De Grand Prix van Spa Francorchamps, Belgie.

Gestart door Enzo, 23 augustus 2009 - 19:00:28

« vorige - volgende »

Enzo


Lap distance: 7.004km/4.352 miles
Race: 44 laps - 308.052km/191.410 miles
Lap Record:  K. Räikkönen  1:45.108



28 augustus 2009   
10:00-11:30  1e vrije training   
14:00-15:30  2e vrije training   

29 augustus 2009   
11:00-12:00  3e vrije training   
14:00-15:00  Kwalificatie   

30 augustus 2009  
14:00  Race!!

Hier een linkje naar de weersvoorspellingen http://www.zoover.nl/belgie/luik/francorchamps-/weer
Het word dus het tegenovergestelde van de temperaturen gemeten in Valencia, theoretisch gezien zou het circuit en de weersverwachting in het voordeel moeten zijn van Red Bull.
Welke gebrand zullen zijn op een revanche, na hun mindere optreden in Valencia.

Ander nieuwtje is dat Luca Badoer nog een keer mag plaatsnemen in de Ferrari tijdens de GP van Belgie.
Een beslissing van Ferrari die weer tot veel speculatie zal leiden, zou Schumacher dan toch terug komen....??
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/08/23/badoer-rijdt-waarschijnlijk-ook-in-belgie/

Zal Mclaren op dit snellere circuit ook goed uit de voeten kunnen??
Hebben de KERS aangedreven auto's voordeel bergop bij Eau Rouge...?



meatball

Badoer nog in een Ferrari tijdens Francorshamps ? Tof dan kunnen we de Ferrari eens op ons gemakje bekijken als hij op zijn gemakje voorbij komt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

 ;D

Kijk al uit naar Spa! Heel wat beter dan dat troosteloze industrieterrein in Valencia. Spa heeft tenminste sfeer...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Niels_

In het kraam van Bridgestone stond vorig jaar een Ferrari, maar leuk dat hij dat we hem eens rustig in actie zien ja. :P

robbert

kan ook niet meer wachten tot volgende week. Hopelijk zien we Raikkonen weer een podiumplaats halen in spa.

Niels_

Wat ik me nu eigenlijk wel afvraag: toen ik vorig jaar voor de eerste keer naar Spa ging, kreeg Raikkonen daar het meeste applaus samen met Massa, terwijl Hamilton zowel applaus als boe-geroep naar zijn kop kreeg, en van Alonso was er volgens mij geen enkele fan. :P Is dit eigenlijk op die andere circuits ook zo? Kan me wel voorstellen dat het in Groot-Brittannië ff anders ligt. Of ligt het eraan dat Kimi de laatste 3 GP's van België had gewonnen?

RadioActiveMan

Ferrari heeft sowieso altijd al veel fans gehad. Na het succes van de laatste 10 jaar is dat nog meer. Logisch dus dat het Ferrarikoppel het meeste applaus kreeg en dat Hamilton als belangrijkste belager ook wat onsportief boegeroep.
Tuurlijk is dit op alle circuits anders. In GB krijgen de Britten logischerwijs het meeste applaus en in Brazilië de Brazilianen. Het zou maar vreemd zijn als dit niet zo zou zijn.


dirkc

is er op zondag nog een voorprogramma ? vroeger had je de porsche supercup is dit nu nog of een andere race ? ik ga namelijk nog eens kijken omdat ik een kaartje gekocht had voor schumi zijn comeback

robbert


Enzo

Mijn voorspelling:

1) Vettel
2) Webber
3) Raikonnen

Folkert

Citaat van: Enzo op 26 augustus 2009 - 11:46:03
Mijn voorspelling:

1) Vettel
2) Webber
3) Raikonnen
Hamilton voorspelde dat vooral de Ferrari, Red Bull en Brawn daar goed zouden gaan en Mclaren niet instaat is zo goed te presteren als Hongarije en Spanje. Zelf denk ik dat Voor  Hamilton op Spa wel goed voor de dag zal komen. Heikki kwam in Spanje na zeer goede kwalificatie toch wat slechter uit dan verwacht. Kimi verwacht ik veel van. Presteert hier altijd goed en de Ferrari is zo slecht nog niet.
Brawn zit er denk ik niet bij en zal denk ik RBR tegen Kimi en Hamilton zijn. RBR moeten nu keihard toeslaan als Button weer achter blijft. En misschien kom ik over als een zeikerd, maar wat isser ineens met Button? Begin van het jaar reed hij sterk over. En Rubens ineens weer sterker. En de auto is nu niet niet snel, want dat bewees Rubens afgelopen race. Van af Engeland 6de maximaal. Spa is over het algemeen kouder dan Hongarije en Spanje, dus RBR verwacht ik sterk, Brawn denk ik niet eerlijk gezegd.

1)  Raikkonen
2) Vettel
3) Hamilton
Trotse vader van Rosalie(L)

Charrel

Hey Allemaal,

Ik ga ook naar de GP van België, jammer genoeg ga ik alleen op de zondag heen.

Zouden jullie misschien een paar vragen voor mij kunnen beantwoorden? Ik hoop dat ik in het goede topic ervoor zit.

Zo vraag ik me af in hoeverre ik rekening met files moet houden in de buurt van het circuit?
De routeplanner zegt dat ik er 3.5 uur over zal doen, moet ik uitgaan van 4.5?

Wat zijn de mooiste/beste plekjes van de bronze section?

Ver der nog iets dat ik moet weten voor mijn eerste keer naar een formule 1 race? Dingen die ik moet hebben gezien/gedaan?

Alvast bedankt  en jullie ook alvast veel plezier

Groetjes Charrel!

scho0634

Citaat van: Charrel op 26 augustus 2009 - 15:55:20
Zo vraag ik me af in hoeverre ik rekening met files moet houden in de buurt van het circuit?
De routeplanner zegt dat ik er 3.5 uur over zal doen, moet ik uitgaan van 4.5?
Als je uit Amsterdam komt wel. Als je uit Brussel komt niet... ;)

Verder: gebruik de oordopjes die ze uitdelen...

Niels_

Citaat van: 0634 op 26 augustus 2009 - 16:26:30
Citaat van: Charrel op 26 augustus 2009 - 15:55:20
Zo vraag ik me af in hoeverre ik rekening met files moet houden in de buurt van het circuit?
De routeplanner zegt dat ik er 3.5 uur over zal doen, moet ik uitgaan van 4.5?
Als je uit Amsterdam komt wel. Als je uit Brussel komt niet... ;)

Verder: gebruik de oordopjes die ze uitdelen...
Heb je die zo hard nodig dan? Vorig jaar geen nood aan gehad. :P

F_A_Diaz

Citaat van: Charrel op 26 augustus 2009 - 15:55:20
Hey Allemaal,

Ik ga ook naar de GP van België, jammer genoeg ga ik alleen op de zondag heen.

Zouden jullie misschien een paar vragen voor mij kunnen beantwoorden? Ik hoop dat ik in het goede topic ervoor zit.

Zo vraag ik me af in hoeverre ik rekening met files moet houden in de buurt van het circuit?
De routeplanner zegt dat ik er 3.5 uur over zal doen, moet ik uitgaan van 4.5?

Wat zijn de mooiste/beste plekjes van de bronze section?

Ver der nog iets dat ik moet weten voor mijn eerste keer naar een formule 1 race? Dingen die ik moet hebben gezien/gedaan?

Alvast bedankt  en jullie ook alvast veel plezier

Groetjes Charrel!

Lekker op tijd heen gaan, ik zou zeker 's ochtends voor 7 uur alvast die kant opgaan. Hoe minder last je hebt van verkeer. Als je daar bent moet je gewoon het circuit rondlopen dan ontdek je vanzelf alles. Ik weet niet hoe tegenwoordig het programma is op SPA maar je hebt daar ook de GP2 race ect. Porsche Supercup zal er ook wel zijn neem ik aan. Ook erg leuk om te zien, vaak meer actie dan met de F1.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."