Jenson Button Wereldkampioen!

Gestart door scho0634, 19 oktober 2009 - 07:08:11

« vorige - volgende »

scho0634

http://www.f1pits.net/magazine/interlagos_thumbs_up_voor_button/

Er is veel kritiek op hem. Want hij won niets meer sinds juni. Zelf vind ik het heel knap wat hij op interlagos deed. Met de druk er volop, trok hij agressief ten aanval.

Hij is zeker niet de beste kampioen ooit, maar er is dit jaar maar één man die de titel verdient. Button bleek dit jaar een waardig kampioen.

Folkert

Een waardig WK is hij wel, maar toch aan de andere kant heeft hij wel heel zwak 2de seizoenshelft gekend. Daar waar Rubens beter reed. Op Interlagos reed hij inderdaad een sterke wedstrijd, aggressief en mooi. Persoonlijk had ik Vettel of Rubens het meer gegund maar hij verdient het wel, voornamelijk vanwege zijn sterke seizoensstart.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 07:08:11
http://www.f1pits.net/magazine/interlagos_thumbs_up_voor_button/

Er is veel kritiek op hem. Want hij won niets meer sinds juni. Zelf vind ik het heel knap wat hij op interlagos deed. Met de druk er volop, trok hij agressief ten aanval.

Hij is zeker niet de beste kampioen ooit, maar er is dit jaar maar één man die de titel verdient. Button bleek dit jaar een waardig kampioen.

Hij is zeker niet de beste coureur van het veld en het heeft hem dit jaar allemaal wel erg meegezeten. In feite heeft hij alleen een oude Rubens (vrij miniem) verslagen en dat vind ik nou niet echt een hele grote prestatie. Red Bull was gewoon niet consistent genoeg en heeft vanaf het begin achter de feiten aangelopen. McLaren en Ferrari deden dit jaar niet echt mee, dus ik vraag me af hoe serieus we deze titel moeten nemen. Bovendien heeft Button gisteren ook weinig bijzonders laten zien; hij heeft Grosjean ingehaald, die in dezelfde ronde door nog 5 of 6 auto's in werd gehaald, hij heeft er rondenlang over gedaan om een debutant in een toyota in te halen en Nakajima inhalen is nou ook niet zo bijzonder. Verder zat het vooral weer mee gisteren, zonder al die uitvallers en de pech van barichelllo was het kampioenschap nu waarschijnlijk nog niet over. Vind het moeilijk om te beoordelen of het een waardig kampioen is, terecht is het natuurlijk altijd als je de meeste punten hebt

scho0634

Dat vind ik dus te makkelijk. Vettel heeft namelijk zijn eigen ruiten ingegooid, door simpelweg te vaak naast de baan te raken. Barrichello reed in exact dezelfde wagen en heeft 2 keer gewonnen tegen Button's 6 zeges. Dat is nogal een verschil. Overigens was Rubens ook zonder lekke band uitgeschakeld geweest voor de titel, dus dat is niet waar in jouw verhaal.

Bovendien stap je wel heel makkelijk over gisteren heen. Vol onder druk vanaf een beroerde startpositie en met alles te verliezen heeft Button vanaf ronde 1 aangevallen. Met de titel op het spel haalde hij liefst 4 mensen in. Dat zie je nog maar zelden. Zeker de manier waarop was erg gewaagd. Zet dat af tegen vorig jaar. Toen Hamilton bibberend en angstig rondreed. Geen moment overtuigend. Bevangen door de titeldruk. Niets van dat alles gisteren bij Button, die agressief en toch volkomen kalm ten aanval trok.

Hoe je het ook bekijkt, Vettel, Barrichello en Webber maakten allen fouten, Button deed dat geen enkele keer. Ook niet onder druk. Grote kampioenen hebben niet 1 topjaar, maar meerderen. Gezien zijn verleden is Button dus zeker geen grote kampioen. Daarvoor mist hij m.i. ook wat pure snelheid. Maar dit jaar vind ik hem wel degelijk een waardig kampioen.

Folkert

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 14:35:38
Dat vind ik dus te makkelijk. Vettel heeft namelijk zijn eigen ruiten ingegooid, door simpelweg te vaak naast de baan te raken. Barrichello reed in exact dezelfde wagen en heeft 2 keer gewonnen tegen Button's 6 zeges. Dat is nogal een verschil. Overigens was Rubens ook zonder lekke band uitgeschakeld geweest voor de titel, dus dat is niet waar in jouw verhaal.

Bovendien stap je wel heel makkelijk over gisteren heen. Vol onder druk vanaf een beroerde startpositie en met alles te verliezen heeft Button vanaf ronde 1 aangevallen. Met de titel op het spel haalde hij liefst 4 mensen in. Dat zie je nog maar zelden. Zeker de manier waarop was erg gewaagd. Zet dat af tegen vorig jaar. Toen Hamilton bibberend en angstig rondreed. Geen moment overtuigend. Bevangen door de titeldruk. Niets van dat alles gisteren bij Button, die agressief en toch volkomen kalm ten aanval trok.

Hoe je het ook bekijkt, Vettel, Barrichello en Webber maakten allen fouten, Button deed dat geen enkele keer. Ook niet onder druk. Grote kampioenen hebben niet 1 topjaar, maar meerderen. Gezien zijn verleden is Button dus zeker geen grote kampioen. Daarvoor mist hij m.i. ook wat pure snelheid. Maar dit jaar vind ik hem wel degelijk een waardig kampioen.
Heeft Webber ook fouten gemaakt? Kan me voornamelijk zijn pech herinneren. Zou jij mij voorbeelden kunnen noemen die ik vergeten ben?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 19 oktober 2009 - 15:04:31
Heeft Webber ook fouten gemaakt? Kan me voornamelijk zijn pech herinneren. Zou jij mij voorbeelden kunnen noemen die ik vergeten ben?
Nee, niet fouten als van de baan schieten, ik had hem niet in dat rijtje moeten noemen. Het is meer dat hij een aantal races (2?) niet thuis gaf en nul punten scoorde. Was niet constant genoeg m.i. om serieus mee te doen. Ik had dat anders moeten zeggen inderdaad.

campos

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 14:35:38
Dat vind ik dus te makkelijk. Vettel heeft namelijk zijn eigen ruiten ingegooid, door simpelweg te vaak naast de baan te raken. Barrichello reed in exact dezelfde wagen en heeft 2 keer gewonnen tegen Button's 6 zeges. Dat is nogal een verschil. Overigens was Rubens ook zonder lekke band uitgeschakeld geweest voor de titel, dus dat is niet waar in jouw verhaal.

Bovendien stap je wel heel makkelijk over gisteren heen. Vol onder druk vanaf een beroerde startpositie en met alles te verliezen heeft Button vanaf ronde 1 aangevallen. Met de titel op het spel haalde hij liefst 4 mensen in. Dat zie je nog maar zelden. Zeker de manier waarop was erg gewaagd. Zet dat af tegen vorig jaar. Toen Hamilton bibberend en angstig rondreed. Geen moment overtuigend. Bevangen door de titeldruk. Niets van dat alles gisteren bij Button, die agressief en toch volkomen kalm ten aanval trok.

Hoe je het ook bekijkt, Vettel, Barrichello en Webber maakten allen fouten, Button deed dat geen enkele keer. Ook niet onder druk. Grote kampioenen hebben niet 1 topjaar, maar meerderen. Gezien zijn verleden is Button dus zeker geen grote kampioen. Daarvoor mist hij m.i. ook wat pure snelheid. Maar dit jaar vind ik hem wel degelijk een waardig kampioen.
ik zei zonder de pech van Barichello EN al de uitvallers voor hem, 5 in totaal geloof was het waarschijnlijk nog niet beslist geweest. wat ik veels te makkelijk vind is dat mensen eerst heel kritiek op Button hebben en als ie dan 4 van de minste coureurs inhaalt in waarschijnlijk minderwaardige auto's op een circuit waar inhalen goed te doen is hij ineens een waardige kampioen. vind ik niet echt realistisch. Bovendien had ie juist niets te verliezen vanaf P14 en had hij het ook niet helemaal in eigen hand om gisteren al kampioen te worden. groot verschil met Hamilton dus vorig jaar. Hamilton werd vorig jaar overigens ook nog 5e, Button gisteren 6e. Vettel heeft inderdaad meer fouten gemaakt dan Button dit jaar, maar heeft daarnaast ook heel wat meer pech gekend en in het begin van het jaar had Brawn gewoon duidelijk de snellere auto. Button heeft misschien dan geen duidelijke fouten gemaakt, maar de snelheid was af en toe wel ver te zoeken. Je niet in de top 10 kwalificeren kun je misschien geen fout noemen maar echt goed doe je t dan ook niet. Hoe dan ook Button heeft gewoon deze buitenkans gepakt en daar gaat het om. Zie hem dit zeker niet nog eens doen.

scho0634

Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 15:37:04
ik zei zonder de pech van Barichello EN al de uitvallers voor hem, 5 in totaal geloof was het waarschijnlijk nog niet beslist geweest. wat ik veels te makkelijk vind is dat mensen eerst heel kritiek op Button hebben en als ie dan 4 van de minste coureurs inhaalt in waarschijnlijk minderwaardige auto's op een circuit waar inhalen goed te doen is hij ineens een waardige kampioen. vind ik niet echt realistisch. Bovendien had ie juist niets te verliezen vanaf P14 en had hij het ook niet helemaal in eigen hand om gisteren al kampioen te worden. groot verschil met Hamilton dus vorig jaar. Hamilton werd vorig jaar overigens ook nog 5e, Button gisteren 6e. Vettel heeft inderdaad meer fouten gemaakt dan Button dit jaar, maar heeft daarnaast ook heel wat meer pech gekend en in het begin van het jaar had Brawn gewoon duidelijk de snellere auto. Button heeft misschien dan geen duidelijke fouten gemaakt, maar de snelheid was af en toe wel ver te zoeken. Je niet in de top 10 kwalificeren kun je misschien geen fout noemen maar echt goed doe je t dan ook niet. Hoe dan ook Button heeft gewoon deze buitenkans gepakt en daar gaat het om. Zie hem dit zeker niet nog eens doen.
Ik ook niet. Afgaande op zijn carriere, vind ik het een prima rijder, maar geen grootheid. Daarover geen discussie. Maar dit jaar was hij afgetekend de beste, vond ik. Overigens zei ik het hele jaar al dat Button het goed doet. Dat je op Interlagos kan inhalen klopt. Maar alleen Button deed dat herhaaldelijk. De rest niet hoor. Zo kan je bij alles je vraagtekens zetten. Ik zag een vastberaden rijder, die na een slechte kwali een geweldige race reed.

Button is gisteren trouwens vijfde geworden, geen zesde... ;)

RadioActiveMan

Het gaat toch niet om wie hij inhaalde, maar de manier waarop. Als inhalen hier zo goed te doen is waarom deed de rest dan niet gewoon hetzelfde? Hij heeft ervoor gezorgd dat hij het snel wel zelf in handen had. Trouwens Hamilton had het vorig jaar tot voor de laatste bocht ook niet meer in eigen handen. Hamilton werd vorig jaar NIPT 5de na als 4de gestart te zijn. Button werd dit jaar ook 5de, en niet 6de, na als 14de gestart te zijn. Een significant verschil lijkt me.


Button is een heel seizoen rustig gebleven, ook toen het minder ging. Gaf zelf toe dat het niet goed genoeg was de laatste paar races, maar dat hij enorm veel geluk heeft gehad. Button heeft buiten gisteren een paar povere resultaten geboekt en verdiende dus de kritiek die hij hier en in de media kreeg, dat maakt zijn titel voor de meeste onder ons, denk ik, echter niet minderwaardig of onverdiend. Red Bull liet het afweten op de belangrijke momenten, Buttons geluk heeft daar weinig mee te maken.

Folkert

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 15:27:59
Citaat van: Burorri op 19 oktober 2009 - 15:04:31
Heeft Webber ook fouten gemaakt? Kan me voornamelijk zijn pech herinneren. Zou jij mij voorbeelden kunnen noemen die ik vergeten ben?
Nee, niet fouten als van de baan schieten, ik had hem niet in dat rijtje moeten noemen. Het is meer dat hij een aantal races (2?) niet thuis gaf en nul punten scoorde. Was niet constant genoeg m.i. om serieus mee te doen. Ik had dat anders moeten zeggen inderdaad.
Ok dan begrijp ik je nu goed ja. Al ben ik van mening dat het eerder kwam door dat de Red Bull gewoon net niet snel genoeg was om het tempo te halen in de punten te komen. De brawn was dat in vele gevallen wel. Maar goed, het is mooi jaar geweest. Webber heeft mij veel laten zien en hoop dat hij volgend jaar niet door Kimi word vervangen.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: 0634 op 19 oktober 2009 - 16:09:51
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 15:37:04
ik zei zonder de pech van Barichello EN al de uitvallers voor hem, 5 in totaal geloof was het waarschijnlijk nog niet beslist geweest. wat ik veels te makkelijk vind is dat mensen eerst heel kritiek op Button hebben en als ie dan 4 van de minste coureurs inhaalt in waarschijnlijk minderwaardige auto's op een circuit waar inhalen goed te doen is hij ineens een waardige kampioen. vind ik niet echt realistisch. Bovendien had ie juist niets te verliezen vanaf P14 en had hij het ook niet helemaal in eigen hand om gisteren al kampioen te worden. groot verschil met Hamilton dus vorig jaar. Hamilton werd vorig jaar overigens ook nog 5e, Button gisteren 6e. Vettel heeft inderdaad meer fouten gemaakt dan Button dit jaar, maar heeft daarnaast ook heel wat meer pech gekend en in het begin van het jaar had Brawn gewoon duidelijk de snellere auto. Button heeft misschien dan geen duidelijke fouten gemaakt, maar de snelheid was af en toe wel ver te zoeken. Je niet in de top 10 kwalificeren kun je misschien geen fout noemen maar echt goed doe je t dan ook niet. Hoe dan ook Button heeft gewoon deze buitenkans gepakt en daar gaat het om. Zie hem dit zeker niet nog eens doen.
Ik ook niet. Afgaande op zijn carriere, vind ik het een prima rijder, maar geen grootheid. Daarover geen discussie. Maar dit jaar was hij afgetekend de beste, vond ik. Overigens zei ik het hele jaar al dat Button het goed doet. Dat je op Interlagos kan inhalen klopt. Maar alleen Button deed dat herhaaldelijk. De rest niet hoor. Zo kan je bij alles je vraagtekens zetten. Ik zag een vastberaden rijder, die na een slechte kwali een geweldige race reed.

Button is gisteren trouwens vijfde geworden, geen zesde... ;)
heb Vettel ook een aantal inhaalactie's zijn doen net als vele anderen.. Vettel heeft sowieso ook Grosjean, Nakajima (heel mooi overigens) en Kobayashi ingehaald en Alqeusari of hoe die gast ook mag heten Raikkonen reed na de 1e ronde helemaal achteraan maar finisht gewoon vlak achter Button. Hamilton ook en wordt 3e, k vind het dan moeilijk om te geloven dat Button een sterke race heeft gereden. Hamilton pakte vorig jaar ook Fischichella toen het echt nodig was. het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee, hij heeft het zeker niet zelf afgedwongen. aan het begin van het jaar wel, maar toen was er vrijwel geen tegenstand.in de afgelopen 9 races heeft hij slechts 28 punten gehaald!!

F_A_Diaz

Burorri die ineens heel positief is over Jenson Button en Mark Webber, blijkbaar ben ik heel lang weggeweest....  :D

Zat ik er toch niet zover naast pak em beet een jaar terug of niet?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
heb Vettel ook een aantal inhaalactie's zijn doen net als vele anderen.. Vettel heeft sowieso ook Grosjean, Nakajima (heel mooi overigens) en Kobayashi ingehaald en Alqeusari of hoe die gast ook mag heten Raikkonen reed na de 1e ronde helemaal achteraan maar finisht gewoon vlak achter Button. Hamilton ook en wordt 3e, k vind het dan moeilijk om te geloven dat Button een sterke race heeft gereden. Hamilton pakte vorig jaar ook Fischichella toen het echt nodig was. het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee, hij heeft het zeker niet zelf afgedwongen. aan het begin van het jaar wel, maar toen was er vrijwel geen tegenstand.in de afgelopen 9 races heeft hij slechts 28 punten gehaald!!
Hij heeft het wel zelf afgedwongen natuurlijk. Hij is in een jaar tijd geen een keer van de baan gestuiterd en heeft punten gepakt waar anderen die lieten liggen. Button reed gisteren gewoon beresterk. Daarmee zeg ik nergens dat anderen dat niet deden. Maar ik heb genoeg GP's gezien om te weten dat hij gisteren uitstekend reed en afmaakte waar hij een seizoenlang hard voor heeft gewerkt.

Daar kan jij anders over denken, absoluut. Ieder zijn mening. Maar ik vind het wel vreemd dat jij vind dat Button gisteren niet sterk reed. Ik vraag me wanneer een rijder naar jouw mening dan wel een goede race rijd.

supersteven

felicitaties aan Button en Brawn
let the sunshine shine in your heart

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 19 oktober 2009 - 16:41:04
Burorri die ineens heel positief is over Jenson Button en Mark Webber, blijkbaar ben ik heel lang weggeweest....  :D

Zat ik er toch niet zover naast pak em beet een jaar terug of niet?
Ben nog steeds niet zo heel positief over Button hoor ;) en over Webber was ik al eerder positief. :)
Trotse vader van Rosalie(L)