Meest overschatte coureur ALLERTIJDEN

Gestart door zeph, 27 april 2009 - 12:25:21

« vorige - volgende »

tazpas

Ik ben er van overtuigd dat je een talent moet zijn of het aangeleerd zijn van jongsafaan om een stoeltje te krijgen in de F1. Nu nog meer dan vroeger ( ik herinner me nog Alex Yoong) maar het is natuurlijk ook een kwestie van wagen. Dit jaar een mooi voorbeeld gekregen met het Ferrari-debacle. Is Bodoer zoveel slechter dan de rest van het veld? Het antwoord zou ja moeten zijn maar dan kwam Fishicella eens tonen hoe het moest. Is hij dan zoveel slechter dan de rest van het veld dat hij zich ook belachelijk maakt in een Ferrari? Ik weet het niet. Waarschijnlijk zullen echte kenners het wel weten...Moest je heel het F1-veld in gelijkwaardige karts zetten dan zou het talent boven komen, als je ze allemaal op 10 verschillende ciruit laat rijden en dan kijkt wie het meeste punten en snelste ronden gereden heeft enzo. Rekening houden met alles.  Maar weet je dan? Wie het snelst is een kart. Dat is alles. In de F1 zijn het de teams met het meeste geld, de beste inginieurs, designers, kortom het beste totaalpakket die een degelijke topwagen kunnen afleveren waar z'n piloot in kan scoren en zich voordoen als de beste piloot van het veld. Soms komt wel eens een kleiner team aan de top maar dat duurt nooit lang (om verschillende redenen, bvb de topmensen worden weggekocht of ontwerpers, of de reglementen veranderen, of andere redenen en er zijn er zoveel). En dan heb je het team Brawn, een gaatje gevonden in het difuserreglement en een redelijke wagen overgenomen van Honda. Nu overgekocht door Mercedes. Weer een geldkwestie dan? Om af te ronden:
Slechte piloten heb je niet in de F1 maar overschatte: Barichello, Fisichella, Trulli en aan de top Kubica. Volgens MIJ allemaal hun grote salaris niet waard. Maar gewoon overschat, NIET slecht he!

jandr

Nick Heidfeld en Lewis Hamilton. De laatste is zéér goed, maar niet zo goed/goddelijk als sommigen beweren/verwachten.

campos

Citaat van: jandr op 13 december 2009 - 09:53:37
Nick Heidfeld en Lewis Hamilton. De laatste is zéér goed, maar niet zo goed/goddelijk als sommigen beweren/verwachten.
hoezo nick heidfeld?? volgens mij wordt die wel redelijk op waarde geschat door de meesten. wat mij betreft eerder onderschat dan overschat.

Folkert

Citaat van: campos op 13 december 2009 - 15:06:35
Citaat van: jandr op 13 december 2009 - 09:53:37
Nick Heidfeld en Lewis Hamilton. De laatste is zéér goed, maar niet zo goed/goddelijk als sommigen beweren/verwachten.
hoezo nick heidfeld?? volgens mij wordt die wel redelijk op waarde geschat door de meesten. wat mij betreft eerder onderschat dan overschat.
Onderschat niet, maar slecht coureur is het zeker niet
Trotse vader van Rosalie(L)