GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 06 maart 2010 - 09:06:13

« vorige - volgende »

robbert

het was inderdaad een mindere leuke wedstrijd. Iedereen zo verlangen achter het nieuwe seizoen, het had beter nog ff een winterstop gebleven.
Maar ik blijf wel kijken, zoals een echte f1 fan.
Leuk van alonso dat hij won, wel door pech van vettel, maar ferrari hebben toch lekker die punten é.
Als redbull geen pech meer heeft, dan gaan zij wel de titel nemen, omdat ze toch wel ietsje sneller zijn dan ferrari

Folkert

Citaat van: robbert op 15 maart 2010 - 07:23:25
het was inderdaad een mindere leuke wedstrijd. Iedereen zo verlangen achter het nieuwe seizoen, het had beter nog ff een winterstop gebleven.
Maar ik blijf wel kijken, zoals een echte f1 fan.
Leuk van alonso dat hij won, wel door pech van vettel, maar ferrari hebben toch lekker die punten é.
Als redbull geen pech meer heeft, dan gaan zij wel de titel nemen, omdat ze toch wel ietsje sneller zijn dan ferrari
Sluit Mclaren niet uit he. Hamilton reed aan het eind van de race vaak de zelfde ronde tijden als Massa.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 15 maart 2010 - 07:27:49
Citaat van: robbert op 15 maart 2010 - 07:23:25
het was inderdaad een mindere leuke wedstrijd. Iedereen zo verlangen achter het nieuwe seizoen, het had beter nog ff een winterstop gebleven.
Maar ik blijf wel kijken, zoals een echte f1 fan.
Leuk van alonso dat hij won, wel door pech van vettel, maar ferrari hebben toch lekker die punten é.
Als redbull geen pech meer heeft, dan gaan zij wel de titel nemen, omdat ze toch wel ietsje sneller zijn dan ferrari
Sluit Mclaren niet uit he. Hamilton reed aan het eind van de race vaak de zelfde ronde tijden als Massa.

Nja, op het einde was Massa ook wel zeker van zijn 2de stek.

_Makke_

Ik maar wachten op het moment dat die Ferrari's zonder benzine vielen seg! Blijkbaar hebben ze er per ongeluk iets te veel ingegoten. Of wat denk jij robbert?


Ferrari 2010

Wat ik eigenlijk nog een stomme regel vind, is die 55 meter regel. 55 meter is enkele seconden, er komt een race dat daarmee nummer 1 en 2 van plaats verwisselen.

Want, stel, je rijdt een seconde achter je voorganger, duikt gewoon met hem de pits in, jij moet eerder stoppen in de pitlane, je wisselt je banden en bent weer weg.
Je zat maar een seconde achter je voorganger en dat is aan de pitlane snelheid minder dan 55 meter, dus als je voorganger even snel banden wisselt, is dat pas klaar tegen dat jij al in die 55 meter zit, en dus, mag die niet weg.
Gevolg: je bent eerste. Inhalen in de pitlane, het kan!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Makke op 15 maart 2010 - 08:25:19
Ik maar wachten op het moment dat die Ferrari's zonder benzine vielen seg! Blijkbaar hebben ze er per ongeluk iets te veel ingegoten. Of wat denk jij robbert?
heb ik al gezegd dat het echt zo zal zijn?? nee ik heb gezegd dat het zou kunnen zijn. Leer lezen manneke en niet onnodig aanvallen

SDG

Citaat van: ivan_ op 14 maart 2010 - 18:06:56
tja het was een saai kijkstuk....

dat ze het tanken maar rap invoeren!!!! ik vond er echt niks aan.
begrijp echt niet dat ze het tanken verboden hebben.  die regel zal ook wel wijzigen net zoals een paar jaar geleden dat ze geen banden mochten wisselen.....

Het heeft er ook wat mee te maken dat de eerste GP van het seizoen op een relatief 'saai' circuit verreden werd, denk ik. Over twee weken in Melbourne gaan we welllicht iets totaal anders zien. Daar heb je altijd een vrij nerveuze race met vrij vaak ongevallen en safetycar-situaties. Indien we zoals gewoonlijk in Australië aan het seizoen waren begonnen, spraken we nu wellicht heel andere taal en kregen we de ontnuchtering pas bij de volgende race in Maleisië.

zeph

Ik had toch ook de indruk dat er wat voorzichtig gereden werd. Met de zwaardere auto's, smallere banden en beperkte hoeveelheid brandstof was het voor velen misschien toch even wennen. Ik denk dat ze wel weer stoerder gaan rijden als ze meer zicht hebben op wat de invloed van de nieuwe variabelen precies is.

flupke3

Dat geloof ik ook.En het tankverbod blijft een goede zaak want nu
moet de rijder meer inbrengen zonder al die pitsstopstrategieen door
de teams.Er moet wel een oplossing gevonden worden voor die banden
want heel de race op je banden sparen is toch ook niet de bedoeling van racen.

KVDracer

Ik probeer het leuk te houden door de live timing te volgen op het net en zo de sector en rondetijden te bekijken. Ik zou het geen slecht idee vinden om 2 verplichte stops in te voeren.

Bart VD

Eigenlijk heel simpel, voer een bijkomend puntensysteem in dat gebaseerd is op inhalen.  Haal je iemand in en blijf je er minstens 1 volledige ronde voor rijden, dan krijg je punten.  Hoe verder vooraan je op dat moment rijdt, hoe meer punten het oplevert.  Zo kunnen de eeuwige achterliggers een pak punten sprokkelen, en wordt er vooraan tenminste gestreden om een plaats.
This space for rent

RadioActiveMan

 :o :o :o

Op de Playstation misschien!

robbert

Citaat van: Bart VD op 15 maart 2010 - 18:38:47
Eigenlijk heel simpel, voer een bijkomend puntensysteem in dat gebaseerd is op inhalen.  Haal je iemand in en blijf je er minstens 1 volledige ronde voor rijden, dan krijg je punten.  Hoe verder vooraan je op dat moment rijdt, hoe meer punten het oplevert.  Zo kunnen de eeuwige achterliggers een pak punten sprokkelen, en wordt er vooraan tenminste gestreden om een plaats.
ik denk dat dat nooit zal doorkomen, maar een echt slecht idee is dat niet. Wel nadelig voor diegene die heel de wedstrijd aan de leiding kan rijden

_Makke_

 Cool idee! Dan zet ik mijn geld op Senna of Chandok! Die kunnen elkaar elke ronde makkelijk zo'n 10 keer inhalen, zonder dat ze een positie verliezen.