German Grand Prix 2010 , Hockenheimring

Gestart door Gerard, 15 juli 2010 - 15:50:49

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: Scuderia91 op 26 juli 2010 - 23:48:43
Trouwens vind ik het vrij raar dat bepaalde mensen Massa in de zeik zouden zetten. Moest Massa meer punten gehad hebben dan Alonso en achter de Spanjaard zitten, zou ik als teambaas net hetzelfde aan Fernando vragen. Maar natuurlijk ben ik geen teambaas en weet ik niks af van de contracten die beide heren afgesloten hebben.

Ik denk dat 99% van de mensen zulks een beslissing zou nemen in die situatie. Anders lijk je me helemaal geen goeie teambaas te zijn. Maar het is verboden, je moet het dus verdoken doen en niet 'en plein public' de teamorders gaan mededelen. Nu zondigen ze tegen de regels en moeten ze gestraft worden.

Citaat van: Scuderia91 op 26 juli 2010 - 23:48:43
De essentie van dit hele verhaal gaat er gewoon duidelijk over dat het om de overwinning gaat. Wanneer het zou gegaan hebben om plaats 8 zou dit hele circus niet onstaan zijn. Of zoals ik eerder al zei: Hamilton 2 jaar geleden, dezelfde plek met Kovalainen. Resultaat: Hamilton WK met 1 punt. Dat was dus echt helemaal hetzelfde, maar nu ging het om de overwinning en krijgen we dus een show met Ferrari in de hoofdrol.

Uiteraard is dat niet hetzelfde. Niemand bij McLaren heeft een Kovalainen dezelfde boodschap gegeven als Massa. Uiteraard verwachtte McLaren dat Heikki Lewis liet passeren. Maar ze hebben hem dat niet over de radio verplicht. De situatie is toch helemaal anders want daar kan je niets tegen beginnen. Trouwens, niet dat het er veel toe doet maar de situatie was sowieso anders, daar Hamilton overduidelijk sneller was dan Kovalainen. Dat was verleden zondag niet het geval, ze reden bijna constant dezelfde tijden. Enkel tijdens het dubbelen verloor Massa redelijk wat tijd tov Alonso.

flupke3

En dan ?Dan is dat zo!Als Alonso toch nog kampioen wordt zal er een schaduw over die
titel hangen want dat is kijkersbedrog!Bovendien is het niet de 1 e keer dat hij door hulp van
een ploegmaat wint al was valencia (piquet opzettelijk in de muur) nog een andere situatie.

Zaphod_Beeblebrox

Denk je nu echt dat er door dit akkefietje zo'n geweldig grote schaduw over de titel gaat hangen? Voor mij in ieder geval niet.

Wizard

Ja. Kijk maar naar de titels van Schumacher. Tot op de dag van vandaag worden ze, danwel onterecht, bekritiseerd en wordt er gesproken over de controverses als we het hebben over de successen van Schumacher.

Zaphod_Beeblebrox

Hoge bomen vangen veel wind, meer is dat niet. Succes is vaak af te leiden aan hoe groot de hopen kritiek zijn die je krijgt.

Wizard


flupke3

Citaat van: Zaphod op 27 juli 2010 - 12:04:16
Denk je nu echt dat er door dit akkefietje zo'n geweldig grote schaduw over de titel gaat hangen? Voor mij in ieder geval niet.
In de f1 zijn er (bijna) altijd 2 of maximum 3 titelkandidaten omdat ze over een bolide beschikken die dit mogelijk maakt.
Als je dan de titel wint  door teamorders dan is dat geen verdiende titel maar een geluk.Soms heb je dat nodig maar zondag was het nog veel te vroeg
in het seizoen en bovendien blijft het bedrog.

Niels_

Citaat van: Makke op 27 juli 2010 - 09:05:04
Uiteraard is dat niet hetzelfde. Niemand bij McLaren heeft een Kovalainen dezelfde boodschap gegeven als Massa. Uiteraard verwachtte McLaren dat Heikki Lewis liet passeren. Maar ze hebben hem dat niet over de radio verplicht. De situatie is toch helemaal anders want daar kan je niets tegen beginnen. Trouwens, niet dat het er veel toe doet maar de situatie was sowieso anders, daar Hamilton overduidelijk sneller was dan Kovalainen. Dat was verleden zondag niet het geval, ze reden bijna constant dezelfde tijden. Enkel tijdens het dubbelen verloor Massa redelijk wat tijd tov Alonso.
Tuurlijk, maar dat zeg ik net ook... Voor een teamgenoot is het veel makkelijker een 5e positie af te staan aan je teamgenoot dan een overwinning. Daar draait het ook net om. Raikkonen en Massa werden in China 2008 toch ook niet met de vinger gewezen? Toen ging het zelf om de 2e positie.

Franky R.

Citaat van: T.Nuvolari op 26 juli 2010 - 19:28:20
'Oostenrijk 2002' wat een afgezaagd verhaal zeg. Dit heeft helemaal niets weg van Oostenrijk 2002, Schumacher had voor die race al een meer dan riante voorsprong in de strijd om de wereldtitel. Hier hebben beide een redelijke achterstand op de concurrentie. Alonso had 47 punten achterstand tegenover Massa die 78 punten achterstand had. Het lijkt me dan ook duidelijk wie de voorkeur zou moeten krijgen als je nog wil gaan voor een eventuele wereldtitel. Hadden Massa gewonnen had hij nog altijd bijna een volledige GP overwinning achterstand op Alonso en 2 en half op Hamilton.
Massa had wel heel veel geluk nodig om nog kans te maken op de wereldtitel, de kans dat Alonso nog wereldkampioen wordt is daarentegen nu wel een heel stuk groter.
Bij Ferrari hebben ze even een rekensom gemaakt en een duidelijke conclusie getrokken. Dat is hun zaak en als ze vinden dat dat in het belang van het team is moeten ze volgende keer net hetzelfde doen.

Er wordt hier veel gesproken dat het verboden is, maar hebben ze effectief iets gedaan dat verboden is? Ze hebben gezegd dat Alonso sneller was dan Massa. Verborgen boodschap of niet, Massa had misschien gewoon moeten doorrijden en zeggen dat hij de boodschap dan verkeerd geïnterpreteerd had. Ik zal er in ieder geval niet wakker van liggen, het WK is nu veel spannender dan dat Massa had gewonnen. Pech voor Massa, leuk voor mij.c 8)

Ik geef je deels gelijk!

Het verschil is wel dat Massa met de nieuwe auto een stuk beter overweg kan. Hij zat ook gewoon (alweer) voor alonso en er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij vanaf nu niet gewoon elke keer voor Alonso zou kunnen komen. Massa start goed en Alonso (relatief) slecht (er).

Als Alonso een keer niet finisht en Massa wint dan is de voorsprong van Alonso al praktisch weg. Zo onmogelijk is het niet.

Bovendien zit Alonso volgens mij ook krapper in zijn motoren. Kan dus best zijn dat die de laatste race of (zelfs 2 races?) een verhoogde kans krijgt om uit te vallen met een kapotte motor (of niet gaat presteren met een trage auto) ...

Niels_

Citaat van: frankypankyv8 op 27 juli 2010 - 19:00:38
Citaat van: T.Nuvolari op 26 juli 2010 - 19:28:20
'Oostenrijk 2002' wat een afgezaagd verhaal zeg. Dit heeft helemaal niets weg van Oostenrijk 2002, Schumacher had voor die race al een meer dan riante voorsprong in de strijd om de wereldtitel. Hier hebben beide een redelijke achterstand op de concurrentie. Alonso had 47 punten achterstand tegenover Massa die 78 punten achterstand had. Het lijkt me dan ook duidelijk wie de voorkeur zou moeten krijgen als je nog wil gaan voor een eventuele wereldtitel. Hadden Massa gewonnen had hij nog altijd bijna een volledige GP overwinning achterstand op Alonso en 2 en half op Hamilton.
Massa had wel heel veel geluk nodig om nog kans te maken op de wereldtitel, de kans dat Alonso nog wereldkampioen wordt is daarentegen nu wel een heel stuk groter.
Bij Ferrari hebben ze even een rekensom gemaakt en een duidelijke conclusie getrokken. Dat is hun zaak en als ze vinden dat dat in het belang van het team is moeten ze volgende keer net hetzelfde doen.

Er wordt hier veel gesproken dat het verboden is, maar hebben ze effectief iets gedaan dat verboden is? Ze hebben gezegd dat Alonso sneller was dan Massa. Verborgen boodschap of niet, Massa had misschien gewoon moeten doorrijden en zeggen dat hij de boodschap dan verkeerd geïnterpreteerd had. Ik zal er in ieder geval niet wakker van liggen, het WK is nu veel spannender dan dat Massa had gewonnen. Pech voor Massa, leuk voor mij.c 8)

Ik geef je deels gelijk!

Het verschil is wel dat Massa met de nieuwe auto een stuk beter overweg kan. Hij zat ook gewoon (alweer) voor alonso en er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij vanaf nu niet gewoon elke keer voor Alonso zou kunnen komen. Massa start goed en Alonso (relatief) slecht (er).

Als Alonso een keer niet finisht en Massa wint dan is de voorsprong van Alonso al praktisch weg. Zo onmogelijk is het niet.

Bovendien zit Alonso volgens mij ook krapper in zijn motoren. Kan dus best zijn dat die de laatste race of (zelfs 2 races?) een verhoogde kans krijgt om uit te vallen met een kapotte motor (of niet gaat presteren met een trage auto) ...
Ja natuurlijk is de start van Massa beter dan die van Alonso, hij kon ook moeilijk anders omdat hij bijna de muur ingeduwd werd door Vettel. Massa had misschien wel de makkelijkste start van het hele pak. ;)

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 27 juli 2010 - 19:23:56
Citaat van: frankypankyv8 op 27 juli 2010 - 19:00:38
Citaat van: T.Nuvolari op 26 juli 2010 - 19:28:20
'Oostenrijk 2002' wat een afgezaagd verhaal zeg. Dit heeft helemaal niets weg van Oostenrijk 2002, Schumacher had voor die race al een meer dan riante voorsprong in de strijd om de wereldtitel. Hier hebben beide een redelijke achterstand op de concurrentie. Alonso had 47 punten achterstand tegenover Massa die 78 punten achterstand had. Het lijkt me dan ook duidelijk wie de voorkeur zou moeten krijgen als je nog wil gaan voor een eventuele wereldtitel. Hadden Massa gewonnen had hij nog altijd bijna een volledige GP overwinning achterstand op Alonso en 2 en half op Hamilton.
Massa had wel heel veel geluk nodig om nog kans te maken op de wereldtitel, de kans dat Alonso nog wereldkampioen wordt is daarentegen nu wel een heel stuk groter.
Bij Ferrari hebben ze even een rekensom gemaakt en een duidelijke conclusie getrokken. Dat is hun zaak en als ze vinden dat dat in het belang van het team is moeten ze volgende keer net hetzelfde doen.

Er wordt hier veel gesproken dat het verboden is, maar hebben ze effectief iets gedaan dat verboden is? Ze hebben gezegd dat Alonso sneller was dan Massa. Verborgen boodschap of niet, Massa had misschien gewoon moeten doorrijden en zeggen dat hij de boodschap dan verkeerd geïnterpreteerd had. Ik zal er in ieder geval niet wakker van liggen, het WK is nu veel spannender dan dat Massa had gewonnen. Pech voor Massa, leuk voor mij.c 8)

Ik geef je deels gelijk!

Het verschil is wel dat Massa met de nieuwe auto een stuk beter overweg kan. Hij zat ook gewoon (alweer) voor alonso en er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij vanaf nu niet gewoon elke keer voor Alonso zou kunnen komen. Massa start goed en Alonso (relatief) slecht (er).

Als Alonso een keer niet finisht en Massa wint dan is de voorsprong van Alonso al praktisch weg. Zo onmogelijk is het niet.

Bovendien zit Alonso volgens mij ook krapper in zijn motoren. Kan dus best zijn dat die de laatste race of (zelfs 2 races?) een verhoogde kans krijgt om uit te vallen met een kapotte motor (of niet gaat presteren met een trage auto) ...
Ja natuurlijk is de start van Massa beter dan die van Alonso, hij kon ook moeilijk anders omdat hij bijna de muur ingeduwd werd door Vettel. Massa had misschien wel de makkelijkste start van het hele pak. ;)
Precies, dat was ook mijn mening. Niet dat Massa daar wat aan kan doen, want die deed het super. Maar of Massa anders voor Alonso was gekomen? Geen idee. Ze reden allebei sterke race, maar denk dat vooral Alonso nog wat reserves had(omdat hij wist dat hij op P2 de overwinning zou krijgen of dat hij wilde besparen? Wie weet.) We zullen zien.

Wat ik trouwens ook niet snap, waarom zou Massa gedemotiveerd raken? Zou ook kunnen dat hij juist gemotiveerder raakt en gaat laten zien dat hij ook sneller is dan Alonso.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 27 juli 2010 - 22:10:24
Citaat van: Scuderia91 op 27 juli 2010 - 19:23:56
Citaat van: frankypankyv8 op 27 juli 2010 - 19:00:38
Citaat van: T.Nuvolari op 26 juli 2010 - 19:28:20
'Oostenrijk 2002' wat een afgezaagd verhaal zeg. Dit heeft helemaal niets weg van Oostenrijk 2002, Schumacher had voor die race al een meer dan riante voorsprong in de strijd om de wereldtitel. Hier hebben beide een redelijke achterstand op de concurrentie. Alonso had 47 punten achterstand tegenover Massa die 78 punten achterstand had. Het lijkt me dan ook duidelijk wie de voorkeur zou moeten krijgen als je nog wil gaan voor een eventuele wereldtitel. Hadden Massa gewonnen had hij nog altijd bijna een volledige GP overwinning achterstand op Alonso en 2 en half op Hamilton.
Massa had wel heel veel geluk nodig om nog kans te maken op de wereldtitel, de kans dat Alonso nog wereldkampioen wordt is daarentegen nu wel een heel stuk groter.
Bij Ferrari hebben ze even een rekensom gemaakt en een duidelijke conclusie getrokken. Dat is hun zaak en als ze vinden dat dat in het belang van het team is moeten ze volgende keer net hetzelfde doen.

Er wordt hier veel gesproken dat het verboden is, maar hebben ze effectief iets gedaan dat verboden is? Ze hebben gezegd dat Alonso sneller was dan Massa. Verborgen boodschap of niet, Massa had misschien gewoon moeten doorrijden en zeggen dat hij de boodschap dan verkeerd geïnterpreteerd had. Ik zal er in ieder geval niet wakker van liggen, het WK is nu veel spannender dan dat Massa had gewonnen. Pech voor Massa, leuk voor mij.c 8)

Ik geef je deels gelijk!

Het verschil is wel dat Massa met de nieuwe auto een stuk beter overweg kan. Hij zat ook gewoon (alweer) voor alonso en er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij vanaf nu niet gewoon elke keer voor Alonso zou kunnen komen. Massa start goed en Alonso (relatief) slecht (er).

Als Alonso een keer niet finisht en Massa wint dan is de voorsprong van Alonso al praktisch weg. Zo onmogelijk is het niet.

Bovendien zit Alonso volgens mij ook krapper in zijn motoren. Kan dus best zijn dat die de laatste race of (zelfs 2 races?) een verhoogde kans krijgt om uit te vallen met een kapotte motor (of niet gaat presteren met een trage auto) ...
Ja natuurlijk is de start van Massa beter dan die van Alonso, hij kon ook moeilijk anders omdat hij bijna de muur ingeduwd werd door Vettel. Massa had misschien wel de makkelijkste start van het hele pak. ;)
Precies, dat was ook mijn mening. Niet dat Massa daar wat aan kan doen, want die deed het super. Maar of Massa anders voor Alonso was gekomen? Geen idee. Ze reden allebei sterke race, maar denk dat vooral Alonso nog wat reserves had(omdat hij wist dat hij op P2 de overwinning zou krijgen of dat hij wilde besparen? Wie weet.) We zullen zien.

Wat ik trouwens ook niet snap, waarom zou Massa gedemotiveerd raken? Zou ook kunnen dat hij juist gemotiveerder raakt en gaat laten zien dat hij ook sneller is dan Alonso.
Als in Hongarije zich hetzelfde scenario afspeelt wil ik wel zien hoe ze het nu gaan klaarspelen. :P

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 28 juli 2010 - 03:21:40
Citaat van: Burorri op 27 juli 2010 - 22:10:24
Citaat van: Scuderia91 op 27 juli 2010 - 19:23:56
Citaat van: frankypankyv8 op 27 juli 2010 - 19:00:38
Citaat van: T.Nuvolari op 26 juli 2010 - 19:28:20
'Oostenrijk 2002' wat een afgezaagd verhaal zeg. Dit heeft helemaal niets weg van Oostenrijk 2002, Schumacher had voor die race al een meer dan riante voorsprong in de strijd om de wereldtitel. Hier hebben beide een redelijke achterstand op de concurrentie. Alonso had 47 punten achterstand tegenover Massa die 78 punten achterstand had. Het lijkt me dan ook duidelijk wie de voorkeur zou moeten krijgen als je nog wil gaan voor een eventuele wereldtitel. Hadden Massa gewonnen had hij nog altijd bijna een volledige GP overwinning achterstand op Alonso en 2 en half op Hamilton.
Massa had wel heel veel geluk nodig om nog kans te maken op de wereldtitel, de kans dat Alonso nog wereldkampioen wordt is daarentegen nu wel een heel stuk groter.
Bij Ferrari hebben ze even een rekensom gemaakt en een duidelijke conclusie getrokken. Dat is hun zaak en als ze vinden dat dat in het belang van het team is moeten ze volgende keer net hetzelfde doen.

Er wordt hier veel gesproken dat het verboden is, maar hebben ze effectief iets gedaan dat verboden is? Ze hebben gezegd dat Alonso sneller was dan Massa. Verborgen boodschap of niet, Massa had misschien gewoon moeten doorrijden en zeggen dat hij de boodschap dan verkeerd geïnterpreteerd had. Ik zal er in ieder geval niet wakker van liggen, het WK is nu veel spannender dan dat Massa had gewonnen. Pech voor Massa, leuk voor mij.c 8)

Ik geef je deels gelijk!

Het verschil is wel dat Massa met de nieuwe auto een stuk beter overweg kan. Hij zat ook gewoon (alweer) voor alonso en er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij vanaf nu niet gewoon elke keer voor Alonso zou kunnen komen. Massa start goed en Alonso (relatief) slecht (er).

Als Alonso een keer niet finisht en Massa wint dan is de voorsprong van Alonso al praktisch weg. Zo onmogelijk is het niet.

Bovendien zit Alonso volgens mij ook krapper in zijn motoren. Kan dus best zijn dat die de laatste race of (zelfs 2 races?) een verhoogde kans krijgt om uit te vallen met een kapotte motor (of niet gaat presteren met een trage auto) ...
Ja natuurlijk is de start van Massa beter dan die van Alonso, hij kon ook moeilijk anders omdat hij bijna de muur ingeduwd werd door Vettel. Massa had misschien wel de makkelijkste start van het hele pak. ;)
Precies, dat was ook mijn mening. Niet dat Massa daar wat aan kan doen, want die deed het super. Maar of Massa anders voor Alonso was gekomen? Geen idee. Ze reden allebei sterke race, maar denk dat vooral Alonso nog wat reserves had(omdat hij wist dat hij op P2 de overwinning zou krijgen of dat hij wilde besparen? Wie weet.) We zullen zien.

Wat ik trouwens ook niet snap, waarom zou Massa gedemotiveerd raken? Zou ook kunnen dat hij juist gemotiveerder raakt en gaat laten zien dat hij ook sneller is dan Alonso.
Als in Hongarije zich hetzelfde scenario afspeelt wil ik wel zien hoe ze het nu gaan klaarspelen. :P
massa zal een fout maken, en iedereen zal roepen dat massa niet meer kan rijden

Zaphod_Beeblebrox

Er zal wel weer een wielmoer net op die moment niet op z'n plaats geraken zeker.

Folkert

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239869/ecclestone-wil-af-van-verbod-op-teamorders/

Aller eerst: rare foto eigenlijk. Lijkt wel op een ruzie tussen Bernie en? Die 2de herken ik niet echt. Maar ene kant ben ik het met hem eens, maar andere kant moeten er geen situaties voor komen zoals oostenrijk 2002, dat is te debiel. Afgelopen weekend trouwens ook, daar niet van.
Trotse vader van Rosalie(L)