Kampioenswagen van 94 toch niet regelmentair?

Gestart door flupke3, 16 november 2009 - 23:41:39

« vorige - volgende »

Tim C

Was dat niet de fameuze optie 13? Die was dat seizoen toch al gevonden?

F_A_Diaz

Charlie Whiting heeft dat inderdaad aangekaart bij de FIA. Het engine management van Benetton had in '94 10 menu opties, er bleek echter ook een optie 13 (TC en LC) te zijn die in 1e instantie 'verborgen' zou zijn aldus de media. Dat bleek een beetje overdreven aangezien je alleen maar naar beneden hoefde te scrollen om die optie te zien. Er konden namelijk simpelweg niet meer dan 10 opties op het scherm in 1x worden weergegeven. De TC en LC kon alleen worden ingeschakeld als het systeem en coureur systematisch een hele rits handelingen moesten invoeren die zo ingewikkeld en complex waren dat dit nooit onopgemerkt door het team tijdens een GP weekend gedaan kon worden. Helemaal niet aangezien bij de FIA bekend was dat er TC software van '93 op die motoren zat, Benetton werd dus goed in de gaten gehouden. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er TC is gebruikt door Benetton in FIA gereguleerde omstandigheden. Maar goed, zoals altijd met dit soort dingen zijn er natuurlijk mensen die graag speculeren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

flupke3

Klinkt duidelijk...al heb je niet alle twijfels weggenomen bij mij ???
Was het trouwens niet zo dat senna na de eerste 2 gp
twijfels had over aanwezige tracion controle bij benneton?

robbert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 14:06:22
Charlie Whiting heeft dat inderdaad aangekaart bij de FIA. Het engine management van Benetton had in '94 10 menu opties, er bleek echter ook een optie 13 (TC en LC) te zijn die in 1e instantie 'verborgen' zou zijn aldus de media. Dat bleek een beetje overdreven aangezien je alleen maar naar beneden hoefde te scrollen om die optie te zien. Er konden namelijk simpelweg niet meer dan 10 opties op het scherm in 1x worden weergegeven. De TC en LC kon alleen worden ingeschakeld als het systeem en coureur systematisch een hele rits handelingen moesten invoeren die zo ingewikkeld en complex waren dat dit nooit onopgemerkt door het team tijdens een GP weekend gedaan kon worden. Helemaal niet aangezien bij de FIA bekend was dat er TC software van '93 op die motoren zat, Benetton werd dus goed in de gaten gehouden. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er TC is gebruikt door Benetton in FIA gereguleerde omstandigheden. Maar goed, zoals altijd met dit soort dingen zijn er natuurlijk mensen die graag speculeren.

daar heb je gelijk in. Wacht maar, binnen enkele jaren zal men nog beweren dat er illegale onderdelen op de brawn gp van button zat. Als er iemand nu kampioen is en de fia vindt nu niks illegaal dan moet je dat dan maar aanvaarden. Net zoals men moet aanvaarden dat hamilton kampioen is geworden in het jaar nadat mclaren beschuldigd werden van spionage

jandr

Er is maar 1 team dat zwaar heeft gefraudeerd met TC: McLaren eind jaren 90.