De 50 besten ooit

Gestart door scho0634, 24 oktober 2009 - 19:38:37

« vorige - volgende »

janke

#15
Hij won wel het WK als enigste niet turbo auto tussen de top. Maar toch, zijn hele carriëre was het nou niet een topper om zo hoog te staan. Leuk om wat meningen te plaatsen onderling, maar verder heeft deze lijst 0,0 waarde. Maar dat iemand hier een vraagteken zet bij Jim Clark?? Als F1 liefhebber ga je naar een biep en ga F1 geschiedenis boeken lenen en lezen. Of ga op het internet. Wikipedia en Google doet af en toe wonderen.
Some things are too important to be left in the past.

F_A_Diaz

In dit puur op resultaten gebaseerd? Dan snap ik niet waarom Schumacher niet bovenaan staat.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

tazpas

Citaat van: F_A_Diaz op 27 oktober 2009 - 09:41:41
In dit puur op resultaten gebaseerd? Dan snap ik niet waarom Schumacher niet bovenaan staat.

Ik snap ook zoveel van deze lijst niet. Sterling Mos op 7 en Lauda met bijna dubbel zoveel poles en overwinningen op 14 ? Fangio op 6 ? MS op nr 3 ? Hij heeft alle records en hij staat op 3 ?
Over Fangio:  Hij reed in een auto die soms 20 seconden per ronde sneller was dan zijn concurent, op circuits waar soms zandstukken op lagen. Waarbij het zeldzaam was dat er 3 piloten in de zelfde ronde finishten, meestal maar1 of 2. Ze reden soms 6 GP's op 1 jaar waar het tal van verschillende piloten waren die op 1 jaar meestreden om de titel. Kun je toch toch niet vergelijken met het palmares van Schumacher of Nigel Mansell (volgens mij en zoveel het grootste talent uit de F11-geschiedenis) maar statistisch, of volgens welk systeem ook moet Mischael Shumacher op 1 staan.

RadioActiveMan

Stirling Moss was een brilliant coureur. Heeft enkel de pech gehad dat er net altijd iemand beter was.

Volgens mijn systeem staat Schumacher toch helemaal niet op één.  ;)
Lijstjes met beste dit en beste dat zijn persoonlijk. Als je ze allemaal een jaar tegen elkaar kan laten racen met hetzelfde materiaal kan je pas echt een vergelijking maken, anders niet.

flupke3

Als deze lijst samengesteld zou zijn op bassis van het behaalde palmares van
een correur dan kan er geen twijfel over zijn dat Schumi de beste ooit was.
Maar de samenstellers hebben ook gekeken naar het percentage van de behaalde successen,
in welke omstandigheden zoals topwagen,teamorders en concurrentie binnen het eigen team en
ook niet vergeten dat een f1 seizoen 40 tal jaar geleden duidelijk minder gp s telde .En deze lijst
zal ook wel gebaseerd zijn op de uitstraling die een correur had en jim clark stond bekend als een gentelman
terwijl Schumi toch vaak bron van controverse was.

sloggerke

Citaat van: janke op 26 oktober 2009 - 21:38:12
Ik persoonlijk mis een Chris Amon, en dat Keke Rosberg daar op 24 staat, lig ik van in een deuk. 1982, tjong jonge wat een mazzelpik.

Chris Amon???
Heeft die ooit een race gewonnen?
Ik denk het niet.
Vele keren bijna....

F_A_Diaz

Citaat van: flupke3 op 27 oktober 2009 - 11:46:39
Maar de samenstellers hebben ook gekeken naar het percentage van de behaalde successen,

Dan nog moet Schumacher op 1 staan. En daar hebben ze ook niet naar gekeken.

Citaatin welke omstandigheden zoals topwagen,teamorders en concurrentie binnen het eigen team en
ook niet vergeten dat een f1 seizoen 40 tal jaar geleden duidelijk minder gp s telde .En deze lijst
zal ook wel gebaseerd zijn op de uitstraling die een coureur had en jim clark stond bekend als een gentleman
terwijl Schumi toch vaak bron van controverse was.

Dan moet je het geen lijst van 50 beste coureurs noemen maar de lijst van de meest populaire coureurs die GP's hebben gewonnen.
Verder had Schumacher juist wel uitstraling, misschien had hij niet de coolste caps en zonnebrillen op of maakt hij niet de leukste grappen en stoere opmerkingen. Op de baan was hij ze allemaal stuk voor stuk veruit de baas. Zelden zo'n winnaars uitstraling in welke sport dan ook gezien en daarom had hij ook zoveel fans. Niet omdat hij veel won maar omdat hij de uitstraling had van een winnaar.

Als je zo'n lijst wil maken dan moet je duidelijke richtlijnen hanteren en bijvoorbeeld een Gini-coëfficiënt gebruiken. Dan kan je er nog wat mee.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: Beco op 27 oktober 2009 - 11:38:01
Stirling Moss was een brilliant coureur. Heeft enkel de pech gehad dat er net altijd iemand beter was.

Volgens mijn systeem staat Schumacher toch helemaal niet op één.  ;)
Lijstjes met beste dit en beste dat zijn persoonlijk. Als je ze allemaal een jaar tegen elkaar kan laten racen met hetzelfde materiaal kan je pas echt een vergelijking maken, anders niet.
Klopt, maar de meeste grote coureurs verschijnen dan wel in de top 10, alleen dan op andere volgorde. Het is ook niet te doen alles te vergelijken.

@flupke 3: dat is niet helemaal waar. Sommige palmares van rijders zijn abrupt onderbroken of hadden meer of minder tegenstand die jaren. Iemand die 10 jaar lang WK word achter elkaar, met alleen maar slechte rijders als concurentie is niet per definitie beter dan Schumacher imo.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

#23
Volgens mij zijn de beste coureurs niet perse de succesvolste coureurs....

De succesvolste is Schumacher. Daarover kan geen discussie zijn. De beste is heel iets anders en subjectief.

janke

Citaat van: sloggerke op 27 oktober 2009 - 14:41:57
Citaat van: janke op 26 oktober 2009 - 21:38:12
Ik persoonlijk mis een Chris Amon, en dat Keke Rosberg daar op 24 staat, lig ik van in een deuk. 1982, tjong jonge wat een mazzelpik.

Chris Amon???
Heeft die ooit een race gewonnen?
Ik denk het niet.
Vele keren bijna....


Hier staan ook genoeg niet wereldkampioenen bij, waarom zou hier Amon niet tussenpassen, omdat hij geen race gewonnen heeft??  En zo heb je er wel meer. Bellof bijv. Maar ik zei ook: ik persoonlijk. Verder stelt die lijst geen reet voor, vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: 0634 op 27 oktober 2009 - 17:30:03
Volgens mij zijn de beste coureurs niet perse de succesvolste coureurs....

De succesvolste is Schumacher. Daarover kan geen discussie zijn. De beste is heel iets anders en subjectief.
Zelfs over succesvolste is een discussie mogelijk ;):P
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Tuurlijk, wie was procentueel de sterkste en de snelste.

Doefie

Een lijst die op geen kloten trekt inderdaad, alleen Jimmy Clark vind ik persoonlijk een terechte plaats hebben.

Citaat van: flupke3 op 26 oktober 2009 - 21:43:00
Tja...die Rosberg staat inderdaad te hoog voor zijn palmares.
::)

Fangio ook, volgens zijn palmares heeft die maar 51 races gereden (en 24 races gewonnen)!

...

::)

Enzo

Slaat inderdaad helemaal nergens op deze lijst...... :-X

janke

Zo kunnen we nog even doorgaan. Een Bandini staat er wel bij, Maar een Gonzalez, Trintignant, von Trips bijv. weer niet. Die opmerking van Doefie over Fangio is trouwens een goeie.
Some things are too important to be left in the past.