Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

robbert

nee er zijn niks van straffen uitgedeeld

flupke3

Dat snap ik dus niet.
Wat gebeurt er als 2 wagens botsen en een achterligger
kan niet meer stoppen met complete chaos tot gevolg.
En het is het eerste seizoen dat ik dit zie gebeuren in de 22
jaar dat ik de f1 volg.Is dat doordat de pitsstopstrategieen zijn weggevallen?

robbert

Citaat van: flupke3 op 01 mei 2010 - 23:20:59
Dat snap ik dus niet.
Wat gebeurt er als 2 wagens botsen en een achterligger
kan niet meer stoppen met complete chaos tot gevolg.
En het is het eerste seizoen dat ik dit zie gebeuren in de 22
jaar dat ik de f1 volg.Is dat doordat de pitsstopstrategieen zijn weggevallen?
en niet alleen dat, als hamilton toen daar een beetje slipte, dan volledig de controle over zijn stuur zou verliezen, dan kan er daar wel een paar mecaniciens omver gereden zijn ze

_Makke_

Citaat van: flupke3 op 01 mei 2010 - 23:20:59
Dat snap ik dus niet.
Wat gebeurt er als 2 wagens botsen en een achterligger
kan niet meer stoppen met complete chaos tot gevolg.
En het is het eerste seizoen dat ik dit zie gebeuren in de 22
jaar dat ik de f1 volg.Is dat doordat de pitsstopstrategieen zijn weggevallen?

Op zich was die situatie niet zo extreem gevaarlijk. Pas als Vettel Hamilton zou wegduwen, kon men van enig gevaar spreken. Vettel zocht Hamilton wel wat op, maar niet in die mate dat het plots gevaarlijker werd.

Hamilton kan je al zeker niet straffen omdat ze hem te vroeg zouden laten vertrekken hebben. De lollypop-man kon niet zien dat Vettel vertrokken was, die kwam pas vanachter de McLaren piepen als hij Lewis het teken gaf dat hij mocht vertrekken. Hamilton een effectieve straf opleggen omdat hij er naast bleef rijden zou wel wat hard geweest zijn, idemdito voor die beweging van Vettel. Maar ze zijn er niet zomaar vanaf gekomen, achter hun naam staat een waarschuwing.

Citaat van: robbert op 02 mei 2010 - 11:20:29
en niet alleen dat, als hamilton toen daar een beetje slipte, dan volledig de controle over zijn stuur zou verliezen, dan kan er daar wel een paar mecaniciens omver gereden zijn ze

Er zijn zoveel piloten die 'al slippend' vertrekken, die hebben hun wagen echt wel onder controle.

meatball

Het gaat mij vooral over het inhalen bij het binnenrijden van de pits,ik heb vroeger Schumacher nog weten gestraft worden omdat hij even de witte lijn overschreed met een half bandje en nu gaan ze volledig naast het circuit de pits binnen en halen daardoor zelfs in. Als Vettel of Massa daar gewoon doorijden en geen plaats laten ( wat Schumi trouwens in zijn goede dagen ook nooit zou gedaan hebben ) dan zit de hele pitingang dicht. Inhalen doe je op het circuit en niet laf bij het binnenrijden van de pits  >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

_Makke_

?

Hamilton zat daar voor Vettel bij het inrijden van de pits. Dus hij had Vettel eerst moeten laten voorbijsteken en dan achter hem aansluiten? Of wat bedoel je? Nog nooit geweten dat er iemand bestraft wordt omdat die een achterligger niet laat passeren bij het binnenrijden van de pits. ALS Hamilton al ergens een effectieve straf voor zou moeten krijgen is dat voor zijn uitstapje door het grind.