Main Menu

Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

0634

Gaat lekker met Lorenzo hoor.

Edwin90

Dat lukt mij op de Playstation niet eens!  ;D

Marquez maakt het zelf maar even spannend in de laatste bocht. :P

Kootje

Zonde van die valse start. Z'n opmars doet me toch afvragen of hij Marquez had kunnen bedreigen. Denk het haast niet, maar 'n P3 of P2 had er wel in gezeten. Vraag me ook af wat er ineens met Rossi aan de hand was. Die was ook goed op weg naar P3 totdat die aan alle kanten voorbij gereden werd. En die Marquez dan. Zou gewoon nog ff van z'n motor afdonderen in die laatste bocht zeg.

0634

Wel leuk voor Ducati.

SDG

Prachtige overwinning ook van Viñales in de Moto2. Zeker als je ziet hoe zijn teamgenoot Luis Salom, vorig jaar in de Moto3 intrinsiek toch de snellere van de twee, er totnogtoe helemaal niet aan te pas komt. En wat een afgang voor Xavier Simeon toch alweer. De halve race op kop en dan door twee stomme fouten nog alles vergooien. Indien de races niet langer duurden dan één ronde was hij wellicht al wereldkampioen geweest.

Kootje

#305
Citaat van: Jeroen op 13 april 2014 - 22:03:11
Wel leuk voor Ducati.

Of niet. ::)
Nog 2 van zulke races en ze worden weer uit die Open Klasse gegooid en teruggezet naar Factory2 wat weer extra beperkingen met zich meebrengt.

Sphinx

Wel een raar verhaal waar lorenzo als excuus mee komt zeg  :-\

http://www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-sport/article/detail/3635096/2014/04/14/Valse-start-Jorge-Lorenzo-veroorzaakt-door-muggen.dhtml

Zeg dan helemaal niks, behalve dat je er compleet naast zat.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Ja, ik vind het ook heel raar. "Ik zag de lampen rood worden en ik dacht dat het startsein was." Hoe lang rijd je nou al races?

Kootje

Zeker 'n raar verhaal. Zo raar zelfs, dat het wel waar moet zijn. Ik bedoel ... als je 'n smoes verzint kun je toch wel 'n betere bedenken lijkt me. ;)

0634

Muggen ... tja...  Het moet bijna wel waar zijn, want het is bijna niet te verzinnen.

gloudiesaurus

Heb de race vandaag niet gezien. Kwam deze week nog wel een interesant stukje tegen over de kijkcijfers van MotoGP:

Citaat
Dramatische daling kijkcijfers MotoGP uitzendingen

In Nederland zijn we het inmiddels al gewend dat de MotoGP wedstrijden alleen nog live via betaal TV te zien zijn maar sinds kort moet ook de rest van Europa er aan geloven en de eerste resultaten zijn teleurstellend, de kijkcijfers zijn namelijk dramatisch gekelderd.

Er is het afgelopen jaar nogal wat veranderd met betrekking tot de uitzendingen van het MotoGP wereldkampioenschap. Zo zijn de Grand Prix weekenden niet of nauwelijks meer te zien op vertrouwde en publieke zenders zoals de BBC, het Engelse Eurosport of het Italiaanse Mediaset. De MotoGP liefhebbers moeten nu betalen en kunnen hun favoriete sport uitsluitend nog volgen achter de decoder van onder andere BT Sport (Engeland), Sky Italia en Movistar TV en dat niet iedereen daar blij mee is, is inmiddels overduidelijk.

In Engeland werd de eerste Grand Prix van het seizoen in Qatar door slechts 230.000 kijkers bekeken, dat is een marktaandeel van 0,9%. Een jaar eerder keken nog 2.220.000 kijkers via de BBC naar de openingsrace van het MotoGP wereldkampioenschap, een marktaandeel van 6,9%. Elke maandag na de Grand Prix weekenden zend de Engelse zender ITV4 een samenvatting uit, deze uitzending was met 603.000 kijkers zelfs beter bekeken dan de uitzending van BT Sport.

In Italië en Spanje zijn vergelijkbare cijfers te zien. Zo keken in Italië 833.000 kijkers op prime time naar de MotoGP in Texas terwijl er een jaar daarvoor nog 3.420.000 kijkers aan de buis gekluisterd zaten, een marktaandeel van 13,50% tegenover dit jaar 3.04%. Er keken in Italië voor het eerst zelfs meer mensen naar het WK Superbike dan naar de MotoGP.

Er wordt door Dorna van alles gedaan om de show interessanter te maken voor de kijkers maar heeft dat wel nut als de kijkcijfers voor de 'MotoGP show' zo dramatisch kelderen nu de races niet meer via publieke zenders worden uitgezonden?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#311
Ik heb het ook in het Sport 1-topic altijd gezegd en ik sta er nog altijd achter; ik ben niet tegen betaaltelevisie. Zolang het het geld maar waard is. En dat is het voor MotoGP eigenlijk niet. Laten we eerlijk zijn, waarom zou men willen betalen voor MotoGP, behalve als je echt een supergrote fan bent? Het is al jaren Yamaha vs. Honda en dan bedoel ik natuurlijk Lorenzo vs. Stoner/Márquez, want van Spies/Rossi en Pedrosa hoe(v)(fd)en we, op soms een opleving van de Spanjaard na, ook niet veel te verwachten. Het is al jaren hetzelfde liedje en elke maatregel die wordt genomen (CRT, en die dinges die ze dit jaar hebben, ben de naam alweer kwijt) veranderen niets aan het feit dat de MotoGP is verworden tot één grote Spaanse show. Als we naar de grootste talenten in de Moto2 en Moto3 kijken, is er ook geen enkele reden om aan te nemen dat de MotoGP haar status als veredeld Spaans kampioenschap in de nabije toekomst zal kwijtraken. Wat dat betreft is de timing voor de MotoGP om naar de betaaltelevisie te verdwijnen een ongelukkige geweest.

Tevens zeggen die cijfers uit dat artikel me vrij weinig als ik ook niet weet hoeveel mensen een VideoPass hebben. Al verwacht ik natuurlijk ook niet dat dat in de miljoenen zal lopen.

gloudiesaurus

Ik verwacht dat mensen die een videopass hebben maar heel beperkt zal zijn. Wellicht enkele duizenden.

Het is jammer want ook in Nederland is er nauwelijks aandacht meer voor MotoGP  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Als er niet genoeg aandacht is, zal dat vermoedelijk te maken hebben met hoeveel mensen er daadwerkelijk in geïnteresseerd zijn, want het aantal American Football- of IndyCar-sites in Nederland valt ook tegen ;)

Sphinx

CitaatEr wordt door Dorna van alles gedaan om de show interessanter te maken voor de kijkers

Er wordt door Dorna van alles gedaan om de show geld op te laten leveren zul je bedoelen. Toen de MotoGP bij Eurosport in het pakket was was het marktaandeel veel groter, de kijkcijfers beter en het commentaar heel deskundig. Dat was nu betaal-tv dat zijn geld waard was (zoals dat nu de Superbikes zijn). Maar toen kreeg Dorna een beetje grootheidswaanzin en besloot het Europees geregelde contract om te zetten naar een contract per land. En DAAR ging het mis. In Engeland was BBC wel bereid dik te betalen, in Duitsland Sport1 DLD ook, maar voor de rest kochten ze alleen de MotoGP races en de veel leukere 125cc en Moto2 lieten ze zitten en zo ging het helaas ook in veel andere landen. Toen ben ik direct afgehaakt en op streams overgestapt. En in plaats dat Dorna inziet dat Eurosport zo slecht nog niet was, blijven ze ijzerenheinig volhouden met hun tv-strategie, durfden zelfs nog MEER geld te vragen. Gewoon om nog meer mensen naar de videopass te krijgen , tv interesseert ze eigenlijk totaal niet
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!