GP van Abu Dhabi

Gestart door Doefie, 17 oktober 2009 - 13:03:55

« vorige - volgende »

Doefie

De eerste rondjes op video op het nieuwe circuit:


Mijn persoonlijke indruk:
Een hele vreemde, maar wel interessante pitsuitgang! Door het stoffige en gladde wegdek (en uit schrik om zo met de passagier te crashen) is hij nog niet voluit gegaan, maar het is een typisch Hermann Tilke-circuit. Lange rechte stukken onderbroken door korte, scherpe en oninteressante bochten. Een mix van Singapore, Shanghai en Bahrein. De muren zijn dicht bij de kant gezet, maar daar tegenover liggen er weer kilometers uitloopstroken aan de bochten zonder één sprietje gras. Met van die hypermoderne gigantische gebouwen langs de zijkant, waar het Tilke eigelijk alleen maar om te doen is.

Ik vrees dat het weer een flop gaat worden, zoals Bahrein.


Jasper

#1
Inderdaad niet echt een uitdagend circuit, en enorm verwarrend in die bochtensectie voor start/finish. Ook heel raar dat de 2 lange rechte stukken elkaar direct opvolgen. Beide lange rechte stukken worden van nog gevolgd door een chicane ook (op de layout die je hierboven post, klopt iets niet tussen bocht 11 en 13, het ligt daar anders: http://www.formula1.com/races/in_detail/abu_dhabi_823/circuit_diagram.html).

Folkert

Raar circuit en inderdaad erg verwarrend. Bocht 8 en 11 zou nog wel iets kunnen gebeuren en misschien bocht 1 ook nog wel. Ben benieuwd.
Trotse vader van Rosalie(L)

sloggerke

Een nieuw VALENCIA.
Maw : dit gaat weer een optochtje worden....

Wat een pituitgang overigens!

Supermariobros

Wat een vreemde pitsuitgang. En op zo'n circuit heb je gegarandeerd een saaie seizoensafsluiter.

Ferrari 2010

Vreemde pituitgang, lijkt me vooral een trage bocht vlak voor het tunneltje, maken ze hiermee de tijd die met een pitstop verloren wordt niet onnodig langer? Verder inderdaad geen groen, wat wel vrij logisch is ginder, maar het blijft jammer. Ik kijk ook veel liever naar het circuit van Interlagos, ontworpen door het landschap, dat tunneltje in abu dhabi is funny, maar daar stopt het. Een echt circuit volgt het landschap, en niet enkele funny gedachten van een ontwerper. Enfin, dat is mijn gedacht ervan :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

ik vraag me af hoeveel piloten er gaan verdwalen tijdens de race als ze al niet in de pitsuitgang crashen
let the sunshine shine in your heart

WeezyAveli

Kers circuit, dus verwacht veel v/d maccas en ferarris.

Jasper

Hmm inderdaad. Winst op het rechte stuk na bocht 7 alleen al kan een paar tienden zijn. :o

Martin

Het had leuk kunnen worden als Sébastien Loeb zou mee mogen doen voor Toro Rosso.
Maar de FIA vond het een heilloos plan en weigerde Loeb de benodigde superlicentie te verstrekken.
De rallyrijder zat er niet echt mee. ,,Ik neem niemand iets kwalijk. Ik had ook niet echt ambities, het leek me alleen leuk. Wat dat betreft is het jammer", liet Loeb woensdag via zijn website weten.


Niels_

Ik ben benieuwd wat dat oplevert in de race als ze volle gas door dat tunneltje gaan. :P

robbert

Citaat van: sloggerke op 17 oktober 2009 - 14:02:47
Een nieuw VALENCIA.
Maw : dit gaat weer een optochtje worden....

Wat een pituitgang overigens!

Ja het is weer bernie ecclestone zijn idee. Het wordt tijd dat hij met pensioen gaat. En circuits zoals spa francorchamps wil hij dan weg van de kalender

RadioActiveMan

Citaat van: Scuderia91 op 21 oktober 2009 - 23:54:19
Ik ben benieuwd wat dat oplevert in de race als ze volle gas door dat tunneltje gaan. :P

Dat tunneltje en de lengte van het pit einde is echt belachelijk. Dat worden pit stops die een pak meer tijd in beslag nemen dan de pakweg 25sec die het nu duurt.
Over de baan kan ik nog geen oordeel vellen, maar het lijkt me een redleijk saai circuit. Ja lang leve de oude circuits met hun natuurlijke bochten, recht stukken, heuvels, etc... Bernie en zijn rits oosterse geldschieters zullen er ver mee komen. Binnen dit en 10 jaar heeft elk land daar een baan in het midden van de jungle of de woestijn waar het zand en de planten vrij spel hebben denk ik.

Eric

laat ons hopen dat Hamilton hier het foutje niet herhaald van Brazilië bij het uitrijden van de pits...ik denk dat deze exit minder vergevensgezind zal zijn.  ;D

_Makke_

Lijkt me maar een raar circuit. Met een belachelijke pit exit. Wat wilden ze met die pitlane bereiken? Ik hoop alvast dat er daar eentje komt vast te zitten waardoor andere wagens worden opgehouden.