi, dan schijnt de Ducatti toch beter te gaan. Maar laat wel zien dat Rossi nog niet afgeschreven is.

Ducatti schijnt nu binnenkort met een grote update te komen voor Rossi, ben benieuwd.

En hoorde ook vandaag dat Stoner afhaakt omdat hij niet eens met het beleid van MotoGP, o.a. het toelaten van niet fabrieks-motoren...


Of Stoner is gek...of hij noemt een drogredenen...Wat maakt het nu uit voor een coureur op wat voor een motor hij rijdt?!
Als het maar hard gaat, toch?


Ik vind het een goede zaak, dat de MotoGP zich meer richting productiefietsen beweegt want die dingen van de afgelopen jaren hadden nauwelijks wat te maken met straatfietsen.


Idem voor het tweetakt-tijdperk...Wat voor een zin heeft een V4-tweetakt racer, als de fabriek haar centen verdient met viertakt motorfietsen?


Ik weet het...je zou dat ook kunnen betrekken op de F1. Maar voor motorfietsen ligt het IMHO heel anders...

gloudiesaurus

Ik ben het met je eens Franky, en de MotoGP moest iets ondernemen. Vorig jaar reden er echt te weinig motoren mee...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Het MotoGP-weekend in Barcelona zit er hier net op. Mooie race en dito overwinning voor Lorenzo. De 80.000 anderen naast mijzelf hebben zich in ieder geval goed geamuseerd. In de warm-up van deze morgen vielen er een paar druppels en moest de sessie van de MotoGP even onderbroken worden, maar het is tijdens de races echter droog gebleven. Nu hopelijk nog een paar dagen genieten van de zon die hier al sedert mijn aankomst op woensdag volop heerst. Ik heb immers vernomen dat het weer ginds aan het thuisfront niet al te best is...  8)

SDG

Nog even aan toevoegen dat ik een zitje had in de - overdekte - hoofdtribune. Vooral op zaterdag tijdens de kwalificaties was dat geen overbodige luxe, want het was toen werkelijk bloedheet. Bij de MotoGP zijn de tribunes in de bochten in Barcelona weliswaar meer in trek, omdat je daar de motoren schuin ziet hangen, terwijl het zicht op de rechte lijn voor start en finish iets minder spectaculair is. Maar voor de prijs van 90 Euro voor een weekendticket was het zeker mooi meegenomen om eens in de hoofdtribune te kunnen zitten, ook al omdat die zitjes daar bij de Formule 1 gewoon onbetaalbaar zijn...

Franky R.

Citaat van: SDG op 04 juni 2012 - 18:29:02
Nog even aan toevoegen dat ik een zitje had in de - overdekte - hoofdtribune. Vooral op zaterdag tijdens de kwalificaties was dat geen overbodige luxe, want het was toen werkelijk bloedheet. Bij de MotoGP zijn de tribunes in de bochten in Barcelona weliswaar meer in trek, omdat je daar de motoren schuin ziet hangen, terwijl het zicht op de rechte lijn voor start en finish iets minder spectaculair is. Maar voor de prijs van 90 Euro voor een weekendticket was het zeker mooi meegenomen om eens in de hoofdtribune te kunnen zitten, ook al omdat die zitjes daar bij de Formule 1 gewoon onbetaalbaar zijn...


Negentig euro voor een weekeinde is idd. een reƫel bedrag. Jammer dat ik niet zoveel heb met MotoGP. Ik vind de Superbikes veel leuker. Dat zijn tenminste motoren die men ook in de winkel zou kunnen aanschaffen.

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 08 juni 2012 - 12:01:11
Jammer dat ik niet zoveel heb met MotoGP. Ik vind de Superbikes veel leuker. Dat zijn tenminste motoren die men ook in de winkel zou kunnen aanschaffen.

Grappig dat je formule 1 dan wel leuker vindt dan de Clio-cup!  ;)

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 08 juni 2012 - 15:05:41
Citaat van: Franky R. op 08 juni 2012 - 12:01:11
Jammer dat ik niet zoveel heb met MotoGP. Ik vind de Superbikes veel leuker. Dat zijn tenminste motoren die men ook in de winkel zou kunnen aanschaffen.

Grappig dat je formule 1 dan wel leuker vindt dan de Clio-cup!  ;)


Hahaha,


Je hebt me...Maar ik heb al eerder toegegeven dat ik de motorfietsen anders benader dan de auto's. Als je mij vraagt wat voor mij de ultieme prototype op twee wielen, kom ik niet verder dan de Britten 1000 of de Norton met Wankelmotor. Voor mij heeft een motorfiets niet meer nodig dan twee wielen, zadel, stuur en een vette een- of tweecilinder motor. En bij motoren komt het meer aan op de rijder.


Bij auto's ligt dat weer anders. Als je ooit een stel F1-auto's voor je neus ziet wegschieten, dan bekijk je een Clio-cupauto toch wel wat meewarrig na... :P


In de F1 ben je toch benieuwd wie er weer een foefje heeft bedacht. Denk aan de soap rond de massadempers, DDF, F-duct en dat rijhoogte-systeem van Lotus. Maar ook nu met de snelslijtende Pirelli's is het leuk hoor...


Overigens vind ik evenementen met historische racewagens nog leuker dan de F1... ;)

rafael25

vandaag naar de TT in Assen :D :D :D :D :D

SDG

Citaat van: rafael25 op 30 juni 2012 - 10:55:29
vandaag naar de TT in Assen :D :D :D :D :D

Wat zit je hier dan nog op het forum te doen? Je moest daar al lang geweest zijn!  :)

Edwin90

Dan vertrek je wel laat ja, ik zat in 2008 om 8 uur op de tribune te kijken.

Briljante Moto3 race net trouwens, zo close heb ik ze zelden gezien. Gaat met de MotoGP niet lukken.

Ik baal dat ik er niet bij ben. In 2009 stond ik zelfs nog op het paddock  :D

SanderD

Saaie race van de Moto GP wat mij betreft.