Moet Kimi terugkeren in de F1?

Gestart door 0634, 22 september 2010 - 06:37:12

« vorige - volgende »

Moet Kimi terugkeren in de F1?

Ja! Kimi is een groot kampioen
10 (52.6%)
Nee! Kimi is een has-been
7 (36.8%)
Ik weet het nog niet...
2 (10.5%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 27 september 2010 - 17:57:51

Niels_


0634

Ik heb toch maar tegen gestemd. Ondanks dat het best leuk is om 'een naam' weer eens terug te zien denk ik dat Kimi niet meer zal brengen wat hij in zijn McLaren jaren bracht.

Bovendien doet Renault er verstandig aan om gewoon verder te gaan met Petrov. Financieel aantrekkelijker en hij doet het best aardig.

Kimi staat er ook al niet om bekend auto's beter te maken dus al met al denk ik niet dat hij veel zal toevoegen aan het team of aan een ander (top) team. En teams als Sauber ofzo, dat moet en zal hij niet willen.

Niels_

Ik kan nu niet bepaald zeggen dat ik Petrov veel indruk vind maken. Financieel is hij misschien aantrekkelijk, maar of Renault er beter aan doet om Petrov te houden dat betwijfel ik echt ten zeerste. Tenzij ze echt geld nodig hebben, maar Renault zal wel niet in financiële problemen zitten.

0634

Citaat van: Scuderia91 op 22 september 2010 - 21:00:06
Ik kan nu niet bepaald zeggen dat ik Petrov veel indruk vind maken. Financieel is hij misschien aantrekkelijk, maar of Renault er beter aan doet om Petrov te houden dat betwijfel ik echt ten zeerste. Tenzij ze echt geld nodig hebben, maar Renault zal wel niet in financiële problemen zitten.
Petrov rijdt als een rookie, grillig. Maar verdiend wat mij betreft nog zeker een kans. Plus, als je hem door Kimi zou willen vervangen moet je kijken of het allemaal tegen elkaar opweegt. Je hebt met Kubica al een kopman, Kimi is duur, presteert al jaren matig, maakt een auto niet beter. Dus wat verwacht je als team nou echt van Kimi? Kubica haalt echt het absolute maximum al uit die wagen. Kimi gaat dat echt niet overtreffen.

RS-Motorsport

Citaat van: 0634 op 22 september 2010 - 21:05:49
Dus wat verwacht je als team nou echt van Kimi? Kubica haalt echt het absolute maximum al uit die wagen. Kimi gaat dat echt niet overtreffen.

Dat zou ik niet te vlug zeggen, kijk naar vorig jaar, hij heeft zeker te weten het maximum uit de verschrikkelijke Ferrari F60 gehaald. Iedereen had Ferrari afgeschreven voor een podium, laat staan een overwinning. Maar hij deed het wel.
It Doesn't Matter If You Win By An Inch Or A Mile; Winning's Winning

Niels_

Citaat van: 0634 op 22 september 2010 - 21:05:49
Citaat van: Scuderia91 op 22 september 2010 - 21:00:06
Ik kan nu niet bepaald zeggen dat ik Petrov veel indruk vind maken. Financieel is hij misschien aantrekkelijk, maar of Renault er beter aan doet om Petrov te houden dat betwijfel ik echt ten zeerste. Tenzij ze echt geld nodig hebben, maar Renault zal wel niet in financiële problemen zitten.
Petrov rijdt als een rookie, grillig. Maar verdiend wat mij betreft nog zeker een kans. Plus, als je hem door Kimi zou willen vervangen moet je kijken of het allemaal tegen elkaar opweegt. Je hebt met Kubica al een kopman, Kimi is duur, presteert al jaren matig, maakt een auto niet beter. Dus wat verwacht je als team nou echt van Kimi? Kubica haalt echt het absolute maximum al uit die wagen. Kimi gaat dat echt niet overtreffen.
Ik weet niet in hoeverre dat met Petrov zit, maar Kimi zorgt toch ook voor meer publiciteit zou ik denken? Maar ik begrijp je standpunt. Enkel hoort iemand met de capaciteiten van Raikkonen gewoon thuis in de F1. Althans dat is mijn mening. ;)

0634

Citaat van: Scuderia91 op 22 september 2010 - 21:15:29

Ik weet niet in hoeverre dat met Petrov zit, maar Kimi zorgt toch ook voor meer publiciteit zou ik denken? Maar ik begrijp je standpunt. Enkel hoort iemand met de capaciteiten van Raikkonen gewoon thuis in de F1. Althans dat is mijn mening. ;)
Begrijp me goed: De Kimi zoals we hem zagen tot 2007 hoort zeker thuis in de F1. Maar ik denk niet dat hij dat niveau nog zal halen.


0634

Citaat van: RS-Motorsport op 22 september 2010 - 21:14:36
Dat zou ik niet te vlug zeggen, kijk naar vorig jaar, hij heeft zeker te weten het maximum uit de verschrikkelijke Ferrari F60 gehaald. Iedereen had Ferrari afgeschreven voor een podium, laat staan een overwinning. Maar hij deed het wel.
Op Spa reed hij, zoals altijd, goed. Dankzij Kers kon hij mooi winnen. Voor de rest reed hij een inspiratieloos jaar en moest hij tot aan Hongarije toch wel te vaak achter Massa aanrijden.

JimmySPA

Citaat van: 0634 op 22 september 2010 - 21:56:08
Citaat van: RS-Motorsport op 22 september 2010 - 21:14:36
Dat zou ik niet te vlug zeggen, kijk naar vorig jaar, hij heeft zeker te weten het maximum uit de verschrikkelijke Ferrari F60 gehaald. Iedereen had Ferrari afgeschreven voor een podium, laat staan een overwinning. Maar hij deed het wel.
Op Spa reed hij, zoals altijd, goed. Dankzij Kers kon hij mooi winnen. Voor de rest reed hij een inspiratieloos jaar en moest hij tot aan Hongarije toch wel te vaak achter Massa aanrijden.

Idd Massa reed Raikkonen naar huis dat seizoen!!! Ik weet niet meer hoeveel punten hij voor lag in Hongarije, maar veel was het wel dacht ik...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

JimmySPA

Citaat van: JimmySPA op 22 september 2010 - 22:19:32
Citaat van: 0634 op 22 september 2010 - 21:56:08
Citaat van: RS-Motorsport op 22 september 2010 - 21:14:36
Dat zou ik niet te vlug zeggen, kijk naar vorig jaar, hij heeft zeker te weten het maximum uit de verschrikkelijke Ferrari F60 gehaald. Iedereen had Ferrari afgeschreven voor een podium, laat staan een overwinning. Maar hij deed het wel.
Op Spa reed hij, zoals altijd, goed. Dankzij Kers kon hij mooi winnen. Voor de rest reed hij een inspiratieloos jaar en moest hij tot aan Hongarije toch wel te vaak achter Massa aanrijden.

Idd Massa reed veel beter dan Raikkonen dat seizoen!!! Ik weet niet meer hoeveel punten hij voor lag in Hongarije, maar veel was het wel dacht ik...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

RS-Motorsport

#25
Citaat van: JimmySPA op 22 september 2010 - 22:19:32
Idd Massa reed Raikkonen naar huis dat seizoen!!! Ik weet niet meer hoeveel punten hij voor lag in Hongarije, maar veel was het wel dacht ik...

Tot de crash van Massa in Hongarije had Massa 22 punten en Kimi had tot Hongarije 18 punten, dus om de oren gereden, nou nee.

Overdrijven is ook een vak.
It Doesn't Matter If You Win By An Inch Or A Mile; Winning's Winning

0634

Citaat van: RS-Motorsport op 22 september 2010 - 22:23:20

Tot de crash van Massa in Hongarije had Massa 22 punten en Kimi had tot Hongarije 18 punten, dus om de oren gereden, nou nee.
Dat is in punten. Maar in races en ook in kwali moest Kimi vaker achter Massa aansluiten als andersom. En het jaar ervoor ook al. En laten we eerlijk wezen: een échte topper rijdt niet zo vaak achter Massa. Met alle respect voor Massa, dat is echt een goede en snelle rijder, maar dat is niet 's werelds beste.

Alonso rijdt m.i. niet eens het beste jaar uit zijn loopbaan, maar is over het algemeen toch eenvoudig de baas over Massa. Zo hoort het ook, als je échte top bent.

RS-Motorsport

#27
Citaat van: 0634 op 22 september 2010 - 22:27:30
Dat is in punten. Maar in races en ook in kwali moest Kimi vaker achter Massa aansluiten als andersom.
En ik maar denken dat de punten in de race gegeven werd en niet in de kwalificatie, zal wel iets anders gevolgd hebben :D
It Doesn't Matter If You Win By An Inch Or A Mile; Winning's Winning

0634

#28
Citaat van: RS-Motorsport op 22 september 2010 - 22:34:07
Citaat van: 0634 op 22 september 2010 - 22:27:30
Dat is in punten. Maar in races en ook in kwali moest Kimi vaker achter Massa aansluiten als andersom.
En ik maar denken dat de punten in de race gegeven werd en niet in de kwalificatie, al wel iets anders gevolgd hebben :D
Het zegt natuurijk wel wat, maar zegt niet alles over de snelheid en de prestaties. Zeker niet omdat in die auto in het begin van het seizoen niet echt veel punten werden gescoord en onderlinge verschillen dus ook niet zo heel groot waren. Massa was wel gewoon de snellere van de twee in de meeste sessies, kwali en races. En dat zegt mij meer.

Bovendien, heb je een beetje verkeerd geteld: want tot aan Hongarije had Kimi maar 10 puntjes en Massa 22. Meer dan twee keer zoveel punten dus voor Massa. Toch wel flink, niet ;).


RS-Motorsport

#29
Mijn fout :)

Maar aan de andere kant had Alonso ook maar 13 punten (tot en met duitsland), maakt hem dat ook slechter dan Massa?

Maar goed, niet iedereen kan met elkaar eens zijn toch? en idd zo geweldig is Massa niet.
It Doesn't Matter If You Win By An Inch Or A Mile; Winning's Winning