GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:06:13

« vorige - volgende »

Supermariobros

Na een lange winter is het komend weekend eindelijk zover. De motoren kunnen terug beginnen brullen, vol spanning wachtend tot de lichten op groen gaan, enz. De seizoensopener is dgt jaar voor de woestijn in Bahrein.

Wie heeft zijn werk tijdens de winter het beste gedaan, wie laat zich al meteen opmerken en vooral wie wint de seizoensopener?

Genoeg stof om over te discussiëren.

scho0634

Jouw avatar gaat de eerste race winnen.


meatball

#2
1. Massa
2. Rosberg
3. Alonso
4. Schumacher
5. Hamilton
6. Vettel

Zo de top 6 is bekend  ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

_Makke_

Ik gok op:

1. Alonso
2. Massa
3. Vettel
4. Hamilton
5. Webber
6. Button
7. Rosberg
8. Schumacher

WeezyAveli

Gok
1. Alonso
2. Hamilton
3. Massa
4. Vettel
5. Schumacher
6. Button

Ik ben benieuwd naar de vernieuwde layout, maar na het zien van het videootje hieronder vind ik het niet erg verbeterd tov de oude layout.
http://www.f1fanatic.co.uk/2010/03/05/video-lap-of-the-new-bahrain-circuit/

robbert

ik denk dat het een strijd zal zijn tussen redbull, mclaren en ferrari, met mclaren die aan het langste eind trekt met hun fantastische achtervleugel

zeph

#6
Afgaande op wat de experts zeggen, gok ik op een 1-2'tje voor McLaren.  :(


(Dit jaar ben ik overigens Ferrari-fan, met RedBull als tweede favoriete team)

robbert

Citaat van: zeph op 07 maart 2010 - 18:54:08
Afgaande op wat de experts zeggen, gok ik op een 1-2'tje voor McLaren.  :(


(Dit jaar ben ik overigens Ferrari-fan, met RedBull als tweede favoriete team)

Redbull heeft laten weten dat ze al pitstops geoefend hebben van 1,8 seconden. Dat kan ook een voordeel geven, maar ja van andere teams weten we het niet hoeveel seconden ze nodig hebben om een stop te maken

campos

Citaat van: robbert op 07 maart 2010 - 21:48:54
Citaat van: zeph op 07 maart 2010 - 18:54:08
Afgaande op wat de experts zeggen, gok ik op een 1-2'tje voor McLaren.  :(


(Dit jaar ben ik overigens Ferrari-fan, met RedBull als tweede favoriete team)

Redbull heeft laten weten dat ze al pitstops geoefend hebben van 1,8 seconden. Dat kan ook een voordeel geven, maar ja van andere teams weten we het niet hoeveel seconden ze nodig hebben om een stop te maken
die bandenwissels zullen normaal niet het verschil gaan maken lijkt mij, tenzij er natuurlijk grote fouten gemaakt worden. Ik denk dat er meer te verliezen valt dan te winnen, dus ik zou gewoon op zeker gaan, dan maar een paar tienden of een seconde langer stil staan.

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 07 maart 2010 - 22:18:16
Citaat van: robbert op 07 maart 2010 - 21:48:54
Citaat van: zeph op 07 maart 2010 - 18:54:08
Afgaande op wat de experts zeggen, gok ik op een 1-2'tje voor McLaren.  :(


(Dit jaar ben ik overigens Ferrari-fan, met RedBull als tweede favoriete team)

Redbull heeft laten weten dat ze al pitstops geoefend hebben van 1,8 seconden. Dat kan ook een voordeel geven, maar ja van andere teams weten we het niet hoeveel seconden ze nodig hebben om een stop te maken
die bandenwissels zullen normaal niet het verschil gaan maken lijkt mij, tenzij er natuurlijk grote fouten gemaakt worden. Ik denk dat er meer te verliezen valt dan te winnen, dus ik zou gewoon op zeker gaan, dan maar een paar tienden of een seconde langer stil staan.
Als je nek aan nek racet, zijn die tienden misschien wel een positie. Een seconde is dat al helemaal!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 07 maart 2010 - 22:47:47
Citaat van: campos op 07 maart 2010 - 22:18:16
Citaat van: robbert op 07 maart 2010 - 21:48:54
Citaat van: zeph op 07 maart 2010 - 18:54:08
Afgaande op wat de experts zeggen, gok ik op een 1-2'tje voor McLaren.  :(


(Dit jaar ben ik overigens Ferrari-fan, met RedBull als tweede favoriete team)

Redbull heeft laten weten dat ze al pitstops geoefend hebben van 1,8 seconden. Dat kan ook een voordeel geven, maar ja van andere teams weten we het niet hoeveel seconden ze nodig hebben om een stop te maken
die bandenwissels zullen normaal niet het verschil gaan maken lijkt mij, tenzij er natuurlijk grote fouten gemaakt worden. Ik denk dat er meer te verliezen valt dan te winnen, dus ik zou gewoon op zeker gaan, dan maar een paar tienden of een seconde langer stil staan.
Als je nek aan nek racet, zijn die tienden misschien wel een positie. Een seconde is dat al helemaal!
ja, tuurlijk zijn er wel situatie's waarin die paar tiende wel belangrijk zijn, maar doorgaans valt dat in race situatie's wel mee. Mooi dat Red Bull een  pitstop kan doen in 1,8 sec, maar daar ligt echt niemand wakker van hoor.

Niels_

Ik wil het allemaal nog zien. Vroeger moesten die bandenwissels natuurlijk ook snel gaan, maar ze moesten toch nog wachten tot ze genoeg benzine hadden getankt. Nu zullen ze nog sneller moeten gaan en ik hoop dan maar dat we dan niet teveel situaties gaan zien zoals Alonso in Hongarije...

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 07 maart 2010 - 23:17:24
Citaat van: Ferrari 2010 op 07 maart 2010 - 22:47:47
Citaat van: campos op 07 maart 2010 - 22:18:16
Citaat van: robbert op 07 maart 2010 - 21:48:54
Citaat van: zeph op 07 maart 2010 - 18:54:08
Afgaande op wat de experts zeggen, gok ik op een 1-2'tje voor McLaren.  :(


(Dit jaar ben ik overigens Ferrari-fan, met RedBull als tweede favoriete team)

Redbull heeft laten weten dat ze al pitstops geoefend hebben van 1,8 seconden. Dat kan ook een voordeel geven, maar ja van andere teams weten we het niet hoeveel seconden ze nodig hebben om een stop te maken
die bandenwissels zullen normaal niet het verschil gaan maken lijkt mij, tenzij er natuurlijk grote fouten gemaakt worden. Ik denk dat er meer te verliezen valt dan te winnen, dus ik zou gewoon op zeker gaan, dan maar een paar tienden of een seconde langer stil staan.
Als je nek aan nek racet, zijn die tienden misschien wel een positie. Een seconde is dat al helemaal!
ja, tuurlijk zijn er wel situatie's waarin die paar tiende wel belangrijk zijn, maar doorgaans valt dat in race situatie's wel mee. Mooi dat Red Bull een  pitstop kan doen in 1,8 sec, maar daar ligt echt niemand wakker van hoor.
Stel de volgende situatie:
Rijder A rijdt achter rijder B, A is 5 honderste sneller dan B, maar met dat verschil kan je uiteraard niet passeren. Wel plak je er vlak achter, 5 tienden er tussen. B Pit en doet daar 2 seconden over. Rijder A doet 1.5 seconden over zijn pitstop. Dan kan A B passeren. En waardoor? Doordat hun pitstop sneller is.

Je zegt dat de lengte van pitstops niet zo nauw zal komen, dan zeg je eigenlijk gewoonweg dat je verwacht dat er niet nek aan nek geracet zal worden?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Dan hou je helemaal geen rekening met het in- en uitrijden van de pits en het op- en neerkrikken van de wagen.
Vroeger duurde de standaardpitstop met enkel bandenwissels zo'n 4 à 5sec, ik wil nog wel eens zien of ze die hebben kunnen halveren bij Red BUll.
Waarschijnlijk geoefend op een wagen die niet tegen 120km/h komt aangestoven, al naar stond opgekrikt en waarvan alles op de perfecte plaats lag. Ik denk dat er weinig GP's zijn waarbij een pitstop onder de 3 of 4sec zal gebeuren.

robbert

Citaat van: Marc_Vl op 08 maart 2010 - 10:49:22
Dan hou je helemaal geen rekening met het in- en uitrijden van de pits en het op- en neerkrikken van de wagen.
Vroeger duurde de standaardpitstop met enkel bandenwissels zo'n 4 à 5sec, ik wil nog wel eens zien of ze die hebben kunnen halveren bij Red BUll.
Waarschijnlijk geoefend op een wagen die niet tegen 120km/h komt aangestoven, al naar stond opgekrikt en waarvan alles op de perfecte plaats lag. Ik denk dat er weinig GP's zijn waarbij een pitstop onder de 3 of 4sec zal gebeuren.
ja we zullen zien in de eerste race. Mclaren is toch ook al eens afgekomen met een pitstop tijdens de testen van 2,5 seconden