Dakar 2010

Gestart door lemans24uur, 13 oktober 2009 - 09:31:05

« vorige - volgende »

lemans24uur

Dakar 2010 ben benieuwd wat het gaat brengen in 2010 , er zijn al een hoop afzeggingen gedaan maar hoop desondanks op 2 spannende weken begin 2010. ::)

Martin

Jan de Rooy heeft definitief besloten te stoppen met rallyrijden. De Brabantse transportondernemer, die met zijn vrachtwagens vooral furore maakte in Parijs-Dakar, vindt het tegenover zijn werknemers onverantwoord er in financieel moeilijke tijden zo'n dure liefhebberij op na te houden.

Jan de Rooy, dit jaar nog winnaar van de eerste Africa Race, zei maandag dat hij zijn titel graag had verdedigd maar dat de huidige malaise in de transportsector dat onmogelijk maakt. "Ik kan het tegenover mijn personeel en klanten niet maken een hoop geld uit te geven aan mijn hobby terwijl we in het bedrijf overal bezuinigingen doorvoeren om de zaak draaiende te houden. Ik word er niet jonger op en heb geen zin om in 2011 ter assistentie te gaan rijden. Dus heb ik de knoop doorgehakt, onmiddellijk stoppen."



lemans24uur

Jan de Rooij doet niet mee maar zoon Gerard is niet fit genoeg, is toch heel erg jammer  :-\

janke

#3
Gerard de Rooy heeft zijn rug geblesseerd door een te wilde jump. Maar sjappo voor die ouwe. Ik heb hem in zijn begin tijd gezien op het Euro-circuit van Valkenswaard, met het EK rally-crossen. En óók met een DAF. JaJa, de 55 sedan en coupé. In die coupé lagen 2 motoren. Een andere coureur uit Nederland, Fassbender met een Alpine-Renault A110, had het nakijken. Verder heeft de ouwe Jan ook in de vrachtauto's gas gegeven, to the limit. En dat heeft hem wel eens een Dakar gekost. Helaas. Maar met zijn rijkunsten was hij een van de besten. Ik zou zeggen, het beste maar Jan de Rooy.
Some things are too important to be left in the past.

lemans24uur

#4
Jan Lammers gaat ook meerijden dit ipv van Eerd , in een mooie grote vrachtwagen , ben erg benieuwd hoe Jan het er van afbrengt is toch even wat anders dan bijvoorbeeld de 24 uur van Le Mans .

lemans24uur

en dat Jan goed door kan rijden hebben we al gezien in Marocco, dus dat belooft nog wel wat hoop ik.!!!!!!!!!