Jouw autogeschiedenis

Gestart door meatball, 20 juni 2010 - 14:09:56

« vorige - volgende »

janke

#30
Innocenti " De Tomaso " 1980 Weet je er een?? Ik heb serieuse interesse. Koekblik, maar... Deze is ook geil  trouwens. Maarja, je praat over een andere prijsklasse.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d7/DeTomasoPanteraBlack.jpg
Some things are too important to be left in the past.

Van Wijk

@janke, innocenti " de tomaso " was wel fun. Eigenlijk gewoon een mini cooper met een pininferina carrosserie. 1275cc met dubbele weber, geen vering ( rubber blokken ) , roesten tot en met, 4 bak, 4000rpm bij 120 kilometer per uur. Eigenlijk geen rijden. Blies de motor op bij een wedstrijdje met een BMW 320 op de A2. Gelijk naar de sloop gebracht. Tegenwoordig zijn goud waard in originele staat.
Maar ja, heel iets anders als de echte De Tomaso's :)


Wings

Citaat van: Van Wijk op 11 juli 2015 - 20:24:16
Ford Fiesta XR2I tot Ford Escort Cosworth en Mondeo V6 ( uiteraard met Senna logo achterop ) 90-2000
Mercedes Viano 2004

Heb me vroeger in de Ford-wereld bewogen (ook bij Ford gewerkt) maar wat waren het heerlijke auto's! Fiƫsta XR2i was echt bloedsnel om nog niet te spreken over de Cossie! Wat een prachtbak was dat zeg! Voorheen was het grootste Ford-treffen van Europa in Nederland (Landgraaf) en heb wat edities achter mijn naam staan. Mijn eerste auto waarin ik reed na het behalen van mijn rijbewijs was een RS2000. Gaaf ding! Met een vriend van me heb ik, voordat ik het rijbewijs had, nog eens een Escort RS Turbo gekocht uit 1988. Techniek was niks mis mee, ding liep als een tierelier alleen de carrosserie was snuif rot. We hebben de Escort destijds volgepropt met audio en na een maand of 9 doorverkocht voor 500 gulden (ook voor betaald). Achteraf superjammer want zou deze graag nog in het bezit hebben naast mijn diesel. ;)

Van Wijk

@ wings, ik had de " vierkante " uitvoering.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Innocenti_Mini#/media/File:Innocenti_De_Tomaso_001.JPG

De Escort RS 2000 was net voor mijn tijd, had hem graag gereden. De escort RS turbo was een monster met een enorme turbo lag, die 130 pk kwam altijd op de meest onmogelijke momenten op de voorwieltjes zodat van sturen geen sprake meer was :)

De Cosworth met 220pk en standaard 4wielaandrijving was verrassend soepel in omgang.
Toen de kids kwamen in 1993 overgestapt op Mondeo's. Heerlijke auto's die hun tijd ver voorruit waren.
Vooral de 2.5 duatorq motor ( V6 ) icm automaat was een wolfje in schaapskleren.
Daar kon rustig mee naast dikke BMW/ Audi/ Mercedes gaan staan, die schrokken zich meestal kapot.

Wings

Citaat van: Van Wijk op 12 juli 2015 - 14:00:03
@ wings, ik had de " vierkante " uitvoering.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Innocenti_Mini#/media/File:Innocenti_De_Tomaso_001.JPG

De Escort RS 2000 was net voor mijn tijd, had hem graag gereden. De escort RS turbo was een monster met een enorme turbo lag, die 130 pk kwam altijd op de meest onmogelijke momenten op de voorwieltjes zodat van sturen geen sprake meer was :)

Klopt. Vooral in de regen gaf dat een leuk effect.

CitaatDe Cosworth met 220pk en standaard 4wielaandrijving was verrassend soepel in omgang.
Toen de kids kwamen in 1993 overgestapt op Mondeo's. Heerlijke auto's die hun tijd ver voorruit waren.
Vooral de 2.5 duatorq motor ( V6 ) icm automaat was een wolfje in schaapskleren.
Daar kon rustig mee naast dikke BMW/ Audi/ Mercedes gaan staan, die schrokken zich meestal kapot.

Meen je dat serieus? Vond het meer een cruisemotor. Lange bakken en best loom. Wat dat aangaat was de Sierra 2.9, ondanks zijn minder vermogen, stukken sportiever.

Van Wijk

Wings, natuurlijk was de Sierra 2.9 ( XR4i ) sportiever, maar dat straalde hij ook uit.
De Mondeo V6 straalde dat helemaal niet uit, vandaar het hoge wolf in schaapskleren gehalte.
Zelf heb ik de Sierra alleen als 2.0 DOHC als demo gehad, ook best fijn.
Wat vond jij de leukste Ford destijds ? Naast je 2000RS en Escort turbo natuurlijk.

Wings

De Cossies natuurlijk! Geweldige prachtbakken, oersnel, dankzij de 4x4 fantastische wegligging. De prestaties van toen worden niet gehaald door de hedendaagse  Ford Focus 2.0 EcoBoost ST-3. Geeft goed weer hoe snel dat ding was. Zeker voor haar tijd.

Van Wijk

De Sierra Cosworth ( 3drs 1986 ) was inderdaad vreselijk snel, de latere 4drs 2x4 en 4x4 waren iets minder spectaculair. Zag laats nog een afgeragde rally  Cosworth ( Sierra ) te koop staan met kenteken.
Vraagprijs 30.000 euro , zoiets zou je moeten vinden in originele staat ( barnfind )
Jammer dat de auto's van die tijd allemaal om zeep zijn geholpen.

Wings

Geen idee wat er allemaal op en aan die Cossie zat maar de prijs is zwaar overdreven. Ondanks de schaarsheid zijn Cossies nog steeds betaalbaar:

Cossie 1 te koop
Cossie 2 te koop.

En wat te denken van:

Geen Cossie, wel goedkoop veel fun.

Of:

Eenvoudige 1.6 maar wel maar 48.000 gelopen.

Het is dat ik mij tegenwoordig in andere autowerelden begeef maar zoiets zou ik ontzettend tof vinden voor de liefhebber.

Van Wijk

Cosworth 2 vind ik echt mooi, maar ja, die zal wel zo weg zijn.....
Weet ook niet wat de vraagprijs was ?
De sierra 2,9 vind ik niets, wel origineel Nederlandse auto, maar beschrijving en spec klopt niet.
Is ook geen MT 75 bak, niet dat dit verder iets uitmaakt voor het " fun " gehalte.

De laatste Sierra vind ik helemaal te gek, daar zie mij binnenkort nog wel mee rondrijden :)

Voor mijn moeder net een ander huis gekocht, (mijn vader vorig jaar overleden ) . In de garage stond een BMW 316i , wit, eerste eigenaar ( eigenaar huis ) van 1993......
Over de prijs van het huis heb ik minder moeilijk gedaan onder 1 voorwaarde....

meatball

Citaat van: meatball op 20 juni 2010 - 14:09:56
Ik was onlangs met mijn vrouwtje in discutie over hoeveel auto's ik heb gehad,te veel vond ze .Toen heb ik ze eens op een rijtje gezet en misschien heeft ze wel gelijk ?
Ik dacht ach ik zet ze eens op het forum kunnen jullie oordelen of ik overdrijf en zet aub jullie geschiedenis er ook eens op dan kan ik mijn vrouwtje misschien overtuigen dat er ergere gevallen zijn.
Het begint in 1986
Toyota starlet
Toyota carina
Toyota celica
Mitsubishi Colt
Opel manta
Renault 20
Toyota starlet
Seat ibiza
Subaru legacy
Subaru forester
Alfa 146
Vw sharan
Fiat ducato (nog in bezit)
Audi a6 ( nog in bezit )
Ford courier
Dacia logan van (nog in bezit )

Ondertussen nieuwe stand van zaken
Alfa 147 (nog in bezit )
Nissan NV 400 ( nog in bezit ipv de Ducato)
En mijn nieuwe trots een echte 2cv met de volle 29 pk.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat