GP van Abu Dhabi

Gestart door Doefie, 17 oktober 2009 - 13:03:55

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Makke op 22 oktober 2009 - 17:25:24
Lijkt me maar een raar circuit. Met een belachelijke pit exit. Wat wilden ze met die pitlane bereiken? Ik hoop alvast dat er daar eentje komt vast te zitten waardoor andere wagens worden opgehouden.

miljaar zo ver heb ik ook nog nie gedacht. Stel je voor zeg.  De FIA is voor de zoveelste keer weer goed bezig

gloudiesaurus

Vind de entourage om het circuit tegen vallen, dit zou net zo als Monaco moeten worden? Nou dat is alvast bij lange na niet....

En tsjah die pitingang? En dan te bedenken dat ze 1,5 jaar geleden nog moord en brand schreeuwden over de pitingang van Spa-Francorchamps?? Hoe kan dit dan ooit goedgekeurd zijn door Whiting & zijnen.

Ben benieuwd hoeveel fans er op het ciricuit zullen zijn, ik had liever een GP in Europa of (ergens anders waar de sport wel echt leeft, Argentiniƫ of Zuid Afrika ofzo) gezien... Maja die oliedollars kan Ecclestone nu eenmaal niet afwijzen he...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

WeezyAveli

Die pitlane uitgang is zo gemaakt omdat ze anders precies uitkwamen op de racelijn, wat te krap zou zijn door de opvolgende bocht naar links.

meatball

Citaat van: WeezyAveli op 25 oktober 2009 - 12:59:40
Die pitlane uitgang is zo gemaakt omdat ze anders precies uitkwamen op de racelijn, wat te krap zou zijn door de opvolgende bocht naar links.
Wat dus onzin is want ze zijn begonnen van een leeg blad .Als je een oud bestaand circuit moet aanpassen kan dit mischien zo uitkomen maar niet als je van nul kunt beginnen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

WeezyAveli

Citaat van: meatball op 25 oktober 2009 - 13:01:54
Citaat van: WeezyAveli op 25 oktober 2009 - 12:59:40
Die pitlane uitgang is zo gemaakt omdat ze anders precies uitkwamen op de racelijn, wat te krap zou zijn door de opvolgende bocht naar links.
Wat dus onzin is want ze zijn begonnen van een leeg blad .Als je een oud bestaand circuit moet aanpassen kan dit mischien zo uitkomen maar niet als je van nul kunt beginnen.

Hoe weet jij hoe Tilke en zijn ontwerpteam te werk gaat als hij een circuit ontwerpt?
Waarschijnlijk was dit de enigste of het beste oplossing van het probleem. ookal vind ik het zelf ook best slordig ;)

Jasper

Het circuit ligt in de woestijn, het is niet alsof er dingen in de weg lagen om het circuit aan te leggen op zo'n manier dat de pitlane niet levensgevaarlijk hoeft te zijn...

WeezyAveli

#21
Citaat van: Jasper op 25 oktober 2009 - 15:12:20
Het circuit ligt in de woestijn, het is niet alsof er dingen in de weg lagen om het circuit aan te leggen op zo'n manier dat de pitlane niet levensgevaarlijk hoeft te zijn...

oja, het wordt gebouwd in de woestijn dus je mag bouwen waar je wilt :')
De pitlane is nu zo geplaatst dat hij minder gevaarlijk is, de rijders zouden nu juist buiten de racelijn op de baan komen, ookal vind ik het slordig het is ook best uniek/speciaal vind ik.

Nog een filmpje nu met verlichting en gereden in de avond:
http://www.youtube.com/watch?v=hVtiLqjLdCs&feature=player_profilepage

Jasper

Citaat van: WeezyAveli op 25 oktober 2009 - 15:41:47
Citaat van: Jasper op 25 oktober 2009 - 15:12:20
Het circuit ligt in de woestijn, het is niet alsof er dingen in de weg lagen om het circuit aan te leggen op zo'n manier dat de pitlane niet levensgevaarlijk hoeft te zijn...
oja, het wordt gebouwd in de woestijn dus je mag bouwen waar je wilt :')

Daar komt het wel op neer, ja. Het was een hoop zand waar niks stond en er was een enorm domein om een circuit op te bouwen...

_Makke_

Citaat van: WeezyAveli op 25 oktober 2009 - 15:41:47

De pitlane is nu zo geplaatst dat hij minder gevaarlijk is, de rijders zouden nu juist buiten de racelijn op de baan komen


Er is toch maar een kleine wijziging aan het circuit nodig om dat op te lossen.


Citaat van: WeezyAveli op 25 oktober 2009 - 15:41:47

het is ook best uniek/speciaal vind ik.


Voila, en dat is nu de enige reden waarom die pitlane er zo uitziet.

robbert

Citaat van: Jasper op 25 oktober 2009 - 22:51:07
Citaat van: WeezyAveli op 25 oktober 2009 - 15:41:47
Citaat van: Jasper op 25 oktober 2009 - 15:12:20
Het circuit ligt in de woestijn, het is niet alsof er dingen in de weg lagen om het circuit aan te leggen op zo'n manier dat de pitlane niet levensgevaarlijk hoeft te zijn...
oja, het wordt gebouwd in de woestijn dus je mag bouwen waar je wilt :')

Daar komt het wel op neer, ja. Het was een hoop zand waar niks stond en er was een enorm domein om een circuit op te bouwen...

ze konden toch bedacht hebben om die pitcomplexen aan de andere kant te zettten, dan hebben ze dan geen probleem met een pituitgang op de rijlijn

Supermariobros


_Makke_

Citaat van: Supermariobros op 27 oktober 2009 - 11:08:28
Timo Glock moet ook seizoensfinale missen:

http://www.f1pits.net/nieuws/glock_mist_ook_seizoensfinale/

Vind ik eigenlijk wel goed, al is het jammer voor Glock, die nog geen zitje heeft voor volgend jaar. Maar nu kan Kobayashi het stuurtje nog eens overnemen en zijn race in Braziliƫ bevestigen. Als hij op hetzelfde niveau acteert als in Braziliƫ hoop ik dat hij volgend jaar een heel seizoen in de Toyota zit.

F_A_Diaz

Ik denk dat wanneer Kobayashi het slecht gedaan had, Glock wel terug gekomen was.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 27 oktober 2009 - 15:01:40
Ik denk dat wanneer Kobayashi het slecht gedaan had, Glock wel terug gekomen was.
Moeilijk te zeggen denk ik. Denk namelijk niet dat Toyota Glock had laten rijden als hij echt niet instaat was te rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 27 oktober 2009 - 15:31:17
Citaat van: F_A_Diaz op 27 oktober 2009 - 15:01:40
Ik denk dat wanneer Kobayashi het slecht gedaan had, Glock wel terug gekomen was.
Moeilijk te zeggen denk ik. Denk namelijk niet dat Toyota Glock had laten rijden als hij echt niet instaat was te rijden.

Er is ook nog altijd iets als een contract.