Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

0634

Aan alles komt een eind natuurlijk. Je kan niet verwachten op het allerhoogste nivo nog even kampioen die vijftien jaar jonger zijn naar huis te rijden. Als hij dat dacht te kunnen doen, overschat hij zichzelf. Als hij het gewoon leuk vind om te racen, heeft hij groot gelijk dat hij die kans pakt.

Wizard

Natuurlijk vind Schumacher het leuk om te racen. Bij hem stroomt olie door de aderen, geen bloed. ;) Maar daarentegen is Schumacherook een pure racer met een doel. Ik geloof niet dat hij zou instappen als hij zou vermoeden dat hij kansloos is in de strijd om het WK (bekeken over zijn contractduur).

Enzo

Wat ze op de BBC al zeiden, volgend jaar heeft Mercedes de zaakjes echt wel beter voor elkaar dan nu.

0634

Dat geloof ik wel. Maar volgend jaar moeten ze wel heel, heel veel sneller zijn als nu willen ze serieus meedoen om de titel, of zelfs maar om races te winnen.

En dan nog heeft Schumacher een teamgenoot die hij maar niet schijnt te kunnen verslaan. Volgend jaar is hij 42. De rest is in de top van hun leven. Je kan niet verwachten dat hij hen het vuur na aan de schenen kan leggen. Dan onderschat je het nivo van topsport dat Formule 1 is.

meatball

#34
Citaat van: 0634 op 26 juni 2010 - 20:51:08
Aan alles komt een eind natuurlijk. Je kan niet verwachten op het allerhoogste nivo nog even kampioen die vijftien jaar jonger zijn naar huis te rijden. Als hij dat dacht te kunnen doen, overschat hij zichzelf. Als hij het gewoon leuk vind om te racen, heeft hij groot gelijk dat hij die kans pakt.
Als iedereen die het gewoon leuk vind f1 gaat rijden,dan zijn we mooi klaar.I n de f1 moet je presteren en dat doet Schumi niet meer,hij maakt zichzelf stilaan belachelijk.Ik blijf erbij,werden deze prestatie's neer gezet door een beloftevolle rookie dan werd hij hier neergesabeld,nu het Schumacher is mag hij zich wat amuseren,wel van mij niet.Ik ben altijd een Schumacher fan geweest maar nu is hij echt bezig al zijn criticasters van vroeger gelijk te geven,hou aub de eer aan jezelf Schumi en STOP  :(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

janke

Citaat van: meatball op 27 juni 2010 - 07:55:39
Citaat van: 0634 op 26 juni 2010 - 20:51:08
Aan alles komt een eind natuurlijk. Je kan niet verwachten op het allerhoogste nivo nog even kampioen die vijftien jaar jonger zijn naar huis te rijden. Als hij dat dacht te kunnen doen, overschat hij zichzelf. Als hij het gewoon leuk vind om te racen, heeft hij groot gelijk dat hij die kans pakt.
Als iedereen die het gewoon leuk vind f1 gaat rijden,dan zijn we mooi klaar.I n de f1 moet je presteren en dat doet Schumi niet meer,hij maakt zichzelf stilaan belachelijk.Ik blijf erbij,werden deze prestatie's naar gezet door een beloftevolle rookie dan werd hij hier neergesabeld,nu het Schumacher is mag hij zich wat amuseren,wel van mij niet.Ik ben altijd een Schumacher fan geweest maar nu is hij echt bezeig al zijn criticasters van vroeger gelijk te geven,hou aub de eer aan jezelf Schumi en STOP  :(
Helemaal mee eens. Had het niet beter kunnen verwoorden.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: Enzo op 27 juni 2010 - 02:22:40
Wat ze op de BBC al zeiden, volgend jaar heeft Mercedes de zaakjes echt wel beter voor elkaar dan nu.


Zoiets kunnen ze wel roepen maar dat is gewoonweg niet te voorspellen. Andere teams zitten natuurlijk ook niet stil en momenteel zie ik ze terrein verliezen dus het lijkt erop dat ze hun zaakjes niet op orde krijgen. Roepen dat ze dat volgend jaar wel hebben vind ik wel erg makkelijk en nergens op gebaseerd.

KVDracer

Als McLaren, RedBull en Ferrari tot de laatste race in gevecht zijn om het kampioenschap en Mercedes begint nu al volop aan de wagen van volgend jaar en laten deze voor wat het is, dan zie ik ze toch een sprong voorwaarts maken. Kijk naar de Honda/Brawn van 2009. In 2008 stelden ze niets voor en in 2009 reden ze plots vooraan mee. Dit zouden ze volgend jaar ook wel eens  kunnen doen.

0634

Ja, maar die hadden te maken met grote regelwijzigingen. Aangezien dat voor zover ik weet nu niet zo is, kunnen de jongens met de snelle wagens gewoon verder gaan met doorontwikkelen.

Folkert

Citaat van: 0634 op 27 juni 2010 - 12:02:45
Ja, maar die hadden te maken met grote regelwijzigingen. Aangezien dat voor zover ik weet nu niet zo is, kunnen de jongens met de snelle wagens gewoon verder gaan met doorontwikkelen.
Mee eens, Mclaren en Ferrari zullen makkelijk hun auto kunnen door ontwikkelen en voor Mercedes blijven. Word heel moeilijk voor Mercedes en Schumacher om direct volgend jaar voor de 3 huidige topteams te staan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: 0634 op 27 juni 2010 - 12:02:45
Ja, maar die hadden te maken met grote regelwijzigingen. Aangezien dat voor zover ik weet nu niet zo is, kunnen de jongens met de snelle wagens gewoon verder gaan met doorontwikkelen.

Volgend jaar is de dubbele diffuser toch verboden, net als de F-duct en we gaan met Pirelli's rijden.
Oja en Kers, waar Ferrari en Mclaren weer de meeste ervaring mee hebben.

Maar inderdaad, jullie hebben gelijk, er zijn geen garanties voor toekomstig goed presteren.
Zelfs als je vroegtijdig begint met voorbereiden, kijk maar naar Ferrari die waren er ook vroeg bij vorig jaar, maar tot dusver zijn ze niet dominant.

0634

Het verschil in banden heeft iedereen. En niemand zal eerder op die banden kunnen testen als een ander. Dus je kan nu wel gaan ontwikkelen met die wagen, maar je kan hem niet nu al geschikt maken voor Pirelli's.

De diffusor verdwijnt inderdaad. Dat wel. Maar de F-duct, daarmee rijden de meesten nog maar net of net niet. KERS komt ook terug, maar daar heeft iedereen (in de top) al ervaring mee. Volgens mij komt er op aerodynamisch gebied niet zoveel schokkends, toch. En dat is het deel waar Mercedes de winst moet gaan pakken.

Enzo

Citaat van: 0634 op 27 juni 2010 - 13:47:36
Het verschil in banden heeft iedereen. En niemand zal eerder op die banden kunnen testen als een ander. Dus je kan nu wel gaan ontwikkelen met die wagen, maar je kan hem niet nu al geschikt maken voor Pirelli's.

De diffusor verdwijnt inderdaad. Dat wel. Maar de F-duct, daarmee rijden de meesten nog maar net of net niet. KERS komt ook terug, maar daar heeft iedereen (in de top) al ervaring mee. Volgens mij komt er op aerodynamisch gebied niet zoveel schokkends, toch. En dat is het deel waar Mercedes de winst moet gaan pakken.

Misschien met de beweegbare achtervleugel, maar wat ik al eerder zei, geen garantie dat je ook snel bent als je eerder begint met ontwikkelen.

Wizard

Citaat van: 0634 op 27 juni 2010 - 12:02:45
Ja, maar die hadden te maken met grote regelwijzigingen. Aangezien dat voor zover ik weet nu niet zo is, kunnen de jongens met de snelle wagens gewoon verder gaan met doorontwikkelen.

Inderdaad + Brawn omzeilde de regels handig wat ook heeft meegeholpen. Nadat ieder team gebruik maakte van de diffuser was de dominantie verdwenen.

meatball

In elk geval heb ik vandaag toch weer geen top Schumacher gezien.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat