Le Mans 2010

Gestart door lemans24uur, 01 februari 2010 - 21:52:11

« vorige - volgende »

lemans24uur

Het duurt nog even 12 en 13 juni maar laat maar komen die race , er komt steeds meer info los, de eerste teams zij al uitgenodigd en  de LMS en ALMS gaat ook al bijna los .Kan niet wachten, kaarten zijn al in bezit en we tellen al af.  :D

janke

En Verstappen heeft nog geen nieuw contract bij Aston Martin Racing, wat ik gelezen heb. Ga er trouwens dit jaar ook heen. Knuppen we er gelijk een vakantie van 10 dagen aan vast.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Heb ook plannen om er dit jaar heen te gaan, ben er nog nooit geweest maar wil deze unieke race toch ook wel eens live meemaken...

Hoop dat Verstappen nog wel een leuk stoeltje vind... Worden de diesels dit jaar weer oppermachtig en doen Audi/ Peugeot ook weer mee?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lemans24uur

Citaat van: gloudiesaurus op 02 februari 2010 - 21:21:29
Heb ook plannen om er dit jaar heen te gaan, ben er nog nooit geweest maar wil deze unieke race toch ook wel eens live meemaken...

Hoop dat Verstappen nog wel een leuk stoeltje vind... Worden de diesels dit jaar weer oppermachtig en doen Audi/ Peugeot ook weer mee?

Leuk als je erheen gaat, alleen het risico bestaat dat net als ons er aan verslaaft raakt, wat erg prettig is . Het is echt super om dit live mee te maken, en ja als Jos meerijd is een bijzaak
::)

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 02 februari 2010 - 21:21:29
Heb ook plannen om er dit jaar heen te gaan, ben er nog nooit geweest maar wil deze unieke race toch ook wel eens live meemaken...

Hoop dat Verstappen nog wel een leuk stoeltje vind... Worden de diesels dit jaar weer oppermachtig en doen Audi/ Peugeot ook weer mee?
Uiteraard ;) Peugeot doet mee, en Audi heeft pas een nieuwe wagen, zou wel snel zijn om hem nu al op stal te laten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Maar door andere reglementen hebben de benzinemotoren in de Lmp1 in 2010 meer kans. Gelukkig maar. Van die stampende diesels hebben we al lang genoeg van genoten. Wordt weer tijd dat Porsche er zich mee gaat bemoeien. Voor Porsche is het ook al weer meer dan 20 jaar geleden dat ze Le Mans wonnen. (911/GT1)
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Hebben de benzinemotoren nu echt kans op de overwinning ook? Want dat zeiden ze vorig jaar ook en dat viel toch vies tegen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

lemans24uur

Citaat van: gloudiesaurus op 03 februari 2010 - 22:27:50
Hebben de benzinemotoren nu echt kans op de overwinning ook? Want dat zeiden ze vorig jaar ook en dat viel toch vies tegen...
We zullen nog even moeten wachten tot na de eerste race van de LMS in maart dit jaar , deelnemers aan de LMS zijn ook bekend gemaakt en daar zitten in de LMP1 klasse zowel diesels als benzine moteren in dus erg interessant. Geef mijn maar de benzine motoren die hoor je teminste .
http://www.lemans-series.com/en/s52_circuits/s52p06_engages.php?circuit=19

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 03 februari 2010 - 21:44:52
Maar door andere reglementen hebben de benzinemotoren in de Lmp1 in 2010 meer kans. Gelukkig maar. Van die stampende diesels hebben we al lang genoeg van genoten. Wordt weer tijd dat Porsche er zich mee gaat bemoeien. Voor Porsche is het ook al weer meer dan 20 jaar geleden dat ze Le Mans wonnen. (911/GT1)
Welke wijzigingen zijn er dan? Andere verhoudingen tussen de cilinderinhoud diesel vs. benzine?
Ik vind het moeilijk om zo'n verhoudingen te beoordelen, eigenlijk kan je nooit een eerlijke verhouding opstellen. Ofwel zijn de naftjes sneller, en bevoordeel je hen (of lijkt het alleszins zo) ofwel zijn de diesels sneller, en lijkt hetb alsof je hen bevoordeeld.
Er is nu eenmaal geen wet in de fysica die de verhouding in prestaties die te halen zijn uit benzine en diesel aantoont...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Wat ik ervan gelezen heb, zullen de diesels met een grotere restictor gaan rijden. Dus minder luchttoevoer naar de cilinders. de auto's met een dak zullen kleinere restictors mogen gebruiken, ter compensatie van het pk verlies door het gebruik van de airco. Maar heb het even opgezocht. Het gaat pas in 2011 in, dat nieuwe reglement. Mijn fout. In 2011 gaat het reglement helemaal op de schop.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Mja, wel begrijpelijk, ze kunnen niet zomaar snel de regelemnten wijzigen in de LMS. Die wagens worden gebouwd om meerdere jaren dienst te kunnen doen. Wel straf dat ze rekening houden met airco, sinds wanneer wordt er airco gebruikt in racewagens? Doorgaans wordt alles, airco inclusief, eruit gesleurd. Vind ik wel een vreemde wending. Omgaan met de hitte is één van de aspecten van het racen. Althans, zo leek het voor mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

De huidige regels zijn dat de temperatuur in de cockpit van een dichte auto niet hoger mag worden dan 32 graden Celsius, mits de buitentemperatuur hoger is. De ACO heeft dichte auto's het voordeel van een grotere restrictor gegeven om het vermogensverlies dat optreedt door het gebruik van de airconditioning te compenseren.

@
Dit voordeel verdwijnt dus in 2011.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

32°, de gelukzakken! Als je weet in wat voor temperaturen F1 rijders het moeten uithouden. En niet enkel F1 rijders, in races in de Belcar kan de temperatuur ook ontzettend oplopen, zeker op dagen dat de zon goed schijnt. De afgelopen versies van de 24h van Zolder hebben de piloten héél wat afgezien.

Nuja, uiteindelijk, autosport moet mee evolueren met zijn tijd, waarom rijders laten afzien als dat niet nodig is? Aan de andere kant kan je je dan ook afvragen waarom ABS enzo in F1 verboden is. Hoort het omgaan met de temperaturen dan ook niet bij de autosport?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

lemans24uur

De entree lijst voor de 24 uur van Le Mans is bekend gemaakt ziet er erg goed uit, veel variatie in de GT2 klasse. Heb er zin in. 8)
http://www.lemans24uur.nl/?p=4461#more-4461

Martin

Nigel Mansell en zoons in Le Mans

De beroemde 24 Uur van Le Mans kent in de 78e editie, die plaatsheeft in juni, een bijzonder deelnemend team. De Britse autocoureur Nigel Mansell, in 1992 wereldkampioen Formule 1, komt aan de start met zijn zoons Greg en Leo. De familie Mansell rijdt bij de fabriekswagens mee in een Ginetta Zytek.



Titelverdediger is de Oostenrijker Alexander Wurz. Hij rijdt voor het fabrieksteam van Peugeot. Bij de grote concurrent Audi is de Deense achtvoudig winnaar Tom Kristensen kopman.

Vooralsnog verschijnen twee Nederlandse coureurs aan de start, maar dan in de privérijdersklasse LM GT2: Tim Coronel (Spyker) en Paul van Splunteren (Porsche).