Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 10 november 2015 - 14:21:18
Kort gezegd komt het hier neer bij Rossi fans; je mag je als andere coureur alleen mengen in de titelstrijd als het Rossi helpt en/of Lorenzo schaadt. Andersom mag het niet. Zo werkt het niet natuurlijk.

Ik geloof best dat Marquez liever Lorenzo zag winnen dan Rossi vanwege hun verleden dit jaar. Er is echter geen enkel bewijs dat hij moedwillig Lorenzo heeft geholpen in die zin dat hij daar het belang van Honda mee geschaad heeft.

En daarnaast, als de situatie omgedraaid was en Rossi werd niet aangevallen door Marquez dan had niemand erover geklaagd.
Het hele verhaal komt gewoon doordat Rossi zoveel fans heeft die nu gefrusteerd zijn omdat hij zijn eigen zeer waarschijnlijk laatste titel kans verprutst heeft

Beetje dubbele standaard inderdaad. Rossi heeft het vooral aan zichzelf te danken.

En toch: Marquez legde Rossi vorige race de vuur aan de schenen in meerdere bochten per ronde. En nu heeft hij de hele race niet een actie gepleegd op Lorenzo. Waarom zou hij zich niet in de titelstrijd mengen, maar twee weken geleden wel? Het ging wel om de overwinning he, normaal doet Marquez daar een moord voor. Geen bewijzen, maar wel aanwijzingen dat Marquez Lorenzo heeft geholpen. En dat is op z'n zachtst gezegd vreemd als je geen teamgenoten bent.

Perton

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 november 2015 - 19:14:29
Citaat van: Hamilton
(..)Ik geloof best dat Marquez liever Lorenzo zag winnen dan Rossi vanwege hun verleden dit jaar.(..)

Lees b.v. dit stukje :

Lorenzo appeared to suggest that Marquez and Pedrosa had helped him at Valencia by not attempting to make a pass during the championship finale, telling the Movistar MotoGP channel: "They knew what I had in play. The fact they are Spaniards like me helped me. "That helped me because for SURE in another kind of race they would have tried to overtake, which they didn't this time.

http://www.crash.net/motogp/news/225017/1/marquez-pedrosa-no-spanish-title-conspiracy.html#moZvbkQ6OBcTRvg3.99
Lorenzo heeft dat allang weet ontkracht dus ik mis je punt.

Kootje

#557
@Matthijs,

Ik heb het Dhr de Beaufort  ook al meermaals gevraagd, maar zelfs als Marquez zich bewust afzijdig hield, hoe is dat dan anders dan die ca 20 rijders die Rossi geen strobreed in de weg lagen? Waarom mogen die straffeloos de titelstrijd beïnvloeden door het gevecht te vermijden, maar word er moord en brand geschreeuwd als Marquez hetzelfde doet? Misschien kan/ wil jij dat voor me verhelderen? Onze edele Jonkheer heeft er tot dusver nog geen antwoord op..

Sphinx

Als meer neutrale toeschouwer lijkt het me een gevalletje Gun Factor:
1) Van Rossi was vantevoren niet echt verwacht dat ie nog een rol ging spelen dit jaar, terwijl Marquez verwacht werd "wel even" voor de derde keer WK te worden. In Qatar bleken de kaarten anders te liggen.
2) Marquez heeft in Argentinië gevaarlijk spel gespeeld door hem bewust te intimideren en bij zijn inhaalmanoevres zo dichtbij mogelijk te komen. Dat mislukte totaal en hij knalde tegen Rossi op. Hij had helemaal niet hoeven proberen Rossi in te halen, want de Honda was qua banden aan het eind van zijn latijn. In Assen speelt ie weer gevaarlijk spel door Rossi ab-so-luut nog in te willen halen. Ik schreef toen al "als Rossi daar gevallen was, hadden de Rossi-fans m gelyncht."

En vervolgens komen we op lastig terrein. Tegenstanders van Marquez beweren dat hij vond dat hij in Assen had moeten winnen en dat Rossi daar schuld aan had. Daarom is ie in Australië vervolgens Lorenzo gaan "helpen" (ik zag dat niet zo want Marquez won die GP). Tegenstanders van Rossi beweren dat hij na Australië zijn kop had moeten houden en niet had moeten proberen Marquez te intimideren/uitdagen. De kans bestaat namelijk dat een jonkie dat zo goed kan motorracen als Marquez de uitdaging namelijk aanneemt. En als neutrale fan zie je dan dat Lorenzo vrij simpel Marquez voorbijkomt en dat Marquez laat lopen om inderdaad Rossi op te wachten "If it's a fight you want a fight you shall have"

Over wat er daarna gebeurde is al heel veel gezegd. Als neutrale toeschouwer zie ik dat Rossi na herhaaldelijke riskante manoevres van Marquez (die op dat moment heel erg op de grens rijdt) bewust Marquez naar buiten dwingt. Dat hij vervolgens Marquez omver trapt kan niet. Ik schrijf "trapt" in vette letters, want volgens mij is het de hefboomwerking van het omleggen van de motor die Marquez laat vallen. Daar heeft Rossi niet bewust op gemikt, maar hij neemt opnieuw het risico dat Marquez de uitdaging aanneemt door ondanks die blok-manoeuvre zo dicht bij te gaan rijden.

Dat in de afsluitende race de rest denkt: dit is ons gevecht niet, kun je de rest niet echt verwijten. Die hebben geen zin om door kranten in Spanje of Italië als schuldige voor het mislopen van een titel aangewezen te worden. Petrucci ging zelf zo paniekerig aan de kant dat hij Smith ook nog doorliet. Wat het trio vooraan betreft, daar kun je als neutrale toeschouwer niet veel mee. Ik zie dat Pedrosa slim zijn banden spaart, zich een keer verremt en vervolgens geblokt wordt, daarmee was het tempo weg. Of Marquez Lorenzo had kunnen aanvallen? Zeker, maar zoals ik Marquez heb zien racen was het dan misgegaan en was Rossi alsnog kampioen omdat er dan twee Spanjolen op hun gat lagen in de laatste bocht. En dan hadden alle Spaanse fans langs de baan hem gelyncht.

Ich habe fertig!
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Kootje op 11 november 2015 - 08:44:07
@Matthijs,

Ik heb het Dhr de Beaufort  ook al meermaals gevraagd, maar zelfs als Marquez zich bewust afzijdig hield, hoe is dat dan anders dan die ca 20 rijders die Rossi geen strobreed in de weg lagen? Waarom mogen die straffeloos de titelstrijd beïnvloeden door het gevecht te vermijden, maar word er moord en brand geschreeuwd als Marquez hetzelfde doet? Misschien kan/ wil jij dat voor me verhelderen? Onze edele Jonkheer heeft er tot dusver nog geen antwoord op..
Ik heb daar geen antwoord op omdat ik niet tot de groep behoor die moord en brand schreeuwt. Ik gaf al aan dat er sprake is van een dubbele standaard. Echter, mijn mening is wel dat je in het gevecht voor plek 1 (Marquez) net iets meer je best zou moeten doen dan een gevecht voor plek 10 (de rijders die Rossi geen strobreed in de weg lagen).

Kootje

Citaat van: Matthijs op 11 november 2015 - 10:04:10
Ik heb daar geen antwoord op omdat ik niet tot de groep behoor die moord en brand schreeuwt. Ik gaf al aan dat er sprake is van een dubbele standaard.

Was niet mijn bedoeling om jou onder die groep te scharen, excuus als dat zo overkwam. Ik hoopte echter op 'n neutrale kijk, maar helaas ___ ondanks dat je neutraal bent, moet ook jij me het antwoord schuldig blijven.


CitaatEchter, mijn mening is wel dat je in het gevecht voor plek 1 (Marquez) net iets meer je best zou moeten doen dan een gevecht voor plek 10 (de rijders die Rossi geen strobreed in de weg lagen).

Vind ik niet. Iedereen, ongeacht op welke positie ze zich bevinden, moet voor het maximaal haalbare gaan. Marquez , maar ook die jongens die vechten voor 'n paar schamele puntjes. Door Rossi geen strobreed in de weg te leggen, deden zij niets anders dan Marquez die volgens velen weigerde Lorenzo aan te vallen. Zoals je al zei: "Beetje dubbele standaard."

Hamilton#44

Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 november 2015 - 19:14:29
Citaat van: Hamilton
(..)Ik geloof best dat Marquez liever Lorenzo zag winnen dan Rossi vanwege hun verleden dit jaar.(..)

Lees b.v. dit stukje :

Lorenzo appeared to suggest that Marquez and Pedrosa had helped him at Valencia by not attempting to make a pass during the championship finale, telling the Movistar MotoGP channel: "They knew what I had in play. The fact they are Spaniards like me helped me. "That helped me because for SURE in another kind of race they would have tried to overtake, which they didn't this time.

http://www.crash.net/motogp/news/225017/1/marquez-pedrosa-no-spanish-title-conspiracy.html#moZvbkQ6OBcTRvg3.99

Ja dus? Dat doen de Italianen toch ook bij Rossi, dat deed het hele veld toch ook toen ze Rossi lieten passeren? Of mag het dan wel?

C.G. de Beaufort

Citaat van: Hamilton
Ja dus? Dat doen de Italianen toch ook bij Rossi, dat deed het hele veld toch ook toen ze Rossi lieten passeren? Of mag het dan wel?

Helaas, die had Rossi ze dan wel later gepasseerd. Hij had sowieso op de 4e-plaats gelegen wanneer de wedstrijd afgevlagd werd. Hun motoren zij een stuk minder dan de Honda, Yamaha. Btw, in Parool stond gisteren hetzelfde. Lorenza gaf toe dat het een samenspel was en dat Spanje - i.e. hemzelf - de kampioen mocht leveren...

Groet,

C.G. de Beaufort

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 10 november 2015 - 19:56:08
En toch: Marquez legde Rossi vorige race de vuur aan de schenen in meerdere bochten per ronde. En nu heeft hij de hele race niet een actie gepleegd op Lorenzo. Waarom zou hij zich niet in de titelstrijd mengen, maar twee weken geleden wel? Het ging wel om de overwinning he, normaal doet Marquez daar een moord voor. Geen bewijzen, maar wel aanwijzingen dat Marquez Lorenzo heeft geholpen. En dat is op z'n zachtst gezegd vreemd als je geen teamgenoten bent.

Een Spanjaard gaat in Spanje natuurlijk niet zijn landgenoot aanvallen zonder dat hij echt sneller is wanneer het om de titel gaat waar hij buiten staat. Nogmaals, dat had ook geen enkele Italiaan bij Rossi gedaan andersom. En zoals ik al zei, iedereen liet Rossi ook voorbij gedurende de race, dus dan moet men dan ook afkeuren, dat is hetzelfde.

Marquez heeft Lorenzo niet geholpen, hij heeft hem in de eerste fase van de race niet aangevallen, dat is wat anders.
Toen Rossi op P4 lag en niet dichterbij kwam had hij in de laatste fase echt nog wel geprobeerd Lorenzo in te halen en die had et em dan zeker niet moeilijk gemaakt als terugbetaling, Pedrosa gooide echter roet in het eten voor Marquez. De simpelste verklaring is vaak de juiste, behalve als je op zoek bent naar iets is dit de enige juist conclusie.

Hamilton#44

Citaat van: Kootje op 11 november 2015 - 08:44:07
@Matthijs,

Ik heb het Dhr de Beaufort  ook al meermaals gevraagd, maar zelfs als Marquez zich bewust afzijdig hield, hoe is dat dan anders dan die ca 20 rijders die Rossi geen strobreed in de weg lagen? Waarom mogen die straffeloos de titelstrijd beïnvloeden door het gevecht te vermijden, maar word er moord en brand geschreeuwd als Marquez hetzelfde doet? Misschien kan/ wil jij dat voor me verhelderen? Onze edele Jonkheer heeft er tot dusver nog geen antwoord op..

Rossi en zijn fans zijn zo teleurgesteld dat ze dat niet eens zien of door hebben.

Kootje

Citaat van: C.G. de Beaufort op 11 november 2015 - 13:00:30
Helaas, die had Rossi ze dan wel later gepasseerd. Hij had sowieso op de 4e-plaats gelegen wanneer de wedstrijd afgevlagd werd.

Oh ja? Je bent nogal zeker van je zaak. Ik had dat nog maar moeten zien. Oke ... de kans was zeker aanwezig, maar het feit dat de Yamaha sneller is betekend echt niet dat je zomaar ff iedereen passeert. Zeker niet op 'n circuit dat bekend staat als zéér lastig waar het 't inhalen betreft. Ricardo Tormo is zo'n circuit en dan zijn er nog 'n handvol coureurs die eenzelfde reputatie hebben, dus ... al met al had het hem veel meer tijd en rubber gekost dan nu het geval was. Wellicht zelfs zoveel, dat 'n 4e plek helemaal niet haalbaar/houdbaar was geweest. Daarnaast kunnen gevechten ook in tranen eindigen. Klakkeloos aannemen dat Rossi sowieso 4e was geworden is, sorry dat ik het zeg, te belachelijk voor woorden.


Ennuh ... dat het Parool MotoGP news kopieërt zegt natuurlijk ook helemaal niets, dat is wat kranten ed nu eenmaal doen. Er zijn echter ook artikelen, oa op GpUpdate, waarin zowel Lorenzo als Marquez, Repsol Honda en Yamaha dit weer tegenspreken.


Hamilton#44

Citaat van: Sphinx op 11 november 2015 - 09:16:00
Als meer neutrale toeschouwer lijkt het me een gevalletje Gun Factor:
1) Van Rossi was vantevoren niet echt verwacht dat ie nog een rol ging spelen dit jaar, terwijl Marquez verwacht werd "wel even" voor de derde keer WK te worden. In Qatar bleken de kaarten anders te liggen.
2) Marquez heeft in Argentinië gevaarlijk spel gespeeld door hem bewust te intimideren en bij zijn inhaalmanoevres zo dichtbij mogelijk te komen. Dat mislukte totaal en hij knalde tegen Rossi op. Hij had helemaal niet hoeven proberen Rossi in te halen, want de Honda was qua banden aan het eind van zijn latijn. In Assen speelt ie weer gevaarlijk spel door Rossi ab-so-luut nog in te willen halen. Ik schreef toen al "als Rossi daar gevallen was, hadden de Rossi-fans m gelyncht."


Je bedoeld dat Marquez geraced heeft zoals zijn (voormalig?) idool Rossi dat al 20 jaar doet?  :)

Marquez is een kopie van Rossi in alles en de oude alpha wolf word nu afgemaakt door de nieuw jonge alpha wolf, zoals in elke roedel het geval is.

Hamilton#44

Citaat van: C.G. de Beaufort op 11 november 2015 - 13:00:30
Citaat van: Hamilton
Ja dus? Dat doen de Italianen toch ook bij Rossi, dat deed het hele veld toch ook toen ze Rossi lieten passeren? Of mag het dan wel?

Helaas, die had Rossi ze dan wel later gepasseerd. Hij had sowieso op de 4e-plaats gelegen wanneer de wedstrijd afgevlagd werd. Hun motoren zij een stuk minder dan de Honda, Yamaha. Btw, in Parool stond gisteren hetzelfde. Lorenza gaf toe dat het een samenspel was en dat Spanje - i.e. hemzelf - de kampioen mocht leveren...

Groet,

C.G. de Beaufort

Nou, dat weet ik zo net nog niet, als Rossi vanaf het begin tegenstand had gehad waren zijn banden aan gort en had hij niet zo gemakkelijk naar P4 gereden en daar stand gehouden, uiteraard hadden Doviozo en Ianonne hem niet aangevallen maar dat was dan geen probleem geweest natuurlijk voor de Rossi fans.

Enfin, jouw redenatie is dus dat Marquez wel verplicht Rossi moet helpen door vanaf ronde 1 zijn landgenoot aan te vallen.
Maar hij mag niet door zich afzijdig te houden een landgenoot in zijn thuisland een gunst verlenen.
Ik snap dat Rossi fans vinden dat de hele wereld verplicht was om Rossi aan zijn tiende titel te helpen aangezien hij het zelf niet meer op eigen kracht kan maar dit gaat wel heel ver.

Maikel0230

#568
Geruchten in de MotoGP paddock stellen dat Jorge Lorenzo dit weekend tijdens de race in Austin gaat bekend maken waar hij volgend jaar gaat rijden. Sommige media berichten dat er een deal met Ducati rond is in plaats van Yamaha.

https://twitter.com/OfficialMinis/status/717706993255989248

Misschien doordat Rossi verlengt heeft tot 2018 ziet Jorge zich genoodzaakt om weg te gaan bij Yamaha? Rivaliteit met je teamgenoot is leuk voor een tijdje, maar eens houdt het op en wil je een team dat volledig is toegewijd aan jou.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Tijdens de afgelopen GP in Argentinie deed de verslaggeving daar ook al melding van. Die hadden het er in het gevecht tussen Ianone en Dovizioso al over dat geen van twee zou wijken voor de ander, juist omdat het gevecht niet alleen om positie in de race, maar vooral om positie in het team ging. En dan met name om de vraag: Wie rijd er volgend jaar naast Jorge Lorenzo?