Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

_Makke_

Hamilton en Vettel komen er vanaf met een reprimande. Vettel's uitleg vind ik wel frappant, hij beweert dat Hamilton hem wou aantikken, dat terwijl Vettel Hamilton ging opzoeken.

Folkert

Citaat van: Eric op 18 april 2010 - 13:46:23
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 11:14:08
Button is alleen voor Hamilton geƫindigd dankzij zijn keuze. Ben benieuwd hoe het zou gaan als het helemaal droog is of Button dan nog steeds voor Hamilton eindigt.

Maar wat deed Hamilton bij Vettel dan? Als Hamilton een straf moet krijgen, moet Alonso dat ook krijgen. En Vettel ook. Waren allebei bezig met racen. En Vettel zette zijn auto ook naast HAmilton, dus Hamilton had niet veel kans en plaats om ergens anders naar toe te gaan.

Maar was mooie race. Button is toch beter dan ik verwacht had, maar denk dat Hamilton hem terug gaat pakken als het droog is. Als ik me niet vergis staat het nu 2-2 in de uitslag, ,maar wel 2-0 voor Button, maar die denkt hij denk ik meer aan het weer.

@Robbert: Vettel had ook veel meer ruimte kunnen laten voor Hamilton toen ze Hamilton.

Het is hoe je het bekijkt natuurlijk
Button nam de beste beslissing en kon zo uitlopen ... alle grote namen namen een verkeerde beslissing ... het lot was hun echter goedgezind, dankzij twee safety cars is het pak weer bijeen kunnen komen en was het voordeel van Button ook weg.
maakt voor mij de overwinning van Button mooier.

Ik begin me wel vragen te stellen bij Schumi ... hij heeft precies moeite om de wagen onder de knie te krijgen, hopelijk gaat hij niet af ... zou een "smet" zijn op zijn mooi palmares.
klopt, de overwinning van Button is ook zeker verdiend. Hij had inderdaad de pech dat de SC zijn voorsprong afnam. Hij heeft zeker goed gereden, maar vooral goed ingeschat. Voor het zelfde geld was het gaan regenen. Maar goed, dat is natuurlijk wel de verdienste van Button zelf.

Schumacher was vandaag niet sterk bezig. Die is goed afgedroogd vandaag.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Schumacher was het hele weekend al niet happy en kreeg dat ding maar niet afgesteld.
Je kon ook duidelijk zien dat hij een hoop grip tekort kwam ten opzichte van Rosberg.
Toen hij achter Sutil zat gaf hij een teken vn leven en probeerde een actie te maken, het leek wel alsof hij hiermee zijn banden meteen opbrande en kwam kort daarna binnen in de pits voor nieuwe. Het lijkt alsof hij erg veel moeite heeft met deze wagen en de eigenschappen daarvan.
Ik hoop dat de B-spec hem beter bevalt en dat hij zich kan herstellen.
Hij zal wel moeten want anders zie ik hem volgend seizoen niet meer terug komen.

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 13:49:43
Hamilton en Vettel komen er vanaf met een reprimande. Vettel's uitleg vind ik wel frappant, hij beweert dat Hamilton hem wou aantikken, dat terwijl Vettel Hamilton ging opzoeken.
Pfff, Vettels uitleg is inderdaad bullshit! Ik ben een beetje teleurgesteld met het resultaat van het onderzoekje, ik weet niet of het toegestaan is naast elkaar te rijden in de pit, blijkbaar wel. Maar wat Vettel daar deed was gevaarlijk, hij kon beter naar rechts gaan ipv naar links! Ik denk dat hij naar rechts ging in de hoop dat Hamilton achteruit zou gaan. De eerste bocht is nog steeds naar rechts en dus zal Vettel misschien gevreesd hebben zo ingehaald te kunnen worden?

Mij lijkt een regel die zegt dat in de pitlane wagens achter elkaar moeten rijden eigenlijk niet overbodig. het zou toch een pakje veiliger zijn moest Hamilton even gas lossen en vlak achter Vettel kruipen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 18 april 2010 - 14:01:53
Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 13:49:43
Hamilton en Vettel komen er vanaf met een reprimande. Vettel's uitleg vind ik wel frappant, hij beweert dat Hamilton hem wou aantikken, dat terwijl Vettel Hamilton ging opzoeken.
Pfff, Vettels uitleg is inderdaad bullshit! Ik ben een beetje teleurgesteld met het resultaat van het onderzoekje, ik weet niet of het toegestaan is naast elkaar te rijden in de pit, blijkbaar wel. Maar wat Vettel daar deed was gevaarlijk, hij kon beter naar rechts gaan ipv naar links! Ik denk dat hij naar rechts ging in de hoop dat Hamilton achteruit zou gaan. De eerste bocht is nog steeds naar rechts en dus zal Vettel misschien gevreesd hebben zo ingehaald te kunnen worden?

Mij lijkt een regel die zegt dat in de pitlane wagens achter elkaar moeten rijden eigenlijk niet overbodig. het zou toch een pakje veiliger zijn moest Hamilton even gas lossen en vlak achter Vettel kruipen.
Volgens mij is het toegestaan om naast elkaar te rijden in de pit. Meen dat er meerdere races zijn geweest waar rijders naast elkaar reden tot de pituitgang.
Vettels
Uitleg is een beetje zielig, geen enkele rijder zal bewust een andere coureur er uit willen tikken. Ja ik ken er slechts 1 die dat geprobeerd heeft.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


_Makke_

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 14:10:53
Citaat van: Ferrari 2010 op 18 april 2010 - 14:01:53
Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 13:49:43
Hamilton en Vettel komen er vanaf met een reprimande. Vettel's uitleg vind ik wel frappant, hij beweert dat Hamilton hem wou aantikken, dat terwijl Vettel Hamilton ging opzoeken.
Pfff, Vettels uitleg is inderdaad bullshit! Ik ben een beetje teleurgesteld met het resultaat van het onderzoekje, ik weet niet of het toegestaan is naast elkaar te rijden in de pit, blijkbaar wel. Maar wat Vettel daar deed was gevaarlijk, hij kon beter naar rechts gaan ipv naar links! Ik denk dat hij naar rechts ging in de hoop dat Hamilton achteruit zou gaan. De eerste bocht is nog steeds naar rechts en dus zal Vettel misschien gevreesd hebben zo ingehaald te kunnen worden?

Mij lijkt een regel die zegt dat in de pitlane wagens achter elkaar moeten rijden eigenlijk niet overbodig. het zou toch een pakje veiliger zijn moest Hamilton even gas lossen en vlak achter Vettel kruipen.
Volgens mij is het toegestaan om naast elkaar te rijden in de pit. Meen dat er meerdere races zijn geweest waar rijders naast elkaar reden tot de pituitgang.
Vettels
Uitleg is een beetje zielig, geen enkele rijder zal bewust een andere coureur er uit willen tikken. Ja ik ken er slechts 1 die dat geprobeerd heeft.

Mij lijkt het dat naast elkaar rijden niet mag, waarop zou die reprimande anders gebaseerd zijn? Hamilton had inderdaad sneller achter Vettel moeten aansluiten. Waarschijnlijk hebben ze geconcludeerd dat Hamilton geen voordeel uit die situatie haalde, aangezien hij toch achter Vettel aansloot. Vettel maakte de situatie nog wat gevaarlijker door naar rechts uit te wijken, wat hem die reprimande wel gekost zal hebben.

SDG

Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 14:10:53
Uitleg is een beetje zielig, geen enkele rijder zal bewust een andere coureur er uit willen tikken. Ja ik ken er slechts 1 die dat geprobeerd heeft.

Ik ken er zo twee.  ;)

Folkert

Citaat van: SDG op 18 april 2010 - 14:42:05
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 14:10:53
Uitleg is een beetje zielig, geen enkele rijder zal bewust een andere coureur er uit willen tikken. Ja ik ken er slechts 1 die dat geprobeerd heeft.

Ik ken er zo twee.  ;)
Wacht, nu ken ik er ook 2 :P moest ff verder terug denken  ::)
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Die Hamilton blijft er maar mee wegkomen. Wat gaat het volgende race weer zijn?  ::)

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 18 april 2010 - 15:01:20
Die Hamilton blijft er maar mee wegkomen. Wat gaat het volgende race weer zijn?  ::)
Ik vraag me dan altijd af wat mensen dan denken bij Vettel, want die was ook niet heel netjes of veilig bezig. En dan denk ik ook nog: En Schumacher dan? die heeft in zijn jaren ook veel geflikt. Maar daar hoor je de meeste Ferrari/Schumacher fans niet over.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 14:17:53
Citaat van: Burorri op 18 april 2010 - 14:10:53
Citaat van: Ferrari 2010 op 18 april 2010 - 14:01:53
Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 13:49:43
Hamilton en Vettel komen er vanaf met een reprimande. Vettel's uitleg vind ik wel frappant, hij beweert dat Hamilton hem wou aantikken, dat terwijl Vettel Hamilton ging opzoeken.
Pfff, Vettels uitleg is inderdaad bullshit! Ik ben een beetje teleurgesteld met het resultaat van het onderzoekje, ik weet niet of het toegestaan is naast elkaar te rijden in de pit, blijkbaar wel. Maar wat Vettel daar deed was gevaarlijk, hij kon beter naar rechts gaan ipv naar links! Ik denk dat hij naar rechts ging in de hoop dat Hamilton achteruit zou gaan. De eerste bocht is nog steeds naar rechts en dus zal Vettel misschien gevreesd hebben zo ingehaald te kunnen worden?

Mij lijkt een regel die zegt dat in de pitlane wagens achter elkaar moeten rijden eigenlijk niet overbodig. het zou toch een pakje veiliger zijn moest Hamilton even gas lossen en vlak achter Vettel kruipen.
Volgens mij is het toegestaan om naast elkaar te rijden in de pit. Meen dat er meerdere races zijn geweest waar rijders naast elkaar reden tot de pituitgang.
Vettels
Uitleg is een beetje zielig, geen enkele rijder zal bewust een andere coureur er uit willen tikken. Ja ik ken er slechts 1 die dat geprobeerd heeft.

Mij lijkt het dat naast elkaar rijden niet mag, waarop zou die reprimande anders gebaseerd zijn? Hamilton had inderdaad sneller achter Vettel moeten aansluiten. Waarschijnlijk hebben ze geconcludeerd dat Hamilton geen voordeel uit die situatie haalde, aangezien hij toch achter Vettel aansloot. Vettel maakte de situatie nog wat gevaarlijker door naar rechts uit te wijken, wat hem die reprimande wel gekost zal hebben.
De regel precies weet ik ook niet, maar ja als de pitstraat breed genoeg is, waarom niet? Men moet niet zomaar als een wilde heen en weer slingeren natuurlijk, maar als ze allebei recht uit rijden..geen probleem toch? Vettel deed dit in mijn ogen niet en probeerde Hamilton af te knijpen.
Trotse vader van Rosalie(L)

cookie

Citaat van: Scuderia91 op 18 april 2010 - 15:01:20
Die Hamilton blijft er maar mee wegkomen. Wat gaat het volgende race weer zijn?  ::)

Met wat? Het enige dat misschien niet zuiver was, was zijn pit entry onder de safety car, en dan nog. Moeten ze maar geen kilometers asfalt naast de baan leggen. Het naast Vettel de pit inrijden was niks mis mee, Hamilton gaf zelfs aan met zijn hand dat hij rechtdoor de pit in zou gaan, dus als Vettel ook net die ronde de pit in wil is dat zijn probleem.

Pit exit gebeurd zo vaak dat ze naast elkaar rijden, die lollypop man kan dat onmogelijk voorkomen, op BBC werd dit perfect uitgelegd.
De enigste die daar misschien in fout was, was Vettel. Hamilton richting de luchtslangen in de pitlane drijven had fout kunnen aflopen.

Maar ik vind het dit jaar voorlopig perfect in orde met die ex-F1 piloten bij de stewards, er worden niet te snel straffen uitgedeeld die de race verpesten. Dit zijn F1 rijders, en het mag er hard aan toegaan in een duel. Bij de indycars en Nascar rijden ze soms met 4 naast elkaar een pitlane uit, dat hoort bij het racen.

Enzo

Het is inderdaad goed dat er niet continu gestraft word, al is het wel moeilijk om concequent te blijven.
Wat dat betreft zou het beter zijn strikt de regels aan te houden om geen onduidelijkheden te hebben.

Eric

Enzo,  .... het pitlane incident kan dus volgens jou?
Voor mij onverantwoord, veronderstel dat die twee kemphanen elkaar raken .... kan best rampzalig aflopen, stewards, mensen aan de pitmuur en de mecaniciens. FIA moet hier een sanctie opleggen.
Nog iets dat een waarschuwing of sanctie verdiend zijn de twee Ferrari noobs ... aan de ingang van de pitlane toch nog vlug proberen inhalen, zelfde hier ... als die twee elkaar aanrijden hypothekeren ze de andere piloten hun race.

Inhalen doe je op de track niet in de pitlane.

Het incident Hamilton, Webber en Vettel .... Ik ga de schuld hier bij niemand leggen, ik wacht af wat de FIA hierover gaat zeggen, maar wat ik wel wil zeggen is dat Hamilton best al wat fratsen op zijn naam kan schrijven, remember vorige race ....zigzaggen.