Jean Todt wint presidentsverkiezingen van de FIA

Gestart door WeezyAveli, 23 oktober 2009 - 13:59:02

« vorige - volgende »

WeezyAveli

CitaatJean Todt is de nieuwe FIA-president. De Fransman kreeg bij de verkiezingen in Parijs 135 stemmen. Tegenstander Ari Vatanen kreeg er slechts 49, waardoor Todt de opvolger van Max Mosley is. Hij was door aftredend president ook naar voren geschoven als ideale kandidaat.
gpupdate.nl

Ik vertrouw zelf Jean Todt voor geen ene meter, en had liever Vatanen als opvolger gezien.
Goed nieuws is wel dat Mosley weggaat, maar of dit een verbetering word zullen we in toekomst pas gaan zien.

Ferrari 2010

Mja, Todt heeft uiteraard zijn loopbaan bij Ferrari tegen zich. Maar als de FIA leden hem vertrouwen, dan doe ik dat ook maar.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

De FIAtop is teveel bezig met F1 alleen en zou zich beter wat meer bezighouden met de moeilijkheden in de andere raceklassen. Normaal dat de F1 wat meer aandacht krijgt maar het WRC en het WTCC bijvoorbeeld zijn toch niet te onderschatten klassen. Ik vind het niet kunnen dat een president van een zo'n overkoepelende organisatie valt of staat met de F1 alleen.

Folkert

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken. Ken Vatanen eigenlijk ook niet dus geen idee wie er nou beter zou zijn. Ik hoop dat hij inderdaad te vertrouwen is. Ach ja, het zal allemaal wel los lopen.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan


_Makke_

Mja, dat zag je nu echt wel van mijlen ver aankomen.

janke

Van de regen in de drup vrees ik. Zolang Bernie er nog is, en Mosley die plaats neemt in de senaat van de FIA, zal Todt wel naar hun pijpen dansen. En inderdaad aan het WTCC en WRC mag wel eens een boost gegeven worden. Anders sterven ze een langzame dood. Wat ik wel heel jammer zou vinden. Er is meer mooie autosport dan alleen F1.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: Beco op 23 oktober 2009 - 14:51:09
Ken jij Vatanen niet?
Amper, dat het een Rally rijder is. En uit Finland komt. Meer neit eigenlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_


flupke3

Voor Todt is dit de ultieme bekroning na zijn fenomenale successen in de
f1.Ik vraag me wel af of hij onpartijdig zal zijn gezien zijn band met Ferrari.

Eric

Citaat van: Beco op 23 oktober 2009 - 14:14:24
De FIAtop is teveel bezig met F1 alleen en zou zich beter wat meer bezighouden met de moeilijkheden in de andere raceklassen. Normaal dat de F1 wat meer aandacht krijgt maar het WRC en het WTCC bijvoorbeeld zijn toch niet te onderschatten klassen. Ik vind het niet kunnen dat een president van een zo'n overkoepelende organisatie valt of staat met de F1 alleen.

niet vergeten dat Todt in de Rally zijn naam gemaakt heeft met Peugeot

Jasper

Ik heb ook geen problemen met Todt als FIA-president, misschien is hij juist iemand die zal luisteren naar de teams. Wat zijn band met Ferrari betreft, zal hij wel goed in de gaten gehouden worden langs alle kanten. FIArrari-verhalen zullen wel alleen maar talrijker worden, natuurlijk.

robbert

Citaat van: Jasper op 24 oktober 2009 - 01:30:11
Ik heb ook geen problemen met Todt als FIA-president, misschien is hij juist iemand die zal luisteren naar de teams. Wat zijn band met Ferrari betreft, zal hij wel goed in de gaten gehouden worden langs alle kanten. FIArrari-verhalen zullen wel alleen maar talrijker worden, natuurlijk.
Ja dat is waar, het woord alleen zal al meer gevallen zijn door 'gefrustreerde' fans

WeezyAveli

Ik had gehoopt op Vatanen als opvolger van Mosley. Hij is mij eerder iemand die luistert en goed/beter kan samenwerken met de teams om met een oplossing te komen.

Jean Todt is in mijn mening precies hetzelfde persoon als Mosley en bij zijn Ferrari tijd.
Dominant en wil altijd de leiding geven en de opdrachten die hij geeft moeten uitgevoerd worden.

Niet echt een verbetering, maar laten we hopen dat Todt veranderd is :)

gloudiesaurus

Lees net wat verhalen over hoe die stemming gaat... Todt zou bijv. zaken hebben beloofd aan de autosportbond van Uganda ( ::)) en andere kleine autosportlanden om stemmen te winnen. Beetje vreemde manier van stemmen vind ik dat.

En ik vind het opvallend hoe groot het verschil in stemmen is.. Todt win overduidelijk terwijl iedereen over een spannende stemming sprak?

Een Engelse krant meldt overigens dat de F1 teambazen liever Vatanen zagen komen en de F1 fans zouden ook voor 87% voor Vatanen hebben gestemd. Ik was ook voor Vatanen, Todt heeft me toch net wat teveel banden met Ferrari/ Mosley.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is