Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Citaat van: Kootje op 09 november 2015 - 15:53:12
Klopt, maar ook als Pedrosa de race gewonnen had was Lorenzo kampioen geweest zolang Marquez maar achter hem was gebleven. Het verdedigen tov Pedrosa hielp Lorenzo aan de dagzege, niet aan de titel.
Waarom Marquez het dan wel deed weet ik niet. Wellicht omdat hij dacht zelf nog voor P1 te gaan, misschien om te laten zien echt wel te strijden voor positie. Ik weet 't niet. ???
Daarom zei ik een 2e/3e plaats. Wanneer'ie 2e was geworden, dan geval had Rossi en Lorenzo allebei evenveel punten. Ik weet dan niet  welke gewonnen had. Wanneer die 3e was geworden - wat er wel in zat  want Marquez was steeds sneller - dan was gewoon Rossi een kampioen...

Citaat
Tsja, wat Rossi zegt boeit me niet zo. Dat zijn de woorden van 'n zéér slecht verliezer.

Zoals ik al eerder zei, Rossi heeft gelijk hierin. Marquez heeft Lorenzo kampioen laten worden. En helaas, dat vind ik nogal achterlijk...

Groet,

C.G. de Beaufort


Hamilton#44

Hoe heeft Marquez Lorenzo dan toch kampioen laten worden? P2 was voor Lorenzo ook genoeg hoor dus waarom zou Marques die overwinning dan niet pakken? Ik volg die logica niet.

En als Lorenzo wel derde geworden was en Rossi kampioen, hadden de Rossi fans dan geklaagd over de 20 coureurs die als een mak lammetje Rossi voorbij lieten? Of mag dat dan weer wel?


Hamilton#44

Als er 1 Yamaha coureur geholpen is gisteren dan is het Rossi wel.  :)

SDG

Citaat van: Hamilton#44 op 09 november 2015 - 16:47:05
Hoe heeft Marquez Lorenzo dan toch kampioen laten worden? P2 was voor Lorenzo ook genoeg hoor dus waarom zou Marques die overwinning dan niet pakken? Ik volg die logica niet.

Heel simpel, zolang Lorenzo op kop reed was het eigenlijk Marquez die in tweede positie de uitkomst van de race en de titelstrijd bepaalde. Indien hij Lorenzo was gepasseerd, bestond er het risico dat ook Pedrosa er nog voorbij was geglipt, waardoor Rossi alsnog de titel had gepakt. Pedrosa was de laatste ronden het leidende duo immers te dicht genaderd om zonder risico Lorenzo van de eerste plaats te verdringen. Marquez was in de eindfase van de race dan ook meer bezig met Pedrosa dan Lorenzo.

Kootje

Citaat van: C.G. de Beaufort op 09 november 2015 - 16:43:04
Citaat van: Kootje op 09 november 2015 - 15:53:12
Klopt, maar ook als Pedrosa de race gewonnen had was Lorenzo kampioen geweest zolang Marquez maar achter hem was gebleven. Het verdedigen tov Pedrosa hielp Lorenzo aan de dagzege, niet aan de titel.
Waarom Marquez het dan wel deed weet ik niet. Wellicht omdat hij dacht zelf nog voor P1 te gaan, misschien om te laten zien echt wel te strijden voor positie. Ik weet 't niet. ???
Daarom zei ik een 2e/3e plaats. Wanneer'ie 2e was geworden, dan geval had Rossi en Lorenzo allebei evenveel punten. Ik weet dan niet  welke gewonnen had. Wanneer die 3e was geworden - wat er wel in zat  want Marquez was steeds sneller - dan was gewoon Rossi een kampioen...

Lorenzo had al 6 overwinningen tegenover 4 voor Rossi. Bij 'n gelijke stand was Lorenzo dus gewoon kampioen . Marquez heeft hem dus niet geholpen door Pedrosa af te houden, hooguit door niet aan te vallen. Iets wat hij naar eigen zeggen in de laatste ronden wou doen, zoals hij dat al vaker deed, maar waar zijn gevecht met Pedrosa ' n stokje voor stak. Deze lezing wordt onderbouwt door zijn team, zoals je in 'n ander bericht op GpUpdate hebt kunnen lezen.


Citaat
Citaat
Tsja, wat Rossi zegt boeit me niet zo. Dat zijn de woorden van 'n zéér slecht verliezer.

Zoals ik al eerder zei, Rossi heeft gelijk hierin. Marquez heeft Lorenzo kampioen laten worden. En helaas, dat vind ik nogal achterlijk...

Groet,

C.G. de Beaufort

Nee, jij vindt dat Rossi hier gelijk in heeft. Ik vind echter van niet. Ik vind namelijk dat Rossi het geheel aan zichzelf te danken heeft dat Marquez hem met hand en tand verdedigt (doet hij immers zelf ook altijd, denk aan Assen) en dat Rossi terecht achteraan moest starten (hij kon z'n frustraties niet de baas iop Sepang). Daarbij ben ik van mening dat Pedrosa zelf de deur weer openzette nadat hij Marquez passeerde, hij ging immers wijd, waardoor Marquez weinig anders kon dan pareren. Marquez verdedigde niet met hand en tand, onzin, Pedrosa ging zelf in de fout en probeerde het daarna niet eens meer. Zijn aanval zorgde echter wel voor de nodige lucht voor Lorenzo, die daarna niet meer aangevallen kon worden. 

C.G. de Beaufort

Citaat van: Kootje
(..)Marquez heeft hem dus niet geholpen door Pedrosa af te houden, hooguit door niet aan te vallen.(..)

Yep, door gewoon zo'n 30 ronde's achter Lorenzo aan te rijden, zonder dat'm ooit aanviel. Alleen toen Pedrosa hem passeerde, natuurlijk wel....

Groet,

C.G. de Beaufort


Kootje

Citaat van: SDG op 09 november 2015 - 18:06:01
Citaat van: Hamilton#44 op 09 november 2015 - 16:47:05
Hoe heeft Marquez Lorenzo dan toch kampioen laten worden? P2 was voor Lorenzo ook genoeg hoor dus waarom zou Marques die overwinning dan niet pakken? Ik volg die logica niet.

Heel simpel, zolang Lorenzo op kop reed was het eigenlijk Marquez die in tweede positie de uitkomst van de race en de titelstrijd bepaalde. Indien hij Lorenzo was gepasseerd, bestond er het risico dat ook Pedrosa er nog voorbij was geglipt, waardoor Rossi alsnog de titel had gepakt. Pedrosa was de laatste ronden het leidende duo immers te dicht genaderd om zonder risico Lorenzo van de eerste plaats te verdringen. Marquez was in de eindfase van de race dan ook meer bezig met Pedrosa dan Lorenzo.

Wat 'n onzin.

In het eerste deel vd race reden Marquez en Lorenzo weg bij Pedrosa. Indien Marquez toen bij machte was geweest, dan had hij zonder enig risico Lorenzo kunnen passeren. Een 2e plek volstond immers. Had Pedrosa onverhoopt toch de aansluiting weten te maken, wat hij ook deed maar men toen nog niet kon vermoeden, dan was 'n klein 'foutje' van Marc voldoende geweest om Jorge weer in het zadel te helpen. Maar ... Marquez was tot 2/3e race helemaal niet in staat tot meer dan slechts volgen.

Na 20+ rondjes begonnen Lorenzo's banden er langzaam aan te gaan en werd Marquez minimaal sneller, echter niet zoveel sneller dat je zomaar even in kunt halen op 'n baan die daarin als lastig bekend staat. Zeker niet als de man voor je foutloos z'n rondjes afwerkt, zoals Jorge deed. De inhaalactie van Dani op Marc, waarbij eerstgenoemde zelf wijd ging zodat er direct gepareerd kon worden, onderstreept dat zelfs. Dat was tevens het enige momen dat Marquez zich met Pedrosa bezig heeft gehouden, hierna sloeg hij direct wee 'n gaatje of Dani haakte af, das me om het even. Het was iig niet rondenlang, het waren slechts 1 a 2 bochten. Dat zorgde er echter wel voor dat er ook weer 'n gaatje naar Lorenzo was en de overwinning buiten bereik was, want ... zoals gezegd, inhalen op Ricardo Tormo is nog niet zo makkelijk. Tenminste ... niet als je geen Rossi heet en men gewoon hun eigen lijnen blijft rijden, maar daar hoor je dan weer niemand over.

Kootje

#547
Citaat van: C.G. de Beaufort op 09 november 2015 - 18:53:21
Citaat van: Kootje
(..)Marquez heeft hem dus niet geholpen door Pedrosa af te houden, hooguit door niet aan te vallen.(..)

Yep, door gewoon zo'n 30 ronde's achter Lorenzo aan te rijden, zonder dat'm ooit aanviel. Alleen toen Pedrosa hem passeerde, natuurlijk wel....

Groet,

C.G. de Beaufort

Eerste 20+ rondjes was Lorenzo sneller, dus kon hij niet eens aanvallen. Daarna, toen hij de druk begon op te voeren, verstoorde de komst van Pedrosa die notabene zelf wijd ging, zijn plannen.

Maar goed ... stel je hebt gelijk en Marquez had Lorenzo makkelijk kunnen pakken, dan had hij zich dus in het titelgevecht gemengd. Vreemd genoeg werd hem dat de vorige race nog verweten, toen mocht hij Rossi niet aanvallen. Schande werd daar, notabene door Vale zelf, over gesproken. Hoe kan het dan zo zijn dat hij zich dan nu weer moet verantwoorden omdat hij zich niet in die strijd mengde? En waarom word er alleen schande over hem gesproken, maar niet over die ca 20 coureurs die braaf voor Rossi opzij gingen? Waarom hoefden zij zich niet in de strijd te mengen, maar moest Marquez dat wel? Beetj hypocriet, vind je niet?

C.G. de Beaufort

Citaat van: Kootje op 09 november 2015 - 19:05:54
Citaat van: C.G. de Beaufort op 09 november 2015 - 18:53:21
Citaat van: Kootje
(..)Marquez heeft hem dus niet geholpen door Pedrosa af te houden, hooguit door niet aan te vallen.(..)

Yep, door gewoon zo'n 30 ronde's achter Lorenzo aan te rijden, zonder dat'm ooit aanviel. Alleen toen Pedrosa hem passeerde, natuurlijk wel....

Groet,

C.G. de Beaufort

Eerste 20+ rondjes was Lorenzo sneller, dus kon hij niet eens aanvallen. Daarna, toen hij de druk begon op te voeren, verstoorde de komst van Pedrosa die notabene zelf wijd ging, zijn plannen.


Okay, dan nu volgens jouw opinie. Pedrosa kwam zo'n 3 rondes voor de finish bij Lorenza en Marquez. Er blijven dan nog zo'n 7 rondes over om Lorenzo te passeren, alleen hij doet het niet... Waarom? Omdat Lorenzo kampioen moet worden. Niks meer, niks minder. Nee, alleen wanneer Pedrosa hem passeert, gelijk een tegenreactie.

Groet,

C.G. de Beaufort


Kootje

Lees jij eigenlijk wel? En niet alleen wat ik schrijf, maar ook wat je zelf neerzet? Ik bedoel ... hoe vaak moet ik nog herhalen dat Pedrosa bij z'n aanval op Marquez zelf wijd ging en daarmee de deur wagenwijd openzette, waardoor Marquez weinig anders kon dan 'n tegenstoot plaatsen? Ja ... vol in de ankers gaan, maar hoe is dat dan racen? Hierna heeft Pedrosa geen poging meer ondernomen, liet zelfs weer 'n gat vallen, waardoor Marquez best 'n aanval had kunnen plaatsen indien hij daartoe in staat was. Pedrosa was immers gezien en Lorenzo had aan P2 genoeg.

En dan je eigen reactie:
CitaatPedrosa kwam zo'n 3 rondjes voor de finish bij Lorenzo en Marquez . Er blijven dan nog zo'n 7 rondjes over om Lorenzo te passeren.
:o ??? :o Fucking knap, met nog 3 rondes te gaan 7 rondes de tijd hebben om aan te vallen. ;D  En dan nog blijft de vraag overeind: Waarom is het 'n schande dat Marquez niet aanvalt, maar niet dat de rest van het veld niet verdedigt? Nee ... sorry dat ik het zeg, maar zet die gele Rossi bril af en accepteer dat hij het WK zelf heeft vergooit.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Kootje op 10 november 2015 - 09:58:49
Lees jij eigenlijk wel? En niet alleen wat ik schrijf, maar ook wat je zelf neerzet? Ik bedoel ... hoe vaak moet ik nog herhalen dat Pedrosa bij z'n aanval op Marquez zelf wijd ging en daarmee de deur wagenwijd openzette, waardoor Marquez weinig anders kon dan 'n tegenstoot plaatsen? Ja ... vol in de ankers gaan, maar hoe is dat dan racen? Hierna heeft Pedrosa geen poging meer ondernomen, liet zelfs weer 'n gat vallen, waardoor Marquez best 'n aanval had kunnen plaatsen indien hij daartoe in staat was. Pedrosa was immers gezien en Lorenzo had aan P2 genoeg.

En dan je eigen reactie:
CitaatPedrosa kwam zo'n 3 rondjes voor de finish bij Lorenzo en Marquez . Er blijven dan nog zo'n 7 rondjes over om Lorenzo te passeren.
:o ??? :o Fucking knap, met nog 3 rondes te gaan 7 rondes de tijd hebben om aan te vallen. ;D  En dan nog blijft de vraag overeind: Waarom is het 'n schande dat Marquez niet aanvalt, maar niet dat de rest van het veld niet verdedigt? Nee ... sorry dat ik het zeg, maar zet die gele Rossi bril af en accepteer dat hij het WK zelf heeft vergooit.

Ga jij maar lekker Marquez verdedigen, die 30 ronden achter Lorenzo heeft aangereden. Btw, het is zijn eerste keer, succes ermee! Hopelijk krijg nog meer mensen die het met jouw eens zijn, ik in ieder geval niet...  8)

Groet,

C.G. de Beaufort

Kootje

#551
A, Blijf ik zeker doen, want nogmaals: De eerste 20+ rondjes was Lorenzo gewoon sneller en toen hij aan begon te zetten was daar ineens Pedrosa die zelf te wijd ging en direct weer afhaakte, ipv dat Marquez tot op het bot verdedigde. Marquez's plan om in de laatste rondjes aan te vallen, iets wat Rossi zelf ook vaak genoeg doet, viel daardoor wel in duigen :-\

B: Wat bedoel je precies met: Het is z'n eerste keer?  ???

C, Oh ... medestanders heb ik al, bijvoorbeeld Hamilton44. Ook op andere sites zijn de meningen verdeeld en zijn er zelfs Rossi fans die mijn visie delen. Dus ...  ::)

D, Kap toch eens met dat GROET  aan het eind van iedere post. Het is ongetwijfeld niet zo bedoeld, je wilt als Jonkheer vast beleefd overkomen, maar het heeft 'n beetje de smaak van: "En zo is het en niet anders!" Erg irritant  .

Hamilton#44

Kort gezegd komt het hier neer bij Rossi fans; je mag je als andere coureur alleen mengen in de titelstrijd als het Rossi helpt en/of Lorenzo schaadt. Andersom mag het niet. Zo werkt het niet natuurlijk.

Ik geloof best dat Marquez liever Lorenzo zag winnen dan Rossi vanwege hun verleden dit jaar. Er is echter geen enkel bewijs dat hij moedwillig Lorenzo heeft geholpen in die zin dat hij daar het belang van Honda mee geschaad heeft.

En daarnaast, als de situatie omgedraaid was en Rossi werd niet aangevallen door Marquez dan had niemand erover geklaagd.
Het hele verhaal komt gewoon doordat Rossi zoveel fans heeft die nu gefrusteerd zijn omdat hij zijn eigen zeer waarschijnlijk laatste titel kans verprutst heeft

Edwin90

Zullen we het netjes houden en vooral niet te persoonlijk maken mensen? Dank!  :)

C.G. de Beaufort

Citaat van: Hamilton
(..)Ik geloof best dat Marquez liever Lorenzo zag winnen dan Rossi vanwege hun verleden dit jaar.(..)

Lees b.v. dit stukje :

Lorenzo appeared to suggest that Marquez and Pedrosa had helped him at Valencia by not attempting to make a pass during the championship finale, telling the Movistar MotoGP channel: "They knew what I had in play. The fact they are Spaniards like me helped me. "That helped me because for SURE in another kind of race they would have tried to overtake, which they didn't this time.

http://www.crash.net/motogp/news/225017/1/marquez-pedrosa-no-spanish-title-conspiracy.html#moZvbkQ6OBcTRvg3.99