GP van Spanje

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Wie wint?

Button
1 (5.6%)
Hamilton
5 (27.8%)
Schumacher
1 (5.6%)
Rosberg
2 (11.1%)
Vettel
4 (22.2%)
Webber
1 (5.6%)
Massa
0 (0%)
Alonso
4 (22.2%)
Kubica
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 08 mei 2010 - 19:20:46

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 29 april 2010 - 23:27:15
behalve die die telkens reclame maken van die onozele sites over casino"s
Gokverslaafden zijn ook mensen :) ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

waard500

Wie maakt de grootste stap? Ik verwacht dat Mercedes en Lotus een aardige stap kunnen maken. Niemand zal natuurlijk stil gaan zitten, al hebben ze bij Sauber behoorlijke problemen. Waarom hebben ze daar niet gekozen voor 1 betalende rijder (zoals Petrov)?
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

T.Nuvolari

Ik hoop voor Schumi dat hij wat aan die nieuwe Mercedes heeft. Verder zullen de andere teams ook wel niet stilgezeten hebben.

Ondertussen wordt er gevraagd voor een onderzoek naar de verkapte Marlboro reclame op de Ferrari. Mag het of niet?
Ferrari zegt dat het helemaal geen reclame is voor Marlboro, het hoort gewoon bij de livery. De rest van de wereld weet wel beter natuurlijk.
Althans mijn wereld toch, ik zie toch wel wat gelijkenissen tussen beide logo's.



Ferrari 2010

Uiteraard is het een alternatief voor de reclame voor Marlboro, maar als je niet weet dat Marlboro hen sponsort ga je dat heus niet herkennen. Buiten dat het onderaan wit en bovenaan rood is, is er helemaal geen gelijkenis met het logo van Marlboro.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FA1903

Citaat van: McLaren_über_alles op 29 april 2010 - 20:40:58
Citaat van: FA1903 op 29 april 2010 - 10:33:02
Hallo iedereen...ik ben nieuw hier..al volg ik deze forum wel al een tijdje...

Sinds 1903?

Dat is het geboortejaar van mijn favoriete voetbalploeg  ;)

FA1903

Stel dat ze Ferrari hiervoor zouden straffen...wat voor straf kan er dan opgelegd worden??

Ik vind nog steeds spijtig dat ze dat afgeschaft hebben...tabaksreclame was nu éénmaal symbolisch aan sommige auto's :(

Rothmans, Marlboro, West,...

Ferrari 2010

Citaat van: FA1903 op 30 april 2010 - 11:09:14
Stel dat ze Ferrari hiervoor zouden straffen...wat voor straf kan er dan opgelegd worden??

Ik vind nog steeds spijtig dat ze dat afgeschaft hebben...tabaksreclame was nu éénmaal symbolisch aan sommige auto's :(

Rothmans, Marlboro, West,...
Volgens mij kan Ferrari hiervoor alleszins niet op sportief vlak gestraft worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

T.Nuvolari

Denk ik ook niet, die straf zal dan wel komen van één of ander tribunaal en zal dan een geldboete inhouden.

robbert

maar ze rijden al jaren rond met die livery, en nu komen ze daar mee af. Vind dat toch ook wel eigenaardig

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 30 april 2010 - 12:11:01
maar ze rijden al jaren rond met die livery, en nu komen ze daar mee af. Vind dat toch ook wel eigenaardig
Het zou inderdaad een beetje laat zijn dat ze daarover gaan zeveren. En dan nog, vroeger was het bijvoorbeeld een wit vlak, dat kan je helemaal nergens aan linken. Marlboro sponsort Ferrari, dat is niet verboden. Ferrari reserveert een plek voor hen op de wagen, eveneens niet verboden. Marlboro mag er geen reclame voor hun producten in zetten, maar dit is geen reclame. Dus ik zie echt geen probleem.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Vind het ook wat laat, ze rijden al sinds 2001 met die witte vlakken en dan nu ineens (in 2010) is het een probleem? Had dan meteen in 2001 aan de bel getrokken. Snap überhaupt niet dat Marlboro Ferrari nog zoveel betaalt want dat witte vlak link ik persoonlijk echt niet meteen aan de sigarettenfabrikant. Al is het natuurlijk wel zo dat Ferrari dat witte vlak niet zomaar in haar livery opneemt ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Marlboro haalt natuurlijk al een hoop publiciteit uit de titel " Scuderia Ferrari Marlboro ".
Daarnaast verwacht ik dat sinds het verbod op tabaksreclame de sponsorbijdrage van Marlboro wel minder zal zijn geworden dan voorheen.
Toch halen beide partijen er genoeg uit om het voort te zetten.

T.Nuvolari

In de tijd van dat wit vlak was het enkel in Europa verboden reclame te maken voor sigarettenmerken en reed Ferrari wel met Marlboro sponsoring rond in bijvoorbeeld Azië. Ondertussen zijn ook daar de regels aangepast en is een wit vlak dat af en toe een rooie sticker krijgt opgeplakt niet meer van doen.
Witte vlakken zoals andere jaren zijn niet het probleem, het probleem is dat geen enkele vorm van dit soort reclame te zien mag zijn. Ook niet verdoken reclame zoals hier dus, want nu is er toch een duidelijke verwijzing naar het genoemde sigarettenmerk. Volgens mij had Ferrari deze livery niet de vorige seizoenen.
Waarom ze het nu doen en niet in het verleden? Politiekers ofzo zeker.

gloudiesaurus

Volgens de berichtgeving tekende Marlboro in 2001 een nieuwe 10-jarige contract met Ferrari met een waarde van 1 miljard Dollar... dat is toch zeker niet gering!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 30 april 2010 - 17:16:47
Volgens de berichtgeving tekende Marlboro in 2001 een nieuwe 10-jarige contract met Ferrari met een waarde van 1 miljard Dollar... dat is toch zeker niet gering!

De vraag is dan ook, hoeveel was de vorige deal waard en hoe staat dat in verhouding tot de huidige omstandigheden.
Al is 1 miljard wel een hoop geld...