Jouw autogeschiedenis

Gestart door meatball, 20 juni 2010 - 14:09:56

« vorige - volgende »

meatball

Ik was onlangs met mijn vrouwtje in discutie over hoeveel auto's ik heb gehad,te veel vond ze .Toen heb ik ze eens op een rijtje gezet en misschien heeft ze wel gelijk ?
Ik dacht ach ik zet ze eens op het forum kunnen jullie oordelen of ik overdrijf en zet aub jullie geschiedenis er ook eens op dan kan ik mijn vrouwtje misschien overtuigen dat er ergere gevallen zijn.
Het begint in 1986
Toyota starlet
Toyota carina
Toyota celica
Mitsubishi Colt
Opel manta
Renault 20
Toyota starlet
Seat ibiza
Subaru legacy
Subaru forester
Alfa 146
Vw sharan
Fiat ducato (nog in bezit)
Audi a6 ( nog in bezit )
Ford courier
Dacia logan van (nog in bezit )
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Ok, is best een rijtje 16 auto's... ;D  (je vrouwtje heeft gelijk)
Je bent dan ook wel wat ouder dan ik, vermoed ik... :)

Het begon bij mij met een VW Golf in 2000
BMW 3- serie, veel vermogen en achterwiel aandrijving is altijd leuk.
AlfaRomeo 156 2.0 TS degelijke snelweg cruiser
Alfa Brera, zeer snelle snelweg cruiser, maar ook duur in verbruik/onderhoud.(te duur bleek later)
Alfa Romeo progression 1.9JTD tot heden, vlotte zakelijke auto met compressor,Turbo en Squadra chip, als ik niet teveel gas geef is die nog best zuinig ook. 1 op 18 gemiddeld!  8)

janke

Ik heb sinds mijn rijbewijs (1975) al wat auto's versleten.

De 1ste was een Austin Mini 1000, dan
Peugeot 204, 404, 504, vervolgens enkele BMW's
2002 tii
520i
M3-E46, om wat modellen te noemen die ik door de jaren heb gehad.
De huidige auto is een BMW 525i High Executive uit 2004.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Mijn eerste kocht ik in 1992. Een Mitsibushi Colt
Daarna: Peugeot 205
Daihatsu Cuore
Renault Clio
Peugeot 306
Ford Fiesta
Opel Combo (voor mijn werk destijds)
Toyota Corolla
Hyundia Lantra
Kia Rio
En nu een Citroen Xsara Picasso.

Volgens mij waren dat ze allemaal...

JimmySPA

Eerste auto kocht ik in 2010 en was een Porsche  :D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

Zaphod_Beeblebrox

Damn ik ben blijkbaar nog maar een broekventje  ;D

Eerst mama's wagen een Citroën AX in 2000.

Luid, slechte zetels, niet vooruit te krijgen met z'n 4 versnellingen. Die heb ik op een avond total loss gereden, beginnen aquaplanen en niets meer aan te doen.

Heb ik voor mijn ma een nieuwe gekocht, deze keer een 2de hands Suzuki Swift.

Geweldig bakske, enorm vinnig en vlot. Ondanks het gebrek aan radio toch redelijk wat afstanden mee gedaan.

Vervolgens enkele bedrijfswagentjes
Ford Fiesta

Volkswagen caddy

en
Citroën Berlingo

Stuk voor stuk krengen van auto's.

In 2005 toch maar mijn eigen wagen gekocht omdat ik die vuile bakskes beu was.
Opel Astra Break 1.7cdti

Goeie auto. Ruim, comfortabel en zuinig.

In 2007 andere werk en terug een bedrijfswagen
BMW 318d Touring

Vergelijkbaar met de Opel Astra met uitzondering van de prestatie op de weg, die namelijk een stuk beter.

JimmySPA

Strakke bak hoor zo'n moderne beamer 3 serie, kan je dat een beetje dwars in de bocht gooien?
Of moet je dan eerst duizend instellingen veranderen voordat ie wat toe geeft???

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

Zaphod_Beeblebrox

Nog niet geprobeerd en zal dat waarschijnlijk ook nooit proberen. De franchisekosten voor abnormale bandenslijtage enzo liggen nogal hoog en meestal zit mijn zwangere vrouw en binnenkort baby mee in de wagen. Maar er zit indeed vanalles op om zulke zaken tegen te gaan.

Enzo

Citaat van: Zaphod_Beeblebrox op 22 juni 2010 - 12:05:19
Nog niet geprobeerd en zal dat waarschijnlijk ook nooit proberen. De franchisekosten voor abnormale bandenslijtage enzo liggen nogal hoog en meestal zit mijn zwangere vrouw en binnenkort baby mee in de wagen. Maar er zit indeed vanalles op om zulke zaken tegen te gaan.

Lijkt me een goede reden om het niet te doen!  :)

meatball

Citaat van: meatball op 20 juni 2010 - 14:09:56
Ik was onlangs met mijn vrouwtje in discutie over hoeveel auto's ik heb gehad,te veel vond ze .Toen heb ik ze eens op een rijtje gezet en misschien heeft ze wel gelijk ?
Ik dacht ach ik zet ze eens op het forum kunnen jullie oordelen of ik overdrijf en zet aub jullie geschiedenis er ook eens op dan kan ik mijn vrouwtje misschien overtuigen dat er ergere gevallen zijn.
Het begint in 1986
Toyota starlet
Toyota carina
Toyota celica
Mitsubishi Colt
Opel manta
Renault 20
Toyota starlet
Seat ibiza
Subaru legacy
Subaru forester
Alfa 146
Vw sharan
Fiat ducato (nog in bezit)
Audi a6 ( nog in bezit )
Ford courier
Dacia logan van (nog in bezit )
Zo weer eentje erbij een Alfa 147 ter vervanging van de Audi,zou mijn vrouwtje toch gelijk hebben  ;D
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Franky R.

#10
Hm,

Veel karretjes heb je gereden, Meatball! Ik kom tot 11 auto in 17 jaar automobielen...
Zelf in 1993 begonnen, hoewel ik al eerder een auto had.

- Subaru Mini-Jumbo (bouwjaar weet ik niet meer). Niet veel mee gereden. Ik was 17 en had nog geen rijbewijs (1992). Toen ik (toen nog) dat papiertje haalde, kwam dat ding niet door de keuring. Door en door rot!

- Mitsubishi Colt 1981. Gave bak en lekker fel. Buiten mijn schuld 'totalled'...ik kwam van rechts! :(

- Renault 5 1982. Heerlijke stoelen, maar dat was het dan ook wel. Klote wagen, een motor zo krachtig als een fietspomp en slechte remmen dat er eronder zaten!!!

- VW Polo 1992. Heerlijk om weer wat power te hebben na die @#$#@ Renault. Weer een total loss en weer kon ik er niets aan doen. Stond stil voor een zebrapad, aangezien de auto voor mij voetgangers liet oversteken. Rijdt er een giga-aso taxichauffeurtje achterop.. >:(

- VW Polo Coupe 1993. Nog meer power. Jammer dat het zonnedak lekte.

- VW Golf GTi 1981. Opknapper. Simpele techniek en toch een supersnelle wagen. Zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt!

- VW Golf C 1981. Kwam erbij samen met de GTi. Die C (met 1600 cc motor, werd alleen in Duitsland gevoerd. Is dus via het grijze circuit naar Nederland gehaald) heb ik nog steeds...maar mij ontbreekt de tijd om er echt werk van te maken.

- VW Kever (1978). Ik verkocht de GTi en met dat geld kocht ik weer twee (iets wat krokante) Kevers. Eentje heb ik nog steeds, maar ik kreeg onlangs een goed bod waar ik even over moet nadenken.

- Mercedes W123 300 diesel. Ja, ik zou nooit een MB kopen en blablabla...Maar het verstand komt met de jaren... :)
Helaas vond iemand het nodig om met zijn dronken kop, de MB te rammen. Ik reed toen niet, maar mijn vader die samen met mijn moeder een autovakantie in Nederland hield (dan kun je beter met een diesel rijden). Dat mijn ouders geheel ongeschonden uit de MB stapten was natuurlijk veel belangrijker voor mij...

- Ter vervanging van de MB, een Polo 1993 binnengehaald. Daar ik liever niet dagelijks rijd met de Kever, want die heeft een vette jetpipe. Dat is leuk in het weekeinde, maar niet voor dagelijkse woon-werkverkeer! De Golf spaar ik liever ook, dus een Polo gekregen van iemand die het naar de sloop wilde brengen.

Tot haar schrik moest ze betalen voor het ophalen e.d. van die wagen. En toen bood mijn pa haar aan de auto zonder kosten over te nemen. Die Polo is dus gratis... ;D

Hoewel, ik had er toch 250 euro, incl. APK in gestoken. ALLES zat VAST...maar dan ook echt VAST! Geen wonder dat die kar ermee ophield. Vrouwen en auto's... ::)

Nu denk ik aan een Ford Mustang Mach 1 of soortgelijk. Ook leuk een Ford Limited 1977! Ik denk dat ik de Kever toch wel ga verkopen. Hou ik toch nog twee auto's over en straks drie als die Amerikaan erbij komt.
Want het moet nu wel een Amerikaan wezen...Zie ook de "V8" in mijn nickname... ;)


JimmySPA

Amerikaan is idd het mooist. Al zijn ze nog zo rot en slecht het blijft vet. De Porsche heb ik te koop gezet. Ik ga een 2 wieler kopen  :-\ Weet nog niet precies wat voor. Zit een beetje te denken, een GSX is wel leuk maja heeft iedereen al. Een Harley blijft vet alleen ja ik ben nog jong. Dan moet er minstens een S&S in of een compressor. Wat ik ook wel gaaf vind is de Triumph Thruxton. Maja dat is weer engelse techniek. Ik denk dat ik dat toch niet aandurf. Net als een Ducati blijft gevaarlijk die techniek...  :-\ Ik denk dat een Jap toch het beste in prijs/kwaliteit/fun verhouding is...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 01 november 2010 - 20:07:44
Amerikaan is idd het mooist. Al zijn ze nog zo rot en slecht het blijft vet. De Porsche heb ik te koop gezet. Ik ga een 2 wieler kopen  :-\ Weet nog niet precies wat voor. Zit een beetje te denken, een GSX is wel leuk maja heeft iedereen al. Een Harley blijft vet alleen ja ik ben nog jong. Dan moet er minstens een S&S in of een compressor. Wat ik ook wel gaaf vind is de Triumph Thruxton. Maja dat is weer engelse techniek. Ik denk dat ik dat toch niet aandurf. Net als een Ducati blijft gevaarlijk die techniek...  :-\ Ik denk dat een Jap toch het beste in prijs/kwaliteit/fun verhouding is...

He?
Ik dacht dat je blij was met je Porsche. Het is toch je eerste eigen wagen?
Als je een motorfiets wilt kopen, zou ik idd. kijken naar een Jap. Veel meer keuze, terwijl de kwaliteit meestal wel snor zit!

Mss. een Kawasaki ER5? Ja, slechts twee cilinders en 70 pk...maar goedkoop in aanschaf en zuinig, terwijl het ding een beste geluid maakt.
Maarre, heb je dan geen auto meer als je de Porsche weg doet?

Je zult beter toch een auto achter de hand kunnen houden, voor als het weer zo heftig gaat sneeuwen als vorig jaar... :P

JimmySPA

Idd eerste auto ja. Maar in de sneeuw met de Porsche wordt hem niet hoor!!! Blijft niks van over volgens mij in de pekel. En anders staat hij wel om een lantaarnpaal heen.  :-\
Motor is zoveel sneller en veel meer fun vind ik. Ik heb altijd nog wel een andere auto tot mn beschikking dus dat is het probleem ook niet.

ER5 vind ik helemaal niks. Gaat niet snel, heeft geen uitstraling niks. GSX r 600 vind ik wel gaaf, maja ik moet t echt rustig gaan bekijken wat goed zit en hoe het rijdt.
Als ik niet wakker wordt met de gedachte vandaag moet ik een motor hebben, dan ga ik denk ik tot de motorbeurs wachten met kopen...  ::)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"
http://www.youtube.com/watch?v=-l4Vqz1S0gE

Franky R.

Hahaha,

Dat mag. Het is jouw mening, maar je spreekt jezelf wel een beetje tegen.
CitaatMaar in de sneeuw met de Porsche wordt hem niet hoor!!!  En anders staat hij wel om een lantaarnpaal heen

Wat denk je dat er gebeurd met een dikke Gixxer, eer je de controle kwijtraakt?!

BTW, hoeveel ervaring heb je? Ik vind een ER5 of een ER6 al tof genoeg.
Ik heb het liefst een 1 of 2 cilinder. Meer heb je niet nodig op een motorfiets...Maar dat is mijn mening!
;)