Wie wordt wereldkampioen?

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:13:36

« vorige - volgende »

Wie wordt er wereldkampioen?

Alonso
9 (23.7%)
Massa
6 (15.8%)
Hamilton
12 (31.6%)
Button
0 (0%)
Schumacher
2 (5.3%)
Rosberg
0 (0%)
Vettel
2 (5.3%)
Iemand anders
2 (5.3%)
Webber
5 (13.2%)

Totaal aantal stemmen: 31

Folkert

Citaat van: Makke op 24 oktober 2010 - 20:16:06
Hamilton verloor zijn titel in Japan, of was het China? Waar het team hem véél te laat binnenriep. Toen hij de pitstraat inreed waren zijn banden volledig weg, daardoor sukkelde hij nogal ongelukkig het grind in. En natuurlijk speelde dat hydraulische probleem in Brazilië ook niet in zijn voordeel. Maar bon, hij moest zich daarvoor al tot wereldkampioen gekroond hebben.
China was beetje combi tussen team en eigen fout. Maar China kan je hem niet 100% kwalijk nemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Vandaag lees ik dit in de pers:

"Hadden we het puntensysteem van vorig jaar behouden, zou het verschil tussen Fernando (Alonso) en Sebastian (Vettel) slechts tien punten zijn. We zien ons daarom niet genoodzaakt om één bepaalde rijder te degraderen als waterdrager."

Ik hoop dat Horner dat niet gezegd heeft... Anders maakt ie zich wel belachelijk. 10 punten toen, was een even grote achterstand als 25 punten nu. Dat is nog steeds een race verschil. Bij Sporza hebben ze ook eens lyrisch gedaan over het nieuwe puntensysteem, en de verschillen met het oude. Terwijl dat systeem maar weinig verschilt van het oude.

Folkert

Enige verschil met oude en nieuwe systeem is dat het verschil met de winnaar groter is. Maar zelfs dan is 25 punten moeilijk te dichten. Hoop echt dat ze Vettel als waterdrager aanstellen en voor Webber gaan, anders maken ze zich belachelijk. Andere kant zou dat wel kans zijn voor Lewis :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Wat Horner zei bij de BBC is dat het in 1 race helemaal omgedraaid kan zijn.
Mocht Alonso in Brazilie niet scoren, en Vettel wint, ligt het allemaal weer helemaal anders
Plus... Kijk eens naar 2007.. Wie had toen gedacht dat Kimi het WK zou pakken?
Alles is mogelijk nu..
Alonso heeft geen mogelijkheid meer om van motor te wisselen, dus hij moet alle trainingen en races doen met 1 motor.. Red Bul daarentegen,heeft nog motoren waar wel mee gereden is,maar nog relatief vers zijn...

Ook Button gaat nog voor het WK zolang hij een mathemtische kans maakt..
Hij zei meteen na de race bij de BBC wel anders,mar kwam daar later op terug (bij het red button forum)...

Folkert

Button is praktisch uitgeschakeld. Theoretisch maakt hij nog een kans, maar die is na genoeg nihil. 42 punten in 2 races. Dan moeten zowel Hamilton, Alonso, Vettel en Webber uitvallen en moet hij winnen. Of Hamilton laag in de punten eindigen.

Maar ik vraag me echt af wat ze doen als Vettel de race leid, Webber ligt 2de en Alonso 3de. Vettel loopt dan 10 punten in en staat nog steeds 15 punten achter op Alonso, Webber dan 7. Als Webber dan zou winnen staat hij 1 punt achter op Alonso en als hij de laatste race dan wint heeft hij het WK binnen, ongeacht wat Alonso doet. Bij vettel moet hij de race winnen en Alonso 6de of lager eindigen.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Kimi had in 2007 nog 3 wedstrijden de tijd  om zijn achterstand in te halen en Mclaren heeft toen de fout gemaakt hun rijders te laten strijden. Ze hadden toen gewoon Hamilton een beschermde status moeten geven binnen het team, al was dat isschien moeilijk met zo'n driftkop als teamgenoot.
Vettel moet niet alleen naar Alonso kijken, Webber en Hamilton staan ook voor hem in het WK. Hamilton is nog te doen, maar de kans dat Webber en Alonso beide steken laten vallen is zeer klein. Als team zou ik voor de zekerheid kiezen, zeker omdat er nog 2 titels te verdienen zijn.

Eigenlijk zou één van die 2 Red Bulls of Button Alonso gewoon van de baan moeten rammen de volgende 2 races.

0634

Citaat van: Makke op 25 oktober 2010 - 09:56:16
Vandaag lees ik dit in de pers:

"Hadden we het puntensysteem van vorig jaar behouden, zou het verschil tussen Fernando (Alonso) en Sebastian (Vettel) slechts tien punten zijn. We zien ons daarom niet genoodzaakt om één bepaalde rijder te degraderen als waterdrager."

Ik hoop dat Horner dat niet gezegd heeft... Anders maakt ie zich wel belachelijk. 10 punten toen, was een even grote achterstand als 25 punten nu. Dat is nog steeds een race verschil. Bij Sporza hebben ze ook eens lyrisch gedaan over het nieuwe puntensysteem, en de verschillen met het oude. Terwijl dat systeem maar weinig verschilt van het oude.

Slaat sowieso nergens op want dat puntensysteem is er nou eenmaal niet meer.

0634

Citaat van: Gerard op 25 oktober 2010 - 11:46:53
Wat Horner zei bij de BBC is dat het in 1 race helemaal omgedraaid kan zijn.
Mocht Alonso in Brazilie niet scoren, en Vettel wint, ligt het allemaal weer helemaal anders
Dan liigen ze gelijk. Maar laten ze Webber winnen, dan komt die op een aardige voorsprong. Dus dan nog is het verstandiger om alles op Webber te zetten.

Folkert

Citaat van: 0634 op 25 oktober 2010 - 12:36:04
Citaat van: Gerard op 25 oktober 2010 - 11:46:53
Wat Horner zei bij de BBC is dat het in 1 race helemaal omgedraaid kan zijn.
Mocht Alonso in Brazilie niet scoren, en Vettel wint, ligt het allemaal weer helemaal anders
Dan liigen ze gelijk. Maar laten ze Webber winnen, dan komt die op een aardige voorsprong. Dus dan nog is het verstandiger om alles op Webber te zetten.
Hoe groot is de kans dat Alonso uitvalt?

Trouwens het verschil met Alonso en Hamilton in 2007 was dat beide nog even veel kans hadden volgens mij. Of volgens mij had Hamilton net iets meer kans omdat hij voor Alonso stond.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Ik zie Alonso nog wel uitvallen, gezien zijn motor beperkingen...
It ain't over till the fat lady sings... ;D

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 25 oktober 2010 - 13:26:10
Ik zie Alonso nog wel uitvallen, gezien zijn motor beperkingen...

Motor beperkingen? Daar hebben ze bij Ferrari iedereen goed liggen volgens mij.
Ik denk dat Red Bull zich meer zorgen moeten maken dan Alonso.


JimmySPA

Maar volgens mij mag je gewoon een blok reviseren toch?
Toen Ferrari aan het begin van het jaar problemen had met een bepaald onderdeel. Werd later gezegd dat deze motoren toch konden worden hergebruikt na een revisie.

Weet iemand de regels hiervoor, is een overhaul gewoon mogelijk of wat???

Mss dat je blok hetzelfde moet blijven. Maar dat je onderdelen in het blok als kruk/drijfstanglagers, zuigerveren, onderdelen van je cil.kop gewoon mag verversen???

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

T.Nuvolari

Normaal zijn die motoren verzegeld. Een revisie moet daarom goedgekeurd worden door alle teams en de FIA, als ik me niet vergis.
Anders is het njet.

Niels_

Motoren mogen ze gewoon hergebruiken denk ik, zijn ze bij Vettel ook van plan bij Red Bull. Maar zoals gezegd, ik denk dat Red Bull dikker in de problemen zit dan Ferrari wat motoren betreft. Ze hebben bij Red Bull nog 2 of 3 motoren die niet teveel kilometers hebben, de rest zou onbruikbaar zijn. Ferrari had in het begin ook problemen, maar ik denk dat ze er nog wel 3 of 4 op overschot hebben.

Verder maakt Red Bull zich gewoon belachelijk. Horner heeft effectief gezegd dat alles nog kan veranderen. Ze dan gewoon dat Vettel het moet worden. Moest Vettel voor Webber gestaan hebben, zou ik wel eens willen zien of ze hetzelfde zouden reageren.