Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Gestart door Forza F1, 06 juni 2010 - 17:16:31

« vorige - volgende »

Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Webber
6 (22.2%)
Button
2 (7.4%)
Hamilton
14 (51.9%)
Alonso
3 (11.1%)
Vettel
2 (7.4%)
Massa
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: Makke op 29 juni 2010 - 07:38:54Ik vond die 9 min tussen de melding vanwege Alonso en de uitspraak eigenlijk niet zo lang duren. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er onmiddellijk een straf werd uitgedeeld.

Inderdaad, Ferrari moet zijn zaak op dat ogenblik nog gaan voorleggen, de FIA moet de beelden nog bekijken en McLaren mag en wil waarschijnlijk nog wat weerwerk bieden. 9 min lijkt dan niet veel en volgens mij is het verschil niet zo groot met straffen die in andere races worden uitgedeeld.
Ach het is nu zo, ik heb ooit Schumacher een stop ad go weten krijgen 3 ronden voor het einde. Hij heeft toen de race in de pits gewonnen als ik me niet vergis. Niet elke straf zal even zware gevolgen hebben. Alonso en Ferrari kunnen zich er beter bij neerleggen en zich focussen op het verbeteren van hun wagen.

Folkert

Citaat van: 0634 op 28 juni 2010 - 20:37:27
Citaat van: Burorri op 28 juni 2010 - 19:38:28
Ik snap je punt, maar vergelijking is niet helemaal correct. Je zou kunnen zeggen dat Hamilton zijn eigen kans op de overwinning heeft verspeeld.
Kom, alsof Hamilton's kans om eerste te worden op Valencia net zo realistisch was als een slecht resultaat als hij het eerlijk zou hebben gespeeld. De kans dat hij dan ergens 7e ofzo zou zijn geworden is vele malen groter als dat hij op dit circuit een gelijkwaardige auto zou hebben ingehaald. Die kans is verwaarloosbaar klein. M.n. voor het WK is dat van enorm belang.
Ja klopt ook, maar door zijn fout was de kans helemaal verkeken.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ja, maar het is wel zijn fout en niet die van Alonso.

Zaphod_Beeblebrox

Een vraag die ik me nu stel, was Alonso voorbij de safetycar geraakt als Hamilton niet aan het twijfelen had geslagen? Misschien niet helemaal relevant en van weinig nut, maar ik vroeg het me ineens af. Kan hier jammer genoeg geen beelden bekijken.

_Makke_

Citaat van: Zaphod_Beeblebrox op 29 juni 2010 - 13:04:12
Een vraag die ik me nu stel, was Alonso voorbij de safetycar geraakt als Hamilton niet aan het twijfelen had geslagen? Misschien niet helemaal relevant en van weinig nut, maar ik vroeg het me ineens af. Kan hier jammer genoeg geen beelden bekijken.

Goh, dat is moeilijk om te zeggen... Alonso was er misschien nog wel voorbij geraakt, maar Massa helemaal niet meer denk ik.

Folkert

Citaat van: 0634 op 29 juni 2010 - 12:34:34
Ja, maar het is wel zijn fout en niet die van Alonso.
Volgens mij hebben we het nu over 2 verschillende dingen. Ik heb volgens mij nergens Alonso de schuld gegeven en hij heeft helemaal gelijk. Enige wat ik wilde zeggen is dat Hamilton idd stom is geweest en Alonso genaaid. ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Burorri op 29 juni 2010 - 13:48:25
Citaat van: 0634 op 29 juni 2010 - 12:34:34
Ja, maar het is wel zijn fout en niet die van Alonso.
Volgens mij hebben we het nu over 2 verschillende dingen. Ik heb volgens mij nergens Alonso de schuld gegeven en hij heeft helemaal gelijk. Enige wat ik wilde zeggen is dat Hamilton idd stom is geweest en Alonso genaaid. ;)
Okee, ja dat bedoelde ik ook. Hamilton heeft zelf een fout gemaakt en ondervond daarvan nauwelijks hinder. In die zin begrijp ik de frustratie van Alonso best. Zeker ook gezien het WK.

Gerard

Ik kan het niet zien,maar jullie misschien wel..
Ik heb het vermoeden dat Alonso er ook welvoorbij had gekund, mits Lewis doorgegast  had

http://www.youtube.com/watch?v=71rgvLNuWEE&feature=player_embedded#!

Zaphod_Beeblebrox

Heb het thuis nog eens bekeken en ik denk het ook. Hamilton wacht tot hij en de safetycar die lijn voorbij zijn om op het gas te gaan, echt stom.

Wizard

Zo stom is het niet kijkend naar het resultaat. ;)

JimmySPA

Idd zo stom was het achteraf niet. Jammer dat als Vettel of Alonso het de volgende keer overkomt dan zeer waarschijnlijk een zwaardere straf zal krijgen. Als de regels niet worden aangepast.
Nog altijd vind ik het een zwakke straf, kijk waar Alonso finisht en waar Hamilton finisht. Maja wat doe je eraan? Niks...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Folkert

Citaat van: JimmySPA op 30 juni 2010 - 22:29:04
Idd zo stom was het achteraf niet. Jammer dat als Vettel of Alonso het de volgende keer overkomt dan zeer waarschijnlijk een zwaardere straf zal krijgen. Als de regels niet worden aangepast.
Nog altijd vind ik het een zwakke straf, kijk waar Alonso finisht en waar Hamilton finisht. Maja wat doe je eraan? Niks...
Dat is inderdaad ook zo. Helaas is daar niks aan te doen. Ik snap de twijfel van Hamilton daarom ook deste meer. Was hij net als Alonso achter de SC blijven plakken was zijn race ten opzichte van die van Vettel verneukt. Maar Alonso heeft zeker gelijk als je kijkt wat het verschil is nu tussen Alonso En h=Hamilton. 7 plekken. Hamilton is fout, maar deze race was de FIA net zo raar bezig.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 30 juni 2010 - 22:29:04
Idd zo stom was het achteraf niet. Jammer dat als Vettel of Alonso het de volgende keer overkomt dan zeer waarschijnlijk een zwaardere straf zal krijgen. Als de regels niet worden aangepast.
Nog altijd vind ik het een zwakke straf, kijk waar Alonso finisht en waar Hamilton finisht. Maja wat doe je eraan? Niks...

Wat je eraan doet?
I.i.g. niet gaan huilen zoals Alonso dat deed!

En men vond het een zwakke straf, omdat Hamilton geen positie verloor! Kijk, dat vind ik nou zwak!
Want je vergeet Kobayashi...Zonder 'Koba' zou Lewis meer tijd verloren zijn. Nu kon hij wegrijden van Koba...

Enne, jouw 'held' Schumacher deed ook eens zoiets...Ik weet neit meer welke GP dat was, maar ik weet nog dat Flaav tgen MS zei dat hij gas moest geven, want hij zou een straf krijgen?
Illegaal? Onsportief? Nee!

Doe waarom dat gehuil over Hamilton?!? Ik snap dat nog steeds niet... ::)

JimmySPA

Citaat van: frankypankyv8 op 11 juli 2010 - 12:07:45
Citaat van: JimmySPA op 30 juni 2010 - 22:29:04
Idd zo stom was het achteraf niet. Jammer dat als Vettel of Alonso het de volgende keer overkomt dan zeer waarschijnlijk een zwaardere straf zal krijgen. Als de regels niet worden aangepast.
Nog altijd vind ik het een zwakke straf, kijk waar Alonso finisht en waar Hamilton finisht. Maja wat doe je eraan? Niks...

Wat je eraan doet?
I.i.g. niet gaan huilen zoals Alonso dat deed!

En men vond het een zwakke straf, omdat Hamilton geen positie verloor! Kijk, dat vind ik nou zwak!
Want je vergeet Kobayashi...Zonder 'Koba' zou Lewis meer tijd verloren zijn. Nu kon hij wegrijden van Koba...

Enne, jouw 'held' Schumacher deed ook eens zoiets...Ik weet neit meer welke GP dat was, maar ik weet nog dat Flaav tgen MS zei dat hij gas moest geven, want hij zou een straf krijgen?
Illegaal? Onsportief? Nee!

Doe waarom dat gehuil over Hamilton?!? Ik snap dat nog steeds niet... ::)

Ik zeg ook niet dat het komt omdat het Hamilton was. Maar kijk hoe de FIA het aanpakt.
Vandaag weer stom gedaan. O we geven Alonso maar een drive through, want in Spa deden we dat ook bij Lewis... In beide gevallen was de bestrafde coureur de lul, terwijl die wel met een mooie inhaalmoment beezig was. En een stuk sneller. Maja...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 11 juli 2010 - 16:27:49

Ik zeg ook niet dat het komt omdat het Hamilton was. Maar kijk hoe de FIA het aanpakt.
Vandaag weer stom gedaan. O we geven Alonso maar een drive through, want in Spa deden we dat ook bij Lewis... In beide gevallen was de bestrafde coureur de lul, terwijl die wel met een mooie inhaalmoment beezig was. En een stuk sneller. Maja...

Tja,

Ferrari wilde n.a.v. Valencia dat de FIA sneller en vaker straffen zou uitdelen.
En nu wordt er  een Ferrari-rijder gestraft..is het weer niet goed. Nee, Kubica was al uitgevallen! Volgens mij reden ze nog een ronde of 5 door voordat Kubica uitviel...BTW, had Alonos direct Kubica voorbij kunnen laten gaan, 1 bochtje wachten en hop...Er was dan niets aan de hand.

Zelfs als Alonso wist dat Kubica zou uitvallen (wat dus niet zo was), had hij Kubica voorbij moeten laten!
Zo zijn de regels...of Ferrari denkt dat die regels niet voor hun gelden...