De Grand Prix van Spa Francorchamps, Belgie.

Gestart door Enzo, 23 augustus 2009 - 19:00:28

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: Burorri op 26 augustus 2009 - 12:28:20
Citaat van: Enzo op 26 augustus 2009 - 11:46:03
Mijn voorspelling:

1) Vettel
2) Webber
3) Raikonnen
Hamilton voorspelde dat vooral de Ferrari, Red Bull en Brawn daar goed zouden gaan en Mclaren niet instaat is zo goed te presteren als Hongarije en Spanje. Zelf denk ik dat Voor  Hamilton op Spa wel goed voor de dag zal komen. Heikki kwam in Spanje na zeer goede kwalificatie toch wat slechter uit dan verwacht. Kimi verwacht ik veel van. Presteert hier altijd goed en de Ferrari is zo slecht nog niet.
Brawn zit er denk ik niet bij en zal denk ik RBR tegen Kimi en Hamilton zijn. RBR moeten nu keihard toeslaan als Button weer achter blijft. En misschien kom ik over als een zeikerd, maar wat isser ineens met Button? Begin van het jaar reed hij sterk over. En Rubens ineens weer sterker. En de auto is nu niet niet snel, want dat bewees Rubens afgelopen race. Van af Engeland 6de maximaal. Spa is over het algemeen kouder dan Hongarije en Spanje, dus RBR verwacht ik sterk, Brawn denk ik niet eerlijk gezegd.

1)  Raikkonen
2) Vettel
3) Hamilton

ik denk toch niet dat Raikkonen kan meedoen om de overwinning, heeft hij trouwens zelf gezegd. Ferrari is niet zo snel in de kwalificaties als in de race.
Ik denk dat we mogen hopen op een 3de plaats voor raikkonen

Ferrari 2010

Citaat van: Scuderia91 op 26 augustus 2009 - 16:30:25
Citaat van: 0634 op 26 augustus 2009 - 16:26:30
Citaat van: Charrel op 26 augustus 2009 - 15:55:20
Zo vraag ik me af in hoeverre ik rekening met files moet houden in de buurt van het circuit?
De routeplanner zegt dat ik er 3.5 uur over zal doen, moet ik uitgaan van 4.5?
Als je uit Amsterdam komt wel. Als je uit Brussel komt niet... ;)

Verder: gebruik de oordopjes die ze uitdelen...
Heb je die zo hard nodig dan? Vorig jaar geen nood aan gehad. :P
Nodig is denk ik veel gezegd, hangt er ook vanaf waar je gaat staan. Maar voor je oren lijkt me dat best, je wil echt niet de rest van je leven slijten met ruis in je oren. Nuja, niet dat ik het zelf zou doen ;D Gewoon het overdreven lawaai ook niet opzoeken. Als je op de overdekte tribune aan de start zit, kan je wel best even je oren beschermen bij de start...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: robbert op 26 augustus 2009 - 16:47:29
Citaat van: Burorri op 26 augustus 2009 - 12:28:20
Citaat van: Enzo op 26 augustus 2009 - 11:46:03
Mijn voorspelling:

1) Vettel
2) Webber
3) Raikonnen
Hamilton voorspelde dat vooral de Ferrari, Red Bull en Brawn daar goed zouden gaan en Mclaren niet instaat is zo goed te presteren als Hongarije en Spanje. Zelf denk ik dat Voor  Hamilton op Spa wel goed voor de dag zal komen. Heikki kwam in Spanje na zeer goede kwalificatie toch wat slechter uit dan verwacht. Kimi verwacht ik veel van. Presteert hier altijd goed en de Ferrari is zo slecht nog niet.
Brawn zit er denk ik niet bij en zal denk ik RBR tegen Kimi en Hamilton zijn. RBR moeten nu keihard toeslaan als Button weer achter blijft. En misschien kom ik over als een zeikerd, maar wat isser ineens met Button? Begin van het jaar reed hij sterk over. En Rubens ineens weer sterker. En de auto is nu niet niet snel, want dat bewees Rubens afgelopen race. Van af Engeland 6de maximaal. Spa is over het algemeen kouder dan Hongarije en Spanje, dus RBR verwacht ik sterk, Brawn denk ik niet eerlijk gezegd.

1)  Raikkonen
2) Vettel
3) Hamilton

ik denk toch niet dat Raikkonen kan meedoen om de overwinning, heeft hij trouwens zelf gezegd. Ferrari is niet zo snel in de kwalificaties als in de race.
Ik denk dat we mogen hopen op een 3de plaats voor raikkonen
Ik weet niet, het is ook 30% hoop dat hij het wel lukt om vorig jaar weg te poetsen. Maar toch, het kan hem nu wel net beetje extra geven om het nu wel te halen. 5 tiende sneller kan hij nu misschien gewoon mee komen met de leider.


@Charrel: ik zou toch eerder gaan. ik ben volgens mij elke keer rond 4 a 5 uur vertrokken van uit utrecht. Toen we aan kwamen was het al redelijk druk. Hangt trouwens ook veel van af waar je zit. Ik zat enkele jaren geleden bij die bocht waar Burti er af knalte. Het was een hells karwij om daar te komen. Zeker 1,5 uur extra gekost nadat we al op het circuit waren.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Schumi 2009 op 26 augustus 2009 - 16:50:13
Citaat van: Scuderia91 op 26 augustus 2009 - 16:30:25
Citaat van: 0634 op 26 augustus 2009 - 16:26:30
Citaat van: Charrel op 26 augustus 2009 - 15:55:20
Zo vraag ik me af in hoeverre ik rekening met files moet houden in de buurt van het circuit?
De routeplanner zegt dat ik er 3.5 uur over zal doen, moet ik uitgaan van 4.5?
Als je uit Amsterdam komt wel. Als je uit Brussel komt niet... ;)

Verder: gebruik de oordopjes die ze uitdelen...
Heb je die zo hard nodig dan? Vorig jaar geen nood aan gehad. :P
Nodig is denk ik veel gezegd, hangt er ook vanaf waar je gaat staan. Maar voor je oren lijkt me dat best, je wil echt niet de rest van je leven slijten met ruis in je oren. Nuja, niet dat ik het zelf zou doen ;D Gewoon het overdreven lawaai ook niet opzoeken. Als je op de overdekte tribune aan de start zit, kan je wel best even je oren beschermen bij de start...

ik ga al ieder jaar zonder oordopjes, en ik heb eigenlijk daaromtrend geen problemen gehad. Maar ja ieder zijn keuze é

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 26 augustus 2009 - 17:52:01
Citaat van: Schumi 2009 op 26 augustus 2009 - 16:50:13
Citaat van: Scuderia91 op 26 augustus 2009 - 16:30:25
Citaat van: 0634 op 26 augustus 2009 - 16:26:30
Citaat van: Charrel op 26 augustus 2009 - 15:55:20
Zo vraag ik me af in hoeverre ik rekening met files moet houden in de buurt van het circuit?
De routeplanner zegt dat ik er 3.5 uur over zal doen, moet ik uitgaan van 4.5?
Als je uit Amsterdam komt wel. Als je uit Brussel komt niet... ;)

Verder: gebruik de oordopjes die ze uitdelen...
Heb je die zo hard nodig dan? Vorig jaar geen nood aan gehad. :P
Nodig is denk ik veel gezegd, hangt er ook vanaf waar je gaat staan. Maar voor je oren lijkt me dat best, je wil echt niet de rest van je leven slijten met ruis in je oren. Nuja, niet dat ik het zelf zou doen ;D Gewoon het overdreven lawaai ook niet opzoeken. Als je op de overdekte tribune aan de start zit, kan je wel best even je oren beschermen bij de start...

ik ga al ieder jaar zonder oordopjes, en ik heb eigenlijk daaromtrend geen problemen gehad. Maar ja ieder zijn keuze é
Het is hetzelfde met festivals hé, er zijn er altijd enkelen die er nadien een probleem aan over houden, maar het zijn er maar enkelen. En dan vooral diegenen die denken dat ze de luidste plekken moeten opzoeken ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dirkc

ik heb een kaartje voor de steel zone das iets voor blanchimont, hier kan ik toch ook het circuit mee afwandelen  ? op de padjes wel te verstaan om bevoorbeeld naar de standjes te gaan of iets om te eten te halen ofdergelijke, want op 2dehands verkoopt iemand zijn kaartje voor de bronze zone en die zegt dat je met kaarjte van steel zone niet het circuit mag afwandelen maar dit kan toch niet ?

Niels_

Volgens mij kan je met kaarten van de Steel-zone ook alleen op 1 plaats binnen, dus ik denk niet dat dat zomaar gaat.

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 26 augustus 2009 - 21:16:14
Volgens mij kan je met kaarten van de Steel-zone ook alleen op 1 plaats binnen, dus ik denk niet dat dat zomaar gaat.
ja ik denk het ook. Het zou niet logisch zijn dat je met een steelzone kaart heel het circuit kunt aflopen é. Ik denk (ben het niet zeker) dat zo'n kaart goedkoper is dan brons, maar ik kan mis zijn natuurlijk :)

Ferrari 2010

Mja, je zal er toch wel de gewone wegen mee opmogen? Eten zal je alleszins wel tegen komen, weliswaar, naar goede gewoonte op circuits, aan behoorelijk hoge prijzen. Het circuit kunnen afwandelen zal waarschijnlijk niet mogen, want dan zie ik het verschil met bronze niet meer :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: robbert op 26 augustus 2009 - 17:52:01
Citaat van: Schumi 2009 op 26 augustus 2009 - 16:50:13
Citaat van: Scuderia91 op 26 augustus 2009 - 16:30:25
Citaat van: 0634 op 26 augustus 2009 - 16:26:30
Citaat van: Charrel op 26 augustus 2009 - 15:55:20
Zo vraag ik me af in hoeverre ik rekening met files moet houden in de buurt van het circuit?
De routeplanner zegt dat ik er 3.5 uur over zal doen, moet ik uitgaan van 4.5?
Als je uit Amsterdam komt wel. Als je uit Brussel komt niet... ;)

Verder: gebruik de oordopjes die ze uitdelen...
Heb je die zo hard nodig dan? Vorig jaar geen nood aan gehad. :P
Nodig is denk ik veel gezegd, hangt er ook vanaf waar je gaat staan. Maar voor je oren lijkt me dat best, je wil echt niet de rest van je leven slijten met ruis in je oren. Nuja, niet dat ik het zelf zou doen ;D Gewoon het overdreven lawaai ook niet opzoeken. Als je op de overdekte tribune aan de start zit, kan je wel best even je oren beschermen bij de start...

ik ga al ieder jaar zonder oordopjes, en ik heb eigenlijk daaromtrend geen problemen gehad. Maar ja ieder zijn keuze é

Ik heb 1 keer op Hockenheim er wel drie dagen last van gehad na de race maar toen zat ik ook vrij dicht op de baan en kon het geluid niet echt goed weg en het waren nog V10's...
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Citaat van: F_A_Diaz op 27 augustus 2009 - 10:30:22
Citaat van: robbert op 26 augustus 2009 - 17:52:01
Citaat van: Schumi 2009 op 26 augustus 2009 - 16:50:13
Citaat van: Scuderia91 op 26 augustus 2009 - 16:30:25
Citaat van: 0634 op 26 augustus 2009 - 16:26:30
Citaat van: Charrel op 26 augustus 2009 - 15:55:20
Zo vraag ik me af in hoeverre ik rekening met files moet houden in de buurt van het circuit?
De routeplanner zegt dat ik er 3.5 uur over zal doen, moet ik uitgaan van 4.5?
Als je uit Amsterdam komt wel. Als je uit Brussel komt niet... ;)

Verder: gebruik de oordopjes die ze uitdelen...
Heb je die zo hard nodig dan? Vorig jaar geen nood aan gehad. :P
Nodig is denk ik veel gezegd, hangt er ook vanaf waar je gaat staan. Maar voor je oren lijkt me dat best, je wil echt niet de rest van je leven slijten met ruis in je oren. Nuja, niet dat ik het zelf zou doen ;D Gewoon het overdreven lawaai ook niet opzoeken. Als je op de overdekte tribune aan de start zit, kan je wel best even je oren beschermen bij de start...

ik ga al ieder jaar zonder oordopjes, en ik heb eigenlijk daaromtrend geen problemen gehad. Maar ja ieder zijn keuze é

Ik heb 1 keer op Hockenheim er wel drie dagen last van gehad na de race maar toen zat ik ook vrij dicht op de baan en kon het geluid niet echt goed weg en het waren nog V10's...

Mensen die denken geen oordopjes nodig te hebben zijn dom en helemaal niet goed bezig. Ik draag ALTIJD oordopjes bij een race-event. Ze maken allemaal teveel lawaai.
Elke keer zo'n ding voorbij raast brengt het onherstelbare schade aan binnenin je oor. Nu heb je er misschien geen last van, maar wacht tot het die éne keer teveel is en je de rest van je leven met oorsuizingen moet rondlopen. 2 maand geleden heeft er hier nog iemand zelfmoord gepleegd omwille van zulke irritante oorsuizingen.

dirkc

ik weet dat ik niet in de bronze zone mag komen met de steel kaart, maar ik zal toch wel de wegjes die er achter lopen mogen bewandelen om bv iets te kopen, ik moet de rode parking nemen das in stavelot zouden daar ook standjes staan. volgend jaar neem ik terug een bronze ticket, ik had dit vroeger ook en zat ik een honderdtal meters voor de chicane en da was goed

Ferrari 2010

Citaat van: dirkc op 27 augustus 2009 - 15:24:20
ik weet dat ik niet in de bronze zone mag komen met de steel kaart, maar ik zal toch wel de wegjes die er achter lopen mogen bewandelen om bv iets te kopen, ik moet de rode parking nemen das in stavelot zouden daar ook standjes staan. volgend jaar neem ik terug een bronze ticket, ik had dit vroeger ook en zat ik een honderdtal meters voor de chicane en da was goed
Wees gerust, je zal wel bij eten en drinken geraken, ze zouden in hun eigen vel snijden als je daar niet bij kan ;) Maar de weggetjes achter bronze bewandelen? Ik ben nog niet op een GP F1 geweest, maar zijn er dan hekken die de Bronze-zones afzetten? Neem nu aan de dubbele linkse, ik denk niet dat je daar met een steel ticket zal mogen komen. het lijkt me gewoon binnenkomen aan Stavelot, weg volgen, dan kan je daar ergens de eau rouge over (het riviertje, niet de bocht ;)) en beetje verder het circuit onderdoor. Dan heb je een weg en die lijkt me dan de steel zone? Meer dan de weggetjes om van stavelot naar je zone te geraken, denk ik niet dat je zal mogen betreden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Ik zit op de tribune in La Source, zo'n probleem qua geluid lijkt me dat niet.

Ferrari 2010

Citaat van: Luc. op 27 augustus 2009 - 18:19:13
Ik zit op de tribune in La Source, zo'n probleem qua geluid lijkt me dat niet.
Neen, al die wagens die daar na de bocht weer wegaccelereren, die maken geen lawaai meer hoor ;) Als ze overdekt is, zou ik toch maar je voorzorgen nemen. Toch zeker voor de start ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.