Straf voor Ferrari

Gestart door meatball, 25 juli 2010 - 20:26:49

« vorige - volgende »

Moet er een straf volgen niet enkel een kleine geldsom

Nee Ferrari gaat vrijuit
5 (31.3%)
Ja team verliest de punten
4 (25%)
Ja team en rijders verliezen punten
4 (25%)
Ja enkel race's uitsluiting
3 (18.8%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 19 augustus 2010 - 20:26:49

meatball

Voor Mij is er maar 1 straf goed genoeg voor dit bedrog en uitlachen van ons als f1 fan's en dat is enkele race's uitsluiting voor beide Ferrari's
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

ja maar dan mocht mclaren in 2008 ook enkele races uitgesloten worden hoor. Hier vind ik een geldboete terecht, mclaren mag ook teamorders uitvoeren

_Makke_

Citaat van: meatball op 25 juli 2010 - 20:26:49
Voor Mij is er maar 1 straf goed genoeg voor dit bedrog en uitlachen van ons als f1 fan's en dat is enkele race's uitsluiting voor beide Ferrari's

De piloten kan je hiervoor niet straffen. Dat is een beslissing die vanuit het team is genomen. Trouwens, dan straf je Massa nogmaals. Want hij werd vandaag een zege ontnomen. Nop  de piloten moeten buiten schot blijven. Maar Ferrari moet nog extra gestraft worden. Ze hadden het maar beter moeten aanpakken. De teamorders waren overduidelijk, dan dienen ze ook gestraft te worden. Maar bon, het zal hier wel bij blijven. Ik geloof niet dat Ferrari nog een extra straf krijgt.

meatball

Citaat van: Makke op 25 juli 2010 - 22:16:58
Citaat van: meatball op 25 juli 2010 - 20:26:49
Voor Mij is er maar 1 straf goed genoeg voor dit bedrog en uitlachen van ons als f1 fan's en dat is enkele race's uitsluiting voor beide Ferrari's

De piloten kan je hiervoor niet straffen. Dat is een beslissing die vanuit het team is genomen. Trouwens, dan straf je Massa nogmaals. Want hij werd vandaag een zege ontnomen. Nop  de piloten moeten buiten schot blijven. Maar Ferrari moet nog extra gestraft worden. Ze hadden het maar beter moeten aanpakken. De teamorders waren overduidelijk, dan dienen ze ook gestraft te worden. Maar bon, het zal hier wel bij blijven. Ik geloof niet dat Ferrari nog een extra straf krijgt.
Van mij mag Massa inderdaad ook deze punten verliezen ook hij bedriegd zijn supporters,wat voor zin heeft het om te supporteren voor een racer die vrijwillig een overwinning weggeeft. Als dit echt om een wk ging in een van de laatste race's dan maal ik er niet om maar nu is het puur bedrog.Waarom zou ik als Massasuporter nog naar de f1 kijken,ik wacht al maanden op een goede presatie en dan ben je er eindelijk en geeft hij het gewoon weg omdat die Spaanse ezel denkt nog wk te kunnen worden ,voor mij is het voorbij ik kijk niet meer de f1 is verworden tot een soort sport als worstellen ,de winnaar is op voorand bekent alleen de show telt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

_Makke_

Massa is werknemer bij Ferrari. Massa hoort zich te schikken naar Ferrari. Hem kan je niets kwalijk nemen. Vandaar ook dat ik hoop dat de piloten buiten schot blijven. Het enige wat je zou kunnen doen is de 2 wisselen in de uitslag, maar dat gaat uiteraard niet. Daardoor moet je ze buiten schot laten en de echte schuldige treffen. Verder heeft Ferrari ook geen moord begaan. De schrapping van de punten uit deze race lijkt me correct. Maar meer hoeft dat ook helemaal niet te zijn. Ferrari maakte deze race een fout en dat zou geen effect mogen hebben op de andere races. Enfin, toch niet rechtstreeks. Teamorders zullen er altijd zijn in de F1. De meesten verdoken of goed bedacht de anderen dom en o zo duidelijk. Ferrari zat vandaag in die 2de categorie. Hadden ze wat geklungeld bij de pitstop van Massa, dan hadden ze Ferrari niets kunnen maken. Nu moeten ze wel optreden, de regels zijn er en dienen nageleefd te worden.

Franky R.

Ik heb het al eerder gepost;

Het zou correct zijn, indien Ferrari haar constructeurspunten van de Duitse GP zou inleveren...

Niels_

Citaat van: meatball op 25 juli 2010 - 22:25:01
Citaat van: Makke op 25 juli 2010 - 22:16:58
Citaat van: meatball op 25 juli 2010 - 20:26:49
Voor Mij is er maar 1 straf goed genoeg voor dit bedrog en uitlachen van ons als f1 fan's en dat is enkele race's uitsluiting voor beide Ferrari's

De piloten kan je hiervoor niet straffen. Dat is een beslissing die vanuit het team is genomen. Trouwens, dan straf je Massa nogmaals. Want hij werd vandaag een zege ontnomen. Nop  de piloten moeten buiten schot blijven. Maar Ferrari moet nog extra gestraft worden. Ze hadden het maar beter moeten aanpakken. De teamorders waren overduidelijk, dan dienen ze ook gestraft te worden. Maar bon, het zal hier wel bij blijven. Ik geloof niet dat Ferrari nog een extra straf krijgt.
Van mij mag Massa inderdaad ook deze punten verliezen ook hij bedriegd zijn supporters,wat voor zin heeft het om te supporteren voor een racer die vrijwillig een overwinning weggeeft. Als dit echt om een wk ging in een van de laatste race's dan maal ik er niet om maar nu is het puur bedrog.Waarom zou ik als Massasuporter nog naar de f1 kijken,ik wacht al maanden op een goede presatie en dan ben je er eindelijk en geeft hij het gewoon weg omdat die Spaanse ezel denkt nog wk te kunnen worden ,voor mij is het voorbij ik kijk niet meer de f1 is verworden tot een soort sport als worstellen ,de winnaar is op voorand bekent alleen de show telt.
Nogmaals, waarom zou dat niet meer kunnen volgens jou? ;)

Zaphod_Beeblebrox

Ik keur de actie van Ferrari niet goed, maar het lijkt mij het een begrijpbare en duidelijke keuze voor de wereldtitel. Alonso is al een heel seizoen veel sneller dan Massa en is ook de enige die nog enige van de 2 die nog enige kans maakt op die wereldtitel. Waarom dan niet kiezen voor Alonso? Formule 1-fans over de hele wereld krijgen nu een mogelijks duel om de wereldtitel tussen 5 rijders, kunnen we dan klagen? Ik als neutraal supporter helemaal niet.
Het zal wel een zwaar zijn om te slikken voor Massafans, zoals mijn vrouw bijvoorbeeld, maar het is het einde van de wereld niet en ik denk dat moest het andersom geweest zijn de Massafans helemaal niet zo gereageerd hadden en het waarschijnlijk een begrijpbare keuze hadden gevonden. Teamorders zijn van alles tijden. Ze bestonden in de tijd van Ascari, Fangio en Farina al en zullen nog altijd bestaan als Hamilton en Vettel al lang op pensioen zijn.

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 26 juli 2010 - 02:09:35
Citaat van: meatball op 25 juli 2010 - 22:25:01
Citaat van: Makke op 25 juli 2010 - 22:16:58
Citaat van: meatball op 25 juli 2010 - 20:26:49
Voor Mij is er maar 1 straf goed genoeg voor dit bedrog en uitlachen van ons als f1 fan's en dat is enkele race's uitsluiting voor beide Ferrari's

De piloten kan je hiervoor niet straffen. Dat is een beslissing die vanuit het team is genomen. Trouwens, dan straf je Massa nogmaals. Want hij werd vandaag een zege ontnomen. Nop  de piloten moeten buiten schot blijven. Maar Ferrari moet nog extra gestraft worden. Ze hadden het maar beter moeten aanpakken. De teamorders waren overduidelijk, dan dienen ze ook gestraft te worden. Maar bon, het zal hier wel bij blijven. Ik geloof niet dat Ferrari nog een extra straf krijgt.
Van mij mag Massa inderdaad ook deze punten verliezen ook hij bedriegd zijn supporters,wat voor zin heeft het om te supporteren voor een racer die vrijwillig een overwinning weggeeft. Als dit echt om een wk ging in een van de laatste race's dan maal ik er niet om maar nu is het puur bedrog.Waarom zou ik als Massasuporter nog naar de f1 kijken,ik wacht al maanden op een goede presatie en dan ben je er eindelijk en geeft hij het gewoon weg omdat die Spaanse ezel denkt nog wk te kunnen worden ,voor mij is het voorbij ik kijk niet meer de f1 is verworden tot een soort sport als worstellen ,de winnaar is op voorand bekent alleen de show telt.
Nogmaals, waarom zou dat niet meer kunnen volgens jou? ;)
Alonso kan ook nog steeds kampioen worden. Als ze deze snelheid weten vast houden zie ik ze makkelijk in lopen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

en waarom dan punten verliezen door iemand te laten winnen die minder kans dan zijn teamgenoot maakt op de wereldtitel

Folkert

Citaat van: robbert op 26 juli 2010 - 12:11:46
en waarom dan punten verliezen door iemand te laten winnen die minder kans dan zijn teamgenoot maakt op de wereldtitel
Die snap ik even niet helemaal. Wat bedoel je precies?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: frankypankyv8 op 25 juli 2010 - 22:52:54
Ik heb het al eerder gepost;

Het zou correct zijn, indien Ferrari haar constructeurspunten van de Duitse GP zou inleveren...

Die constructeurstitel boeit Ferrari geen reet, het is het WK van de rijders waarom Ferrari bepaalde beslissingen maakt, dus daar moet je de straf gaan zoeken. Ik zelf pleit als Ferrari-fan voor een loeizware straf. 3 Races geschorst. Alleen zo druk je teamorders definitief de kop in. Bij herhaling definitieve uitsluiting. Een geldboete is natuurlijk onzin, want dan is een kampioenschap te koop. Letterlijk!

Wizard

Citaat van: Zaphod op 26 juli 2010 - 08:12:30
Ik keur de actie van Ferrari niet goed, maar het lijkt mij het een begrijpbare en duidelijke keuze voor de wereldtitel. Alonso is al een heel seizoen veel sneller dan Massa en is ook de enige die nog enige van de 2 die nog enige kans maakt op die wereldtitel. Waarom dan niet kiezen voor Alonso? Formule 1-fans over de hele wereld krijgen nu een mogelijks duel om de wereldtitel tussen 5 rijders, kunnen we dan klagen? Ik als neutraal supporter helemaal niet.
Het zal wel een zwaar zijn om te slikken voor Massafans, zoals mijn vrouw bijvoorbeeld, maar het is het einde van de wereld niet en ik denk dat moest het andersom geweest zijn de Massafans helemaal niet zo gereageerd hadden en het waarschijnlijk een begrijpbare keuze hadden gevonden. Teamorders zijn van alles tijden. Ze bestonden in de tijd van Ascari, Fangio en Farina al en zullen nog altijd bestaan als Hamilton en Vettel al lang op pensioen zijn.


Teamorders mogen wel van alle tijden zijn, toch zijn ze daarom niet minder verboden. Daarnaast vraagt, schreeuwt en roept Alonso om een order, hoe bereid ben je dan om te racen? De achterstand van Massa was niet der mate schokkend met nog 8(?) races te gaan gisteren. Zou dit nu de laatste race zijn geweest en Alonso kampioen kunnen worden dan kan ik er enigszinds begrip voor opbrengen, nu niet.

Wizard

Citaat van: robbert op 26 juli 2010 - 12:11:46
en waarom dan punten verliezen door iemand te laten winnen die minder kans dan zijn teamgenoot maakt op de wereldtitel

Als je kampioen wilt worden zul je moeten racen en je concurenten verslaan, zo ook je teamgenoot. Het is en blijft een individueel kampioenschap en teamorders zijn nu eenmaal verboden. Nu is de FIA daar heel soepel in geweest en hebben teamorders vanuit het juiste perspectief bekeken, ik hoop dat ze dat nu ook zijn en een zware straf opleggen. Dit is een herhaling van Oostenrijk 2002.

Zaphod_Beeblebrox

Dat Alonso de strijd niet wil aangaan met zijn teamgenoot zegt mij enkel dat hij geen domme acties wil uitvoeren zoals Webber en Vettel in Turkije.