2010 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX

Gestart door Gerard, 29 juni 2010 - 13:30:53

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Leuk circuit, Silverstone.. ook met die aanpassingen denk ik. Ik ga zelf ook voor Hamilton, de thuisrace van McLaren en ze zijn in vorm. Misschien kan Button hier Hamilton nog verrassen? Denk niet dat Red Bull hier veel kan met al die snelle bochten, de Mercedes motor acht ik toch sneller.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

#31
http://www.f1pits.net/magazine/terugblik_silverstone_1995/

Even terug in de tijd met dit stuk, heb destijds de race ook live gezien, leuk om terug te lezen.
Toch wel bijzonder dat Schumacher er na 15 jaar nog steeds bij is... 8)

Wat betreft het filmpje, geinig op het einde de F1 coureurs band... ;D
Had ik nog niet gezien.

gloudiesaurus

Mooi artikel 0634, super om van dit soort verhalen te lezen. Ik heb de race destijds live gezien in Frankrijk op vakantie. Het grappige was dat er Tour de France werd gekeken maar toch werd overgeschakeld naar de Formule 1 voor Jean Alesi. Iets wat de meeste Hollandse tourliefhebbers niet echt konden waarderen...

Ik herinner me nog dat de onboard camera van Hill werd gevolgd en dat hij plots in de grindbak stond. Toch vind ik nog altijd dat Hill wat te enthousiast was. Cool die band he... In Hockenheim was er ook eens een band, toen vloog Hill er al in de 1e ronde uit. Toen zei Eddie Jordan toen hij begon "Don't worry, I stay longer then Damon Hill!"

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

#33
Hill was ook enthousiast. En toch, er was wel degelijk eventjes een gaatje. Maar goed, feitelijk een normaal race-ongeval. Waren het DC  en Herbert geweest had niemand het er ooit nog over gehad.

Damon Hill... tja ik mocht hem wel. Kon ook wel gitaar spelen. Zat ooit in een punkband met de illustere naam 'Sex Hitler and the hormones'.

gloudiesaurus

Hill was ook altijd een van mijn favorieten... mooi dat hij in 1996 de titel pakte. En jammer dat hij zolang door ging... hij had in 1998 moeten stoppen na die mooie overwinning op Spa. Niet in 1999 toen hij roemloos in de grindbak eindigde.... Dan had Verstappen in 99 ook nog voor Jordan gereden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miek

Ik hoop dat Williams het even goed zal doen als in Valencia (zal moeilijk worden, alle toppers in Valencia maakten fouten door de SC en speelde voordeel bij Williams). Ze zagen er wel snel uit en konden zerlfs Kubica achter zich houden. Ze zijn wel veel trager dan McLaren, en daardoor wordt er altijd een gat geslagen tussen een topteam (McLaren, Red Bull , Ferrari) en een Williams. Ik hoop dat Barrichello nog eens op het podium kan komen.

Enzo

Het moet wel heel raar lopen wil een Williams dit seizoen op het podium komen.
Ze hebben momenteel gewoon de middelen niet, beter dan Valencia gaat het niet worden.
Al gingen er een tijdje geleden geruchten dat Volkswagen/Audi wilde instappen bij Williams.
Als iets dergelijks gebeurt of ze vinden een grote sponsor zou het wel kunnen. :)

0634

Audi heeft inmiddels reeds gemeld niet de F1 in te komen. Ze vinden het niet bij hun strategie passen.

Enzo

Citaat van: 0634 op 05 juli 2010 - 20:30:49
Audi heeft inmiddels reeds gemeld niet de F1 in te komen. Ze vinden het niet bij hun strategie passen.

Nu je het zegt, inderdaad! Me punt was ook meer dat ze een grote partner nodig hebben, kan ook iets/iemand anders zijn natuurlijk.

Enzo

Wat mooie beelden van de Silverstone 1998, Schumacher Vs Hakinnen. 8)

Enzo


Gerard

#41
Citaat van: Enzo op 08 juli 2010 - 00:57:59
Jenson en Lewis trainen voor Silverstone!  8)
http://www.dumpert.nl/mediabase/1028931/1bd2c827/silverstone_a_little_training.html

Button bij 44 sec.
" I did a Mark Webber"  ;D ;D

By the way...

Ik lees net dat Bruno Senna in Silverstone vervangen wordt door testcoureur Yamamoto

Er is verder nog weinig over bekend,maar het lijkt een geldkwestie te zijn

1 woord heb ik hiervoor en dat is....
Jammer!!!! :'(

0634

Mja, Senna heeft ook niet bepaald veel gebracht dit seizoen. Dus tja, als het geld dan op is, dan kan zoiets gebeuren.

JimmySPA

Yamamoto, wat heb ik die gast gemist. Hoe vet he dit rijders veld! Schumacher, Alonso, Hamilton en Yamamoto!! Dit jaar kan niet meer stuk...
Echt waarom... In 2007 ronde na ronde, vet die kurbs aantikken in Pouhon. In 1 bocht zie je gewoon dat die gast hier niet thuis hoort...
Jammer voor Senna, hopelijk komt hij nog bij een beter team aan de bak!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Gerard

Citaat van: 0634 op 08 juli 2010 - 21:33:32
Mja, Senna heeft ook niet bepaald veel gebracht dit seizoen. Dus tja, als het geld dan op is, dan kan zoiets gebeuren.

Wat kun je anders verwachten in zo'n rammelbak?
Hiij heeft in 9 races wel 8 x zijn teamgenoot "out-qualified"
In de races was het niet veel,maar vielen ze ook meer uit dan dat ze aan de Finish kwamen...