Aston Martin Cygnet

Gestart door Martin, 16 december 2009 - 13:35:40

« vorige - volgende »

Martin

Aston Martin heeft de eerste officiële foto's van de Cygnet vrijgegeven, waarbij de autobouwer de mededeling doet dat aan de wagen nog steeds wordt gewerkt. In 2010 moet de Cygnet productieklaar zijn.



Met de Cygnet draagt Aston Martin haar steentje bij aan het terugdringen van de wereldwijde CO2-uitstoot. Want waar de klant nu een auto van een willekeurig merk pakt voor korte stadsritten, daar hoopt de autobouwer dat de cliëntèle straks in de Cygnet rijdt. Het wagentje beschikt over een slechts 1,3 liter viercilinder motor, met een vermogen van net geen 100 pk. De CO2-uitstoot van dat blok ligt op 113 tot 120 g/km. De krachtbron adopteert Aston Martin van Toyota. Daar houdt het niet bij op. De Engelsen nemen feitelijk een Toyota iQ en passen het model naar eigen smaak aan. Vandaar dat het kleintje de typerende Aston Martin-grille heeft, grotere achterlichtunits, een luchtrooster in het voorscherm, sportstoelen en afwerkingsdetails uit de overige types. Voor het onderhoud sluit het Britse merk een overeenkomst met Toyota, al zal de afspraak voor de servicebeurt via de Aston Martin-dealer lopen.



De fabrikant gaat de Cygnet alleen leveren aan klanten van het merk. Voor 'buitenstaanders' is de auto niet beschikbaar, zo legt het merk aan De Telegraaf uit. "Een en ander heeft te maken met de gelimiteerde productie-aantallen," zegt de woordvoerster, die niet reageert op de eerder afgegeven 3.000 tot 4.000 units op jaarbasis. "Nee, we kunnen nog geen verkoopprognose geven." Het merk onderzoekt hoe het kan voorkomen dat er in de Cygnet wordt gehandeld. "We willen voorkomen dat een Aston Martin-klant zijn Cygnet met winst doorverkoopt." Over de prijsstelling valt nog niets te zeggen, maar tijdens een onlangs gehouden bijeenkomst is een bedrag tussen de 25.000 en 30.000 euro gevallen.



Volgens topman Dr. Ulrich Bez heeft de sportwagenbouwer wereldwijd 50.000 klanten. Naast de sportwagen bezitten die personen meerdere auto's. De Cygnet is ideaal voor in de grote stad, waar de klanten wonen of regelmatig vertoeven. Veel cliëntèle bezitten reeds een stadsauto, die dan door de Cygnet kan worden vervangen. Bez zegt tevens dat de Aston Martin-rijder met de Cygnet een statement neerzet. "Hij kan zich een supersportwagen veroorloven, maar gaat er verstandig mee om," aldus de topman.

Aston Martin bouwt de Cygnet om in haar faciliteit te Gaydon. De auto komt alleen in Europa op de markt.


janke

Dit kan wel eens verkeerd uitpakken. De "echte" Aston Martin rijder koopt zo'n ding niet. Geloof ik niks van.
Some things are too important to be left in the past.

Eric


Ferrari 2010

Citaat van: janke op 16 december 2009 - 16:05:22
Dit kan wel eens verkeerd uitpakken. De "echte" Aston Martin rijder koopt zo'n ding niet. Geloof ik niks van.
Ik denk er net hetzelfde over. Misschien één of andere Jhonny, maar verder? Flop veronderstel ik. Ook veel te duur voor die uitstoot, er zijn zuinigere grotere wagens voor evenveel geld. Ze zouden beter eens op zoek gaan naar hybride oplossingen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Ik vind die iQ de meest belachelijk auto die er is,veel duurder en lelijker dan een aygo,ik kom hem in het echt ook bijna niet tegen.Deze zal nog een stuk duurder zijn en even lelijk,weg ermee.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

RadioActiveMan

Wat een beenruimte voorin. Geweldig bakske...


... om iemand anders in te zien rijden.

Martin


janke

Als we dan toch gaan dromen, doe dan deze V12 Vantage maar. 8)



[verwijderd door de beheerder]
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Die Cygnet bouwen ze alleen maar om de CO2 uitstoot laag te houden voor het merk.
Anders krijgen ze een hoge boete voor 'vuile' auto's.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 18 december 2009 - 12:29:16
Anders koop je toch deze Aston!!!!!

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5593962/__Autovideo__Aston_Martin_DBS_VOlante__.html?p=12,3
Sorry, maar ik vind hem lelijk.

Citaat van: Martin op 18 december 2009 - 13:34:31
Die Cygnet bouwen ze alleen maar om de CO2 uitstoot laag te houden voor het merk.
Anders krijgen ze een hoge boete voor 'vuile' auto's.
Inderdaad. Achja, wat moeten ze anders doen? Ik begrijp dat de EU iedereen over dezelfde kam wil scheren, maar ik had verwacht dat de sportwagenfabrikanten dan eerder hybride oplossingen zouden zoeken. Astons oplossing ervoor is ronduit lelijk..
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 27 december 2009 - 22:11:36
Citaat van: Schumi 2009 op 18 december 2009 - 15:19:29
Citaat van: Martin op 18 december 2009 - 12:29:16
Anders koop je toch deze Aston!!!!!

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5593962/__Autovideo__Aston_Martin_DBS_VOlante__.html?p=12,3
Sorry, maar ik vind hem lelijk.
Lelijk? You must be joking??  :o
Neen :P Ik vind hem lelijk als je hem van de zijkant of langs achter bekijkt. Hij heeft dan bovendien iets van een Saab weg vind ik. Niet dat ik iets tegen Saab heb, maar ik hoop dat Aston daar zen mosterd niet gaat halen.
Langs voren is het wel nog een mooie wagen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Citaat van: Schumi 2009 op 28 december 2009 - 08:55:43
Citaat van: Enzo op 27 december 2009 - 22:11:36
Citaat van: Schumi 2009 op 18 december 2009 - 15:19:29
Citaat van: Martin op 18 december 2009 - 12:29:16
Anders koop je toch deze Aston!!!!!

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5593962/__Autovideo__Aston_Martin_DBS_VOlante__.html?p=12,3
Sorry, maar ik vind hem lelijk.
Lelijk? You must be joking??  :o
Neen :P Ik vind hem lelijk als je hem van de zijkant of langs achter bekijkt. Hij heeft dan bovendien iets van een Saab weg vind ik. Niet dat ik iets tegen Saab heb, maar ik hoop dat Aston daar zen mosterd niet gaat halen.
Langs voren is het wel nog een mooie wagen.

Maar Saab moet zijn poorten sluiten als het bod van Spyker niet word aangenomen van GM.

Ferrari 2010

Wat niet wil zeggen dat een ander merk hun design maar moet overnemen hé :)
Ik hoop dat GM niet lastig doet en een overnemer de kans geeft. Ik ben GM grondig beu, ze houden iedereen en alles aan het lijntje. Een tijdje terug met Magna, nu Spyker. En intussen zijn ontelbaar veel mensen hun geld en tijd aan het verspillen aan gesprekken en lobbywerk, tot regeringen toe, omdat GM niet weet wat ze willen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.