GP van Italy, Autodromo Nazionale Monza

Gestart door Enzo, 04 september 2010 - 22:18:42

« vorige - volgende »

Enzo



10 sep 2010    
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

11 sep 2010    
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

12 sep 2010      
14:00 Race

LAP RECORD: R Barrichello Ferrari 1:21.046

Weersvooruitzichten: http://www.weeronline.nl/Europa/Italie/Monza/4301598

Onboard over het circuit van Monza, geen muziek en geen commentaar, luister en geniet! 8)


Vorig jaar was de Brawn hier de te kloppen auto en ging Rubens Barichello er met de winst vandoor, gevolgd door zijn teamgenoot Jenson Button. Kimi Raikonnen wist nog derde te worden, nadat Hamilton in de laatste lap zijn Mclaren in de muur kwakte. Bij het uitkomen van de eerste Lesmo verloor hij de controle over zijn Mclaren.



Na de dominante zege van Hamilton op Spa vorige week, kunnen RedBull en Ferrari de borst nat maken voor Monza. Ook hier verwachte de kenners een sterk presterende Mclaren, die goed blijken te presteren op de hogere snelheidscircuits. Het verschil tussen Spa en Monza is, dat ze volgend weekend allemaal met minimale vleugel gaan rijden. Ik verwacht dat de verschillen in rondetijd hier minder groot zijn dan op Spa. Het zal meer gaan om motorvermogen en brakingstability, dan om F-ducts en Blowndiffusers.

Ook dit circuit behoort tot de klassiekers en is zeker één van mijn favorieten.

De éne na de andere kanshebber verliest punten, de titelstrijd word steeds spannender!!
Dit gaat weer een kraker van een wedstrijd worden!

Buon divertimento!! 8)




R.I.P.

Wolfgang von Trips 1961         Jochen Rindt 1970                                Ronnie Peterson 1978
                           


Folkert

Mooie voorbeschouwing.  Al denk ik in tegen stelling tot jou vermoedens, denk ik dat het verschil tussen Mclaren en de rest juist groter zal zijn(ookal  speelde de re regen  in het voordeel van MClaren en waren de ronde tijden iets geflatteerd.) Ik denk dat het tegenover gestelde van Hongarije gaat gebeuren. Mclaren ruim voor de rest.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Hm. Ik denk dat als Alonso normaal doet hij redelijk gelijke tred met de Macs kan houden. Ook de Ferrari lijkt mij meer geschikt voor dit soort banen als voor de banen met veel langzame bochten.

Maar ja, dat blijft afwachten natuurlijk.

robbert

volgens mij hebben de ferrari's sedert spa, hun snelheid weer verloren door hun updates, zoals mclaren meegemaakt heeft eerder dit seizoen. Het zal gaan tussen redbull en mclaren zoals de titelstrijd. Volgens mij mag ferrari al beginnen denken aan seizoen 2011

0634

#4

Toen hebben we hun snelheid nauwelijks kunnen zien door regen en andere ongein. Het zou kunnen wat je zegt, maar ik hou hoop op een competitief Ferrari.

Gerard

#5
Mooie preview Enzo!!

Ik denk dat het inderdaad spannend zal zijn wie hier de sterkste zal zijn, de McLarens of de Red Bulls..(of misschien wel een verdwaalde Force India :D)

De Ferrari's hebben de laatste jaren niet echt heel er goed gepresteerd op  hun thuiscircuit... ;D


Ik hoop eigenlijk dat Button en Vettel weer eens goed scoren... Laat het kampioenschap maar lekker spannend worden :)
Het zal wel weer een mooi gezicht zijn de auto's met 340+ te zien racen!!! :o (mits het droog is natuurlijk  :D)

Enzo

Citaat van: Burorri op 05 september 2010 - 00:48:15
Mooie voorbeschouwing.  Al denk ik in tegen stelling tot jou vermoedens, denk ik dat het verschil tussen Mclaren en de rest juist groter zal zijn(ookal  speelde de re regen  in het voordeel van MClaren en waren de ronde tijden iets geflatteerd.) Ik denk dat het tegenover gestelde van Hongarije gaat gebeuren. Mclaren ruim voor de rest.

Dank voor het compliment! :)
Ik denk dat het juist wel mee zal vallen, omdat hier de F-duct nagenoeg nutteloos zal zijn.
Dat is nou net de sterke kant van de McLaren, al hebben ze natuurlijk ook een Mercedes achterin liggen.
We zullen zien...

robbert

Citaat van: 0634 op 05 september 2010 - 12:22:30

Toen hebben we hun snelheid nauwelijks kunnen zien door regen en andere ongein. Het zou kunnen wat je zegt, maar ik hou hoop op een competitief Ferrari.

ja ik hoop dat ook hoor, maar we moeten de realiteit onder ogen zien.  En beseffen dat de achterstand qua punten wat te groot is. En dat redbull en mclaren toch nog wat marge heeft

JimmySPA

Dit weekend wordt het weekend van Alonso.
En anders is het klaar dit seizoen. Ik verwacht wel dat Alonso meedoet... Op Spa ging ook goed op kwali en poor old Rubens na...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Folkert

Citaat van: JimmySPA op 05 september 2010 - 22:49:32
Dit weekend wordt het weekend van Alonso.
En anders is het klaar dit seizoen. Ik verwacht wel dat Alonso meedoet... Op Spa ging ook goed op kwali en poor old Rubens na...
Ik weet niet, heb beetje zitten denken, maar RBR kan wel is verder naar achter staan dan verwacht. Misschien dat FI nog wat moois kan laten zien.
Misschien dat het nu tussen de Macs en Ferrari gaat, met leuke FI er achter.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Force India kan wel eens met twee man in Q3 komen.

_Makke_

Citaat van: 0634 op 05 september 2010 - 23:06:52
Force India kan wel eens met twee man in Q3 komen.

Jep, zeker en vast! Die bolide beschikt best wel over wat snelheid.

Flying Fin

Vettel won Monza aleens toen voor Torro Rosso reed, zijn eerste zege destijds. Ik verwacht dat Vettel een groot kanshebber is. En Mark Webber mogen we ook niet uitvlakken. Ik verwacht een zege van RBR. Hopelijk kan Button laten zien wat ie kan. :)

Folkert

Citaat van: Enzo op 05 september 2010 - 22:39:05
Citaat van: Burorri op 05 september 2010 - 00:48:15
Mooie voorbeschouwing.  Al denk ik in tegen stelling tot jou vermoedens, denk ik dat het verschil tussen Mclaren en de rest juist groter zal zijn(ookal  speelde de re regen  in het voordeel van MClaren en waren de ronde tijden iets geflatteerd.) Ik denk dat het tegenover gestelde van Hongarije gaat gebeuren. Mclaren ruim voor de rest.

Dank voor het compliment! :)
Ik denk dat het juist wel mee zal vallen, omdat hier de F-duct nagenoeg nutteloos zal zijn.
Dat is nou net de sterke kant van de McLaren, al hebben ze natuurlijk ook een Mercedes achterin liggen.
We zullen zien...
Geen dank. :) Ik vind altijd leuk mooi in elkaar gestoken voorbeschouwing te lezen. 
Maar Mercedes heeft altijd hoge topsnelheid gehad, denk dat dat nu helemaal naar boven komt. Niet zo zeer door de F-duct, maar door de bouw van de auto denk ik. Is volgens mij niks vanuit Mclaren gezegd of ze er nu wel of niet mee gaan rijden. Ze wilde Spa gebruiken voor testen, en dan kijken of ze het op Monza gebruiken. Ben benieuwd.

Weersverwachtingen zullen bewolk, maar warm zijn. http://www.zoover.nl/italie/lombardije/monza/weer
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Kopietje Spa?? Maar Monza is ook een circuit voor McLaren. Hier geef ik Hamilton een grote kans. Laten we niet vergeten dat Webber zijn kansen verneu... bij de start. Ook de RBR doet op Monza mee. En Ferrari?? Misschien worden ze wel voor 1 wedstrijd geschorst, zou een stunt zijn.  ;D
Some things are too important to be left in the past.