Wie vervangt Luca Badoer?

Gestart door Forza F1, 22 augustus 2009 - 15:11:42

« vorige - volgende »

Martin

Ik zou de eer aan mezelf houden en kappen als coureur bij Ferrari. Dit is gewoon zielig.

Eric

Citaat van: Martin op 28 augustus 2009 - 15:27:27
Ik zou de eer aan mezelf houden en kappen als coureur bij Ferrari. Dit is gewoon zielig.


bij the mirror spreken ze al over Fisi die het na Spa zou overnemen... :)


janke

Ik was nogal overtuigd op een ander forum dat hij punten zou scoren. Een  'great mistake'. Maar iedereen wil wel in die auto stappen. Op F1 nieuws staat een rijtje. Na het spektakel Bianchi, wordt Verstappen ook maar in de strijd gegooid. Ferrari vindt het wel best. Gelijk hebben ze. Maar Badoer was een fout, helaas. Voor races nu even niet snel genoeg. Verre van dat.
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Ook nu weer laatste en met crash eruit. Deze man hoort niet in de F1 thuis.
Laat hem lekker testcoureur blijven.

KVDracer

Dat ze maar vlug werk maken van zijn vervanger. ik was blij toen ik hoorde dat hij ging rijden, maar ik had toch wel iets anders verwacht.

Enzo

Het viel me op dat Badoer verreweg de hoogste topsneldheid haalde om het meetpunt, wel 325kmpu terwijl de nummer 2 314kmpu haalde.
Dit verteld dat hij bijzonder weinig vleugel had staan, in sector 2 verloor hij dan ook weer 2 sec. , ik begrijp niet waarom ze die auto dusdanig anders afstellen dan de rest van het veld.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze hem nog een beetje in een positief daglicht proberen te zetten door hem één van de snelste eerste sector tijden te laten rijden.
Hij is wel sneller geworden maar nog zeker niet goed genoeg....

Tim C

Kan natuurlijk ook vertellen dat hij zich bij het meetpunt compleet verremde, rechtdoor ging, en spinde. Maar dan had hij wel moeten vastzitten in de gravel naast de baan. ;)

Enzo

#83
Maar dat was dus duidelijk niet het geval, het meetpunt zit volgens mij  voorbij eau rouge voor Les Combes.
Het is echt opvallend dat daar een snelheidsverschil in zit van 11 kmpu.

Edit*:Qualifying Session Speed Trap
2009 FORMULA 1 ING BELGIAN GRAND PRIX - Spa-Francorchamps
POS NO DRIVER KPH TIME OF DAY
1 3 L. BADOER 324.3 14:19:44
2 20 A. SUTIL 315.6 14:09:22
3 4 K. RAIKKONEN 314.5 14:18:03

Ferrari 2010

Het was toch aan Les Combes dat Badoer eraf ging in zijn laatste lap? Eerst de slip stream van een Red Bull en dan nog eens te laat geremd, dan kan je al een snelheid hebben die veel hoger licht. Hoewel dat te laat remmen er volgens mij niet veel mee te maken zal hebben, ze gaan dat meetpunt toch niet in de remzone leggen? Eerder vlak ervoor. En het kan ook zijn dat hij de Radillon niet correct genomen heeft, wat ook een verschil in snelheid kan betekenen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Citaat van: Enzo op 29 augustus 2009 - 16:02:54
Maar dat was dus duidelijk niet het geval.
Nee, daar heb je gelijk in.

'FIA's speed trap data shows that Luca Badoer was quickest of all in qualifying by 9 km/h - shortly before he got it all wrong at Les Combes'. Jon Noble, Autosport.

Enzo

Citaat van: Tim op 30 augustus 2009 - 12:22:02
Citaat van: Enzo op 29 augustus 2009 - 16:02:54
Maar dat was dus duidelijk niet het geval.
Nee, daar heb je gelijk in.

'FIA's speed trap data shows that Luca Badoer was quickest of all in qualifying by 9 km/h - shortly before he got it all wrong at Les Combes'. Jon Noble, Autosport.

Ok, dat zal dan wel zo zijn.Maar zit de speedtrap dan in de remzone??

Forza F1

Citaat van: Schumi 2009 op 28 augustus 2009 - 11:07:53
Van mij mogen ze gerust de F1 in, maar niet in de topteams. Dit zorgt alleen maar voor extra druk op een moment dat ze het allemaal nog moeten leren kennen.

Pakte voor Hamilton anders wel goed uit  :)

KVDracer

Citaat van: Forza Ferrari op 30 augustus 2009 - 12:55:39
Citaat van: Schumi 2009 op 28 augustus 2009 - 11:07:53
Van mij mogen ze gerust de F1 in, maar niet in de topteams. Dit zorgt alleen maar voor extra druk op een moment dat ze het allemaal nog moeten leren kennen.

Pakte voor Hamilton anders wel goed uit  :)
Hamilton mocht wel zovel testen als hij wou.

Forza F1

Citaat van: KVDracer op 30 augustus 2009 - 13:19:59
Citaat van: Forza Ferrari op 30 augustus 2009 - 12:55:39
Citaat van: Schumi 2009 op 28 augustus 2009 - 11:07:53
Van mij mogen ze gerust de F1 in, maar niet in de topteams. Dit zorgt alleen maar voor extra druk op een moment dat ze het allemaal nog moeten leren kennen.

Pakte voor Hamilton anders wel goed uit  :)
Hamilton mocht wel zovel testen als hij wou.

Dat mochten Kovailnen en Piquet ook...Het testverbod is pas ingegaan voorafgaand seizoen 2009. Ben niet zeker hoe lang Grosjean al testrijder was bij het team... Ik denk toch ook al 2 jaar...