Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 03 november 2009 - 14:58:59Auto's van tegenwoordig zijn wel stukken sneller dan 9 jaar geleden.

Omdat ze efficiënter en lichter gebouwd zijn, niet omdat ze meer vermogen hebben. Bovendien zijn de remmen veel beter.
Een coureur moet die pk's onder controle houden, dat is de key van talent, en dat was een stuk moeilijker 10 jaar geleden.
Dat zegt ook iedere coureur die sinds die tijd meedraait en ook nog in de nieuwe auto's heeft gereden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:25:25
Citaat van: Burorri op 03 november 2009 - 14:58:59Auto's van tegenwoordig zijn wel stukken sneller dan 9 jaar geleden.

Omdat ze efficiënter en lichter gebouwd zijn, niet omdat ze meer vermogen hebben. Bovendien zijn de remmen veel beter.
Een coureur moet die pk's onder controle houden, dat is de key van talent, en dat was een stuk moeilijker 10 jaar geleden.
Dat zegt ook iedere coureur die sinds die tijd meedraait en ook nog in de nieuwe auto's heeft gereden.
Dat is ook wel waar ja. Maar volgens mij verschilt het aantal pk's niet zo heel veel van nu en 2000. meen dat Mclaren met 800 of 850 pk zat destijds en nu zitten ze op 750 volgens mij.
Trotse vader van Rosalie(L)

tune

Doet me denken aan Niki Lauda die zei dat een aap tegenwoordig met een formule 1 wagen kon rijden... tot hij in de wagen stapte en een paar keer van de baan spinde...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scuderia_Ferrari#Formule_1-wagens
Hier heb je een indicatie van de pk's over de jaren heen....
To finish first, first you need to finish

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 04 november 2009 - 12:34:19
Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:25:25
Citaat van: Burorri op 03 november 2009 - 14:58:59Auto's van tegenwoordig zijn wel stukken sneller dan 9 jaar geleden.

Omdat ze efficiënter en lichter gebouwd zijn, niet omdat ze meer vermogen hebben. Bovendien zijn de remmen veel beter.
Een coureur moet die pk's onder controle houden, dat is de key van talent, en dat was een stuk moeilijker 10 jaar geleden.
Dat zegt ook iedere coureur die sinds die tijd meedraait en ook nog in de nieuwe auto's heeft gereden.
Dat is ook wel waar ja. Maar volgens mij verschilt het aantal pk's niet zo heel veel van nu en 2000. meen dat Mclaren met 800 of 850 pk zat destijds en nu zitten ze op 750 volgens mij.

Zeg maar gemiddeld 100 pk verschil, dat is toch behoorlijk wat, kijk eens wat ongeveer 80 pk verschil met KERS in 6 seconden nu al doet. Bovendien zijn de auto van nu dus nog veel beter bestuurbaar. En dat blijkt ook wel, anders konden ze nu ook niet sneller zijn met minder PK's.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: tune op 04 november 2009 - 12:49:19
Doet me denken aan Niki Lauda die zei dat een aap tegenwoordig met een formule 1 wagen kon rijden... tot hij in de wagen stapte en een paar keer van de baan spinde...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scuderia_Ferrari#Formule_1-wagens
Hier heb je een indicatie van de pk's over de jaren heen....
F1 auto's zullen altijd lastig te besturen zijn.

@F_A_Diaz: wat heeft kers mee te maken? Heb nog niemand zien spinnen als ze kers gebruiken. 80-100 pk op 730 vind ik niet zo heel bijster veel. Als een coureur daar niet mee kan omgaan is het een slechte rijder.
Ze zijn inderdaad beter bestuurbaar, maar het is nog steeds moeilijk. En het is niet dat ze makkelijker bestuurbaar zijn, dat ze sneller rijden hoor. Juist de aerodynamica en techniek maken de auto's sneller. Denk dat een motor van 750PK sterker is dan een 850/900 PK Motor uit 2000 of er voor.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 12:19:51
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 14:51:53
Citaat van: F_A_Diaz op 03 november 2009 - 14:39:48
Citaat van: campos op 03 november 2009 - 14:28:32Als Button zo goed was geweest, waarom liet Williams m dan vertrekken en niet Ralf??

Omdat Montoya al een contract had voor 2001 en Ralf ook, bovendien wilde BMW perse een Duitse coureur en was Montoya de favoriet van Williams. Overigens liet Williams Button ook helemaal niet vertrekken, toen Button in 2001 voor Benetton reed stond hij nog onder contract bij Williams en was verhuurd. Een beetje hetzelfde als Vettel bij BMW, die stond ook onder contract bij Red Bull.
contracten zijn in F1 idd heel veel waard. bovendien heeft Williams m dan misschien wel uitgeleend maar nooit terug gehaald.

Honda heeft inderdaad goed betaald voor Button, 2x zelfs. Eenmaal zelfs tientallen miljoenen.

Maar goed, met dergelijke onnozel flauwe en nietszeggende opmerkingen zoals hierboven geef je al wel aan dat je je totaal niet kan verdedigen tegen mijn argumenten.
ok, ik heb ff wat nagelezen en idd heeft Williams geprobeerd hem terug te halen maar heeft Honda en later Button zelf daar een stokje voor gestoken. Wat dat betreft zat ik idd mis. Verder was het geen probleem om me te verdedigen tegenover jou argumenten die vaak ook op weinig of niets gebaseerd zijn. Je hebt wel een erg hooghartige manier van discussiëren, dat maakt het idd wle wat ingewikkelder, je zit er zelf met zoveel dingen naast, maar ooit iets toegeven ho maar.. Als jij van Button alleen maar 2004 kunt noemen,een race in Brazilië waar ie dan 6e van de 10 is geworden en misschien nog wat andere uitschieters, dan moet je niet raar opkijken als je daarmee mensen niet kunt overtuigen, accepteer dat nou maar gewoon.

F_A_Diaz

Nee, jij kent zeker alleen maar rookies die 16 races lang goed presteren in hun debuutseizoen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 16:05:14
Nee, jij kent zeker alleen maar rookies die 16 races lang goed presteren in hun debuutseizoen.
Hamilton.

Maar je hebt wel gelijk, rookies maken vaak nog beginners fouten. Maar bij Button ging het in mijn ogen niet ineens veel beter na mate zijn ervaring. 2004 uitgezonderd. Hij rijd heel goed, maar ik miste toch vaak wel iets bij hem.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 16:05:14
Nee, jij kent zeker alleen maar rookies die 16 races lang goed presteren in hun debuutseizoen.
je ziet het veel vaker, ook in sport in t algemeen, een rookie debuteert goed, maar 2e jaar vaak stuk minder. Nou, dat was in t geval Button ook wel zo. Dr zijn idd rookies die het minder doen/deden, maar ook genoeg die het beter deden. Voor de goede orde, ik heb ook nooit gezegd dat Button slecht was, of niet F1 waardig, dus suggereer dat ook niet keer op keer dan.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 04 november 2009 - 17:27:58
Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 16:05:14
Nee, jij kent zeker alleen maar rookies die 16 races lang goed presteren in hun debuutseizoen.
Hamilton.


Ja die deed het echt geweldig op het eind van het jaar....

Hamilton had ook wel mindere periodes, alleen had hij zo'n goede wagen dat je dan altijd nog wel vierde werd. Alleen de Ferrari en zijn teamgenoot hadden een vergelijkbare auto.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 05 november 2009 - 16:47:13
Citaat van: Burorri op 04 november 2009 - 17:27:58
Citaat van: F_A_Diaz op 04 november 2009 - 16:05:14
Nee, jij kent zeker alleen maar rookies die 16 races lang goed presteren in hun debuutseizoen.
Hamilton.


Ja die deed het echt geweldig op het eind van het jaar....

Hamilton had ook wel mindere periodes, alleen had hij zo'n goede wagen dat je dan altijd nog wel vierde werd. Alleen de Ferrari en zijn teamgenoot hadden een vergelijkbare auto.
Je had het over 16 races. Op Brazilie na reed hij altijd goed. Heel het jaar aan kop gereden. En ja hij werd ook wel eens 4de, maar dat is toch goed voor een rookie? Als jij p6 met tig uitvallers al een prestatie vind, moet je dit ook zeker prestatie vinden.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Je moet lezen wat ik zeg, Hamilton reed in 1 van de 4 auto's die veruit de beste van het veld waren. Als je dan vierde wordt word je dus feitelijk laatste.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 06 november 2009 - 10:13:30
Je moet lezen wat ik zeg, Hamilton reed in 1 van de 4 auto's die veruit de beste van het veld waren. Als je dan vierde wordt word je dus feitelijk laatste.
Dus je vind de prestatie van Hamilton goed dat hij 4de werd soms. Hij werd trouwens 1 keer 5de en 1 keer 4de. China kan je Hamilton zelf de schuld opleggen, maar Mclaren had ook kunnen helpen.

Maar goed, Hamilton heeft bijna heel het jaar op het podium gestaan, 1 uitvalbeurt en een 0 punten finish(p9) . Daarbij heeft hij in zijn eerste jaar ook 2voudig WK Alonso te grazen genomen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Hamilton heeft evenveel punten gehaald als Alonso. Verder had Alonso natuurlijk ook zijn problemen bij McLaren.

Hamilton heeft het heel goed gedaan maar als hij het slecht deed werd hij nog altijd wel vierde of kwam hij op het podium omdat McLaren een topauto had. Dat kan je niet vergelijken met Button die in een Williams rondreed die in 2000 gewoon een middenmoot auto was. Wil je dat nou niet begrijpen of begrijp je het echt niet?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 06 november 2009 - 13:45:00
Hamilton heeft evenveel punten gehaald als Alonso. Verder had Alonso natuurlijk ook zijn problemen bij McLaren.

Hamilton heeft het heel goed gedaan maar als hij het slecht deed werd hij nog altijd wel vierde of kwam hij op het podium omdat McLaren een topauto had. Dat kan je niet vergelijken met Button die in een Williams rondreed die in 2000 gewoon een middenmoot auto was. Wil je dat nou niet begrijpen of begrijp je het echt niet
De Hamilto vergelijking was niet direct met Button, maar als antwoord op je vraag over een rookie die 16 gp's lang goed presteerde. En dat deed Hamilton. En wel geteld is hij dus 1 keer 4de geworden(Belgie.) 1 keer 5de(Turkije) en 7de(Brazilie.) Zelfs als je China mee neemt, is dat uitstekend.


En over Button, ja hij reed in een middelmatige auto, maar ik vond dat hij toch wel te veel foutjes maakte. Ben benieuwd hoe hij het volgend jaar gaat doen met een nieuwe teamgenoot naast zich.
Trotse vader van Rosalie(L)