GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 11 oktober 2009 - 09:08:39

« vorige - volgende »

RadioActiveMan

Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 19:55:23
Citaat van: Makke op 19 oktober 2009 - 18:45:32
Citaat van: Schumi 2009 op 19 oktober 2009 - 09:02:01
Kwam er bij Massa nog benzine uit? ben je daar zeker van? Ik kan mij dat niet herinneren.

Uiteraard kwam er benzine uit. Daarvoor moet je de race of de beelden niet voor gezien hebben. Ze waren nog aan het tanken toen Massa een groen licht kreeg en hij die slang meenam. Dan is het nogal logisch dat daar nog benzine uitkomt.



Hier is een filmpje waar je het toch wat kan zien. Blijkbaar zat er toch nog iemand achter Massa, ik dacht dat het anders was. De situatie is dus identiek. Bij Massa kwam er misschien wel minder benzine uit de slang, maar het had hetzelfde resultaat kunnen opleveren. De benzine lijkt hier net naast de 'rijlijn' terecht te komen. Al zijn de beelden natuurlijk niet echt duidelijk.De straf moet echter identiek zijn, dat lijkt me logisch.
Er kwam inderdaad nog benzine uit. Straf moet voor mij ook identiek zijn. Overigens vind ik het vreemd dat die tankinstallaties niet beter tegen dit soort ongevalle beveiligd zijn. Is het zo moeilijk om met terugslagkleppen en een scheurzone te werken?

Die terugslagklep zit in de kop van de slang en in de de tankinstallatie zelf. Je kan moeilijk elke mm slang een terugslagklep voorzien.
Die scheurrand zal er inderdaad wel zijn, zoals Buro al aangaf, aangezien ik nog nooit zo'n installatie tegen de vlakte heb zien gaan. Die zal uit veiligheid ook niet dicht bij de "tankman" mogen zitten, kwestie van hem niet te overgieten met benzine als er zoiets voorvalt.

Folkert

Citaat van: Jasper op 19 oktober 2009 - 20:41:07
De functie van de lollipop is net dat de rijder een duidelijk en gemakkelijk signaal heeft om te vertrekken. Dat doe je juist zodat hij niet in zijn spiegels moet kijken, want de beslissing of iemand mag vertrekken of niet, hangt af van 4 wielen, een tankinstallatie en het verkeer in de pitstraat. De lollipopman mag gewoon geen fouten maken.
Ja daar b en ik het mee eens. En de functie weet ik ook wel, maar het was meer een vraag hoeveel ze kunnen zien. Beter te veel controleren, dan te weinig. Zeker nu in Massa's en Kovaleinens geval, zou ik toch extra kijken als dat mogelijk is. Er zijn door de jaren heen toch wel aantal keren fouten gemaakt door de lollipop.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Zolang er mensen in het spel zijn die een beslissing moeten nemen is de kans op fouten reëel. Een oplossing zou zijn een soort van sensor in de wagens in te bouwen die aangeeft hoe dicht een andere wagen in de pitstraat rijdt en die een rood of groen licht activeerd bij het naderen van een box of zoiets. Moet mogelijk zijn. Simpeler, trek wat dwarsstrepen over de pitlane en als een naderende wagen niet minimum x aantal strepen weg is mag de stilstaande wagen niet vertrekken.

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 19 oktober 2009 - 20:43:16
Die terugslagklep zit in de kop van de slang en in de de tankinstallatie zelf. Je kan moeilijk elke mm slang een terugslagklep voorzien.
Die scheurrand zal er inderdaad wel zijn, zoals Buro al aangaf, aangezien ik nog nooit zo'n installatie tegen de vlakte heb zien gaan. Die zal uit veiligheid ook niet dicht bij de "tankman" mogen zitten, kwestie van hem niet te overgieten met benzine als er zoiets voorvalt.
Dat wil gewoon zeggen dat de slang zwakker is dan hetgeen je nodig hebt om de installatie om te trekken. Als je ergens een scheurzone in maakt, plaats je logischerwijze vlakbij een terugslagklep. Nuja, de hoeveelheid benzine die er uit kwam, was ook niet enorm en leek me vrij geleidelijk, misschien is die er dus wel effectief maar kan die de slang niet volledig goed afsluiten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/10/20/trulli-nog-steeds-erg-kwaad-op-adrian-sutil/
Is die vent gek geworden ofzo? Volgens mij is er bij zijn impact met de muur ook iets kapot gegaan in het grijze gebied. Hij heeft gelijk dat het verkeerd had kunnen aflopen, maar daarvoor zou Sutil niet de schuldige zijn. Misschien had Sutil meer ruimte kunnen overlaten, maar Trulli was wel degene die zijn auto er probeerde tussen te krijgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Schumi 2009 op 20 oktober 2009 - 09:28:33
Citaat van: Beco op 19 oktober 2009 - 20:43:16
Die terugslagklep zit in de kop van de slang en in de de tankinstallatie zelf. Je kan moeilijk elke mm slang een terugslagklep voorzien.
Die scheurrand zal er inderdaad wel zijn, zoals Buro al aangaf, aangezien ik nog nooit zo'n installatie tegen de vlakte heb zien gaan. Die zal uit veiligheid ook niet dicht bij de "tankman" mogen zitten, kwestie van hem niet te overgieten met benzine als er zoiets voorvalt.
Dat wil gewoon zeggen dat de slang zwakker is dan hetgeen je nodig hebt om de installatie om te trekken. Als je ergens een scheurzone in maakt, plaats je logischerwijze vlakbij een terugslagklep. Nuja, de hoeveelheid benzine die er uit kwam, was ook niet enorm en leek me vrij geleidelijk, misschien is die er dus wel effectief maar kan die de slang niet volledig goed afsluiten.
Precies, het was het laatste restje uit de slang. Klep van aansluiting auto en installatie zijn al lang dicht. Maar Kimi zal wel niet geschrokken zijn. Hij weet er alles van. Maar het heeft wel zijn race beinvloed, incl. halen nieuwe neus. Best wel jammer. Ander voorbeeld over klep opengaan of niet is toch Heidfeld. Die kreeg bij bijvullen niets tot weinig. :)
Some things are too important to be left in the past.

kaisz

Heeft iemand misschien enig idee waar ik de samenvatting van deze race kan bekijken? (of de hele race)
Dit is de enige race die ik dit jaar heb gemist en ik hoorde dat er leuke dingen zijn gebeurd.
De eerste 5 minuten heb ik wel op youtube kunnen vinden, maar daarna....

robbert

op formula1.com komen er hoogtepunten online

RadioActiveMan

Citaat van: kaisz op 21 oktober 2009 - 00:41:03
Heeft iemand misschien enig idee waar ik de samenvatting van deze race kan bekijken? (of de hele race)
Dit is de enige race die ik dit jaar heb gemist en ik hoorde dat er leuke dingen zijn gebeurd.
De eerste 5 minuten heb ik wel op youtube kunnen vinden, maar daarna....

Waarschijnlijk kan je wel ergens de volledige race downloaden. heb ik ook al een paar keer gedaan.