Wie vervangt Luca Badoer?

Gestart door Forza F1, 22 augustus 2009 - 15:11:42

« vorige - volgende »

Forza F1

Badoer was zooooooooooooooo traag in Valencia... denk niet dat Ferrari het erbij zal laten. Badoer zei voorafgaand dit weekend nog dat de auto van hem was tot Massa zou terugkeren, maar na deze kwalificatie kan dat wel eens veranderen.

Komt Schumacher terug (indien z'n nek het toelaat) ?
Krijgt Marc Gené een kans ?

Wat denken jullie ervan ?

Folkert

Gene schijnt nog trager te zijn geweest in de testen. Dus die zullen we niet in de Ferrari zien. Wat Olav ook al zei: Christian Klien is ook beschikbaar en die heeft nog wel race ervaring. En het was geen slechte coureur. Iig klasse beter dan Badoer.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Iedereen inclusief Ferrari zelf ziet het liefst Schumacher instappen. Ik denk ook dat hij stevig door aan het trainen is in de hoop dat zijn nek situatie verbeterd.
Aangezien dit een onzekere factor is doen ze hier geen uitspraken over. Ze ontkennen noch bevestigen.

Alternatieven zijn: Klien, Piquet, Bourdais, Liuzzi, Wurz, Sato, Karthikian, Hulkenberg?

meatball

Een Ferrari gewoon naar de laatste plaats rijden tijdens de kwali. dat is nooit gezien,dan beter gewoon met 1 wagen starten want dit kan echt niet.Iemand die vroeger al niet echt top was en die 10 jaar niet heeft geracet kan echt niet in een Ferrari.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

wat zeiden ze over de resultaten van badoer in het verleden?? Dat het aan de wagen lag. Nu ben ik zeker dat het aan de piloot ligt. Hij is nog slechter dan die debutant bij Renault. En Badoer heeft al met de F60 getest é, in de winter. Ik zie Schumacher niet terugkeren. Ferrari zou beter kijken naar een andere piloot met wat race-ervaring. Als ze Badoer de rest van het seizoen laten uitrijden, dan maken ze een heel slechte keuze

Tim C

Bourdais, Piquet Jr, Fisichella staan bovenaan mijn lijstje

Forza F1

Fisichella ?? Hij zou dolgraag voor Ferrari rijden, dat wel... maar kan hij weg? en zou hij een mogelijke contractverlenging bij Force India opofferen voor enkele races bij Ferrari?
Hij is alleszins wel sneller dan Badoer...  :)

Enzo

2009 FORMULA ONE SPORTING REGULATIONS 19,1 a zegt "During a season each team will be permitted to use four drivers."

Kimi, Massa en Badoer maakt drie en daar kan dus nog maar 1 coureur bij.
Mijn gedachte is dit, hopende op een magistraal herstel van Schumacher zetten ze nu de uiterst loyale Badoer in tot Schumi's rentree.
Coureurs van hoger niveau zoals Fisichella zouden niet accoord gaan met een dergelijke vage afspraak en zouden zekerheid willen om het seizoen daar uit te mogen rijden.
Badoer daarintegen is als een marionette en doet wat ze willen. Ferrari gokt dus op een herstel van hun kampioen.
Blijft speculatie natuurlijk, maar ik kan me geen andere reden bedenken waarom ze anders Badoer inzetten ipv de veel betere en beschikbare coureurs.

Forza F1

Daar heb je wel een punt... En zo hoeven ze ook geen informatie te geven aan een piloot die volgend seizoen terug bij een ander team gaat racen.

McLaren_über_alles

Vraag mij toch ook wel af in welke mate zo'n platte pannekoek deftige testinformatie kan geven? Zowel afstelling, bandenslijtage en zo zullen toch wel heel wat anders zijn als je als een bejaarde over het circuit cruist... Enkel in zaken als duurzaamheid van de motor en dergelijke kan hij dan wel nuttig zijn.

Maar goed, toch verwonderlijk dat een topteam als Ferrari al zo veel jaar samenwerkt met een rijder van dit niveau...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Ferrari 2010

Citaat van: McLaren_über_alles op 22 augustus 2009 - 18:22:58
Vraag mij toch ook wel af in welke mate zo'n platte pannekoek deftige testinformatie kan geven? Zowel afstelling, bandenslijtage en zo zullen toch wel heel wat anders zijn als je als een bejaarde over het circuit cruist... Enkel in zaken als duurzaamheid van de motor en dergelijke kan hij dan wel nuttig zijn.

Maar goed, toch verwonderlijk dat een topteam als Ferrari al zo veel jaar samenwerkt met een rijder van dit niveau...
Volgens mij is Badoer niet zo'n slechte rijder. Bovendien, als je steeds op hetzelfde circuit moet testen, ben je uiteindelijk wel snel op dat circuit. Hij kan volgens mij gerust voldoende informatie leveren; tegenwoordig gaat het in tests om wat de computers zeggen, niet om wat de rijder zegt. De afstelling voor Mugello zullen ze intussen wel uit hun hoofd kennen.

Ik denk dat het is zoals Enzo zegt: Ferrari hoopt dat Schumi snel beter is. Als Badoer volgende race nog in de wagen zit, dan lijkt me dat duidelijk. En anders zijn ze dom bij Ferrari.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#11
Citaat van: McLaren_über_alles op 22 augustus 2009 - 18:22:58
Vraag mij toch ook wel af in welke mate zo'n platte pannekoek deftige testinformatie kan geven? Zowel afstelling, bandenslijtage en zo zullen toch wel heel wat anders zijn als je als een bejaarde over het circuit cruist... Enkel in zaken als duurzaamheid van de motor en dergelijke kan hij dan wel nuttig zijn.

Maar goed, toch verwonderlijk dat een topteam als Ferrari al zo veel jaar samenwerkt met een rijder van dit niveau...
Ik denk dat jij wel veel te veel conclusies trekt over Badoer. Gezien de omstandigheden is het zelfs logisch, dit resultaat. Het was destijds geen hoogvlieger, heeft tien jaar geen race gereden, gaat richting de 40 en heeft in geen jaar nog deftig mogen testen met die wagen.

De som van al die factoren beloofden al niet veel goeds. Als testpiloot daarentegen zal hij wel degelijk enorme waarde hebben, want dat is een heel verschil met een racepiloot.

Edit: Als ze dan toch vervangen, ....Irvine!

Enzo

Bedoel je te zeggen dat Badoer beter kan testen omdat hij testpiloot is??
In mijn ogen is het namelijk, "Badoer is tespiloot omdat andere beter kunnen racen"!

FerrariMan

Citaat van: Enzo op 22 augustus 2009 - 18:50:41
Bedoel je te zeggen dat Badoer beter kan testen omdat hij testpiloot is??
In mijn ogen is het namelijk, "Badoer is tespiloot omdat andere beter kunnen racen"!
Er zijn nu éénmaal piloten die de top niet halen en daardoor beter dienen als testpiloot. Dat is trouwens een rol waar ze ook in kunnen groeien.

Met andere woorden, een slecht racepiloot is niet altijd een slecht testpiloot.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 22 augustus 2009 - 18:52:06
Citaat van: Enzo op 22 augustus 2009 - 18:50:41
Bedoel je te zeggen dat Badoer beter kan testen omdat hij testpiloot is??
In mijn ogen is het namelijk, "Badoer is tespiloot omdat andere beter kunnen racen"!
Er zijn nu éénmaal piloten die de top niet halen en daardoor beter dienen als testpiloot. Dat is trouwens een rol waar ze ook in kunnen groeien.

Met andere woorden, een slecht racepiloot is niet altijd een slecht testpiloot.
Hier ben ik het ook mee eens. Badoer heeft nooit echt weten te imponeren. Als tester  zal hij denk ik meer dan genoeg waarde voor Ferrari hebben om te testen.
Trotse vader van Rosalie(L)