GP van Italy, Autodromo Nazionale Monza

Gestart door Enzo, 04 september 2010 - 22:18:42

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: jack op 09 september 2010 - 13:37:25
Altijd mooi, zo iets uit de oude doos.
Gingen ze toen veel zachter of toch niet?? :-X

Niet per se, maar de mogelijkheden van het materiaal was toen gewoon minder. Men wist toen nog niet, wat ze nu wel weten over aerodynamica, banden en metallurgie (motoren)...

BTW, welkom Jack!

Gerard

Citaat van: Enzo op 08 september 2010 - 12:30:23
http://www.f1pits.net/nieuws/uit_de_oude_doos_monza/

Dat geluid....... KIPPEVEL!!
En het verschil tussen toen en nu..
Die mensen zo dicht langs de baan, de baan zelf... iedereen in de pits in hun "ouwe kloffie"....

Ongelooflijk, en mooi!!!

0634

Echt heel snel reed hij dat rondje niet.

Maar wel geweldige wagens toen. Alleen dat zelf schakelen, zoals het hoort. Veel meer auto als die electronische hoogstandjes van nu.

Enzo

#33
http://www.f1pits.net/nieuws/gp_monza_1e_vrije_training/
Guido van de Garde was vanochtend het snelste in de GP2 op Monza, in een 1m30.654s .
Yamamoto in de HRT-cosworth deed er vanochtend 1m29.870s over...  :-X   



Gerard

Vettel zit er lekker bij op de Vrijdag..
En Yamamoto t.o.v. G v/d/G... Tja, ik heb het al vaker aangegeven..

107% dan maar weer zou ik zeggen.....  1.23.6 om 1.29.8...
107% van 1.23.6 is volgens mij 1.29.4....
:-X

Wel Cool trouwens dat Goedo vooraan meedoet.....  :D

Enzo

Inderdaad cool dat hij zo goed gaat! 8)
Maar toch zie ik geen toekomstig F1 coureur in hem...

Gerard

Nee,klopt,Giedo rijdt nu leuk mee,maar hij springt er niet met kop en schoudes bovenuit..

Anyway,
Renault rijdt toch met Fduct hier op Monza..
Vandaag reed Kubica nog een 8ste tijd,maar ik denk dat we hem Zondag weer in de top 5 terugzien!!

Enzo

Ik weet het niet hoor, Ferrari,Mclaren en RedBull leken alle drie wel heel sterk vanmiddag.
Zeker t.o.v. Mercedes en Renault, die me eigenlijk een beetje tegen vielen.
Force India en Williams gingen voor hun doen wel lekker, die gaan voor de laatste paar puntjes samen met Renault en Mercedes.
Uiteraard gaan er weer wat ongelukken gebeuren dus je weet maar nooit hoe het uitpakt...

Ferrari,Mclaren en RedBull lijken hier erg aan elkaar gewaagd, dus dat zal wel voor vuurwerk zorgen morgen! 8)

robbert

ik wil ook optimistisch zijn, maar ik zit nog een beetje met spa in mn achterhoofd. Daar ging het voor ferrari de vrijdag ook goed maar vanaf zaterdag vonden ze geen snelheid meer. Let wel ik wil niet zeggen dat ze het niet zullen halen, maar ik wil nog de kwalificaties en de race afwachten.
Laten we toch hopen op een ferrari feestje

Enzo

In Monza lijkt Ferrari altijd iets extra's te hebben... 8)

Enzo

Felipe Massa had vandaag een heftig moment in de parabolica.

Massa:
"At the end of the second session, I tried to copy Kimi and do a bit of rallying...Joking apart, I was really lucky when I went off the track. I was heading for my best time, when I found myself in Michael's wake at the Parabolica and went off: I kept the accelerator pressed down in the hope I would manage to avoid hitting the barrier and I managed it, so I came straight back to the pits. Unfortunately, the car was slightly damaged, so I had to miss out on the final part of our programme."



Enzo

Wow, wat een goede lap van Alonso... 8)
Mooie pole!