GP Hungary, Budapest

Gestart door Gerard, 26 juli 2010 - 08:34:14

« vorige - volgende »

Gerard

#45
Het hangt een beetje van de start af denk ik..Maar 1,2 seconden is wel heel erg veel!!! :D
Als Vettel een slechte start heeft, wat niet ondenkbaar is, en Webber komt niet goed weg van de vuile zijde van de baan, KAN Alonso profiteren
Aangezien inhalen hier moeilijk is, kan het dan wel spannend worden...
Maar als de Red Bulls een normale stat hebben, wordt het vooraan een middagje cruisen.. 8)
Ik verwachtwel  meer spanning in het middenveld...
Met Rosberg op P6 (wat erg knap is gezien de (wan)prestatie van Schumache)r en de Renaults meteen daarachter...
En wat te denken van het gevecht wat Hamilton kan hebben met Massa? Massa op het vuile deel,Lewis op de racelijn...

Kobayashi is 5 plaatsen terug gezet en start nu van P23, die heeft en inhaal race voor de boeg...kan ook leuk worden met zijn rijstijl ;)

CitaatWat hoorde ik nou over een illegale vleugel? heb het niet gevolgd echt.

De reglementen zeggen dat de voorvleugel minimaal 85mm van de grond af moeten blijven tijdens het rijden, die van de RB's raakten de grond... Martin Whitmarch zei na de Quali,"We're the quickest fixed wing cars" ;D


Gerard

#46
Citaat van: frankypankyv8 op 29 juli 2010 - 14:18:31
Citaat van: T.Nuvolari op 27 juli 2010 - 21:41:27
De grootste sponsor van HRT is die van Chnadhok. Vorige race knikte hij nog braafjes, maar zullen hij en sponsor blijven knikken? Ik hoop voor hem van niet.
Yamamoto is een pak slechter dan Chandhok, Kolles is een idioot en HRT is door op deze manier te werken ten dode opgeschreven als je het mij vraagt.

Ik zat al te wachten op een 'hondse' actie van Kolles (Gerard weet daar alles van... :D).
Ik druk mij nogal krachtig uit, maar die man is een geëvolueerde versie van Tom 'the criminal' Walkinshaw!!!
>:(

Chandhok betaalt toch? Als er haperingen zijn op dat gebied, dan is het enigszins logisch om een (teveel betalende) Yamamoto in te zetten. Bovendien zou HRT veel meer gebaat zijn bij een Klien in 1 van die auto's.
Prioriteiten stellen is niet de sterkste kant van Kolles...

Kolles heeft weer van zich laten horen... Hij wil zelfs Klien laten rijden dit seizoen... http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/240140/kolles-sluit-niet-uit-dat-klien-nog-races-rijdt/

Folkert

Citaat van: Gerard op 31 juli 2010 - 22:19:59
Het hangt een beetje van de start af denk ik..Maar 1,2 seconden is wel heel erg veel!!! :D
Als Vettel een slechte start heeft, wat niet ondenkbaar is, en Webber komt niet goed weg van de vuile zijde van de baan, KAN Alonso profiteren
Aangezien inhalen hier moeilijk is, kan het dan wel spannend worden...
Maar als de Red Bulls een normale stat hebben, wordt het vooraan een middagje cruisen.. 8)
Ik verwachtwel  meer spanning in het middenveld...
Met Rosberg op P6 (wat erg knap is gezien de (wan)prestatie van Schumache)r en de Renaults meteen daarachter...
En wat te denken van het gevecht wat Hamilton kan hebben met Massa? Massa op het vuile deel,Lewis op de racelijn...

Kobayashi is 5 plaatsen terug gezet en start nu van P23, die heeft en inhaal race voor de boeg...kan ook leuk worden met zijn rijstijl ;)

CitaatWat hoorde ik nou over een illegale vleugel? heb het niet gevolgd echt.

De reglementen zeggen dat de voorvleugel minimaal 85mm van de grond af moeten blijven tijdens het rijden, die van de RB's raakten de grond... Martin Whitmarch zei na de Quali,"We're the quickest fixed wing cars" ;D


Ok, maar zijn de vleugels nou illegaal of niet? En waren dit nieuwe vleugels voor dit weekend? Heb de kwali maar half gevolgd en h eb niet veel dingen mee gekregen. Wel dat RBR ongelovelijk snel is en dat de Macs wat problemen hebben met afstellen van hun wagen. Enige voordeel wat ze hebben is dat ze voor staan in het WK en nu 3weken vrij hebben. Maar was testen compleet van de baan in deze 3 weken? of was simulatie testen toe gestan?
Trotse vader van Rosalie(L)

McLaren_über_alles

#48
Citaat van: Burorri op 31 juli 2010 - 23:05:10
Citaat van: Gerard op 31 juli 2010 - 22:19:59
Het hangt een beetje van de start af denk ik..Maar 1,2 seconden is wel heel erg veel!!! :D
Als Vettel een slechte start heeft, wat niet ondenkbaar is, en Webber komt niet goed weg van de vuile zijde van de baan, KAN Alonso profiteren
Aangezien inhalen hier moeilijk is, kan het dan wel spannend worden...
Maar als de Red Bulls een normale stat hebben, wordt het vooraan een middagje cruisen.. 8)
Ik verwachtwel  meer spanning in het middenveld...
Met Rosberg op P6 (wat erg knap is gezien de (wan)prestatie van Schumache)r en de Renaults meteen daarachter...
En wat te denken van het gevecht wat Hamilton kan hebben met Massa? Massa op het vuile deel,Lewis op de racelijn...

Kobayashi is 5 plaatsen terug gezet en start nu van P23, die heeft en inhaal race voor de boeg...kan ook leuk worden met zijn rijstijl ;)

CitaatWat hoorde ik nou over een illegale vleugel? heb het niet gevolgd echt.

De reglementen zeggen dat de voorvleugel minimaal 85mm van de grond af moeten blijven tijdens het rijden, die van de RB's raakten de grond... Martin Whitmarch zei na de Quali,"We're the quickest fixed wing cars" ;D


Ok, maar zijn de vleugels nou illegaal of niet? En waren dit nieuwe vleugels voor dit weekend? Heb de kwali maar half gevolgd en h eb niet veel dingen mee gekregen. Wel dat RBR ongelovelijk snel is en dat de Macs wat problemen hebben met afstellen van hun wagen. Enige voordeel wat ze hebben is dat ze voor staan in het WK en nu 3weken vrij hebben. Maar was testen compleet van de baan in deze 3 weken? of was simulatie testen toe gestan?


Er is alleszins veel commotie rond. Tijdens de Quali liet de regie superslomo's zien van de front wing van Red Bull, Ferrari & McLaren, en het verschil was werkelijk schokkend. Vooral de voorvleugel van Red Bull, en in mindere mate die van Ferrari, hangt zo goed als op de grond, en lijkt de grond zelf soms te raken. Terwijl de McLaren op de beelden er eerder uitzag als een tractor (ik maak de vergelijking met de gewichten die vaak aan de neus van een tractor hangen, zo hoog leek het).

Blijkbaar doorstaat de voorvleugel de testen van de FIA, waardoor hij als legaal wordt beschouwd. Volgens de BBC schuurt het team na de sessie de voorvleugels zelf bij, om de krassen door het raken van het wegdek weg te werken...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

#49
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Mclaren(Hamilton dan) is ook Klap Sneller dan zijn achtervolger. Bijna 6 tiende. De strijd tussen Alonso, Massa en Hamilton kan nog wel eens leuk worden.

Tevens zie ik hier wel een gelijkje hebben aan de beslissing van Ferrari, Alonso is weer sneller dan Massa en als hij morgen voor Massa blijft was de beslissing logisch.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Denk dat Red Bull vandaag makkelijk wint. Interessant die voorvleugels maar als het door de FIA-keuring komt dan is het toch gewoon slim gevonden?

Wel eerlijk van Whitmarsh om toe te geven dat Ferrari en Red Bull misschien gewoon wat slimmer zijn geweest... dat zie je niet vaak in de Formule 1. Wel frappant dat Red Bull en Ferrari hier allebei tegelijk mee komen...

Overigens dacht ik dat het gewoon een nieuwe voorvleugel is die flexibel is gemaakt maar als ik het zo lees is het veel meer dan alleen de voorvleugel.. Dus ik denk dat Mercedes en McLaren zeker wel enkele Grand-Prix nodig hebben om dit ook te ontwikkelen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

#52
Wat ik me afvraag, zijn de RBRs straks ook snel op de harde band?


Oeff, grote fout van Renault en Mercedes. Sutil maakte behoorlijke klap nog en Wile van rosberg rolde wel lekker door.

Kuttt,
Hamilton uitgevallen :( was mooi aan het consolideren. Word nu flinke hap uit zijn voorsprong genomen en raakt denk ik wel zijn leidende positie kwijt. En Vettel straf? zou mooi zijn. Zou Alonso zijn 2de race winnen?

Maar Button...valt erg tegen deze race.
Trotse vader van Rosalie(L)

FA1903

Wat een pace heeft Redbull zeg deze race niet normaal...Komaan Alonso volhouden! zou mooi zijn!

Folkert

Al the drivers see Michael as a trophy, not a threat.  ;D ;D ;D

Trouwens, jammer dat Ray Den er niet is ff: Schumacher zou ff heel snel oude race snelheid laten zien. Als dit de echte snelheid is van Schumacher, is hij toch niet zo groots als iedereen doet vermoeden.

PS: dit was alleen gericht op Ray Den. :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: FA1903 op 01 augustus 2010 - 15:24:32
Wat een pace heeft Redbull zeg deze race niet normaal...Komaan Alonso volhouden! zou mooi zijn!
RBR is ongelovelijk snel. Wat een pace. Webber geluk met de SC en pech met Alonso.

Maar Schumacmacherher deed weer ff een Schumacher. Mag dan wel 1 van de grootste zijn, maar ook zeker een van de meest controversiele. Misselijke actie.
Trotse vader van Rosalie(L)

McLaren_über_alles

Oersaaie race, met een compleet overbodige drive-through voor Vettel... WTF zeg  :o

Zoals we elk jaar zeggen, dit circuit mag zo snel mogelijk afgevoerd worden.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 01 augustus 2010 - 15:52:32
Oersaaie race, met een compleet overbodige drive-through voor Vettel... WTF zeg  :o

Zoals we elk jaar zeggen, dit circuit mag zo snel mogelijk afgevoerd worden.
Waarvoor kreeg hij hem eigenlijk?
Trotse vader van Rosalie(L)

FA1903

RedBull had een 1-2 verdiend, maar dan Vettel als winnaar...kan zijn frustratie wel begrijpen..Alonso heeft het beste er uit gehaald en komt dichterbij in een Weekend waar ze kansloos waren t.o.v. Redbull...trouwens eindelijk eens een super goede start van hem!

Rot weekend voor Mclaren en euhhh Schumi wat was dat in godsaam??? Een straf verdient hij zeker!

McLaren_über_alles

#59
Citaat van: Burorri op 01 augustus 2010 - 15:55:19
Citaat van: McLaren_über_alles op 01 augustus 2010 - 15:52:32
Oersaaie race, met een compleet overbodige drive-through voor Vettel... WTF zeg  :o

Zoals we elk jaar zeggen, dit circuit mag zo snel mogelijk afgevoerd worden.
Waarvoor kreeg hij hem eigenlijk?

Hij reed meer dan 10 car lengths echter Webber tijdens de safety car. ;D

EDIT: Blijkbaar was het op het moment dat de SC de pits in reed, wat de straf al een stuk minder ridicuul maakt natuurlijk...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.