Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Kootje op 02 november 2011 - 16:04:23
Citaat van: Vieze baas op 02 november 2011 - 15:36:35
Is daar een lijst van?

Meeste races gereden voor eerste overwiinning:

  1   130e race   Mark Webber   Duitsland 2009
  2   124e race   Rubens Barrichello   Duitsland 2000
  3   119e race   Jarno Trulli   Monaco 2004
  4   115e race   Jenson Button   Hongarije 2006
  5   110e race   Giancarlo Fisichella   Brazilië 2003
  6     99e race   Mika Häkkinen   Europa 1997
  7     96e race   Thierry Boutsen   Canada 1989
  8     92e race   Jean Alesi   Canada 1995
  9     82e race   Eddie Irvine   Australië 1999
10     75e race   Nigel Mansell     Europa 1985

Deze lijst vergeet natuurlijk wel alle rijders die nooit een race gewonnen hebben. Daar is Andrea de Cesaris de kampioen met 208 races. Gevolgd door Heidfeld (184) en Brundle (158). Jos Verstappen deelt de 8ste plaats met Philippe Alliot (107 races) en Rosberg heeft er nu 105 gereden dus ja.

Wizard

Met het verschil dat Rosberg nooit in een winwaardige auto reed. Verstappen wel. ;)

Jozef

Klopt, maar daarom wordt het dus in mijn ogen tijd dat hij wel een winnende auto onder zijn kont krijgt geduwd. ;)

(en dat kan naar mijn mening prima een Mercedes zijn, trouwens)

Wizard

Inderdaad. Handig om een voet tussen de deur te houden bij andere teams, maar geduld wordt beloond. Ik geloof wel dat Mercedes kan uitbloeien tot een kampioenwaardig team.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 21:58:29
Met het verschil dat Rosberg nooit in een winwaardige auto reed. Verstappen wel. ;)


Hm,


Heeft Jos Verstappen dan ooit zicht gehad op een overwinning? De auto van Jos verschilde als dag en nacht met die van Schumi...


Blijf AUB bij de feiten, dank!

0634

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 21:58:29
Met het verschil dat Rosberg nooit in een winwaardige auto reed. Verstappen wel. ;)
Nee. Nooit. Echt nooit.

Jos Verstappen heeft never nooit in dezelfde wagen gereden als Schumacher, op een training in Duitsland na, en dus ook niet in een winwaardige. Of ga jij zeggen dat de Benetton van Jos net zo illegaal was als die van Schumacher?

Enzo

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 22:12:51
Inderdaad. Handig om een voet tussen de deur te houden bij andere teams, maar geduld wordt beloond. Ik geloof wel dat Mercedes kan uitbloeien tot een kampioenwaardig team.

Dat gevoel heb ik ook, Mercedes kan het zich niet veroorloven als middenmoter mee te doen, daar is dit merk te groot voor.
Vandaar ook de aankoop van al die grote technische mannen.

Ben alleen bang voor Rosberg dat hij een zware kluif aan Schumacher gaat hebben als de Mercedes weer voor de winst kan gaan. Dat zal hij zichzelf ook beseffen en om die reden wellicht elders gaan kijken....

0634

Naah, dezelfde kluif als nu, denk ik. Schumacher is nu al weer zolang terug dat het nu niet meer aan de nieuwigheid kan liggen.

Momenteel houden ze het hele jaar al gelijke tred zo'n beetje. Als die Mercedes gaat winnen, wat ik niet zie gebeuren voorlopig, zie ik niet in waarom hij hem dan ineens niet meer bij zou kunnen houden.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 03 november 2011 - 00:20:31
Naah, dezelfde kluif als nu, denk ik. Schumacher is nu al weer zolang terug dat het nu niet meer aan de nieuwigheid kan liggen.

Momenteel houden ze het hele jaar al gelijke tred zo'n beetje. Als die Mercedes gaat winnen, wat ik niet zie gebeuren voorlopig, zie ik niet in waarom hij hem dan ineens niet meer bij zou kunnen houden.

Tja, misschien ook wel wishfull thinking van me...
Ik vind Schumacher dit jaar iig de betere racer t.o.v. Rosberg.
Daarnaast heeft Mercedes hem niet aangenomen als tweede coureur en met zijn maatje Brawn als opperhoofd denk ik dat Rosberg tweede viool mag spelen tot einde carriere Schumacher. Maar we gaan het mee maken, ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. 8)

Kootje

Citaat van: Jozef op 02 november 2011 - 21:55:05
Citaat van: Kootje op 02 november 2011 - 16:04:23
Citaat van: Vieze baas op 02 november 2011 - 15:36:35
Is daar een lijst van?

Meeste races gereden voor eerste overwiinning:

  1   130e race   Mark Webber   Duitsland 2009
  2   124e race   Rubens Barrichello   Duitsland 2000
  3   119e race   Jarno Trulli   Monaco 2004
  4   115e race   Jenson Button   Hongarije 2006
  5   110e race   Giancarlo Fisichella   Brazilië 2003
  6     99e race   Mika Häkkinen   Europa 1997
  7     96e race   Thierry Boutsen   Canada 1989
  8     92e race   Jean Alesi   Canada 1995
  9     82e race   Eddie Irvine   Australië 1999
10     75e race   Nigel Mansell     Europa 1985

Deze lijst vergeet natuurlijk wel alle rijders die nooit een race gewonnen hebben. Daar is Andrea de Cesaris de kampioen met 208 races. Gevolgd door Heidfeld (184) en Brundle (158). Jos Verstappen deelt de 8ste plaats met Philippe Alliot (107 races) en Rosberg heeft er nu 105 gereden dus ja.

Top !!!
Dat lijstje kon ik niet vinden, vandaar deze.
Kwam het dichtst in de buurt.  ;)

Kootje

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 21:58:29
Met het verschil dat Rosberg nooit in een winwaardige auto reed. Verstappen wel. ;)

Niet helemaal waar natuurlijk.
De Benetton van Jos was lang niet zo goed als die van Schumi, wat Lehto en Herbert ook zullen beamen.

Daarnaast heeft Rosberg in de Williams wel degelijk z'n kansen gehad.
Doe wist hij dan alleen zelf te verprutsen.
Denk daarbij aan Singapore waar hij in leidende positie de uitgang van de pitsstrtaat mistte.

0634

Citaat van: Enzo op 03 november 2011 - 02:51:52
Citaat van: Jeroen op 03 november 2011 - 00:20:31
Naah, dezelfde kluif als nu, denk ik. Schumacher is nu al weer zolang terug dat het nu niet meer aan de nieuwigheid kan liggen.

Momenteel houden ze het hele jaar al gelijke tred zo'n beetje. Als die Mercedes gaat winnen, wat ik niet zie gebeuren voorlopig, zie ik niet in waarom hij hem dan ineens niet meer bij zou kunnen houden.

Tja, misschien ook wel wishfull thinking van me...
Ik vind Schumacher dit jaar iig de betere racer t.o.v. Rosberg.
Daarnaast heeft Mercedes hem niet aangenomen als tweede coureur en met zijn maatje Brawn als opperhoofd denk ik dat Rosberg tweede viool mag spelen tot einde carriere Schumacher. Maar we gaan het mee maken, ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. 8)
Och, wishful thinking weet ik niet, op zich racet hij gewoon prima, dus gelijk heb je.

Maar goed, in punten houden ze al langere tijd gelijke tred, Rosberg maakt alleen verschil in kwali. Wie eerste rijder zou worden weet ik niet, ik denk niet dat dat op voorhand zal worden uitgemaakt. Als ze verstandig zijn niet iig, want Rosberg doet niet onder voor Schumacher.

Enzo

Het Raikonnen naar Williams gerucht begint steeds hardnekkiger te worden.
Diverse Finse media melden dit vandaag, evenals SpeedTV.

Begin er zo langzamerhand in te geloven!  8)

CitaatWilliams is almost ready to announce Kimi Raikkonen's return to Formula One for 2012, according to media reports.

"(The) Raikkonen (agreement) is almost there," a source inside the famous British team is quoted by FAZ newspaper.

Italy's Autosprint reports that the funding is coming from Qatar.

Williams on Wednesday hinted at the deal by revealing that a memorandum of understanding with Mowasalat, a Qatari company, was signed in Doha for the use of the team's simulator technology.

"The funding for the 'Iceman' is coming from the heat of Qatar," said the Italian magazine.

The Finnish broadcaster MTV3 said the sponsorship of a Qatar bank is the next step.

That will validate a contract that Raikkonen, 32, reportedly signed recently "and the announcement will be made in Abu Dhabi" next weekend.

The Swiss publication Motorsport Aktuell said the 2007 world champion is Williams' "first choice" to be Pastor Maldonado's new teammate.

"He (Raikkonen) has been at Grove several times for talks," the report added
http://formula-one.speedtv.com/article/f1-williams-to-announce-kimi-raikkonen-deal/

Kootje

Meerdere bronnen, zowel binnen als buiten Williams, hebben al aangegeven dat de deal al rond is.
Nu is het alleen nog wachten op de officiële bekendmaking.

:)

KVDracer

De teams die hun naam willlen veranderen hebben de goedkeuring blijkbaar gekregen in de F1 commissie, zo wordt:

Team Lotus => Caterham
Renault => Lotus
Virgin => Marussia

Eigenlijk vind ik dit niet echt kunnen, hoe kunnen de mensen die gewoon F1 volgen dit allemaal begrijpen. Dat volgend jaar Lotus niet achteraan rondrijdt, maar plots in de voorste helft en dit dan nog een volledig ander team is, nl Renault van dit jaar. ik ben er geen voorstander van dat ieder team zomaar zijn naam kan veranderen.a