GP van Spanje

Gestart door zeph, 18 april 2010 - 19:20:46

« vorige - volgende »

Wie wint?

Button
1 (5.6%)
Hamilton
5 (27.8%)
Schumacher
1 (5.6%)
Rosberg
2 (11.1%)
Vettel
4 (22.2%)
Webber
1 (5.6%)
Massa
0 (0%)
Alonso
4 (22.2%)
Kubica
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Poll gesloten: 08 mei 2010 - 19:20:46

meatball

Citaat van: FerrariMan op 23 april 2010 - 09:16:38
Citaat van: meatball op 23 april 2010 - 05:25:47
Citaat van: gloudiesaurus op 19 april 2010 - 12:57:05
Ik hoop op een sterke B-versie voor Mercedes die Schumacher goed valt. Zou toch wel mooi zijn als de oude meester ook weer voor de zeges kan gaan strijden.
Belangrijke race voor Schumi inderdaad,als het weer totaal niets is dan vrees ik toch stilaan dat het voor hem echt niet meer goed komt.
Niet alleen voor Schumi. Massa mag ook stilaan beginnen opletten.
Ik kan mij inderdaad ook niet van de indruk ontdoen dat het met Massa minder gaat na zijn vijsincident  :'( Dat Alonso meer een echte topper is dan Kimi dat wist ik op voorand en dat hij welicht beter ging zijn dan Massa ,daar had ik ook wel rekening mee gehouden,maar Massa is tot nog toe wel zeer bleek bezig.Samen met Schumi tot nog toe de teleurstelling van 2010.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Toch jammer, dat er weer een sneer naar Kimi moest komen, die er nu helemaal niks mee te maken had.

Maar wat is een vijsincident?
Maar ik vraag me af hoeveel invloed zijn ongeluk vorig jaar heeft gehad op zijn prestaties en net als bij Schumacher.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 23 april 2010 - 23:30:13
Toch jammer, dat er weer een sneer naar Kimi moest komen, die er nu helemaal niks mee te maken had.

Maar wat is een vijsincident?
Maar ik vraag me af hoeveel invloed zijn ongeluk vorig jaar heeft gehad op zijn prestaties en net als bij Schumacher.
Ja de vijs was eigenlijk een veer en een sneer naar Kimi ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

flupke3

Mmtja...het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat hij trager is geworden anders was het verschil veel groter geweest
met Alonso.Ik kan de gedachte niet van  mij afzetten dat Alonso beter materiaal krijgt omdat hij voor sponsers en ferrari
interesanter is als je het loonverschil tussen die 2 is.En Massa heb ik altijd een twijfelgeval gevonden .Niet echt constant genoeg
in prestaties maar al veel meer gewonnen dat ik in hem zag vroeger.

FerrariMan

Citaat van: flupke3 op 25 april 2010 - 00:59:55
Mmtja...het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat hij trager is geworden anders was het verschil veel groter geweest
met Alonso.Ik kan de gedachte niet van  mij afzetten dat Alonso beter materiaal krijgt omdat hij voor sponsers en ferrari
interesanter is als je het loonverschil tussen die 2 is.En Massa heb ik altijd een twijfelgeval gevonden .Niet echt constant genoeg
in prestaties maar al veel meer gewonnen dat ik in hem zag vroeger.
Het klopt natuurlijk ook wel dat dit één van zijn beste seizoenstarts. We zullen zien wat hij de komende races zal tonen.

Enzo

Op Planetf1 stond een interessant stukje over de redenen waarom de auto van Schumacher tractie problemen had t.o.v. de auto van Rosberg.

'Schumacher needs a car that changes direction sharply, which has so far proved elusive with the Mercedes. His attempt at creating that artificially has worsened his problems, if the observations of a former F1 technical director are accurate: "Michael always liked a car with a positive turn-in. He was at his fastest with no understeer. If a car inherently understeers then you can only get it balanced by artificially degrading the rear grip. This means less overall grip and Michael's car in Shanghai had visibly awful traction, making me suspect that he has screwed up the rear just to try and get it to turn in."'

Folkert

Citaat van: Enzo op 25 april 2010 - 15:32:44
Op Planetf1 stond een interessant stukje over de redenen waarom de auto van Schumacher tractie problemen had t.o.v. de auto van Rosberg.

'Schumacher needs a car that changes direction sharply, which has so far proved elusive with the Mercedes. His attempt at creating that artificially has worsened his problems, if the observations of a former F1 technical director are accurate: "Michael always liked a car with a positive turn-in. He was at his fastest with no understeer. If a car inherently understeers then you can only get it balanced by artificially degrading the rear grip. This means less overall grip and Michael's car in Shanghai had visibly awful traction, making me suspect that he has screwed up the rear just to try and get it to turn in."'
Nu weet ik niet helemaal zeker of ik deze tekst goed interpreteer, maar ik dacht dat Schumacher altijd een soepel gestuurde auto wilde en dus niet scherp instuurde.

Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 26 april 2010 - 18:48:03
Citaat van: Enzo op 25 april 2010 - 15:32:44
Op Planetf1 stond een interessant stukje over de redenen waarom de auto van Schumacher tractie problemen had t.o.v. de auto van Rosberg.

'Schumacher needs a car that changes direction sharply, which has so far proved elusive with the Mercedes. His attempt at creating that artificially has worsened his problems, if the observations of a former F1 technical director are accurate: "Michael always liked a car with a positive turn-in. He was at his fastest with no understeer. If a car inherently understeers then you can only get it balanced by artificially degrading the rear grip. This means less overall grip and Michael's car in Shanghai had visibly awful traction, making me suspect that he has screwed up the rear just to try and get it to turn in."'
Nu weet ik niet helemaal zeker of ik deze tekst goed interpreteer, maar ik dacht dat Schumacher altijd een soepel gestuurde auto wilde en dus niet scherp instuurde.


Volgens mij is een soepel insturende wagen net een wagen die scherp instuurt. Een wagen die onderstuurt kan je niet soepel sturen noemen, overstuur is veel soepeler, je stuurt en de wagen draait in, je beslist zelf hoe ver. Met onderstuur gaat je wagen niet insturen zoals je wil, wat dus niet soepel genoemd kan worden. het is allemaal maar hoe je soepel interpreteert :-p
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

1 Alonso
2 Vettel
3 Massa
4 Rosberg

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

FA1903

Hallo iedereen...ik ben nieuw hier..al volg ik deze forum wel al een tijdje...

Ik kijk uit naar de GP van Spanje..3weken is veel te lang  :)

Voor de pole hoop ik
1) Alonso
2) Rosberg
3) Vettel

maar realistisch gezien

1) Vettel
2) Alonso
3) Hamilton

T.Nuvolari

Welgekomen, ben hier ook nog redelijk nieuw en heb net gelezen dat ze wat meer activiteit willen op het forum.
Blijven posten dus!  ;)  :D

3 weken is inderdaad teveel.

Enzo


McLaren_über_alles

Citaat van: FA1903 op 29 april 2010 - 10:33:02
Hallo iedereen...ik ben nieuw hier..al volg ik deze forum wel al een tijdje...

Sinds 1903?
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

meatball

Citaat van: T.Nuvolari op 29 april 2010 - 10:34:51
Welgekomen, ben hier ook nog redelijk nieuw en heb net gelezen dat ze wat meer activiteit willen op het forum.
Blijven posten dus!  ;)  :D

3 weken is inderdaad teveel.
Nieuwe leden altijd welkom   :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

Citaat van: meatball op 29 april 2010 - 20:49:26
Citaat van: T.Nuvolari op 29 april 2010 - 10:34:51
Welgekomen, ben hier ook nog redelijk nieuw en heb net gelezen dat ze wat meer activiteit willen op het forum.
Blijven posten dus!  ;)  :D

3 weken is inderdaad teveel.
Nieuwe leden altijd welkom   :)

behalve die die telkens reclame maken van die onozele sites over casino"s