GP van Maleisië

Gestart door Supermariobros, 29 maart 2010 - 09:42:27

« vorige - volgende »

Supermariobros

Na de spektakelrace in Melbourne willen we als Formule 1 fans nog meer. Melbourne had alles wat Bahrein niet had en hopelijk zien we dit ook in Maleisië. Kan Vettel zijn eerste Grand Prix winnen dit seizoen? Of steken Ferrari en/of McLaren er een stokje voor?


RadioActiveMan

Als Red Bull er maar geen stokje voor steekt!

scho0634

Ik ga voor Hamilton. Die wil zijn gram halen.

Folkert

Citaat van: 0634 op 29 maart 2010 - 17:26:31
Ik ga voor Hamilton. Die wil zijn gram halen.
Mclaren mist snelheid met weinig benzine, maar op droog weer en volle tank zijn ze toch snel.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

#4
Citaat van: 0634 op 29 maart 2010 - 17:26:31
Ik ga voor Hamilton. Die wil zijn gram halen.

Ja, ik denk dat zijn felle kritiek op het team gisteren toch ook te maken had met het feit dat Button -tegen alle verwachtingen in- als eerste een overwinning behaalde!  ::) Ik denk dat Hamilton daar meer van baalt dan hij wil toegeven. Iedereen riep dat Button zich niet met Hamilton zou kunnen meten, en dan....
Een gezellig ouderwetse teamvete zou wel weer eens voor spektakel kunnen  gaan zorgen.

Folkert

Citaat van: zeph op 29 maart 2010 - 18:29:18
Citaat van: 0634 op 29 maart 2010 - 17:26:31
Ik ga voor Hamilton. Die wil zijn gram halen.

Ja, ik denk dat zijn felle kritiek op het team gisteren toch ook te maken had met het feit dat Button -tegen alle verwachtingen in- als eerste een overwinning behaalde!  ::) Ik denk dat Hamilton daar meer van baalt dan hij wil toegeven. Iedereen riep dat Button zich niet met Hamilton zou kunnen meten, en dan....
Een gezellig ouderwetse teamvete zou wel weer eens voor spektakel kunnen  gaan zorgen.

Button had de overwinning denk ik niet gehaald als Hamilton niet naar binnen ging voor de 2de keer. Deze overwinning is beetje uit zijn context gehaald door en de regen en de mislukte strategie. Button was vandaag in vele opzichte de mindere van de 2 en dankt deze overwinning meer dankzij pech bij andere en een gelukkig uitgevallen gok dan aan zijn briljante prestatie vandaag. Hij reed goed, maar ook niet meer dan dat. Doet me beetje denken aan de overwinning van Fisichalla in 2005 of 2006.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

Dat geloof ik niet. Hamilton kwam met geen mogelijkheid voorbij Kubica, wat hij ook probeerde. Dat was ook een reden voor de teamleiding om hem binnen te halen voor verse banden. En het blijft de vraag of hij Alonso kon passeren. Hij ging veel sneller, maar de manier waarop Alonso hem eruit remde vlak voor het Webber-incident liet weinig aan de verbeelding over. Die had het mes tussen de tanden, hoor.

Folkert

#7
3 ronde reed Hamilton achter Kubica. Dat is bijlange niet alles wat Hamilton had kunnen doen. Hamilton was zo veel sneller dan Kubica, dat hij echt wel ergens iets had gevonden. Zelfde als bij Alonso. Alonso kwam volgens mij minder goed uit die bocht dan Hamilton, die volgens mij wel de volgende bocht of einde van rechtestuk wel had kunnen inhalen.

Mclaren heeft iig aangetoond snelheid te hebben en zullen in Maleisië denk ik wel mee strijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Ja daag. We hebben het wel over Fernando Alonso hé. 8)

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 29 maart 2010 - 19:58:44
Ja daag. We hebben het wel over Fernando Alonso hé. 8)
Daarom juist ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Ik verwacht Red Bull en Ferrari toch weer vooraan in Maleisië.
Al blijkt de F-duct wel goed te werken op hoge snelheidcircuits, dan komt dit systeem echt tot zijn recht.
In Sepang heb je die twee superlange rechte stukken, het zou me niks verbazen als ze daar 10 km/pu harder gaan dan de rest...
Moeilijk te voorspellen wie er het snelst zal zijn.... ::)

Folkert

#11
F-Duct?
mis ik iets? :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


Folkert

Is dat dat systeem op de neus van de Mac? En die de lucht anders zou laten stromen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Yep! Het schijnt een moeilijk systeem te zijn om goed aan de gang te krijgen, maar als het goed werkt heb je duidelijk voordeel.
Dat het ingewikkeld is blijkt wel als je kijkt naar Sauber die het er maar weer snel afhaalde toen het niet bleek te werken.
Heb ergens gelezen dat Mclaren ook erg lang bezig is geweest met het ontwerpen van dit systeem. Het zou vreemd zijn als Sauber dit zo snel kon kopieren.
Het vermindert de luchtweerstand waardoor er hogere snelheden mogelijk zijn van wel 10 Km/pu