Main Menu

F1 2010

Gestart door gloudiesaurus, 18 september 2010 - 15:08:41

« vorige - volgende »

JimPunkRawker

heb nog geen lekke banden gehad, wel een paar banden gesneuveld door iets te strak de apex te nemen en abrupt tot stilstand te komen tegen een paaltje op bahrein  ;D

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Senergy

met mijn banden heb ik nog geen problemen gehad, wel met mijn voorvleugel, die wordt er keer op keer afgereden door de AI die in de bochten elke keer opnieuw alles toegooien en waar ik dan nog eens een drive-through voor krijg, dan rij je binnen en doet hij natuurlijk eerst de drive-through, kan ik nog een rondje afleggen zonder voorvleugel.

onderstuur van hier tot in Tokio  :P
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Citaat van: Senergy op 09 februari 2011 - 10:41:25
met mijn banden heb ik nog geen problemen gehad, wel met mijn voorvleugel, die wordt er keer op keer afgereden door de AI die in de bochten elke keer opnieuw alles toegooien en waar ik dan nog eens een drive-through voor krijg, dan rij je binnen en doet hij natuurlijk eerst de drive-through, kan ik nog een rondje afleggen zonder voorvleugel.

onderstuur van hier tot in Tokio  :P
:D ;D :D  HAHAHAHAHA   :D ;D :D

Daar wordt ik af en toe ook moedeloos van. ,maar gebeurt gelukkig niet zo heel vaak.  ::)
Maar vanaf dag 1 dat ik op expert/legend mode ging rijden ,rij ik wel aardig wat banden lek.  :-[
En altijd als je net de pitsingang voorbij bent.  :'(

>:(  NOT   8)

Kootje

Ik vraag me nu af of Codemasters Bahrein er in F1 2011 ook uitgooit ??? ,mocht de GP niet doorgaan ??
Dat hoop ik toch niet ,want op de PS3 is Bahrein één van m'n favoriete circuits ,zowel in 2006 als in 2010 lay-out.

Daarnaast vraag ik me af of zij Heidfeld ,of toch Kubica in de Renault zullen zetten ??
Gaan ze uit van 'n snelle terugkeer ??? ,of verwachten ze net als ik dat Kubica dit jaar niet meer in actie komt ??

JimmySPA

Citaat van: Kootje op 20 februari 2011 - 12:11:32
Ik vraag me nu af of Codemasters Bahrein er in F1 2011 ook uitgooit ??? ,mocht de GP niet doorgaan ??
Dat hoop ik toch niet ,want op de PS3 is Bahrein één van m'n favoriete circuits ,zowel in 2006 als in 2010 lay-out.

Daarnaast vraag ik me af of zij Heidfeld ,of toch Kubica in de Renault zullen zetten ??
Gaan ze uit van 'n snelle terugkeer ??? ,of verwachten ze net als ik dat Kubica dit jaar niet meer in actie komt ??

De eerste rijder werd altijd gebruikt voor het hele seizoen. Montoya, Albers, Villeneuve, Ide etc

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

JimPunkRawker

BTW ik heb fuel simulation aanstaan, maar wordt dit dan alleen gebruikt in P en Q? want ik kan nergens fuelload invullen voor aanvang van de race, of kan dit nog in de pits voordat je op de grid gaat staan?

ben nu bezig met Melbourne, ben toe aan Q maar heb al een gridpenalty van 5 plekken, omdat er een torro rosso achterop knalde omdat ik stilstond op het circuit na een crash ::)

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Kootje

Fuel load kun je instellen in de pits.
Op je monitor heb je de optie: CAR SET-UP met daarin 'n subcategorie ENGINE .
Hier kun je kiezen welke motor je wenst te gebruiken (je hebt er maar 8),welke gaspedaal verhoudingen en de hoeveelheid brandstof die je meeneemt.
Ik weet niet of dit alleen voor de vrije trainingen en kwalificatie verandert kan worden ,of ook voor de race.
Je motor kan je bijvooorbeeld tijdens de kwalificatie niet meer veranderen.
Mocht dit voor de race niet mogelijk zijn ,dan heb je via je TYRE menu (links van je auto) 'n optie waarmee je de pitsstopstrategie kan bepalen.
Hiermee zal automatisch de hoeveelheid brandstof aangepast worden die je meeneemt.

Kootje

Citaat van: JimPunkRawker op 08 februari 2011 - 19:51:25
heb nog geen lekke banden gehad
Citaat van: Senergy op 09 februari 2011 - 10:41:25
met mijn banden heb ik nog geen problemen gehad
Rijden jullie wel op de moeilijkste stand dan ??

Of zou het toch door mijn aggressieve rijstijl komen ??
Ik rij elk rondje alsof het qualifiers zijn ,dus.....  ::)

Franky R.

@Kootje,

Heb je de ABS dan ook uitgeschakeld? Want dan lijkt dat het probleem. Ik had er wel last van, dus de ABS weer ingeschakeld. Verder staat alles bij mij op het hoogste moeilijkheidsgraad.

Maar ik rij inmiddels weer in een Ferrari. Die wagen is zoveel beter dan de RB.

BTW,
Ik heb een vraagje;
"Zouden jullie de 2011-versie van Codemasters aanschaffen?"

Zelf twijfel ik best wel. Er zijn simpelweg te veel bugs / fouten in het huidige editie, dat ik CM er niet op vertrouw deze weg te werken voor 2011...Wil ik F12011 kopen!

Wat jullie?

Kootje

@ Franky

Nee ,ik heb ABS en tractioncontrol aanstaan ,net als m'n pitsstophulp.
Alle overige hulp ( stuur-en remhulp ,ideale lijn en schakelen ) heb ik uit staan.
Voor de rest speel ik 'm in de expert modus zodat er iig tegenstand is.    ( PS3= Easy-Medium-Hard-Expert )
Op de "hard" stand rij ik met 'n HRT nog pole-positions ,en dat is niet leuk.

Maar misschien moet ik dan toch m'n rijstijl maar eens aanpassen.
Al gebeurt 't me ook in de eerste ronde na 'n stop.

Wat de aanschaf van F1 2011 betreft twijfel ik nog.
Aan de ene kant wil ik altijd 't liefst tegen de juiste coureurs in de juiste auto's rijden ,en zijn er met de terugkeer van de Nürburgring en  de komst van Jaypee in India toch weer 'n paar nieuwe circuits bij die ik graag wil doen.
Anderzijds weet ik nog niet of ik dat vernieuwing genoeg vind.
Zeker als je in acht neemt dat er in 2012 weer 'n nieuw circuit bijkomt en in 2014 ook weer.

Over die bugs heb ik geen twijfels.
Ze hebben 'n jaar extra de tijd gehad om die weg te werken ,terwijl er aan de gameplay en graphics weinig gesleuteld hoefde te worden.
Dat zal mij iig niet tegenhouden in m'n aanschaf.

Onderhond

Speel dit spel nu regelmatig sinds dat het gereleased werd, maar wat is de betekenis van "AI" bij instellingen? Iets te maken met agressiviteit andere rijders?

Kootje

Heee Onderhond.

Allereerst welkom op het forum.

Om je vraag te beantwoorden: AI staat voor Artificial Intelligence ,wat staat voor Kunstmatige Intelligentie
Hiermee bepaal je dus het niveau van je computer gegenereerde tegenstanders.
Heb je de AI op laag staan ,dan kan je hen zo voorbij rijden.
Hoe hoger je de AI instelt ,hoe meer tegenstand zij je zullen bieden.

JimPunkRawker

China net achter de rug, had wel m'n eerste pole maar m'n racepace is niet goed genoeg met een lotus. (ik rijd op het 1 na hoogste level)
zoeken jullie naar een eigen setup voor het circuit of nemen jullie altijd een standaard setup? neem zelf altijd een standaard setup, misschien moet ik daar maar eens mee aan de slag.

heb al wel gemerkt dat in de regen de AI een stuk rustiger rijd dan misschien nodig is, daardoor had ik ook pole omdat Q3 nat was.

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Kootje

Persoonlijk gebruik ik 'n setting van m'n engineer.

Ik heb namelijk geen zin om de vrije trainingen te rijden ,en die heb je wel nodig als je zelf 'n setting wil bepalen.
De VT rij ik alleen maar als R&D daar om vraagt ,maar ook dan rij ik niet meer dan nodig is om te slagen.

Ook in m'n qualifying rij ik maar 'n beperkt aantal rondes.
Sowieso heb ik 'm zo ingesteld staan dat er maar één sessie is ,daarin spoel ik de klok ook nog eens vooruit tot 5 minuten.
Verkloot ik m'n 2 snelle rondjes die je dan kunt rijden ,dan heb ik pech.
Gaat 't wel goed ,dan start ik altijd in de top 10 en soms zelfs op pole.
Al zijn er circuits bij ,waar ik 't gewoonweg niet voor elkaar krijg.

JimPunkRawker

ja zo rijd je 7 seizoen binnen een paar maand uit  :D
ik rijd tot nu toe (4 races) elke P bijna helemaal uit, daarna Q tot meestal Q3 en race op 50%
ben nu sinds begin Januari bezig  :)

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races