België: Man van de Race

Gestart door Tim C, 30 augustus 2009 - 18:39:01

« vorige - volgende »

Wie was de beste in Spa?

Raikkonen
11 (45.8%)
Fisichella
13 (54.2%)
Vettel
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Heidfeld
0 (0%)
Kovalainen
0 (0%)
Barrichello
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 17

flupke3

Tja andere teams konden ook kers introduceren op hun wagens als ze wilden.
Dat ze mindere financiele middellen hadden doet er niet toe want iedereen weet dat het om geld gaat in de f1.
Je kan ferrari en raikonnen toch moeilijk kwalijk nemen dat ze  dit systeem hebben.

F_A_Diaz

Precies, toen Hamilton won hoorde ik niemand over KERS. Overigens had Kimi zonder KERS misschien wel een snellere kwali gereden omdat hij met een beter gebalanceerde auto met fuel load had kunnen rijden in Q3.

Het is niet zo gemakkelijk om te zeggen dat KERS beter is. Tuurlijk, je kan er mensen mee inhalen maar dat moet ook wel omdat je op andere punten tijd verliest. Het is niet voor niets dat Ferrari en McLaren de enige teams zijn die nog steeds met KERS rijden. Die hebben ervoor gekozen om ermee door te gaan, het is helemaal niet per definitie sneller.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: flupke3 op 01 september 2009 - 15:52:29
Tja andere teams konden ook kers introduceren op hun wagens als ze wilden.
Dat ze mindere financiele middellen hadden doet er niet toe want iedereen weet dat het om geld gaat in de f1.
Je kan ferrari en raikonnen toch moeilijk kwalijk nemen dat ze  dit systeem hebben.

Alle fabrikanten teams hebben geld zat voor KERS en alle prive teams kunnen het zo van de plank kopen als ze willen, dus ook Force India.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Enzo

Over de volle ronde is het misschien niet sneller.
Maar in race situaties hebben ze er wel veel voordeel van, inhalen en verdedigen is hierdoor een stuk makkelijker geworden.
Het zou mooi zijn om een direkt gevecht tussen twee KERS auto's te zien..... ::)

scho0634

Citaat van: Schumi 2009 op 01 september 2009 - 15:24:44
Citaat van: 0634 op 01 september 2009 - 13:24:14
Citaat van: F_A_Diaz op 01 september 2009 - 11:39:13

Ik bedoel dat meer in het algemeen. Je ziet toch veel mensen roepen "dankzij KERS" ect. Dat hoeft niet speciaal vermeld te worden.
Naja, het systeem heeft veel kritiek gehad. Dan mag het ook gemeld worden als het wel een keer voordeel geeft, vind ik. Ferrari en McLaren hebben er veel geld en tijd in gestopt. Nu hebben ze eindelijk een voordeel.
Inderdaad, maar ik denk dat het er meer om te doen is dat er nu zitten te zeiken op Ferrari dat ze winnen omdat ze KERS hebben en ze zo de prestatie van o.a. Ferrari minderwaardig vinden.
Ferrari heeft als een van de weinigen heel veel tijd en geld erin gestopt. Anderen hadden dat ook kunnen doen. Dan moeten ze nu niet zeiken als er een keertje iemand voordeel heeft van hun investering.

meatball

Zo kan je trouwens ook zeuren over de diffuser van Brawn,zonder was er van Button geen sprake,dat zie je nu  er andere teams hem ook hebben is hij nergens meer.Maar mag hij daarom geen wk worden,ze hebben deze winter gewoon goed werk geleverd en het is net als KERS toegelaten dus moeten we er niet over zeuren.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kimi

Citaat van: 0634 op 01 september 2009 - 17:00:53
Citaat van: Schumi 2009 op 01 september 2009 - 15:24:44
Citaat van: 0634 op 01 september 2009 - 13:24:14
Citaat van: F_A_Diaz op 01 september 2009 - 11:39:13

Ik bedoel dat meer in het algemeen. Je ziet toch veel mensen roepen "dankzij KERS" ect. Dat hoeft niet speciaal vermeld te worden.
Naja, het systeem heeft veel kritiek gehad. Dan mag het ook gemeld worden als het wel een keer voordeel geeft, vind ik. Ferrari en McLaren hebben er veel geld en tijd in gestopt. Nu hebben ze eindelijk een voordeel.
Inderdaad, maar ik denk dat het er meer om te doen is dat er nu zitten te zeiken op Ferrari dat ze winnen omdat ze KERS hebben en ze zo de prestatie van o.a. Ferrari minderwaardig vinden.
Ferrari heeft als een van de weinigen heel veel tijd en geld erin gestopt. Anderen hadden dat ook kunnen doen. Dan moeten ze nu niet zeiken als er een keertje iemand voordeel heeft van hun investering.

Quasi elk team heeft geld en tijd in de ontwikkeling van KERS gestopt. Het systeem dat Ferrari gebruikt is er een van Magneti Marelli en werd eigenlijk samen ontwikkeld met Toyota, Renault, Red Bull (en Toro Rosso) Toen bleek dat er door de installatie van het systeem in een wagen heel wat balance-problemen opdoken en de wagens veel minder stabiel werden, zijn vele teams er vanaf gestapt. Ferrari (en McLaren) zijn blijven zoeken naar een goede gewichtsverdeling en plukken daar nu de vruchten van, maar eigenlijk zou elk team dit kunnen doen als ze willen, het zal hun alleen ook wat tijd kosten om terug een optimale gewichtsverdeling te vinden. Nu is het echter de moeite niet meer aangezien de FOTA teams beslist hebben om volgend jaar geen KERS te gebruiken.

Enzo

Al heeft Williams een tijdje geleden aangekondigd gewoon door te gaan met hun ontwikkeling van KERS (vliegwielsysteem)
Ze willen dit misschien dan ook volgend jaar gaan gebruiken, zij kunnen dit doen omdat ze niet meer verbonden zijn aan de FOTA.
Ferrari en Mclaren zouden deze afspraak ook graag herzien aangezien het systeem bij hun ook goed werkt nu, zij zouden beide volgend jaar met KERS willen rijden.
Er zal dus nog wel het één en ander over onderhandeld worden de komende weken, aangezien ze hun auto ontwerp voor 2010 hierop wil instellen.

flupke3

Dat wordt weer lachen geblazen ::)
Ik ben wel benieuwd wat het wordt volgend jaar want dat KERS systeem kan meer spektakel geven!
Als  ze het nu eens allemaal zouden gebruiken zou de f1 boeiender zijn.

RadioActiveMan

Volgens mij zien we volgend jaar geen KERS meer.

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 01 september 2009 - 16:21:27
Het zou mooi zijn om een direkt gevecht tussen twee KERS auto's te zien.....

Precies dan komt het ook op slimheid aan, wanneer gebruik je je KERS en krijg je denk ik veel meer actie. Want iedere ronde is KERS weer opgeladen en kan je het weer gebruiken, je kan dus continu proberen iemand in te halen.

Ik zou het echt jammer vinden als KERS verdwijnt maar het moet volgend jaar wel zo zijn dat iedereen het heeft. Misschien moet de FIA gewoon Ferrari of McLaren vragen hun systeem tegen betaling beschikbaar te stellen aan alle teams. Het lijkt er immers op dat deze twee teams hun systeem inmiddels goed voor elkaar hebben.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/06/08/fota-wil-kers-afschaffen-voor-2010/

Ik weet niet of dit al besproken is met de FIA, die het verplicht voor 2010, maar als Ferrari nu de ontwikkeling heeft stopgezet komt er volgend jaar niet veel meer van vrees ik. Het is nu dat ze verdere ontwikkeling kunnen doen van dit systeem, de wereldtitel is verloren en je hebt een "goeie" testrijder ;) die het tijdens de races kan uitproberen. Laat Kimi dan het seizoen afwerken met het huidige systeem dat toch naar behoren lijkt te werken.