De Grand Prix van Autodromo Nazionale Monza, Italië.

Gestart door Enzo, 01 september 2009 - 21:27:21

« vorige - volgende »

Enzo

Round 13, 13 September, 2009. Monza, Italy.


Lap Record:  R Barrichello 1:21.046
Lap distance: 5.793km/3.600 miles
Race: 53 laps - 306.720km/190.596 miles

Pit Stop Schedule:
1 stop   27-33
2 stops 17-22, 33-41
3 stops 11-16, 26-29, 42-46



Hier een linkje naar de actuele weersverwachtingen http://www.zoover.nl/italie/lombardije/monza/weer
Zoals het er nu uitziet zal het prima weer worden, er is vooralsnog geen regen voorspeld.

Monza is wederom een low-downforce circuit, wat het Force India team vrolijk zal stemmen. De vraag zal zijn of ze een dergelijke prestatie als in Spa kunnen herhalen.
Nog een goede vraag is of Giancarlo Fisichella uberhaupt nog wel voor Force India rijdt in Monza, of zal hij bezwijken onder zijn vaderland gevoelens en de rest van het seizoen uitrijden bij ferrari. Om het jaar daarna de testcoureur functie van Badoer? over te nemen bij Ferrari.
Voorlopig zitten we in het ongewisse...

Maar of Badoer rijdt of iemand anders, er is altijd één ding waar je op kan rekenen bij Monza, en dat is de steun van de Tifosi.


Vorig jaar won Sebastian Vettel op een kletsnat Monza op indrukwekkende wijze in zijn Torro Rosso.
Kan hij dat trucje herhalen in de Red Bull??


11 september 2009  
10:00-11:30  1e vrije training    
14:00-15:30  2e vrije training    

12 september 2009  
11:00-12:00  3e vrije training    
14:00-15:00  Kwalificatie  
 
13 september 2009  
14:00  Race

Forza F1


gloudiesaurus

Wat voor de powerhouses in de F1... ik hoor Mercedes? (McLaren, BrawnGP, Force India?) Denk dat KERS hier ook veel voordeel zal hebben met die rechte stukken....

Ik zie McLaren met Hamilton als favoriet :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Hmmmmm....Mclaren......weet het niet hoor, ze hebben bewezen dat ze goed zijn op de langzamere circuits, maar op de snellere circuits weet ik het nog net zo niet.
Op Spa zaten ze er ook niet goed bij...

Ik verwacht (hoop, zou het leuk vinden) dat Force India er weer goed bij zit, evenals de Toyota, die zou hier ook goed moeten gaan.
Ferrari heeft hier ook altijd wat extra's.

Mijn voorspelling:

1) Vettel
2) Truli
3) Kimi
4) Fisi

Forza F1

Ik heb een voorgevoel dat Glock deze GP gaat winnen en zo de allereerste Toyota-overwinning binnenslepen!  8)

RadioActiveMan

Met de vele highspeed bochten op Monza zie ik het niet goed werken. Het wordt nu vooral gebruikt bij het wegaccelereren na bochten als La Source.


sloggerke

Citaat van: Forza Ferrari op 02 september 2009 - 23:23:31
Ik heb een voorgevoel dat Glock deze GP gaat winnen en zo de allereerste Toyota-overwinning binnenslepen!  8)

Dat gevoel heb ik al een paar races en de laatste keer in Spa.
Ik hoop dat het nu eens echt waar is!!Het is een snel circuit dus "in theorie" moet het weer lukken.
Het zou goed zijn voor de F1! Toyota blijft dan waarschijnlijk. Want als én Toyota én Renault straks vertrekken rest er niet veel meer...

RadioActiveMan

Citaat van: sloggerke op 03 september 2009 - 13:02:33Het zou goed zijn voor de F1! Toyota blijft dan waarschijnlijk. Want als én Toyota én Renault straks vertrekken rest er niet veel meer...

:o

Die 11 andere teams volgend jaar tellen niet mee?

_Makke_

Citaat van: Beco op 03 september 2009 - 13:22:42
Citaat van: sloggerke op 03 september 2009 - 13:02:33Het zou goed zijn voor de F1! Toyota blijft dan waarschijnlijk. Want als én Toyota én Renault straks vertrekken rest er niet veel meer...

:o

Die 11 andere teams volgend jaar tellen niet mee?

Blijkbaar, vooral een vertrek van Renault én het reeds zekere vertrek van BMW vind ik jammer. Toyota zou ik eerlijk gezegd niet/amper missen.

RadioActiveMan

Citaat van: Makke op 03 september 2009 - 13:40:19
Citaat van: Beco op 03 september 2009 - 13:22:42
Citaat van: sloggerke op 03 september 2009 - 13:02:33Het zou goed zijn voor de F1! Toyota blijft dan waarschijnlijk. Want als én Toyota én Renault straks vertrekken rest er niet veel meer...

:o

Die 11 andere teams volgend jaar tellen niet mee?

Blijkbaar, vooral een vertrek van Renault én het reeds zekere vertrek van BMW vind ik jammer. Toyota zou ik eerlijk gezegd niet/amper missen.

Ik wel, want anders loop ik met een gedateerde rugzak en windstopper rond.  :D

F_A_Diaz

Citaat van: Forza Ferrari op 02 september 2009 - 23:23:31
Ik heb een voorgevoel dat Glock deze GP gaat winnen en zo de allereerste Toyota-overwinning binnenslepen!  8)

Het zou wel loon naar werken zijn en die jongen heeft veel pech gehad dit jaar.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

flupke3

ik heb al dikwijls het gevoel gehad dat ze konden winnen
maar ik ben wel heel sceptis geworden dat het eens zal lukken :o
Dit jaar was een uitstekende kans om het gat te dichten maar zelf echt
strijden voor een zege lukt niet.

Tim C

KERS zou goed zijn voor meer dan zes tienden per seconden op Monza. Vooral het accelereren uit de parabolica en het rechte stuk er vlak voor kan er veel verschil worden gemaakt.

Folkert

Citaat van: Tim op 03 september 2009 - 17:27:14
KERS zou goed zijn voor meer dan zes tienden per seconden op Monza. Vooral het accelereren uit de parabolica en het rechte stuk er vlak voor kan er veel verschil worden gemaakt.
Daarom zie ik Kimi of Hamilton ook winnen. Fisico durf ik niks over te zeggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Citaat van: Beco op 03 september 2009 - 13:22:42
Die 11 andere teams volgend jaar tellen niet mee?

Mjah, je moet toch eerlijk toegeven dat er een groot verschil is in teams eh... Een Toyota in F1 heeft een grotere waarde dan een Campos.
Mocht Ferrari bvb stoppen kan je net zo goed met F1 stoppen  :)