De 50 besten ooit

Gestart door scho0634, 24 oktober 2009 - 19:38:37

« vorige - volgende »

scho0634

Het seizoen loopt op zijn eind en de eeuwige lijstjes worden weer van stal gehaald.

Dit zijn de beste 50 volgens Times.

50 Michele Alboreto
49 Peter Collins
48 Clay Regazzoni
47 Dan Gurney
46 Gerhard Berger
45 Lorenzo Bandini
44 Jo Siffert
43 Giuseppe Farina
42 Phil Hill
41 Tony Brooks
40 Carlos Reutemann
39 Jacky Ickx
38 Rubens Barrichello
37 Jody Schekter
36 Felipe Massa
35 Ronnie Peterson
34 Didier Pironi
33 David Coulthard
32 Denny Hulme
31 Damon Hill
30 Juan Pablo Montoya
29 John Surtees
28 Bruce Mclaren
27 Mario Andretti
26 Mike Hawnthorn
25 Jacques Villeneuve
24 Keke Rosberg
23 Alan Jones
22 Emerson Fittipaldi
21 Lewis Hamilton
20 Jack Brabham
19 Gilles Villeneuve
18 Jochen Rindt
17 James Hunt
16 Jenson Button
15 Nelson Piquet
14 Niki Lauda
13 Kimi Raikkonen
12 Graham Hill
11 Alberto Ascari
10 Mika Hakkinen
9 Nigel Mansell
8 Fernando Alonso
7 Stirling Moss
6 Juan Manuel Fangio
5 Jackie Stewart
4 Alain Prost
3 Michael Schumacher
2 Ayrton Senna
1 Jim Clark


De volledige lijst:
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/formula_1/article6880955.ece?token=null&offset=132&page=12#

Toch vreemd hoe hoog Button meteen staat tov bijvoorbeeld Hamilton. Ook vind ik Lauda weer wat laag.


meatball

Wat een hoop onzin deze lijst,Button wint een wk omdat er nu eenmaal door omstandigheden geen echt zware tegenstand was en is plots nr 16 ooit  ;D ;D
En zo staat de lijst vol met Engelse eigen volk eerst nonsens.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Ik vind ook wel wat aan te merken op dit lijstje. Staan rare dingen tussen. Maar op Button en misschien Hunt na, staat niemand van de Britten te hoog. Ze hebben 10 kampioenen, dat zijn er dus nogal wat.

Jasper

Ja komaan, Coulthard? ??? Damon Hill?

Ook Montoya en Jacques Villeneuve vind ik wel wat hoog staan.

scho0634

Hill hoort met zijn 22 zeges en een titel toch zeker wel in de middenmoot, lijkt me?

Ferrari 2010

Jim Clark, die naam zegt me heeeel vaag iets, en die staat op 1? :o Als hij zo groot had geweest, had ik hem wel gekend... Is het omdat hij een Brit is? Of omdat hij gestorven is in een crash?

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Schumi 2009 op 25 oktober 2009 - 09:23:29
Jim Clark, die naam zegt me heeeel vaag iets, en die staat op 1? :o Als hij zo groot had geweest, had ik hem wel gekend... Is het omdat hij een Brit is? Of omdat hij gestorven is in een crash?
Heel vaag? Ik heb toch veel over hem gehoord en gelezen. Een groot kampioen was hij sowieso.

Ik heb hem nooit zien rijden, dus ik kan hem zelf niet beoordelen. Maar hij schijnt geweldig te zijn geweest, volgens velen. Ook volgens kenners en andere rijders.

Of hij beter was dan Senna, Prost of Schumacher zou ik niet weten, maar hij wordt door iedereen die hem heeft gezien structureel in de top 5 gezet, dus hij zal heel goed zijn geweest.

WeezyAveli

Heb het lijstje ondertussen op genoeg andere (engelse)fora gezien, en daar is iedereen het erover eens dat het onzin is.

scho0634

#8
Is het natuurlijk ook. Ik zeg ook nergens dat ik het ermee eens ben hoor. Zo vind ik het debiel dat drievoudig kampioen Brabham of een race icoon als Fittipaldi achter Button of Kimi staan. Zelfs Lauda is minder als kimi.... Ja, vast.

Ik ben het met genoeg plekken niet eens. Maar aan de andere kant: Velen heb ik niet zien rijden.

En het is natuurlijk volledig subjectief. Komt bij dat velen in verschillende tijdperken hebben gereden. Onmogelijk om te vergelijken.

gloudiesaurus

Massa op 36 en Barrichello op 38? Mmm inderdaad onzin ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

RadioActiveMan

Jim Clark was in zijn tijd een fenomeen en verdient een plek in de top 5. Nr.1? Nee dat niet.
Fangio, Lauda, Brabham, Farina en onze eigen Jacky Ickx staan veel te laag genoteerd. Maar das persoonlijke voorkeur natuurlijk.
Zulke lijsten zijn altijd stof tot discussie en je weet niet met wat ze allemaal rekening houden. Voor iedereen zal die wel anders zijn.
Ze zijn trouwens Michel Vaillant vergeten., die man wordt al 50jaar kampioen in de F1.  :)

KVDracer

Hoe kun je nu een lijst maken met de beste 50 F1 rijders ooit? Voor de ene is die rijder de beste ooit, voor de andere is die rijder de beste rijder, pff, alleen maar goed om onnodige discussies te voeren. Ik vind Button helemaal geen slechte rijder, maar verdient hij daarom een plaats bij de beste 50? voor mij niet, er zijn wrs veel betere geweest, net als bij Hamilton. Voor mij verdien je maar pas een plaats bij de beste 50 als je jaren aan de top hebt meegedraaid. Mannen als Senna en Clark hebben spijtig genoeg te weinig tijd gekregen om hun te bewijzen,  net als zovelen. Maar ik denk niet dat er van de huidige 1 rijders iemand een plaats verdient bij de beste 50 of toch niet in de top 25.

flupke3

je moet eens de fysieke begeleiding,g-krachten ,circuits en wagens van de laaste 50 jaar
vergelijkken.Plus het feit dat de tijdsmeting vroeger niet zo proffesionneel was als nu.
Je zou kunnen zeggen dat f1 minder lastig maar veel gevaarlijker was vroeger en minder professionneel.


janke

Ik persoonlijk mis een Chris Amon, en dat Keke Rosberg daar op 24 staat, lig ik van in een deuk. 1982, tjong jonge wat een mazzelpik.
Some things are too important to be left in the past.

flupke3

Tja...die Rosberg staat inderdaad te hoog voor zijn palmares.
::)