Grand-Prix van China

Gestart door gloudiesaurus, 10 april 2010 - 14:30:21

« vorige - volgende »

flupke3

En rosberg heeft dit probleem dan niet?
Moet een rijder zijn rijstijl niet aanpassen aan de auto...

T.Nuvolari

#151
Ik denk het niet, een wagen aanpassen is simpeler dan een rijstijl aanpassen. De aard van het beestje, weet je wel.  ;)
Ik vind het trouwens verbijsterend dat Schumacher maar geen goeie afstelling vindt voor zijn rijstijl. Blijkbaar is het gewoon worden van de huidige generatie wagens toch een pak moeilijker dan vroeger, als je bekijkt hoeveel coureurs er vorig seizoen moeite hadden met de juiste setup te vinden. Ik had er ook meer van verwacht, maar geef hem een half seizoen ofzo.

Ferrari 2010

Citaat van: T.Nuvolari op 19 april 2010 - 10:38:10
Ik denk het niet, een wagen aanpassen is simpeler dan een rijstijl aanpassen. De aard van het beestje, weet je wel.  ;)
Howla, dat is wel wat kort door de bocht hoor ;) Je kan een wagen niet zomaar aan eenieders rijstijl laten voldoen. Rijders zullen zich altijd neer moeten liggen bij de karakteristieken van de wagen, veel is afhankelijk van de ontwerpsbeslissingen.

Citaat van: flupke3 op 19 april 2010 - 10:20:28
En rosberg heeft dit probleem dan niet?
Moet een rijder zijn rijstijl niet aanpassen aan de auto...

Ik denk dat ze eerder bedoelen dat er bijvoorbeeld ergens een fout zit in zijn chassis, wat dan bijvoorbeeld de balans van de wagen kan verstoren, waardoor hij trager is ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

T.Nuvolari

Citaat van: Ferrari 2010 op 19 april 2010 - 10:52:39
Citaat van: T.Nuvolari op 19 april 2010 - 10:38:10
Ik denk het niet, een wagen aanpassen is simpeler dan een rijstijl aanpassen. De aard van het beestje, weet je wel.  ;)
Howla, dat is wel wat kort door de bocht hoor ;) Je kan een wagen niet zomaar aan eenieders rijstijl laten voldoen. Rijders zullen zich altijd neer moeten liggen bij de karakteristieken van de wagen, veel is afhankelijk van de ontwerpsbeslissingen.

Kort door de bocht?
Ik zeg toch ook niet dat ze voor iedere coureur een andere wagen moeten gaan ontwikkelen. Het was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dus de afstelling van de wagen. De coureur moet de wagen afstellen zodat zijn wagen het beste bij zijn rijstijl past en niet zijn rijstijl gaan aanpassen.

Ferrari 2010

Citaat van: T.Nuvolari op 19 april 2010 - 11:23:32
Citaat van: Ferrari 2010 op 19 april 2010 - 10:52:39
Citaat van: T.Nuvolari op 19 april 2010 - 10:38:10
Ik denk het niet, een wagen aanpassen is simpeler dan een rijstijl aanpassen. De aard van het beestje, weet je wel.  ;)
Howla, dat is wel wat kort door de bocht hoor ;) Je kan een wagen niet zomaar aan eenieders rijstijl laten voldoen. Rijders zullen zich altijd neer moeten liggen bij de karakteristieken van de wagen, veel is afhankelijk van de ontwerpsbeslissingen.

Kort door de bocht?
Ik zeg toch ook niet dat ze voor iedere coureur een andere wagen moeten gaan ontwikkelen. Het was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dus de afstelling van de wagen. De coureur moet de wagen afstellen zodat zijn wagen het beste bij zijn rijstijl past en niet zijn rijstijl gaan aanpassen.
Das waar, maar je kan niet alles regelen met de afstelling. Vele zaken zitten bij de basis van de wagen en kan je niet zo eenvoudig wijzigen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Misschien zit er wel een klein scheurtje in de moncoque van de bolide van Schumacher? Tenminste daar lijkt me waar Haug op duidt...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Heb net op de BBC website gelezen dat ze bij Mercedes Schumacher meer gaan betrekken bij het ontwikkelen van de updates zodat het gedrag van de wagen meer het midden houdt tussen Rosbergs en Schumachers voorkeuren.
Daar wordt trouwens ook iets verdacht gezocht achter een uitspraak van Brawn over Schumacher. Brundle: "Why is Michael off the pace?" Brawn's antwoord: "Good question!" Hoeft natuurlijk niets te betekenen en dat zal het ook niet. De pers is de pers hé.  :)

KVDracer

Ik DENK dat het probleem bij Schumacher is dat de Mercedes wagen nog is ontwikkeld op de maat van Button. Button heeft liever onderstuur dan overstuur. Rosberg heeft net dezelfde rijstijl als Button, iets wat de F1 kenners al van in het begin gezegd hebben. En Schumacher rijdt liever rond met overstuur. Het is gewoon een kwestie of een wagen bij je rijstijl valt of niet.

Ferrari 2010

Citaat van: KVDracer op 19 april 2010 - 17:38:05
Ik DENK dat het probleem bij Schumacher is dat de Mercedes wagen nog is ontwikkeld op de maat van Button. Button heeft liever onderstuur dan overstuur. Rosberg heeft net dezelfde rijstijl als Button, iets wat de F1 kenners al van in het begin gezegd hebben. En Schumacher rijdt liever rond met overstuur. Het is gewoon een kwestie of een wagen bij je rijstijl valt of niet.
De nieuwe smallere voorbanden neigen ook veel meer naar onderstuur dan overstuur uiteraard, ik kan wel begrijpen dat dat irritant is. Mij lijkt overstuur ook veel "handiger", dusja, als je dan met een ondersturende wagen zit... Maar over- en onderstuur, veel daarvan kan je toch regelen met de vleugels?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

KVDracer

Citaat van: Ferrari 2010 op 19 april 2010 - 17:59:21
Citaat van: KVDracer op 19 april 2010 - 17:38:05
Ik DENK dat het probleem bij Schumacher is dat de Mercedes wagen nog is ontwikkeld op de maat van Button. Button heeft liever onderstuur dan overstuur. Rosberg heeft net dezelfde rijstijl als Button, iets wat de F1 kenners al van in het begin gezegd hebben. En Schumacher rijdt liever rond met overstuur. Het is gewoon een kwestie of een wagen bij je rijstijl valt of niet.
De nieuwe smallere voorbanden neigen ook veel meer naar onderstuur dan overstuur uiteraard, ik kan wel begrijpen dat dat irritant is. Mij lijkt overstuur ook veel "handiger", dusja, als je dan met een ondersturende wagen zit... Maar over- en onderstuur, veel daarvan kan je toch regelen met de vleugels?

Ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat dit ook voor een deel bepaald werd door het chassis, maar ik kan het ook mis hebben. Mss dat het ook met de stijfheid van het chassis te maken heeft, een stijver of een soepeler chassis, maar hier kan ik het ook weer mis hebben.

flupke3

wat moet ik me voorstellen bij een soepel en stijver chassis?

janke

Citaat van: flupke3 op 19 april 2010 - 22:58:04
wat moet ik me voorstellen bij een soepel en stijver chassis?

Het verschil tussen een chassis van een lelijke eend en een Rolls Royce.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo


Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 18 april 2010 - 14:01:53
Citaat van: Makke op 18 april 2010 - 13:49:43
Hamilton en Vettel komen er vanaf met een reprimande. Vettel's uitleg vind ik wel frappant, hij beweert dat Hamilton hem wou aantikken, dat terwijl Vettel Hamilton ging opzoeken.
Pfff, Vettels uitleg is inderdaad bullshit! Ik ben een beetje teleurgesteld met het resultaat van het onderzoekje, ik weet niet of het toegestaan is naast elkaar te rijden in de pit, blijkbaar wel. Maar wat Vettel daar deed was gevaarlijk, hij kon beter naar rechts gaan ipv naar links! Ik denk dat hij naar rechts ging in de hoop dat Hamilton achteruit zou gaan. De eerste bocht is nog steeds naar rechts en dus zal Vettel misschien gevreesd hebben zo ingehaald te kunnen worden?

Mij lijkt een regel die zegt dat in de pitlane wagens achter elkaar moeten rijden eigenlijk niet overbodig. het zou toch een pakje veiliger zijn moest Hamilton even gas lossen en vlak achter Vettel kruipen.
Ik kijk momenteel de GP van Australie uit 96, en daar zegt Murray dat de pitstraat tot een bepaald punt nog deel is van het circuit en dat Schumacher(daar zei hij het) vaak goed was in de juiste manier de pitstraat in te rijden. Als ik dat zo is en het dus nog deel van het (race) circuit is, dan is het volgens mij ook toegestaan om naast elkaar te rijden of zelfs in te halen. Gevaarlijk, dat wel. Maar als ik het zo begrijp niet tegen de regels. Dat zou betekenen dat Alonso en Hamilton geen regels hebben overtreden. Hoe het verder in de pitstraat zit, weet ik dan niet. Je zou zeggen dat Hamilton fout is, omdat hij over de lijn is gereden, maar je kan ook zeggen dat Vettel fout is door onnodig te pushen.

Maar spektakel was het wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Zijn er eigenlijk straffen uitgesproken na de race,ik heb niets meer vernomen .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat