Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: Beco op 19 oktober 2009 - 16:19:21
Hamilton werd vorig jaar NIPT 5de na als 4de gestart te zijn. Button werd dit jaar ook 5de, en niet 6de, na als 14de gestart te zijn. Een significant verschil lijkt me.

Je mag niet vergeten dat Hamilton het jaar ervoor wel agressief reed en dat het toen nog net uit zijn handen glipte. Daar denk je het jaar daarna automatisch terug aan. De McLaren van vorig jaar was ook niet de McLaren van in de andere races, hij was namelijk teruggeschroefd. Zonder de regen was hij ook 'makkelijk' 5de geworden, Glock reed - als ik me niet vergis - toch wel een eindje achter Hamilton.

KVDracer

Ik vind Button dit seizoen goed gereden te hebben. In de eerste zeven races, zes races winnen. En daarna is hij teruggezakt, wrs doordat hij stress begon te krijgen voor het kampioenschap en doordat de andere teams ook met een dubbele diffuser zijn beginnen rijden. Maar ik lees hier dat hij in het begin van het seizoen heeft kunnen profiteren van de wagen met de dubbele diffuser, maar dit was gewoon een gat in het reglement dat Brawn gevonden heeft (of Honda nog in de tijd) en hij heeft hiermee zes races gewonnen tegen twee races voor Barrichello. Vettel heeft goed gereden dit seizoen, maar om hem een waardiger wereldkampioen te vinden dan Button vind ik nu weer niet. Dit seizoen hebben alle teams een achterstand opgelopen door de dubbele diffuser en hierdoor is Button wereldkampioen geworden op een waardige manier. Ik heb hem eigenlijk altijd al een goed rijder gevonden, alleen rijd hij niet consistent genoeg.

campos

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 16:55:50
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
heb Vettel ook een aantal inhaalactie's zijn doen net als vele anderen.. Vettel heeft sowieso ook Grosjean, Nakajima (heel mooi overigens) en Kobayashi ingehaald en Alqeusari of hoe die gast ook mag heten Raikkonen reed na de 1e ronde helemaal achteraan maar finisht gewoon vlak achter Button. Hamilton ook en wordt 3e, k vind het dan moeilijk om te geloven dat Button een sterke race heeft gereden. Hamilton pakte vorig jaar ook Fischichella toen het echt nodig was. het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee, hij heeft het zeker niet zelf afgedwongen. aan het begin van het jaar wel, maar toen was er vrijwel geen tegenstand.in de afgelopen 9 races heeft hij slechts 28 punten gehaald!!
Hij heeft het wel zelf afgedwongen natuurlijk. Hij is in een jaar tijd geen een keer van de baan gestuiterd en heeft punten gepakt waar anderen die lieten liggen. Button reed gisteren gewoon beresterk. Daarmee zeg ik nergens dat anderen dat niet deden. Maar ik heb genoeg GP's gezien om te weten dat hij gisteren uitstekend reed en afmaakte waar hij een seizoenlang hard voor heeft gewerkt.

Daar kan jij anders over denken, absoluut. Ieder zijn mening. Maar ik vind het wel vreemd dat jij vind dat Button gisteren niet sterk reed. Ik vraag me wanneer een rijder naar jouw mening dan wel een goede race rijd.
nou, t is meer dat anderen niet profiteerden wanneer hij punten pakte, t zat m dit jaar allesbehalve tegen, van t weekend was t weinig anders wat dat betreft. beresterk zou ik het zeker niet willen noemen. hij was nooit bij de snelsten op de baan en heeft 3 langzamere rijders ingehaald op een circuit waar inhalen goed mogelijk is. wanneer iemand naar mijn mening een goede race rijdt? daar heb ik geen vaste regels voor ofzo, is meer een gevoel in combinatie met verwachingen voor de race. t is niet zo dat degene met de meeste inhaalactie's de beste man is. In de poll heb ik Kubica gestemd, niet mijn favoriet, maar vond ik wel verrassend sterk.

scho0634

#18
Voor de goede orde: hij haalde er vier in. Buemi ook nog ;).

En dat is tegenwoordig heel wat. Natuurlijk waren ze langzamer. Zelden heb ik een rijder een andere rijder zien inhalen die snellere rondetijden reed.

campos

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 19:14:16
Voor de goede orde: hij haalde er vier in. Buemi ook nog ;).

En dat is tegenwoordig heel wat. Natuurlijk waren ze langzamer. Zelden heb ik een rijder een andere rijder zien inhalen die snellere rondetijden reed.
nou, 4 ook prima. Hamilton zal er meer in hebben gehaald en Vettel ook. Raikkonen en Kovailainen hebben ook al die rakkers ingehaald, alleen Kova heeft Buemi net niet kunnen pakken uiteindelijk  Button is zelf ook door 2 mensen voorbij gegaan al was dat in de pits. in zo'n geval kan ik m moeilijk nog als man van de wedstrijd uitkiezen. als je dan ook nog meer dan 10 ronden achter kobayahsi hangt, dan is het voor mij wel duidelijk. maar k vind Button verder een prima kerel, t is alleen moeilijk wennen aan t idee dat hij wk is. misschien onderschat ik hem, maar iemand die al jaren meedoet en in die tijd slecht 1 race heeft gewonnen?? ik weet het niet

Folkert

Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 18:30:53
Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 16:55:50
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
heb Vettel ook een aantal inhaalactie's zijn doen net als vele anderen.. Vettel heeft sowieso ook Grosjean, Nakajima (heel mooi overigens) en Kobayashi ingehaald en Alqeusari of hoe die gast ook mag heten Raikkonen reed na de 1e ronde helemaal achteraan maar finisht gewoon vlak achter Button. Hamilton ook en wordt 3e, k vind het dan moeilijk om te geloven dat Button een sterke race heeft gereden. Hamilton pakte vorig jaar ook Fischichella toen het echt nodig was. het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee, hij heeft het zeker niet zelf afgedwongen. aan het begin van het jaar wel, maar toen was er vrijwel geen tegenstand.in de afgelopen 9 races heeft hij slechts 28 punten gehaald!!
Hij heeft het wel zelf afgedwongen natuurlijk. Hij is in een jaar tijd geen een keer van de baan gestuiterd en heeft punten gepakt waar anderen die lieten liggen. Button reed gisteren gewoon beresterk. Daarmee zeg ik nergens dat anderen dat niet deden. Maar ik heb genoeg GP's gezien om te weten dat hij gisteren uitstekend reed en afmaakte waar hij een seizoenlang hard voor heeft gewerkt.

Daar kan jij anders over denken, absoluut. Ieder zijn mening. Maar ik vind het wel vreemd dat jij vind dat Button gisteren niet sterk reed. Ik vraag me wanneer een rijder naar jouw mening dan wel een goede race rijd.
nou, t is meer dat anderen niet profiteerden wanneer hij punten pakte, t zat m dit jaar allesbehalve tegen, van t weekend was t weinig anders wat dat betreft. beresterk zou ik het zeker niet willen noemen. hij was nooit bij de snelsten op de baan en heeft 3 langzamere rijders ingehaald op een circuit waar inhalen goed mogelijk is. wanneer iemand naar mijn mening een goede race rijdt? daar heb ik geen vaste regels voor ofzo, is meer een gevoel in combinatie met verwachingen voor de race. t is niet zo dat degene met de meeste inhaalactie's de beste man is. In de poll heb ik Kubica gestemd, niet mijn favoriet, maar vond ik wel verrassend sterk.
Button heeft dan wel langzamere rijders ingehaald, maar hij deed het mooi wel. En Kobiyasi was niet eens zoheel veel langzamer. Button maakte mooi gebruik van zijn rechtelijnsnelheid en pakte hem op een zeer fraaie manier. En ook Grosjean heeft hij goed gepakt. Misschien was hij sneller, maar hij heeft wel slim gebruik gemaakt van andere lijnen.
Vettel vond ik in dat opzicht van het zelfde laken een pak, maar net iets fraaier, dat wel.
Als ik dan kijk met wie het meest te verliezen had, was Vettel wel de gene die meer kon verliezen deze race en toch zeer gedurfde inhaal acties. 2 of 3 in bocht 5 met extreem veel risico, maar mooi afgewerkt.
Ik moet zeggen dat veel coureurs meer lieten zien in deze ene race, dan alle 15 hier voor. Kimi was ook sterk bezig in de eerste 3 bochten. Aanvallend.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ray Den

#21
En zo krijgt het saaiste wereldkampioenschap in de laatste jaren, wat het verdiende: De triestigste, volkomen overroepen wereldkampioen Button.

De tegenstand was niet om over te roepen.

Bejaarden zoals Webber en Barichello hebben het nooit gekund, en zullen het dan ook nooit kunnen. In tegenstelling tot Webber, had Barichello ooit wel de goede auto. Gelukkig voor de F1 faalde hij bij Ferrari en wat volgde was een waterval. Barichello's carrière was een tranendal. Moest hij zijn positie afgeven aan een veel betere coureur? Wenen! Werd hij 'alweer' onrechtmatig benadeeld? Wenen!Won hij een Grand Prix?Ja hoor, wenen! Hoe Barichello gisteren de pole zo kan vergooien, blijft mij een raadsel. Kan de Brawn dan enkel en alleen maar goed en stabiel rijden wanneer hij vrije baan heeft? Moeilijk te geloven, Button kon het wel.

Vettel had ook geen goede wereldkampioen geweest. Veel te veel foutjes en te veel kleinigheden maar intrinsiek de beste coureur van dit jaar. Vettel heeft het meest gedurfd, het meest aangevallen en het meeste risico's genomen. In Australië toen hij Kubica er uit reed tot Interlagos met een magistraal inhaalmanoeuvre. De man van de komende jaren was hij al langer, maar de tijd om WK te worden was nog niet gekomen. Het zou zijn carrière verwoest hebben trouwens. Hij is nu nog hongeriger dan dit jaar. Snelste auto, snelte coureur, meeste durf, geen prijzen.

En dan Button zelf. Hij won 6/7 GP's met 2 vingers in de neus. Niets intrinsieke snelheid van Button zelf, weinig kunde. Gewoontjes rijden tot aan de finishvlag. Barichello zou toch wel pakken fouten maken. Dat deed hij dan ook, tot meerdere malen toe. Wie herrinert zich trouwens nog de legendarische 'stall' op de start grid? De meest ervaren coureur! ;D En Button ... reed gewoon door om dan als een debiel te roepen door de radio. De race van gisteren moet ook niet overdreven worden. Sommigen plaatsen de prestatie van Button al op hetzelfde niveau als dat van Schumacher achteraan de Monegaskse of Braziliaanse omloop. Vettel reed veel beter. Startte na Button maar eindigde voor de wereldkampioen.

Niet te vergeten ook dat die dubbele diffuser al lang afgeschaft moest zijn en Brawn voor bedrog veroordeeld moest worden. Maar neen, straf liever Webber die eens een auto probeert in te halen!

Al bij al, een seizoen om snel te vergeten en over te kijken in de tabellen met de Wereldkampioen. Ik hoop dat Brawn genoten heeft van dit jaar, want het zal niet lang duren als de echte jongens opnieuw hun rechtmatige posities innemen.

Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

sloggerke

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 19:14:16
Voor de goede orde: hij haalde er vier in. Buemi ook nog ;).

En dat is tegenwoordig heel wat. Natuurlijk waren ze langzamer. Zelden heb ik een rijder een andere rijder zien inhalen die snellere rondetijden reed.

;D

"zelden".... dus toch?

scho0634


RadioActiveMan

Citaat van: Makke op 19 oktober 2009 - 17:54:15
Citaat van: Beco op 19 oktober 2009 - 16:19:21
Hamilton werd vorig jaar NIPT 5de na als 4de gestart te zijn. Button werd dit jaar ook 5de, en niet 6de, na als 14de gestart te zijn. Een significant verschil lijkt me.

Je mag niet vergeten dat Hamilton het jaar ervoor wel agressief reed en dat het toen nog net uit zijn handen glipte. Daar denk je het jaar daarna automatisch terug aan. De McLaren van vorig jaar was ook niet de McLaren van in de andere races, hij was namelijk teruggeschroefd. Zonder de regen was hij ook 'makkelijk' 5de geworden, Glock reed - als ik me niet vergis - toch wel een eindje achter Hamilton.

Omdat Glock geen regenbanden op zijn bak had staan. Totdat het begon te regenen reed Glock voor Hamilton en dat was pas een heel eind. Hamilton mag de weergoden danken.

Folkert

Citaat van: Ray Den op 19 oktober 2009 - 20:23:49
En zo krijgt het saaiste wereldkampioenschap in de laatste jaren, wat het verdiende: De triestigste, volkomen overroepen wereldkampioen Button.

De tegenstand was niet om over te roepen.

Bejaarden zoals Webber en Barichello hebben het nooit gekund, en zullen het dan ook nooit kunnen. In tegenstelling tot Webber, had Barichello ooit wel de goede auto. Gelukkig voor de F1 faalde hij bij Ferrari en wat volgde was een waterval. Barichello's carrière was een tranendal. Moest hij zijn positie afgeven aan een veel betere coureur? Wenen! Werd hij 'alweer' onrechtmatig benadeeld? Wenen!Won hij een Grand Prix?Ja hoor, wenen! Hoe Barichello gisteren de pole zo kan vergooien, blijft mij een raadsel. Kan de Brawn dan enkel en alleen maar goed en stabiel rijden wanneer hij vrije baan heeft? Moeilijk te geloven, Button kon het wel.

Vettel had ook geen goede wereldkampioen geweest. Veel te veel foutjes en te veel kleinigheden maar intrinsiek de beste coureur van dit jaar. Vettel heeft het meest gedurfd, het meest aangevallen en het meeste risico's genomen. In Australië toen hij Kubica er uit reed tot Interlagos met een magistraal inhaalmanoeuvre. De man van de komende jaren was hij al langer, maar de tijd om WK te worden was nog niet gekomen. Het zou zijn carrière verwoest hebben trouwens. Hij is nu nog hongeriger dan dit jaar. Snelste auto, snelte coureur, meeste durf, geen prijzen.

En dan Button zelf. Hij won 6/7 GP's met 2 vingers in de neus. Niets intrinsieke snelheid van Button zelf, weinig kunde. Gewoontjes rijden tot aan de finishvlag. Barichello zou toch wel pakken fouten maken. Dat deed hij dan ook, tot meerdere malen toe. Wie herrinert zich trouwens nog de legendarische 'stall' op de start grid? De meest ervaren coureur! ;D En Button ... reed gewoon door om dan als een debiel te roepen door de radio. De race van gisteren moet ook niet overdreven worden. Sommigen plaatsen de prestatie van Button al op hetzelfde niveau als dat van Schumacher achteraan de Monegaskse of Braziliaanse omloop. Vettel reed veel beter. Startte na Button maar eindigde voor de wereldkampioen.

Niet te vergeten ook dat die dubbele diffuser al lang afgeschaft moest zijn en Brawn voor bedrog veroordeeld moest worden. Maar neen, straf liever Webber die eens een auto probeert in te halen!

Al bij al, een seizoen om snel te vergeten en over te kijken in de tabellen met de Wereldkampioen. Ik hoop dat Brawn genoten heeft van dit jaar, want het zal niet lang duren als de echte jongens opnieuw hun rechtmatige posities innemen.


Er zijn wel meerdere polesitters geweest die op de zelfde wijze een pole hebben vergooid. Dit is niks ten nadele van Rubens, die deed wat hij moest doen, maar gewoon de snelheid miste. En daarmee geef je Hamilton, Kubica en Webber te weinig krediet. Zij reden erg sterk deze race. Toegeven, Hamilton had veel geluk bij de SC, maar dat is ook goeie tactiek geweest. De kans pakken als die valt. Kimi heeft daar naast ook zeer solide race gereden, en had ook Rubens kunnen pakken als hij geen extra stop hoefde te maken en niet veel tijd en posities verloor door zijn missende vleugel. Nee, denk niet dat je Rubens veel kunt kwalijk nemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Tja, zo te lezen hebben er nogal wat moeite mee, dat Button de kampioen is. Ik niet. Geen fan van hem dat voorop gesteld, maar als je een grote bent in de 1ste 7 wedstrijden, en daarna minder presteert, maar in alle wedstrijden je puntjes pakt (behalve Spa, daar werd hij eraf getikt) en de rest laat het liggen,vooral Vettel met zijn 4 á 5 DNF dan ben je voor mij een verdiend winnaar. Geen groots kampioen dat niet, maar de verdiende winnaar van 2009. Het is hem gegund.
Some things are too important to be left in the past.

campos

Citaat van: sloggerke op 19 oktober 2009 - 20:24:59
Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 19:14:16
Voor de goede orde: hij haalde er vier in. Buemi ook nog ;).

En dat is tegenwoordig heel wat. Natuurlijk waren ze langzamer. Zelden heb ik een rijder een andere rijder zien inhalen die snellere rondetijden reed.

;D

"zelden".... dus toch?
Nou, reken maar dat dat wel eens gebeurt. Bovendien zit er ook nog iets tussen langzamer en sneller in dus sarcasme was misschien niet helemaal op zn plaats.

_Makke_

#28
Citaat van: Beco op 19 oktober 2009 - 20:47:44
Citaat van: Makke op 19 oktober 2009 - 17:54:15
Citaat van: Beco op 19 oktober 2009 - 16:19:21
Hamilton werd vorig jaar NIPT 5de na als 4de gestart te zijn. Button werd dit jaar ook 5de, en niet 6de, na als 14de gestart te zijn. Een significant verschil lijkt me.

Je mag niet vergeten dat Hamilton het jaar ervoor wel agressief reed en dat het toen nog net uit zijn handen glipte. Daar denk je het jaar daarna automatisch terug aan. De McLaren van vorig jaar was ook niet de McLaren van in de andere races, hij was namelijk teruggeschroefd. Zonder de regen was hij ook 'makkelijk' 5de geworden, Glock reed - als ik me niet vergis - toch wel een eindje achter Hamilton.

Omdat Glock geen regenbanden op zijn bak had staan. Totdat het begon te regenen reed Glock voor Hamilton en dat was pas een heel eind. Hamilton mag de weergoden danken.

Ik ben er anders 250% zeker van dat Glock achter Hamilton reed. Hij en Trulli gingen echter geen regenbanden halen en daardoor stak Glock Hamilton - die in de pits stond - voorbij.

[EDIT] Heb het eens even opgezocht:

http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?t=nieuws2008&id=2738

Räikkönen en Hamilton kwamen vijf ronden voor het einde eveneens binnen voor regenbanden. Massa moest nog één ronde wachten. Zou dat niet te laat zijn? Dat vroeg iedereen zich waarschijnlijk af.

Eén ronde later kwam de Braziliaan ook binnen.

De top 3 bleef gelijk, maar de spanning kwam nog groter toen we zagen dat Hamilton teruggevallen was naar een vijfde plek. Glock was de Brit voorbijgesneld door de pitstraat niet op te zoeken. Daarbij kwam dat Vettel maar één seconde achterstand had op Hamilton.

sloggerke

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 20:36:00
herken het sarcasme ;)

Ik herkende het...
Dankzij jou had ik me hier tranen in de ogen gelachen.
Bedankt!

Waarom Ray Den zo tekeer gaat tegen Button begrijp ik helemaal niet.
En geen spannend seizoen?
Bijna alle races (bijna!) waren totaal onvoorspelbaar. Ik doe al eens mee aan een weddenschapke. Alls je DIT jaar de eerste drie kon voorspellen ben je een crack! Of een gelukzak. Zowat elk team (en elke piloot) kon vooraan rijden. Het is ooit anders geweest. (2000-2004)