Vader worden en coureur blijven

Gestart door lemans24uur, 22 augustus 2009 - 00:16:42

« vorige - volgende »

lemans24uur

Afgelopen week is Christian Albers vader geworden , dat is een geweldige gebeurtenis, maar wat is de invloed hiervan op zijn rijprestaties ? Ik denk dat ze minder worden. :)

Jasper

Michael Schumacher is ook nog x keer wereldkampioen geworden toen hij kinderen had. Dus het hoeft geen invloed te hebben denk ik. Niet dat Albers al interessante prestaties neerzette toen hij geen kinderen had, natuurlijk.

Ferrari 2010

Volgens mij heeft dat geen invloed. Ik denk niet dat toppiloten met hun gedachten bij hun familie zitten tijdens het racen. De kans om te sterven bij een manoeuvre denken ze niet aan, wel de kans om te crashen.
Bovendien kunnen we moeilijk zeggen dat Albers nog in écht gevaarlijke klasses rijdt. De LMS gaan wel snel, maar daar worden weinig moeilijke duels op de baan uitgevochten. Bovendien zijn dat uithoudingsraces, waarin doorgaans véél minder risico wordt genomen om iemand in te halen en zijn de wagens tegenwoordig ontzettend veilig. Enige minpunt is dat hij met een Audi rijdt en die geen gesloten cockpit heeft.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Ik denk dat het vader zijn tijdens een race geen invloed heeft op de prestatie. Coureurs zijn dan zo gefocussed, die denken niet aan andere dingen..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

F_A_Diaz

Het kan ook in zijn voordeel werken, dat hij rustiger wordt en zich juist misschien wat minder focussen omdat hij weet dat er ook andere belangrijke dingen zijn dan autoracen.
Iets te graag willen is vaak ook niet goed.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 06 november 2009 - 13:51:48
Het kan ook in zijn voordeel werken, dat hij rustiger wordt en zich juist misschien wat minder focussen omdat hij weet dat er ook andere belangrijke dingen zijn dan autoracen.
Iets te graag willen is vaak ook niet goed.
Dat zeker. Hoeveel coureurs zijn er wel niet gestopt omdat ze kindje kregen?

Niet dat het bij Albers wat uitmaakt, want nog rustigere rijden en hij kan weer terug naar de karts  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)